Ik denk dat het niet gek is om de route iets aan te passen. Voor Flaming Gorge zou ik een nacht minder doen, die kun je goed gebruiken in Moab - daar is meer dan alleen Arches NP. Bryce zou ook wel met een nacht minder kunnen.
De tijd voor Yellowstone is niet heel ruim vind ik.
Ik heb de route even in een van-naar schema per dag gezet omdat je dan beter kunt zien waar je een reisdag hebt en waar een volle dag.
6-sep Salt Lake City (je vliegt al eerder denk ik?)
7-sep Salt Lake City - Bear Lake
8-sep Bear Lake - Grand Teton
9-sep Grand Teton
10-sep Grand Teton - Yellowstone
11-sep Yellowstone
12-sep Yellowstone
13-sep Yellowstone - Flaming Gorge
14-sep Flaming Gorge
15-sep Flaming Gorge - Moab
16-sep Moab
17-sep Moab - Monument Valley
18-sep Monument Valley - Page
19-sep Page
20-sep Page - Zion
21-sep Zion
22-sep Zion - Bryce
23-sep Bryce
24-sep Bryce - Capitol Reef
25-sep Capitol Reef
26-sep Capitol Reef - Salt Lake City
27-sep Salt Lake City
Kijk zo snel mogelijk naar de campings in Yellowstone; er sluit al veel in september. Zie voor de mogelijkheden en sluitingsdata op
www.nps.gov/yell/. Reserveren kan via recreation.gov of via
www.yellowstonenationalparklodges.com. De campings die je via die laatste site boekt kun je nu al reserveren, dus doe dat zo snel mogelijk, annuleren kan altijd nog.
Wij deden in 2019 een deel van deze parken in september, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Voor Yellowstone zou je eens in ons 2015- en 2017-verslag kunnen kijken.
Voor de andere parken kun je ook via de NPS-sites zijn welke mogelijkheden er zijn. Een paar suggesties:
Zion: Watchman
Cpaitol Reef: Fruita
Arches: Devils Garden (lastig te reserveren) of een camping in Moab
Grand Teton: Colter Bay
Ik denk dat je met - deels - campings in de parken veel goedkoper uit bent dan met de 2300 van de touroperator.
Ik zou een rondje vanuit Las Vegas en zonder Yellowstone maar met de Grand Canyon, Valley of Fire en misschien Snow Canyon ook niet gek vinden.
Marianne