Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JosanUSA: beetje worsteling met route zomer 2024 (camper 30 dagen).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JosanUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JosanUSA: beetje worsteling met route zomer 2024 (camper 30 dagen).

Bericht door JosanUSA »

Update: eerste route idee een paar posts verderop geplaatst

Komende zomer (13 juli - 13 augustus 2024) hopen wij eindelijk een lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan en een camperreis in het Zuidwesten te gaan maken. Omdat we vluchten en camper alvast willen vastleggen, moeten we eigenlijk de globale route al een beetje weten. En ook met het oog op reserveren van national parks natuurlijk.

We willen graag steden combineren met nationale parken. Om de vakantie een beetje te spreiden en te voorkomen dat we meerdere dagen met een camper door LA en SF moeten gaan rondrijden, had ik bedacht dat het misschien handig is om een One-Way te doen van SF naar LA en daar hotelovernachtingen te boeken.

Ik had een route bedacht van SF, een stuk Highway 1 tot aan Morro Bay, dan naar Kings/Sequoia, dan Yosemite Valley, vervolgens via Tioga road naar de andere kant. Dan om Death Valley heen (mag niet met camper) naar Las Vegas. Vervolgens Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Sedona, Kingman, LA. Een beetje zoals de "ideale route" zoals op dit forum staat, maar dan een stukje highway 1 minder, en Sedona er bij.

Vervolgens werd ons door een aantal mensen echt aangeraden om ook Moab/Arches en Monument Valley mee te pakken en ook om niet een one-way te doen maar een rondje LA naar LA. Dan zou het dus iets worden als: LA, via Highway 1 (2 stops) naar SF, dan Yosemite, vervolgens keuze Tioga pas of Kings/Sequoia, Las Vegas, Zion, Bryce, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Sedona, Kingman, LA.

Ik ben bang dat dat te veel is. We willen graag de tijd nemen in de parken en ook in de steden.

Eigenlijk heb ik een paar concrete vragen over wat jullie voorkeur zou hebben:
- One way SF-LA of rondje LA-LA?
- Indien keuze tussen de extra lus Moab/Monument Valley of Sedona, welke dan doen? (in Sedona zouden we de Rio Verde Railroad willen doen, in Moab rafting).
- Indien keuze tussen Yosemite en via Tioga pas richting Vegas, of Yosemite en dan Kings/Sequoia naar Vegas, wat zou dan de voorkeur hebben?

Edit: Toevoeging:
- Is het in de zomer (mid juli - mid augustus) sowieso enigszins te doen met de temperaturen?
- Is het in de zomer gewoon overal kneiterdruk in de parken, of is dat ook in de zomer vooral in het weekend?
Laatst gewijzigd door JosanUSA op 29 dec 2023, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Beetje worsteling met route zomer 2024 (camper 30 dagen)

Bericht door thebruins »

Als je je route onder elkaar zet met het aantal dagen & kilometers te rijden, dan zie je snel genoeg of Moab en omgeving wel of niet past. Ik zou altijd voor Moab gaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Het zal warm zijn maar dat is meestal afhankelijk van hoe hoog je op dat moment zit. De bossen in CA en Bryce zullen minder warm zijn, maar Zion, Las Vegas en Moab zullen heet zijn. Maar is over het algemeen wel goed te doen.
Het zal druk zijn in de parken ja, de hele week door.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis JosanUSA: beetje worsteling met route zomer 2024 (camper 30 dagen).

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het is inderdaad het handigste om beide varianten eens per dag uit te schrijven, in een van-naar schema. Dan zie je snel genoeg of je overal voldoende tijd hebt.
Ik vind het idee van een one way niet gek; je zit dan in SF en LA niet met een camper. Ook als je Moab zou willen toevoegen is een rondje LA niet nodig. Mocht je Moab willen toevoegen vergeet dan ook niet om Capitol Reef te bezoeken; daar kom je langs als je de mooie UT12 neemt tussen Bryce en Moab. Wordt het te veel om Moab op te nemen (hier moet je wel 3 nachten voor rekenen want er is meer dan alleen Arches) dan kun je ook na Capitol Reef via de prachtige UT95 naar Monument Valley rijden.
Met een rondje LA (of SF, waarom zou het LA moeten zijn?) is het ook een optie om voor de camper wel een one way te kiezen en dan de kust en de steden met de auto te doen.
Hoeveel tijd had je voor de steden uit willen trekken?

Het is wel verstandig om zo snel mogelijk de knoop door te hakken; camperhuur wordt alleen maar duurder hoe langer je wacht. En je moet al snel campings gaan reserveren.
Het is ook verstandig om op 5 januari een toegangsreservering voor Yosemite zien te krijgen voor het geval het niet lukt om een camping in het park te reserveren. Zie www.nps.gov/yose voor meer informatie over de toegangsreservering.

Door de toegangsreservering in Arches en Yosemite zal de drukte daar relatief meevallen. Sequoia is meestal goed te doe, zeker als je wat verder gaat wandelen dan de General Sherman Tree. Grote drukte zal met name in Zion een probleem zijn.

Als je moet kiezen tussen Sedona en Moab zou ik voor Sedona kiezen, en dan Moab bewaren voor een andere keer, bijvoorbeeld in combinatie met Yellowstone of Colorado.

Marianne
JosanUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JosanUSA »

Dank beiden voor jullie reacties! We zijn druk bezig met het uitschrijven (en beperken) van de varianten. Ik zal ze hier straks plaatsen.

- SF willen we graag 2 volle dagen besteden
- LA willen we graag 2 volle dagen besteden, met een autohuur.
- In verband met ophalen en wegbrengen camper zit er altijd nog een extra nacht vlakbij de steden

LA leek ons de geschiktere plek voor start/finish van een rondje omdat SF nog enigszins te doen lijkt met een camper, bijvoorbeeld vanuit Marin RV park. LA bezoeken met de camper lijkt gewoon niet echt (leuk) te doen.
Is Capitol Reef te doen als "stop onderweg" of zou dat ook wel een nacht moeten zijn?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Als je Moab mee wilt pakken wellicht starten in Denver ? En eindigen in LA. Met 1 nacht onderweg ben je dan in Moab. Leuker is nog om ook wat van Colorado mee te pakken, maar dan kom je denk ik ergens anders tijd te kort. Je kan dan Moab, MV, GC, bryce, Zion, LV, Yosemite, SF, kustweg, LA kunnen doen… ik zou sequoia’s in Yosemite gaan bekijken (Mariposa grove). Sedona is prachtig, maar denk dat je met bovenstaande als voldoende hebt….
Sommige camperverhuurbedrijven staan wel DV toe, dus dat kan je nog even checken….
Het leukste van CR vonden wij kamperen op camping Fruita, is zou Capitol Reef dus niet “onderweg” doen.
Paul
JosanUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JosanUSA »

Dank voor je suggesties Paul. Denver moet ik even gaan bekijken, heb ik op dit moment nog niet op wensenlijstje staan. Maar route is wellicht wel logisch.

Je suggestie om sequoias in/bij Yosemite te bekijken en daarmee Kings/Sequoia over te slaan zou een goede kunnen zijn om wat extra tijd voor andere parken of wellicht Sedona in te ruimen. Dat ga ik zeker overwegen!

We hebben het rondje LA-LA inmiddels weer laten varen, een one-way SF-LA of LA-SF lijkt voor ons beter te werken.
Ik deel hem straks.
JosanUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JosanUSA »

Hieronder onze eerste opzet van de route. Zoals gezegd hebben we al wat keuzes gemaakt:
- Sedona laten vallen
- One-way ipv rondje, ivm Citytrips SF en LA aan begin en eind

Dingen waar we nog over wikken en wegen:
- Willen we zowel Yosemite als Sequoia/Kings, of toch maar een van beiden? En de keuze dan af laten hangen van wel of geen toegang tot Yosemite.
- Als we dat doen (keuze tussen Yosemite en Sequoia, dan misschien toch weer Sedona opnemen? Of extra nacht/nachten in de andere parken?
- Willen we via Tiogaroad en dan om Death Valley naar Vegas, of via Kings/Sequioa-Barstow naar Vegas? We mogen met de camper sowieso niet in Death Valley.
- Een dag/nacht Moab minder ten gunste van een dag/nacht Capitol Reef?
- Nog andere gave dingen die we echt vergeten nu?

dag datum weekdag van
01 13-jul zat Amsterdam - San Francisco (Transfer naar hotel, korte wandeling centrum)
02 14-jul zon San Francisco (Fishermans Warf, fietstocht, cable car)
03 15-jul maa San Francisco (Alcatraz)
04 16-jul din San Francisco - Santca Cruz (Camper ophalen, boodschappen, korte rit (2u))
05 17-jul woe Santa Cruz - Morro Bay (Highway 1 mooiste stuk)
06 18-jul don Morro Bay - Yosemite (route naar Mariposa grove)
07 19-jul vrij Yosemite (Valley, rondrit)
08 20-jul zat Yosemite (wandeling)
09 21-jul zon Yosemite - Kings / Sequoia (route naar ?)
10 22-jul maa Kings / Sequoia (waar?)
11 23-jul din Kings / Sequoia - Barstow (lang stuk naar tussenstop)
12 24-jul woe Barstow - Las Vegas (via Hooverdam?)
13 25-jul don Las Vegas
14 26-jul vrij Las Vegas - Zion
15 27-jul zat Zion (wandeling angels landing?)
16 28-jul zon Zion (wandeling narrows?)
17 29-jul maa Zion - Bryce (via binnendoor-weg tunnel?)
18 30-jul din Bryce (paardrijden?)
19 31-jul woe Bryce - Moab (via capitol reef, daar overnachten?)
20 01-aug don Moab (Arches, Rafting)
21 02-aug vrij Moab
22 03-aug zat Moab - Page (via Monument Valley)
23 04-aug zon Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
24 05-aug maa Page - Grand Canyon (via East rim)
25 06-aug din Grand Canyon (helicoptervlucht, tour/wandeling)
26 07-aug woe Grand Canyon - Kingman (stukje route 66?)
27 08-aug don Kingman - Malibu (avond camper opruimen)
28 09-aug vrij Malibu - Los Angeles (camper inleveren, auto huren, naar airbnb)
29 10-aug zat Los Angeles (sight seeing met auto)
30 11-aug zon Los Angeles (universal)
31 12-aug maa Los Angeles - LAX (vlucht)
32 13-aug din Vlucht - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een mooie opzet zo. Wel een paar kanttekeningen:
- als je naar Sequoia/Kings Canyon gaat, waarom dan ook de Mariposa Grove?
- voor de route naar Las Vegas zou ik altijd de route via de Tioga Pass nemen; ook de oostzijde van Yosemite is zeer de moeite waard, en bovendien rustiger en minder warm dan de vallei. Als je eerst naar Sequoia gaat en dan naar Yosemite vermijd je het drukke weekend in Yosemite. Hou er ook rekening mee dat met een camper de CA198 wordt afgeraden; je rijdt het park dus in en uit via de CA180..
- tussen Zion en Bryce rij je inderdaad via de tunnel. Voor bryce zou 1 nacht ook voldoende kunnen zijn.
- waarom geen overnachting in Capitol Reef? Dat was al aangeraden hier. Je hebt anders veel te weinig tijd voor de UT12 en voor Capitol Reef zelf. Vergeet ook Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon niet. De vraag is wat mij betref meer of je er 1 of 2 nachten blijft. Kijk eens in ons 2019-verslag voor onder andere Capitol Reef.
- Vergeet bij Moab Canyonlands niet. En Dead Horse Point SP. En de Corona Arch.
- Monument Valley is prachtig bij zonsondergang en zonsopkomst; daar zou ik dus zeker een overnachting plannen.

Voor SF zou 1 dag voldoende kunnen zijn met wat je nu hebt gepland. Neem dan voor Alcatraz de eerste tour; je bent toch vroeg wakker.
Voor een bezoek aan zowel Yosemite als Sequoia zou je eens ons 2013- en 2017-verslag kunnen bekijken. Wij vinden Seki zeer de moeite waard en de Mariposa Grove geen volwaardig alternatief.

Oefen tijdig (op 15 januari en februari) voor het reserveren van een camping in Yosemite en hou er rekening mee dat je dan om 16.00 uur moet klaar zitten (onze tijd) maar op 15 maart om 15.00 uur.

Marianne
JosanUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JosanUSA »

Hoi Marianne dank voor je uitgebreide reactie.

Wat ik uit je reactie begrijp:
- Wel beide parken doen (SeKi en Yosemite). Eerst SeKi, dan Yosemite. Maar totaal van die 2 parken kan wellicht een nacht minder. Bij Seki had ik camping Azalea bij Grant Grove in gedachten voor 1 of 2 nachten. In Yosemite willen we graag de vallei zien en een wandeling doen naar een waterval.
- Route via Tioga. Stel dat we al in Yosemite zitten (in de vallei) of vlak voor de ingang, is Tioga dan een dagvullend programma, of zouden we aan de Oostkant van het park al meteen een stuk door kunnen richting de Interstate/Highway 95 bij Tonopah? Het verschil is 1 of 2 nachten tussen Yosemite en Las Vegas, waarvan mijn beeld is dat dat stuk niet heel bezienswaardig is en dus eigenlijk zonde om daar een extra nacht aan te besteden. Maar van Lee Vining naar Las Vegas op 1 dag lijkt me sowieso te ver.
- Capitol reef wil ik na jullie feedback zeker gaan inplannen. Die was bij mij eerder gewoon nog niet op de radar gekomen. Ik heb nu 3 overnachtingen in Moab, zou er daar ook 1 van naar Capitol Reef kunnen? Of 1 van de 2 overnachtingen bij Page opofferen?

Ik ga vanavond je reisverslagen lezen :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is misschien een lange dag maar ik zou Lee Vining - Las Vegas toch in 1 dag doen. Het is jammer om meer tijd uit te trekken voor dat stuk. Voor Lee Vining en omgeving zou een extra dag wel mooi zijn, maar niet direct noodzakelijk.
Voor de Tioga Road kun je prima een volle dag uittrekken (en ook wel meer). Zie daarvoor het al genoemde 2019-verslag en ook ons 2015-verslag.
Azalea lijkt me prima; Lodgepole is ook een mogelijkheid, daar stonden wij in 2017. Het voordeel van Lodgepole is dat je daar de shuttlebus kunt nemen naar bijvoorbeeld de General Sherman Tree. Kijk voor Yosemite goed wat je allemaal wilt doen. Ik krijg niet de indruk dat jullie veel willen wandelen? Als bijvoorbeeld de Panorama Trail jullie niet aanspreekt dan is het wel mooi om zelf naar Glacier Point te rijden. De wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point zijn eg mooi om te doen.

Marianne
JosanUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JosanUSA »

Martin & Marianne schreef:
29 dec 2023, 18:47
Ik krijg niet de indruk dat jullie veel willen wandelen? Als bijvoorbeeld de Panorama Trail jullie niet aanspreekt dan is het wel mooi om zelf naar Glacier Point te rijden. De wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point zijn eg mooi om te doen.
Haha nee dat heb je mis, we zijn juist fervente wandelaars! Nou ja, misschien onze dochter iets minder dan wij, maar die wandelt wel mee. De steden doen we vooral voor de afwisseling zodat de reis voor iedereen leuk blijft.
Het lastige aan wandelen is dat het veel tijd kost. Dus idealiter zou ik per park op een dusdanige plek zitten dat we makkelijk een rondje zouden kunnen maken voor de highlights (met camper maar liever nog met shuttle) en dan bij voorkeur in de ochtenden als het nog niet zo heet is een mooie wandeling. Maar om daar de pareltjes te vinden zal nog wel even een uitdaging zijn, ik sla jouw suggesties allemaal op. Lodgepole ga ik ook bekijken, misschien ligt dat voor ons doel wel beter.
Edit: Lodgepole lijkt te liggen aan die weg waar je met campers eigenlijk niet moet/mag komen?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis JosanUSA: beetje worsteling met route zomer 2024 (camper 30 dagen)

Bericht door paulr »

Je hebt een lange reis voor de boeg, dus ik zou inderdaad ook een dag “sparen” in het begin door 1 dag SF te plannen. Vliegen jullie met KLM ? Dan ben je bijtijds in de stad en kun je in de middag rondje Fisherman’s Warf doen. Dan inderdaad zoals Marianne zegt de vroegste Ferry naar Alcatraz nemen (08.40). Doe dan direct de audio tour, dan is het nog rustig. Vervolgens pak je bijtijds de ferry terug en ga je naar de fietsverhuur. In 2017 hadden we een gewone fiets, afgelopen oktober een elektrische. Tip: neem een elektrische :). Eerst naar Lombard Street (klimmetje en naar beneden flink in de remmen), dan Coit Tower (mooi uitzicht), dowtown en China town, vervolgens Golden Gate Park, even via Baker Beach (zicht op de brug) en over de brug, dan naar Sausalito en de Ferry terug. Wij hebben dit in oktober gedaan en was een leuke dag ! De volgende dag zijn we naar Yosemite gereden…. Tip: pak dus een hotel dichtbij Fisherman’s Warf, bijvoorbeeld de Riu.
Lee Vining naar LV is prima in 1 dag. Wij deden dat afgelopen oktober dwars door Death Valley, wat highlights, en waren om 16 uur in LV…. ruim op tijd voor U2, hahaha.
Neem voor Bryce inderdaad 1 nacht. Je rijdt inderdaad via de tunnel. Geen probleem met camper, kost je alleen wat geld omdat ze de tunnel voor je vrijmaken (beetje raar natuurlijk, maar is een goed verdien model). Ik raad iedereen altijd aan om de volgende ochtend heel vroeg Queens Garden en Navajo loop te wandelen. Erg indrukwekkend. Kan prima vanaf North campground.
JosanUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JosanUSA »

Dit is een nieuwe versie van onze route. De vluchten en camper staan in optie, na het weekend boeken we definitief. Ik zag dat veel campings al boekbaar zijn en ook nog wel plek hebben dus dat willen we ook zsm doen.
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

- SF houden we vooralsnog even op 2 volle dagen. We willen een beetje relaxed beginnen aan onze reis en onze dochter kijkt er erg naar uit.
- Zion teruggebracht naar 2 nachten, weet nog niet of we daar spijt van krijgen. Hoor toch vaak dat Zion wel echt een hoogtepunt is en dat er heel veel te doen is.
- Moab nu drie nachten gedaan. Ik heb hier nog geen beeld bij, of we daar goed aan doen of wellicht korter en nachten verdelen op andere plekken.

Algemene dingen waar ik nog wel over twijfel / een beetje zorgen over maak:
- De mist in de zomermaanden in SF en Highway 1. Als we daar 4 dagen in de mist zitten is het ook wel weer zonde.
- De hitte. Is het niet gewoon echt veel en veel te heet?
- De drukte. Is dat met name in Yosemite file rijden of kunnen we dat bij alle parken/highlights verwachten?
- WIj zijn niet zo van het "jagen" en houden ook wel van de tijd nemen. Is deze planning dan te ambitieus? Een alternatief is nog steeds om het extra stukje capitol reef, moab en monument valley niet te doen en in plaats daarvan 2-3 nachten Sedona en wat langer op andere plekken.
- Van GC moeten we naar LA om de camper in te leveren. Dat heb ik nu gepland met 1 tussenstop (rond Needles/Kingman). En dan een overnachting vlakbij Roadbear LA (nu even Santa Clarita genomen).

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een aantal van je vragen (hitte, drukte) is al eerder beantwoord.
Ik zou het niet gek vinden om iets te laten vallen, maar neem dan niet iets anders op, dan schiet je er weinig mee op.
Als je Moab laat vallen maar wel Capitol Reef en MV laat staan win je al 3 dagen en je hebt toch twee van de mooiste wegen van het zuidwesten te pakken.
Voor de GC zou 1 nacht ook voldoende kunenn zijn; dan de tweede nacht bijvoorbeeld Williams. Dat geeft je nog genoeg tijd voor de GC en je hebt een iets minder lange rijdag richting LA.

Glacier point zou ik doen als je van Sequoia naar Yosemite rijdt; het is jammer om dat vanuit de vallei te doen. Maar misschien is de Panorama Trail een betere optie?
JosanUSA schreef:
29 dec 2023, 19:32
Haha nee dat heb je mis, we zijn juist fervente wandelaars! Nou ja, misschien onze dochter iets minder dan wij, maar die wandelt wel mee. De steden doen we vooral voor de afwisseling zodat de reis voor iedereen leuk blijft.
Het lastige aan wandelen is dat het veel tijd kost. Dus idealiter zou ik per park op een dusdanige plek zitten dat we makkelijk een rondje zouden kunnen maken voor de highlights (met camper maar liever nog met shuttle) en dan bij voorkeur in de ochtenden als het nog niet zo heet is een mooie wandeling. Maar om daar de pareltjes te vinden zal nog wel even een uitdaging zijn, ik sla jouw suggesties allemaal op. Lodgepole ga ik ook bekijken, misschien ligt dat voor ons doel wel beter.
Edit: Lodgepole lijkt te liggen aan die weg waar je met campers eigenlijk niet moet/mag komen?
Ik denk dat ik het idee kreeg omdat er veel dingen stonden als helikoptervlucht etc. :wink:
Misschien heb je iets aan mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden in de parken.
Lodgepole is goed te doen vanaf Kings Canyon. Een extra dag voor Seki zou ik niet gek vinden. Kijk ook eens naar het Cedar Grove gedeelte.

Wij hebben nooit echt last gehad van de mist maar reken niet te veel op mooi weer in SF. Voor een stad lijkt me dat niet echt een bezwaar. En (gedeeltelijke) mist kan ook heel mooi zijn!

Marianne
JosanUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JosanUSA »

Ja, heb je gelijk in over hitte en drukte. Het is niet ideaal, maar het is een kwestie van accepteren dat het is wat het is. Een ander moment om te gaan zit er niet in helaas.
Wandelen willen we absoluut gaan doen, maar met name in de ochtenden, vanwege de hitte en de tijd. De dingen als een helicoptervlucht, ergens een tour of rafting en universal studios zijn dingen die deze reis voor ons nog bijzonderder kunnen maken (nou ja, universal studios vooral voor 1 van ons dan haha). Niet omdat we niet willen bewegen :-)

Over Moab gaan we nog even nadenken. Je tip voor Lodgepole en dan glacier road onderweg neem ik op in het plan.

Kom er net achter dat onze creditcard verloopt voordat we vertrekken, dus net een nieuwe aangevraagd. Campings reserveren moet even wachten tot we de nieuwe creditcard binnen hebben denk ik. Lijkt me wellicht lastig worden als ik nu boek met een creditcard die tegen die tijd niet meer geldig is.

Dank weer voor je feedback! Ontzettend fijn dat jij en anderen zo behulpzaam zijn op dit forum!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn heel vaak in de zomer geweest en we hebben altijd veel gewandeld, ook wel later op de dag. Op sommige plaatsen (zoals bij Moab) is het wel erg warm. Ook Zion kan warm zijn, maar het was toch altijd wel te doen.
In Yosemite zal er geen sprake zijn van filerijden met het toegangsreserveringssysteem. Bovendien kom je meestal alter op de dag in het park aan als je daar overnacht, dus dan is het bij de ingang niet meer druk. In de vallei gebruik je de camper niet. Als alternatief voor de shuttlebus kun je kijken of het handig is om fietsen te huren.

Jammer van die cc; ik zou toch proberen om drukke campings (Watchman) vast te leggen zodra het kan; misschien kun je een andere cc gebruiken? Het is sowieso handig om er meerdere mee te nemen, een is weinig.
Wij hebben nu ook reserveringen lopen die geboekt zijn met een cc die door de bank is opgezegd. We hebben bij sommige sites zelf de gegevens aan kunnen passen. Bij accommodatie in een NP betaalden we de eerste nacht aan; de rest kan ter plekke met een andere cc betaald worden. Hoe het met campings gaat weet ik niet, daar zou je ook even naar kunnen informeren.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden in Sequoia Dorst Creek Campground erg mooi. In eerste instantie hadden we ook voor Azalea gekozen, maar die was toen, 2014, alleen fcfs en Dorst was te reserveren. Dit i.c.m. het feit dat je inderdaad niet via de 198 het park in en uit kunt, kwam ons toen beter uit en we hebben er zeker geen spijt van gehad.
All sites are reservation only. Reservations for individual campsites at Dorst Campground can be made up to one month in advance of your stay. Due to storm damage, Dorst Campground will not be open in 2023. Dorst Campground will no longer be taking new reservations for group campsites. Typically, reservations at Dorst Campground will open on a four-month rolling basis. Reservations open for the season in February, four months in advance of the campground opening in June.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De campings in de NP's betaal je meestal direct volledig, dus dan doet het er niet toe of je cc daarna verloopt. Behalve dan misschien als je annuleert en het bedrag terug moet krijgen, al was dat bij ons laatst ook geen probleem (bij een amerikaanse cc), geld werd automatisch teruggeboekt op de nieuwe cc die we hadden ontvangen.
Terug in Texas!
JosanUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JosanUSA »

Na bestudering van Moab laten we dat toch in de route. Daar is voor ons veel te doen en te zien.

Wel denken wen nog 3 nachten te kunnen herverdelen:
- De extra tussenstop tussen Lee Vining en Las Vegas weglaten. Deze zouden dan we aan Yosemite toevoegen.
- Na nog eens wat goed kijken zou SF inderdaad ook in 1 volle dag en 1 ochtend wel moeten kunnen. Die dag kunnen we nog inplannen.
- Jullie geven aan dat 1 nacht Bryce voldoende is. Die nacht zou dan ook nog anders gepland kunnen worden.

Voor 1 nacht neigen we dus naar Yosemite. Wat is wijsheid voor de overige 2? We denken zelf aan verlengen van Zion (3 nachten) en wellicht Page omdat we daar de Antilope Canyon willen doen en wellicht nog kayakken op de Colorado. Aan de andere kant weet ik niet of Page 2 nachten "waard" is.
JosanUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JosanUSA »

hemmie schreef:
30 dec 2023, 19:37
De campings in de NP's betaal je meestal direct volledig, dus dan doet het er niet toe of je cc daarna verloopt. Behalve dan misschien als je annuleert en het bedrag terug moet krijgen, al was dat bij ons laatst ook geen probleem (bij een amerikaanse cc), geld werd automatisch teruggeboekt op de nieuwe cc die we hadden ontvangen.
Dat is goed te horen, dankjewel. Nu krijgen we de nieuwe CC denk ik al eind volgende week, dus voor de NP's ruim op tijd, die kunnen we nog niet boeken. Voor een aantal andere drukbezochte campings die niet in de parken liggen zou het wellicht wel handig zijn om die komende week al vast te leggen, dus dan is het goed te weten dat dat niet uitmaakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer