Voordat onze twee kinderen naar school gaan willen we de mogelijkheid pakken om met zijn alle wat langer (2 maanden) op reis te gaan.

De kinderen zijn tegen die tijd 2 en bijna 4.
Voor het voorjaar (ergens tussen begin april en eind juni) van 2025 hebben we het idee om in zo'n 2 maanden tijd door een deel van Noordwest / west Amerika te reizen met een camper. We zijn zelf nog nooit in Amerika geweest dus alles is nieuw voor ons en alles lijkt interessant. Uiteraard zijn we inmiddels bekend met de bekende parken die in standaard rondreizen worden bezocht. Op basis van voorbeeldreizen van o.a. Tioga Tours heb ik zelf een route samengesteld.
Voor nu is het idee om in een rustig tempo van Las Vegas naar Seattle te reizen. We willen dan via o.a. Grand Canyon, Zion, Bryce, Canyonlands, Arches, Grand Teton, Yellowstone, Glacier, Olympic naar Seattle reizen. Zie bijlage voor het gehele van en naar schema. Wellicht dat we enkele parken tussen Bryce en Arches overslaan maar ik heb ze voor het gemak wel even in het schema gezet.
Ik heb wel enkele vragen over dit schema:
- Is het haalbaar qua tijd / is het schema niet te druk?
We vinden het fijn om niet te gehaast te reizen en op sommige dagen de keuze te hebben om niets te doen. Verder houden we er wel van om net wat meer te zien dan de stops met een shuttle bus door bijvoorbeeld een wat langere wandeling te doen. Hiervoor hebben we voor de kinderen draagzakken.
- Waar ik het meest mee stoei is de beste reisperiode per gebied qua weer. Wat ik zo online lees is dat het rondom Las Vegas, Grand Canyon etc. in mei al lekker warm kan zijn terwijl de temperaturen in Glacier dan pas net boven 0 graden uit komen en volgensmij nog veel gebieden gesloten zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het zonde om de parken als Yellowstone, Glacier en Olympic in de periode mei / half juni te bezoeken of is dit toch goed te doen?
- Verder zijn we nog op zoek naar een leuke plek waar we even vakantie hebben in onze vakantie. Bijvoorbeeld een mooi gebied of camping met binnenzwembad / buitenzwembad of een warm meer waar je kunt zwemmen.
- Is het nodig om campings op voorhand al te boeken? Zijn de meeste campings in het voorjaar ook al zo snel volgeboekt als in het hoogseizoen? Hoewel ik normaal gesproken een reis al helemaal vast leg zou ik bij deze reis wel wat flexibiliteit willen hebben om op bepaalde plekken langer of korter te verblijven of eventueel een extra stop toe te voegen.
- Wat zijn de leukste parken / dingen om te doen met kinderen?
Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben benieuwd wat jullie experts van dit plan vinden.
Ik hoop dat jullie fijne tips voor me hebben, alvast bedankt!!

Groet, Esther