Ik heb voor begin mei de volgende trip in elkaar geknutseld:
5 mei. Aankomst in SF rond 11:50u. Ophalen SUV en door naar hotel vlak bij Fishermanswarf. 17:00u city tour van 2 uur met gids in VW bus in flowerpower uitvoering. Daarna eten, borreltje en slapen.
6 mei. Ochtendbezoek aan Alcatraz. Daarna vertrek naar Yosemite overnachtingsadres Yosemite lakes Hardins Flat.
7 mei. Bezoek Yosemite NP
8 mei. Vetrek naar Sequioa Lazy J Ranch. Route nog nader te bepalen.
9 mei. Sequioa NP bezoek
10 mei. Vertrek naar Panamint Springs Death Valley. Als ik puf over heb, avondfoto’s in Death Valley
11 mei. Dwars door Death Valley naar Las Vegas. Div. Stops onderweg.
12 mei. Las Vegas bezoek
13 mei. Vertrek naar Hurrican ( Zion NP) met tussenstops bij Hooverdam en Valley of Fire state park.
14 mei. Bezoek Zion NP
15 mei. Vertrek via Mount Carmel Hwy door Zion richting Tropic ( Bryce Canyon)
16 mei. Bezoek Bryce
17 mei. Vertrek via stop bij Horseshoe Bend naar Monument Valley. ( bij voldoende tijd nog Antelope ?) Overnachting in the View Cabins premium view.
18 mei. Rondrit door monument valley ochtendrit guided tour. Daarna vertrek naar Tusanyan Grand Canyon.
19 mei. Helicoptervlucht door Grand Canyon en rest dag GC met bus of auto.
20 mei. Vertrek naar Palm Springs voor laatste 3 dagen
21 mei. Bezoek aan Joshua Tree NP
22 mei. Palm Springs
23 mei. Vertrek naar LA voor thuisvlucht om 16:50u.
We gaan met z’n vieren en reizen met full size SUV.
Vragen:
1. Tussen Yosemite en Sequoia, is het te doen om de ochtend nog door Yosemite te rijden?
2. Iemand ervaring met avondfotografie ( hoe veilig is het) in Death Valley
3. Kun je in de avond Bryce Canyon ook nog in?
4. Zou een bezoek aan Antelope haalbaar zijn op weg van Bryce naar Monument Valley, als ik daar voor zonsondergang wil zijn en zeker de Horse Shoe bend stop wil meepakken?
5. Is er tussen GC en Joshua T NP een stop die je zeker niet mag missen.
Zal een pittige reis worden, die ik liever een aantal dagen langer had willen laten duren, maar mijn reisgenoten wilden echt niet langer weg helaas.
Hoor graag wat jullie ervan denken.
Groet……Willem