Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kstolk90: camperrondreis van 4 weken april/mei 2024 vanaf San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kstolk90
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis kstolk90: camperrondreis van 4 weken april/mei 2024 vanaf San Francisco.

Bericht door kstolk90 »

Hoi hoi,

In april 2024 gaan wij een mooie camperreis maken voor 4 weken, met als startpunt San Francisco.
We reizen met onze 2 kids, van 4 jaar en 1.5 jaar en dit wordt onze eerst reis naar Amerika.
We hebben al wel camperervaring (Australie, Nieuw-Zeeland en Canada), maar toch is elk land anders en heb ik begrepen dat de afstanden in Amerika best groot zijn. Ook wordt dit onze eerste camperreis met 2 kinderen, wat ook weer anders is.
Daarom ben ik heel benieuwd hoe jullie ons reisschema voor nu vinden en of jullie nog fijne tips hebben.

En heb ik nog even de volgende vragen:
- Ik denk dat er op dit moment te veel in het reisschema statten dat we voor wat meer rust moeten gaan. Ik twijfel zelf over de volgende punten ivm rij afstanden: Sedona en Monument Valley. Maar misschien moet er nog wel meer uit.
- Ook twijfel ik over Valley of Fire, ik lees daar niet zo veel over?
- Ik schat de kans vrij klein in dat de Tioga pass open is. Daarom pakken de dan de route langs Sequoai, Death Valley- Sequoai is echter wel een hele lange rit. Wat zouden jullie hierin adviseren mbt overnachten/tussenstop?
- Tm Joshua tree park hebben we de campings nu geboekt, in hoeverre adviseren jullie het voor heel de reis al vast te leggen? Op onze andere reizen hebben we nooit wat gepland kwa campings, maar voor mij gevoel ontkom je er hier niet aan. Wat enige flexibiliteit ook wel lastig maakt, zeker met kinderen.

Verder hebben wij 2 autostoeltjes nodig voor in de camper, maar kunnen we dit niet huren bij Cruise America. ik lees dat sommige mensen autostoeltjes kopen bij de Walmart? Of is het toch beter om onze eigen stoeltjes meenemen in het vliegtuig?

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips!
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Karina

Dag 1 Amsterdam- San Francisco eind middag Overnachting SF
Dag 2. Dag in SF beetje bijkomen van reis en wat door de stad wandelen
Dag 3. Dag in SF alcatraz ochtend boeken
Dag 4. Camper ophalen en overnachting New Brighton 80 km 1.5 uur
Dag 5. New-Brighton - Montery- Big Sur- Morro Bay 300 km- 4 uur
Dag 6. Morro Bay - Santa-Barbara 300km – 3.5- 4 uur
Dag 7. 25 april: Santa Barabara - Los Angelos 150 km = 2 uur
Dockweilier Rv park - middag fietsen naar venice beach/santa monica
Dag 8. Los-Angelos - eventueel via Griffith Observatory- Joshua tree national park 3.5/ 4 uur –250 km slapen Black Rock campground
Dag 9. Joshua Tree NP Indian Cove cp
Dag 10 Joshua Tree NP - richting Kingman 400 km te lange dag?!
Dag 11. Kingman - via route 66 en dan naar Sedona 325 km --> SEDONA overslaan?
Dag 12. Sedona - richting Grand Canyon 200km - mathers campground ?
Dag 13. GC - slapen desert view campground?
Dag 14. GC- Monument Valley 3 uur 250 km --> of te ver om rijden met de kinderen?
Dag 15. Moment Valley - Page 200 km 2.5 uur
Dag 16 Page - Horseshoe Bend/Antelope Canyon/ Lake Powell
Dag 17 Page- Bryce 240 km Ruby’s inn of North Campground?
Dag 18 Bryce - Zion (130 km)
Dag 19 Zion
Dag 20 Zion- Valley of Fire 200 km- 2.5 uur
Dag 21 Valley of Fire- Las Vegas 100 km, 1.5
Dag 22 Las Vegas- Death Valley 240 km 3 uur Furnace Creek?
Dag 23 Death Valley – Sequoia/Kings Canyon 530 km (6.5 uur) of Mammoth Lakes als Tioga Roud open is
Dag 24 Sequoia/ Kings Canyon Park of Mammoth Lakes- Yosemite 170 km 3 uur
Dag 25 Sequoia naar Yosemite 280 km 4.5 uur of al in Yosemite
Dag 26 Yosemite
Dag 27 Yosemite- richting SF (eind middag)
Dag 28 SF laatste 100 km + inleveren camper, 15.00 vliegen naar Amsterdam
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Camperrondreis van 4 weken april/mei 2023 vanaf San Francisco

Bericht door paulr »

Mooie trip, denk niet teveel voor 4 weken, al kunnen er wel wat andere accenten gelegd worden.
Een paar vragen en opmerkingen alvast.
Wanneer in april vertrekken jullie. Begin, midden of eind scheelt nog wel wat.
Vlieg je met KL direct ? Dan kom je al begin van de middag aan en heb je nog best een tijdje te gaan voor je naar bed gaat/mag (liefst zo laat mogelijk, jetlag). Je kan dan de eerste dag gebruiken voor wat door de stad wandelen.
Alcatraz kost je “slechts” een halve dag, je hebt die dag nog volop ruimte. Wij hadden 2 weken geleden de eerste boot en hebben toen in de middag nog fietsen gehuurd en de hele stad doorgefietst, de brutoverkopen en de Ferry terug genomen.
Joshua Tree lijkt me wat te lang, evenals de Grand Canyon (ik ga er niet vanuit dat de lange wandelingen gaat maken). GC is mooi voor de uitzichten, maar niet-voorspelde 2-3 dagen. De tijd voor Sedona is weer tekort. Als je die kant op gaat zou ik hier 2 nachten plannen. Je kamer lekker rondstruinen, de temperatuur is in april aangenaam. GC naar MV is niet te lang. Zorg dat je er niet te vroeg bent. Het gaat vooral om de uitzichten, verder kun je er niet zo veel doen. Bryce: denk dat ik met 2 kinderen voor Ruby zou kiezen. Je kan de camper laten staan en pakt de shuttle het park in. Death Valley: ik neem aan dat je gecheckt hebt of je met de camper DV in mag ? Afhankelijk van wanneer je er bent zal het heet zijn in Furnace Creek… dan van DV naar Sequoia: dat is te lang met de camper in 1 keer. Denk er aan dat als de Tioga dicht is, dat het dan in Sequoia wellicht ook nog niet aangenaam is. Het park ligt hoog. Een paar jaar geleden hebben wij daar op de camping nog wat sneeuw gehad in mei. Yosemite: ik denk dat daar nog wel een nacht bij kan. Ook een beetje afhankelijk van waar je wil/kan overnachten. Laatste dag: pak een camping nog iets dichter bij de inleverplek. Het kan druk zijn rondom SF en je wilt geen gehaast en stress met files. Afhankelijk van de camperverhuurder heb je ook nog wel wat tijd nodig om in de drukte bij de luchthaven te komen !

Al met lang een lang verhaal geworden en je gaat ongetwijfeld nog een hoop tips van anderen krijgen
Veel plezier met voorbereiden !
Paul
kstolk90
Amerika-newbie

Re: Camperrondreis van 4 weken april/mei 2024 vanaf San Francisco

Bericht door kstolk90 »

Paul super bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie! Hele fijne tips die ik ga verwerken in ons reisschema.

Antwoord op jouw vragen:
We vliegen direct met united en komen om 5 uur aan in SF. Ik denk daarom dat we pas vrij laat aankomen in het hotel en dan de kids gelijk op bed leggen. Ook slaapt de kleine nog tussen de middag 1-2 uur waardoor we niet hele lange dagen willen/ kunnen maken.

Fietsen wilden we inderdaad ook een (mid)dag huren in sf!

Verder reizen we van 19 april tm 19 mei.

Bij joshua tree komen we laat aan bij blach rock denk ik, en dacht dan 1 hele dag in het park te doen en dan slapen bij Indian cove (jumbo was al vol). Evenntueel nog een ochtend pakken voor een wandeling en dan door naar Kingsman.

Voor de GC vind ik het lastig in schatten. We wandelen wel graag maar veel verder dan 1-2 uur met de kids zal het niet worden denk ik. Is het gebruikelijk om zelf naar de punten te rijden met de camper in GC ? Ik las ook over een shuttle, oa naar hermit road namelijk..waardoor ik dacht dat 1 hele dag(dag 13) onvoldoende zal zijn. Dag 12 zullen we pS eind middag aankomen vanuit Sedona, dag 14 hebben we waarschijnlijk nog wel de ochtend voordat we naar MV rijden
Wat adviseer jij trouwens met slapen bij de GC?

En als het goed is mogen we met de camper in DV, risico's zijn wel voor jezelf. Maar goed volgens mij moet dat wel goed komem begin mei, of vergis ik me dan toch in de temperatuur?

En is lees datt verblijven in YS vooral wordt aangeraden dus dat gaan we proberen. Volgende week gaan de plekken open dus hoop wat te kunnen boeken!

Nogmaals bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camperrondreis van 4 weken april/mei 2024 vanaf San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Lees je heel goed in wat betreft het boeken voor Yosemite; dat is zelfs zo vroeg in het jaar lastig. Je moet op 15 december boeken, maar het is goed om op 15 november alvast te oefenen. Kijk alvast op de NPS-site hoe het werkt. En zie ook dit topic: viewtopic.php?f=7&t=78625

Voor de GC zou ik op Mather gaan staan. Je kunt met de shuttlebus naar de rim; rondrijden met de camper is niet echt aan te raden. Hermits Rest is alleen met de shuttlebus te bereiken. Je kunt op verschillende plaatsen uitstappen en een stuk lopen, het uitzicht bekijken en dan de volgende bus pakken. Zie ook mijn wandelsite daarvoor. Ik denk dat 1 overnachting wel voldoende is; je gaat niet een stuk afdalen neem ik aan. Dan blijft over Hermits rest en de volgende dag (met de camper) de viewpoints ten oosten van de village. Als je naar MV gaat is het prima als je daar aan het eind van de middag aankomt. Voor meer rust in de reis zou je het ook kunnen laten vallen.
Denk er aan dat Antelope Canyon gereserveerd moet worden.

Ik zou de eerste dag met de camper niet zo ver gaan rijden maar hooguit tot Monterey of Big Sur. Je hebt nu voor het eerste deel van de kust minder tijd dan voor het tweede deel.
Monterey is leuk; het aquarium is een aanrader. En wij hebben er leuk gefietst, zie daarvoor ons 2019-verslag.

Sequoia lijkt me niet handig; je kunt er met een camper niet inrijden via de CA198, dus je moet dan via de 180/Kings Canyon rijden.
Je zou in Kings Canyon kunnen gaan staan en de General Grant bekijken. Maar je kunt ook in Yosemite sequoia's zien.
Veel zal van het weer afhangen. Misschien een alternatieve route en reserveringen maken voor als de Sonora Pass open is? Tioga Pass zal niet lukken hoewel het niet onmogelijk is. Ga dan niet naar Mammoth Lakes maar naar June Lake of Lee Vining.

Marianne
kstolk90
Amerika-newbie

Re: Reis kstolk90: camperrondreis van 4 weken april/mei 2024 vanaf San Francisco.

Bericht door kstolk90 »

Goedenavond,

Bedankt voor alle feedback! Inmiddels heb ik ons reisschema wat aangepast en heb nog 2 knelpunten, waarover ik graag jullie advies zou willen.

1. Ik twijfel over het stuk van Sedona. Idealiter denk ik dat we hier een extra nacht nodig zouden hebben. Maar dat hebben we niet, tenzij we MV laten vallen. Zouden jullie adviseren Sedona over te slaan en gewoon vanuit Kingman naar GC te rijden, of is deze retour via Sedona het wel waard, ondanks dat we niet heel lang kunnen blijven?
2. Zouden jullie adviseren om Monument Valley te laten vallen, zodat we wat meer rust hebben? En minder hoeven te rijden met de kinderen? Missen we echt wat als we MV overslaan?

Hierbij de aangepaste route:
19 april Amsterdam- San Francisco
20 april San Francisco
21 april San Francisco
22 april San Francisco – New Brighton 85 km – 1.5 uur
23 april New-Brighton- Montery- Big Sur-Mororo Bay 300 km – 4 uur
24 april Morro Bay- Santa Barabara 300 km – 4 uur
25 april Santa Barbara- Los Angeles 150 km- 2 uur
26 april Los Angeles- Joshua Tree park Black Rock camping 180 km 3-4 uur
27 april Joshua Treepark Indian Cove camping
28 april Joshua Treepark – Kingman (nog camping boeken)
29 april Kingman- Sedona (camping?)
30 april Sedona – GC boeken Mather campground
1 mei GC Mather campground of desert view campground?
2 mei GC- MV
3 mei MV – Page 200 km – 2.5 uur
4 mei Page
5 mei Page- Bryce 250 km 3 uur
6 mei Bryce- Zion 140 km 2.5 uur
7 mei Zion
8 mei Zion- Valley of Fire 200 km 2.5 uur
9 mei Valley of Fire – Las Vegas 100 km 1.5 uur
10 mei Las Vegas- Death Valley 260 km 3 uur
11 mei Death Valey – Mammoth Lakes/Lee Vining 340 km km 4.5 uur
12 mei Mammoth Lakes/Lee Vining – Carson Pass 255 km 3.5 uur
of TIOGA pass naar naar Yosemite BOEKEN
13 mei Carson Pass- Yosemite 280 km 4.5 uur of al in Yosemite
14 mei Yosemite
15 mei Yosemite – richting San Francisco --> nog een advies voor een camping?
16 mei laatste 50 km naar San Francisco- Amsterdam

Mochten jullie nog andere aanvullingen hebben horen we het graag!

Groetjes Ronald en Karina
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis kstolk90: camperrondreis van 4 weken april/mei 2024 vanaf San Francisco.

Ik zou het niet gek vinden om iets over te slaan zodat je iets meer rust hebt.
Het is jammer om maar 1 overnachting voor Sedona te hebben. Misschien daar twee nachten en dan 1 voor de Grand Canyon? Waarom eventueel Desert View voor de tweede nacht? Wat zijn je plannen bij de Grand Canyon en voor de dag dat je naar Monument Valley rijdt?

Ik vind Monument Valley overslaan niet gek. Je kunt dan een extra overnachting in Yosemite doen, die heb je echt wel nodig daar. Je hebt nu voor Joshua Tree net zoveel tijd uitgetrokken als voor Yosemite terwijl Yosemite veel groter en veelzijdiger is.
Heb je Zion al gereserveerd?

En heb je geoefend voor Yosemite afgelopen woensdag en is het gelukt?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Je kan wellicht ook een dag uitsparen door vanuit Joshua Tree direct naar Sedona onderlangs te rijden. Kingman mis je niet veel aan, en is route 66 nou zou leuk? Dan mis je ook wel Oatman, ken ik zelf niet maar zie het anderen wel aanraden….

Of je voor Sedona of MV moet kiezen is lastig. MV is mooi qua uitzichten, maar wij zijn er nooit voor “om” gereden, het lag bij ons altijd op de route. Sedona is leuk voor een wandeling, de temperatuur is er dan nog lekker en leuk om door het dorpjes struinen. Wij stonden op Cave Springs campground,iets te noorden van het dorp. De commerciële campings vonden wij erg duur daar, dus zorg dat je een plekje bemachtigd via recreation.gov
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden Oatman heel leuk, wel erg toeristisch, maar dat was niet erg. De Sitgreaves Pass was trouwens ook heel mooi en een aanrader.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Monument Valley is leuk om te zien, maar is verder geen groot gemis als je het niet ziet.

Zeker als je er speciaal voor heen een weer moet rijden, zou ik oiever extra dag Sedona doen.
Valyra
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Valyra »

Ga er van uit dat de Tioga pass gesloten zal zijn zo vroeg in het seizoen. Ik zou zeker niet de hoofd planning hiervan laten afhangen. Eerder een de planning NA Tioga als backup houden en leuk als ie toch open is.
Dit jaar was ie tot zeer laat in de zomer gesloten wegens uitzonderlijke sneeuwval (kan volgend jaar ook, dat weet je niet)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie ook twee opties staan.
@kstolk90 Waar zou je overnachten als je de Carson pas neemt? Ik denk dat je hier de reistijden wel heel ruim hebt genomen. Met een camper is het niet aan te raden, maar met een auto zou je ook in 1 dag van Lee Vining via de CA88 naar Yosemite Village kunnen rijden.
De Sonora Pass is ook een optie als de Tioga Pass gesloten is. Rij in elk geval zo ver mogelijk richting Yosemite; dan ben je de volgende dag op tijd in het park en kun je meteen naar je gereserveerde plaats (als het reserveren lukt).

Hou het in de gaten en tegen de tijd dat je in de buurt bent kijk je wat de beste optie is. Eventueel rij je vanaf Death Valley alsnog onderlangs.

Marianne
kstolk90
Amerika-newbie

Bericht door kstolk90 »

Super bedankt voor alle reacties! Dat helpt weer enorm in het maken van keuzes.
- We hebben nu besloten om MV over te slaan en een nacht extra bij Sedona te doen. Ook omdat MV best wat km's extra heen er weer rijden betekent, en er verder op de route niet zo veel bijzonders lijkt.
- Sedona en de route er om heen ziet er ook echt prachtig uit. Ik begreep dat de 89A erg mooi is om te pakken daarheen?

@Martin & Marianne mbt de overnachtingen bij Grand Canyon dachten wij dat het misschien handig was om bij aankomst een rustige middag op de Mather campground te hebben/ of eventueel nog de shuttle te pakken richting Hermit road om wat te bezoeken. En dan de volgende dag met de camper langs: Mather Point in Village, stukje wandelen The Rim Trail, Grand view point, Moran Point, Lipan en Navajo point en dan Desert view point, en daar overnachten.
- Of is het handiger om twee nachten Mather campground te boeken, en gewoon alles met de shuttle te bezoeken?
- Alle views/punten langs rijden en dan nog door richting MV leek me veel te veel met de kinderen. Nu we MV eruit halen zou het nog te overwegen zijn om maar 1 nacht GC te doen en dan 2e dag langs punten te rijden en dan door naar Page... Al is dit ook nog 2.5 uur zonder stops zie ik.
- Ik merk dat ik het heel lastig vind om in te schatten hoeveel tijd GC vraagt, het klinkt als iets waar je een paar dagen vooruit trekt, maar lees ook veel dat 1 dag genoeg is. Al zitten wij natuurlijk ook met de kids, die af en toe nog een slaapje doen;)

Ik snap je punt met Joshua Tree. Ik schat alleen dat we eind middag aankomen daar, en doen dan een volle dag in het park (wandelen) en dan slapen bij Indian Cove, en de volgende ochtend door.

Voor Yosemite hoop ik 13 mei eind ochtend aan te komen en 15 mei eind middag te vertrekken.. Maar inderdaad als ik nog ergens ruimte ontstaat, is een extra dag daar niet verkeerd. We hebben trouwens geoefend afgelopen woensdag en hadden samen uiteindelijk 3 plekjes weten te bemachtigen dus dat geeft hoop! Ik zag dat er ook loterij is voor een van de campings, dus dat gaan we ook maar proberen!

@paulr bedankt voor de camping tip! Ik ga hem opzoeken!

@jojostravelusa Ik hoor meer positieve verhalen! Zou jij adviseren om bij Oatman te overnachten of ergens anders aan route 66?

@Valyra en @Martin & Marianne ik ga er ook vanuit dat de Tioga dicht is, maar mocht hij open zijn pakken we deze uiteraard. Ik heb ook gelezen over de Sorona als optie, en mocht deze niet open zijn dan gaan we via Carson pass (deze is als het goed is wel open het hele jaar?) Ik ben voor de uren dus even uit gegaan van de langste optie. Met het idee dat we alles in de gaten houden, en vanaf Lee Vining nog even niets boeken, aangezien het nog onzeker is hoe we gaan rijden (wel Yosemite boeken uiteraard).

- Ik heb me tot heden nog niet zo verdiept in waar te overnachten langs de Carson Pas. De km's die staan bij 12 en 13 mei zijn daarom nog een beetje een wassen neus, we zullen inderdaad proberen de eerste dag zo ver mogelijk te rijden, zodat we de 13e zo vroeg mogelijk in Yosemite aankomen!

- Mbt boeken van Yosemite was mijn idee om gewoon te boeken van 12 mei tm 15 mei, en eventueel nog 1 dag in te korten als we inderdaad 2 reisdagen nodig hebben om daar te komen/ de tioga pass dicht is. Klopt het dat je dit zelf kan wijzigen?

- @Martin & Marianne Ik was van plan alvast wat te boeken in de buurt van Lee Vining, maar begrijp ik goed dat jij dat niet zou doen, en alle opties open houden zodat je ook nog onderlangs kan? Ik had deze optie eigenlijk uit mn hoofd gezet, aangezien dit minder mooi is. Carson pas schijnt namelijk ook mooi te zijn heb ik gelezen. Jullie ervaring hiermee?

Nogmaals allemaal super bedankt!

groetjes Ronald en Karina
kstolk90
Amerika-newbie

Bericht door kstolk90 »

Voor Zion hebben we gelukkig vorige week nog 1 plekje voor 1 nacht kunnen bemachtigen op Watchman. En ik hou het nu regelmatig in de gaten of er nog een plekje vrijkomt, we hadden geen idee dat dat ook zo storm loopt!

Mocht dat niet meer lukken, boeken we 2 nachten Bryce, en vertrekken we na de 2e nacht vroeg richting Zion.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou wel iets boeken in de omgeving van Lee Vining maar ik weet niet hoe het zit met annuleringen daar.
Als je een dag later in Yosemite aankomt kun je de eerste nacht annuleren-dat is wel zo netjes omdat iemand anders er nog gebruik van kan maken. Aan de andere kant is het ook niet gek om het te laten staan zodat je er meteen naar toe kunt als je Yosemite binnen rijdt. Anders moet je eerst ergens een parkeerplaats zien te vinden.
Wij reden in 2006 via de Carson pas, zie daarvoor ons reisverslag. Die is inderdaad het hele jaar open hoewel hij de afgelopen winter wel gesloten is geweest.
In 2013 reden we via de Sonora Pas.

Voor Zion is South nog een optie, die is 14 dagen voor aankomst te reserveren. Of doe iets tussen Bryce en Zion, bijvoorbeeld bij Mt Carmel (forumlid @sep heeft daar goede ervaringen. Is dat Bauer?

Als je geen wandelingen gaat maken bij de Grand Canyon heb je het in principe vrij snel gezien. Je hoeft ook niet alle uitzichtpunten te doen.
Ik zou hoe dan ook alles met de shuttlebus doen, de camper kun je denk ik niet gemakkelijk parkeren.

Marianne
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Wat betreft de GC: wij zijn er verschillende keren geweest (vinden de North Rim trouwens veel mooier dan de South Rim, maar dat is persoonlijk) en in alle gevallen was één dag genoeg. Tenzij je gaat wandelen, de kloof in, maar dat wordt hem niet met twee kleintjes.

Voor Zion konden wij vorig jaar september een dag van tevoren nog plekjes vinden. Dat het uiteindelijk dik boven de veertig graden werd, de uitgezochte plek geen schaduw had en wij in een tentje kamperen deed ons toch weer uitwijken naar de familie Bauer in Glendale (RV Campground). Daar kampeer je op gras, onder de bomen, en dat scheelde enorm qua temperatuur. We hebben daar vaak gestaan, vooral voor tenten is het ideaal. Voor campers, tja, gewoon een camperplaats. Maar heel betaalbaar en goede voorzieningen. Van daaruit zijn zowel Zion als Bryce goed te bezoeken.

June Lake, ook genoemd door @Martin & Marianne, vonden wij altijd geweldig. We stonden er altijd op de Oh Ridge campground. Prachtige ligging, aan het meer en tussen de bergen. Het zal er in april/mei wel heel koud zijn, gezien hun opmerking op hun site:

This is a high elevation facility; please use caution when traveling from lower elevations; campground usually not clear of snow until late May or
early June.

Zie verder ons blog (gebruik de zoekfunctie)

Saskia
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

kstolk90 schreef:
19 nov 2023, 22:23
Zou jij adviseren om bij Oatman te overnachten of ergens anders aan route 66?
Wij kwamen toen uit Seligman, de KOA daar en gingen naar Laughlin AVI/KOA. Normaal zijn we niet zo van de KOA's, maar dat kwam daar zo uit, mede omdat het vroeg in het voorjaar was en je dan ook afhankelijk bent van campings die dan al open zijn. Echt bij Oatman in de buurt zou ik het zo niet weten.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

Hey, wij hebben in 2018 een reis gemaakt met onze kids van toen 4 en net 2.
Wij hadden autostoeltjes gekocht bij de Walmart. En spanbanden mee genomen on ze goed vast te kunnen zetten. Werkte prima toen. Even opletten welke je koopt, volgens mij kon je er in de rv maar 1 echt vast zetten. Verder hadden we voor de jongste een dyrian tentje mee om in te slapen, dat vonden wij heel handig. En ff langs de ikea gereden voor zo'n goedkope kinderstoel hebben we ook veel profijt van gehad.
Qua route is t echt wel heel persoonlijk denk ik. Ik zou zelf nog meer schrappen, en meer echt de tijd kunnen nemen voor een aantal parken, speeltuintjes enzo. Wij zijn toen 3 dagen bij de cg geweest, stukje naar beneden gelopen (jongste in de draagzak) junior ranger programma mee gedaan. Uitgebreid geleerd over de verschillende aardlagen. Een uur gekeken hoe een kikker werd opgegeten door n slang. Onze ervaring was dat de dagen voorbij vlogen. Maar goed, wat ik al zei, das allemaal heel persoonlijk:)
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Dat lijken me nuttige tips voor als je met jonge kinderen op pad gaat. Ik herinner me dat er ook veel geschreven is over autostoeltjes in een camper, wat wel en niet mag. @kstolk90 Ik neem aan dat jullie je daar ook in verdiept hebben.

Mooie vooruitzichten in elk geval allemaal!

Saskia
Daan!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Daan! »

Ziet er uit als een prachtige reis!

Wij gaan in april-mei ook met 2 kinderen een camperreis maken door het zuidwesten, 2 en 4 jaar oud. Ik heb mij wat verdiept in de autostoeltjes en eigenlijk lijkt het kopen bij de Wallmart de enige echt goede optie. Inderdaad spanbandje mee/kopen om goed vast te zetten. Wij gaan van tevoren waarschijnlijk een bestelling doen en dat we die op de pick-up dag van de camper gewoon kunnen ophalen bij de Wallmart. (In de taxi van het vliegveld naar hotel en van hotel naar Cruiseamerica dan geen kinderstoel maar so be it)
Ik zag ook nog een mooie goedkoop bedhekje bij de wallmart, leek mij erg handig!
kstolk90
Amerika-newbie

Bericht door kstolk90 »

Hoi Hoi,

bedankt nog voor alle aanvullingen en tips!

@sep inmiddels hebben we gelukkig 2 nachten kunnen boeken bij Watchman, moeten wel even naar een andere plek de 2e nacht maar goed. Toch fijn dat het nog gelukt is! En ik ga nog even kijken naar de camping bij June Lake! Bedankt!

En @mirjamenjasper Wat leuk dat jullie ook gereisd hebben met 2 kleintjes.
Wij overwegen nog om zelf stoeltjes mee te nemen..Dat kan gratis bij united airlines en ook met het idee dat we ze dan gelijk kunnen gebruiken in de rit naar ons hotel in SF en een paar dagen later weer naar de camperlocatie. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik had gelezen dat sommige taxi's /ubers je weigeren als je geen autostoeltje zelf meehebt..
En we nemen inderdaad ook een deryan tentje mee voor ons dochtertje! Werkt super he! Wat betreft die ikea stoel, had ik ook over na zitten denken, maar dacht een inklapbare van de walsmart misschien handiger met opbergen? Of was de ikea prima wat jullie betreft? Kon die ook staan in de camper of alleen buiten?

@Daan! Bedankt voor de tips! Spanband gaan we nu zeker meenemen. En wat is jullie afweging om niet zelf een autostoeltje mee te nemen? mn man vindt het ook een hoop gesjouw, maarja. Inderdaad anders op die 2 ritjes geen kinderstoel, wat ik vooral voor onze kleine van 1.5 niet zo veilig vindt. Ons zoontje van 4 kan ook wel in een gewone gordel.
Wat is trouwens verder jullie reisschema? misschien komen we elkaar nog tegen;)

@Martin & Marianne Nog bedankt voor de tips voor GC. We hebben nu 2 nachten Mathercampground geboekt, met het idee om in ieder geval 1 dag de shuttle te nemen en de dag dat we weer vertrekken richting Page kunnen we eventueel nog bij wat mooie punten stoppen waar we die dag ervoor niet aan toe zijn gekomen.
En wat leuk dat jullie beide passen hebben gereden, ik ga jullie verslagen nalezen, bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer