Mijn man en twee dochters van 12 en 14 en ik gaan in de meivakantie met een RV (Road Bear C26-28) een rondreis door Zuidwest Amerika maken. Mijn man ik hebben hebben een soortgelijke reis gemaakt met de auto in 2007 en verheugen ons enorm om dit prachtige land aan onze dochters te laten zien en zij verheugen zich op alles Amerikaans en groots (de jongste op Amerikaanse culinaire specialiteiten

Dit is ons plan:
25 april: Aankomst in SF rond 16.00u. Naar het hotel in Castro, hapje eten in de buurt en naar bed.
26 april: Fietsen huren en fietsen over de Golden Gate. We overwegen een bezoek aan Alcatraz, ik heb nog geen tickets en denk dat het teveel wordt op 1 dag. Weet iemand waar je goed fietsen kan huren, bijv in Castro?
27 april: In de ochtend naar Road Bear om de camper op te halen voor 13 uur en richting Sequoia. De meeste campings zijn nog niet open dus ik weet niet zo goed wat wijsheid is. Azalea wordt aangeraden, maar het is een zaterdag dus ik ben bang dat er geen plek zal zijn. Heeft iemand een tip om richting het park te kamperen en evt de volgende dag naar Azalea te rijden? Iemand ervaring met Sequoia Resort & RV Park? Ik kom er zelf niet zo goed uit merk ik.
28 april: Sequoia NP bezoeken en hiken. Weet iemand een mooie route van 5-10 km met uitzichten? King's canyon mag ook.
29 april: Onderlangs via Lake Isabella naar Lone Pine, kamperen bij Boulder Creek RV Resort dacht ik, nog niet geboekt.
30 april: Door Death Valley naar red Rock Canyon waar we de Scenic Drive willen boeken. Kamperen net voor bijv Red Rock Canyon Campground, of net na LV, bijv Atlatl Rock Campground. LV boeit ons niet, al lijkt het onze jongste dochter geweldig met al het spektakel. Weet iemand of je met de RV makkelijk over de strip kunt rijden, zodat we haar in ieder geval iets van LA kunnen laten zien?
1 mei: Van LA naar Kodachrome Basin State Park waar we gaan kamperen in Basin Campground. Mijn man en ik zijn al in Zion en Bryce geweest dus het leek ons leuk om ergens anders te gaan kijken, meer richting Escalante. Ik heb 2 nachten kunnen boeken op deze camping en zou graag tips willen wat daar te doen is, waar we evt kunnen eten en hoe we bijv een paardrijtocht kunnen boeken. Het lijkt erop dat ik een VPN verbinding nodig heb om te kunnen boeken.
2 mei: Escalante/Bryce/Kodachrome nog te bepalen
3 mei: via Page naar Grand Canyon Ik heb voor 3 en 4 mei een plek op Mather CG geboekt maar weet nog niet of we liever in Page willen stoppen.
4 mei: Wandelen South Rim Grand Canyon. Heeft iemand een tip voor ons om uit de drukte te kunnen hiken, max 15 km?
5 mei: Het idee is om na GC naar Prescott te rijden en niet the usual via Kingman of Lake Havasu (lijkt ons niet leuk). Maar ik weet niet of het de moeite waard is, ook qua route (dan mis je de Route 66).
6 mei: Van Prescott/Sedona naar Joshua Tree. Nog geen idee waar we willen verblijven. Als iemand een tip heeft?
7 mei: Naar LA. Bij Los Angeles kom ik er bijna niet uit welke camping we moeten boeken. Onze plannen zijn om te hiken naar het Observatory, evt naar het Getty Museum gaan en evt fietsen op een van de stranden Santa Monica/Venice/Hermosa Beach. Maar als we geen geschikte camping kunnen vinden of het is enorm lastig om vervoer naar een van die 3 plekken te regelen dan laten we LA net zo lief links liggen eerlijk gezegd. Als iemand van jullie daar wat tips heeft graag! (Een auto huren voor een dag zoals werd geopperd afgelopen zaterdag vinden wij eigenlijk geen optie). Een alternatief is wat ons betreft om wel naar het Observatory te gaan (bijv parkeren bij het Griekse theater en hiken) maar dan in de namiddag naar een camping buiten LA te rijden.
8 mei: Pismo Beach via Santa Barbara, ik denk nu aan North Beach Campground
9 mei: Naar Big Sur, of Monterey, waar we misschien het seaquarium willen bezoeken. Iemand daar geweest, aan te raden? Ik zelf zou de walvistour in Morro Bay wel willen doen, maar de kinderen vinden dat eng...

10 mei: Dagje 'keep Santa Cruz weird' in de middag doorrijden naar Del Valle Camping, zo'n 45 minuten van Road Bear vandaan.
11 mei: Vertrek naar SF voor thuisvlucht om 14.00 uur
12 mei: Aankomst in Frankfurt rond 10.00 uur
Vragen:
1. Heeft iemand een tip voor Sequoia eind april met aankomst op een zaterdag met een RV?
2. Heeft iemand ervaring in Kodachrome SP? Zie hierboven
3. Heeft iemand een tip voor ons om uit de drukte te kunnen hiken op de South Rim van GC, max 15 km?
4. Wat is de betere route naar Joshua Tree, via Prescott of toch via Kingman of Lake Havasu??
5. Wie heeft een tip om bij het Observatory in LA (Greek Theater?) te parkeren met een RV en evt naar boven te hiken voor het uitzicht?
Ben heel benieuwd naar jullie tips en ideeën! Groeten Hellen