Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Resetovic: tips gevraagd voor reis Salt Lake City naar Las Vegas 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Resetovic: tips gevraagd voor reis Salt Lake City naar Las Vegas 2025.

Bericht door Resetovic »

Beste mede-forumleden,

Inmiddels ben ik in 2022, 2023 en 2024 naar Amerika geweest en mijn bedoeling was voorlopig even over te slaan.

Ik had een neef waarmee ik in 2023 in Amerika was beloofd richting Las Vegas te gaan wanneer hij weer klaar was voor Las Vegas :lol:.
Belofte is belofte, dus ik kijk nu eigenlijk al even weer voor 2025.

Ik wil dit keer aankomen in Salt Lake City op 12 April 2025 en terugvliegen uit Las Vegas op 24 april 2025.
In Las Vegas wil ik aankomen op 17 of 18 april, dit vanwege het Wrestlemania 41 event die weekend erop in Las Vegas.

Nu ben ik benieuwd wat echt een must is vanaf 13 april tot 17/18 april in Utah.
Capitol Reef, Arches/Moab en Canyonlands en Utah zelf is natuurlijk absoluut geweldig mooi, maar wat raden jullie eventueel aan voor 5/6 dagen in Utah richting Las Vegas.

Zion, Page, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon, Valley of Fire is allemaal de afgelopen keren aangedaan.

Twee keer in Las Vegas geweest en Hoover Dam ga ik nog wel doen overigens en volgens mij is 's nachts relax sterren kijken in Capitol Creek ook een must....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips voor reis Salt Lake City naar Las Vegas 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Ken je www.ontdek-amerika.nl? Kijk eens bij de overige bezienswaardigheden in Utah.
Ik weet niet hoe het in april is maar wij vonden Antelope Island leuk om te bezoeken. Verder naar het zuiden heb je het Kolob-deel van Zion. En Snow Canyon en Cathedral Gorge SP.
Heb je ook dingen als Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley bezocht? En de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls?

Marianne
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Dank voor de site tip, ik had ook al meerdere sites opgeslagen.

Van alles wat je hebt genoemd heb ik nog niks van gezien :), moet 5/6 dagen dan ook mooi inplannen dus zal hier is naar kijken.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wij zijn afgelopen maandag in SLC aangekomen en keren daar na 3 1/2 week ook weer terug. We zijn een dag in Grand Teton geweest en nu in Yellowstone. Het is natuurlijk niet richting Las Vegas maar m.n. Yellowstone is FANTASTISCH.
Vandaag nog een moeder grizzlybeer met 3 jongen gezien. Echt onvoorstelbaar. Ook de Grand Canyon of the Yellowstone en de geysers zijn geweldig. Maar ja, het is niet direct de richting..... :D
Resetovic
Amerikakenner

Re: Reis Resetovic: tips gevraagd voor reis Salt Lake City naar Las Vegas 2025.

Bericht door Resetovic »

Ik heb inmiddels tickets gekocht en mijn plannen zijn wel wat anders dan in mijn titel en mijn 1e bericht.

Zou graag wat advies/tips ontvangen op basis van mijn reis :).

17 april vlieg op LAX en op 30 april ook weer terug vanaf LAX.
Ik reis met mijn dochter van 16 jaar en voor haar zal het haar 1e verre reis zijn buiten Turkije.
Zij is absoluut geen wandelaar, ik zal dit dan ook niet forceren en veel met de auto moeten doen door uit te stappen en foto momenten te nemen.

Dit zal mijn 3e reis zijn naar het westen en mijn route is als volgt.

17-18 april - Ridgecrest
18-19-20-21 april - Las Vegas
21-22 april - Bryce
22-23-24 april - Moab
24-25 april - Tuba City
25-26 april - Kingman
26-27-28-29-30 april Los Angeles.

Mijn planning is en dit is bewust zo gedaan omdat ik alles vrijwel al heb gezien en overal ook mijn wandelingen heb gedaan. Enige waar ik nog niet ben geweest is omgeving Moab vandaar dat ik 22 tot 24 daar zit.

Aankomst LAX is dus op 17 april 2025 en ik rij direct door naar Ridgecrest op 18 april ga ik Death Valley aandoen onderweg naar Las Vegas.

In Las Vegas ben ik vanwege de Wrestlemania weekend.

21 april reis ik dus door naar Bryce en ik hoop vroeg te vertrekken, ik ga de route nemen via Valley of Fire en via Mount Carmel te Zion richting Bryce.
Mocht ik op tijd aankomen in Zion en indien ik er kan parkeren ga ik wel de wandeling naar de Canyon overlook doen.

22 april wil ik in de ochtend niet te lang blijven hangen in Bryce en dan kijken wat ik er kan doen maar ik ga dus via Capitol Reef richting Moab rijden.
Ik heb begrepen dat dit stuk sowieso een scenic drive is, maar wat kan ik echt snel meepakken wat de moeite waard is onderweg in dit stuk?

23 april ben ik dus in Moab en wil ik wat gaan doen in Arches.

24 april kan ik eventueel Canyonlands meepakken, dus hoop ik graag tips te krijgen voor hier en ik rij dan via Monument Valley naar Tuba City.

25 april rij ik via Grand Canyon met als eindpunt Kingman als overnachting.

26 april via Joshua Tree richting Los Angeles.

En LA is een stad dus mijn dochter zal hier echt meer op haar plek zij.

Uiteraard zal ze 100% worden verrast met zeer mooie dingen onderweg, maar zoals aangegeven ze is geen wandelaar en ze zal zich uiteraard echt wel vermaken tot in LA en behoorlijk worden verrast met mooi dingen.
Ik snap dat het allemaal snel snel overkomt maar de reis is dan ook echt bewust zo gepland en uiteraard kan ik het nog aanpassen qua route.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ridgecrest is saai, ik zou zelf de eerste dag direct na aankomst niet zo ver willen rijden ook.
Misschien is het een leukere optie om naar Mojave te rijden, en daar te overnachten in bv Comfort Inn, direct bij de ingang van het vliegveld, Mojave air and Space port. Kan je daar ontbijten bij het Voyager restaurant op het vliegveld(vanaf 7 uur open) en dan gaan rijden naar DV.
Ik zou dan wel via Ridgecrest en de 178 rijden, mooie route, met onderweg eventueel een korte stop bij Ballarat ghosttown. Niet spectaculair maar wel leuk om te zien. Vervolgens lunch bij Panamint Springs en overnachten in Stovepipe Wells, en pas volgende dag naar Vegas.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Pete.Z Ridgecrest is alleen puur voor overnachting.

Ik land om 11.50 en verwacht sowieso voor 15uur weg te zijn vanuit LAX.
Google Maps zegt 3 uur onderweg en dit zal sowieso minimaal 4uur zijn uiteraard richting Ridgecrest.
Mijn ervaring van de afgelopen keren met aankomsten na 17.00 en na 20.00 pas in het hotel zijn in de woning is het te doen.
Ik wil dan mijn rust pakken in Ridgecrest wat hoogstwaarschijnlijk toch niet zal gebeuren mijzelf kennende en de volgende dag dan direct door richting Death Valley.

Mojave is op zich een mooie tip, maar ben dan eventueel de volgende dag langer onderweg.
Ballarat ghost town kende ik niet en is een goeie tip om is te zien, dank :thumbup:.

De evenement is op 19 en 20 april, dus ik heb geen andere optie dan aankomen later op de dag op 18 april.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt zelf het beste beoordelen of je nog zo ver wilt rijden; ik vind een of twee uur het maximum, voor je gevoel is het al na middernacht.
Erg jammer dat wandelen er niet in zit; het kan voor je dochter toch ook niet leuk zijn om alleen in de auto te zitten? Ik zou zeker een paar korte wandelingen proberen.
Je hebt wel weinig tijd voor de parken, zijn al die dagen LA een must? De overnachtingslocaties zijn ook niet echt optimaal; je mist bij de Grand Canyon de mooie uren rond zonsondergang en -opkomst. Kijk eens naar de Bright Angel Lodge (via www.grandcanyonlodges.com). Ik zie daar nu geen beschikbaarheid maar er zijn altijd wel annuleringen dus check dat regelmatig. Tuba City is echt niet leuk. Zie hier en de volgende dagen voor ons verblijf daar en ons bezoek aan de GC in april.
Resetovic schreef:
08 nov 2024, 16:23
22 april wil ik in de ochtend niet te lang blijven hangen in Bryce en dan kijken wat ik er kan doen maar ik ga dus via Capitol Reef richting Moab rijden.
Ik heb begrepen dat dit stuk sowieso een scenic drive is, maar wat kan ik echt snel meepakken wat de moeite waard is onderweg in dit stuk?
Zoals ik al eerder aangaf is de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls een aanrader. Zie hier voor onze ervaring. En het lijkt me dat je dochter zeker Little Wild Horse Canyon wel kan waarderen. Zie daarvoor hier ons verslag. Het is wel een lange rit dus of beide lukt weet ik niet.

In Canyonlands is de korte wandeling naar Mesa Arch een aanrader. En doe de wandeling bij Grand view ont. Zie ook mijn wandelsite daarvoor.
In Arches is de Fiery Furnace Ranger Walk een aanrader. Kijk eens op de NPS-site daarvoor. Hou er rekening mee dat je voor Arches een timed entry reservering nodig hebt (tenzij je bijvoorbeeld die FF walk doet).

Marianne
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Martin & Marianne

Vooral bij mijn 1e reis heb ik erg veel aan jou gehad en ik ben je hier nog steeds dankbaar voor.

Je kunt zelf het beste beoordelen of je nog zo ver wilt rijden; ik vind een of twee uur het maximum, voor je gevoel is het al na middernacht.

De hele reis is eigenlijk puur vanwege het evenement in Las Vegas, ik heb haar eigenlijk verrast om dit is mee te maken en het valt toevallig in de meivakantie + ik moest gewoon toch een korte roadtrip maken.

Vliegen op LV en Salt Lake City is echt duur op dit moment en ook al was het 1 van de 2. San Francisco had eigenlijk ook mijn voorkeur als start of eindpunt maar de periode is gewoon niet ideaal want het stukje tot Bakersfield/Ridgecrest is net zo saai als tussen Washington-Philadelphia, Philadelphia-Niagara Falls en Niagara Falls-NYC wat ik dit jaar heb gereden en omgeving Bakersfield wil ik nooit meer rijden😊.
Ik wil er echt even op uit in een mooie omgeving vooral als Utah en hierna ben ik de komende jaren echt helemaal klaar met dit hele gebied na dan een 4x achter elkaar in Amerika.

Alle drie keren lag ik en mijn gezelschap pas rond 22/23uur in bed en waren de volgend ochtend allemaal vrij vroeg op.
Dus vandaar dat ik toch direct door rij tot Ridgecrest zodat ik al een beetje dichtbij Death Valley ben en de dag erna nog wat kan ronddwalen tot dat ik in aankom Las Vegas.

Ik ben voorheen vanuit Las Vegas de 1e keer richting Lone Pine na zonsondergang vertrokken vanuit Death Valley en vorig jaar na zonsondergang richting Ridgecrest. Beide richtingen vanuit Death Valley leken mooie routes, maar heb er niks van meegekregen in het donker.

Erg jammer dat wandelen er niet in zit; het kan voor je dochter toch ook niet leuk zijn om alleen in de auto te zitten? Ik zou zeker een paar korte wandelingen proberen.

Het wandelen kan er zeker wel in zitten maar in mate zoals je aangeeft met korte wandelingen, ik ken haar langer dan vandaag en zit er echt niet in. Denk zelfs dat ik haar een dataverbod(zeg dit natuurlijk nu nog niet) op ga leggen en alleen toe zal staan in de auto onderweg via een hotspot want anders komt er helemaal niks van als er constant data is.
Toevallig heb ik zelfs al meegekregen dat zelfs haar menstruatiekalender rond de 22e valt en het is nu altijd al een drama vooral eerste 2/3 dagen :lolno:.

Dus eigenlijk alleen de hotspots in parken bezoeken waar het kan met de auto met een korte wandelafstand is de meest reële optie en vandaar dat ik er bewust doorheen wals. Ik heb veel gezien en gedaan de 2x dat ik er ben geweest, dus is niet direct een must voor mij maar hoop wel voor wat tips van mede-forumgebruikers.
Je hebt wel weinig tijd voor de parken, zijn al die dagen LA een must? De overnachtingslocaties zijn ook niet echt optimaal; je mist bij de Grand Canyon de mooie uren rond zonsondergang en -opkomst. Kijk eens naar de Bright Angel Lodge (via www.grandcanyonlodges.com). Ik zie daar nu geen beschikbaarheid maar er zijn altijd wel annuleringen dus check dat regelmatig. Tuba City is echt niet leuk.

Beide keren in LA was ik er meerdere dagen en constant met een volle schema. Ik ben dus niet echt vrij geweest en niet echt (rondom) LA of bepaalde gebieden kunnen bezoeken in alle vrijheid.
Ik wil daarom toch wat rust hebben en niet echt iets plannen in LA los van een halve dag Universal Studio’s.
Dit heb ik eerder dit jaar ook gehad met 4 nachten in New York en het was toch echt vrij dat ik er uiteindelijk zat van was :.

Overnachtingslocaties heb ik bewust zo gekozen voorlopig, want de prijzen in parken of echt in directe omgevingen liggen op 200/300 dollar per dag.
Ik moet toch rekening houden met de kosten gezien vliegtickets, vooral het evenement was 100% duurder in vergelijking met 2023 en die van afgelopen april en hotels vanwege het evenement in LV idem heeft al best wat gekost.

Tuba City is niet ver weg vanaf Monument Valley en is puur voor overnachting omdat ik vanuit Moab kom en Canyonlands ook mee kan pakken wat kan, Monument Valley is mooi maar zal hier niet veel tijd doorbrengen en dit was de enige wat ik eigenlijk kon vinden…..
Dag hierna ben ik vrij dichtbij Grand Canyon zodat ik hier best wat tijd kan door brengen en door kan gaan naar Kingman of eventueel toch

Even de routes in Google Maps en uiteraard uit ervaring komt hier minimaal 1 uur en zelf 2 uur of meer bij.

Las Vegas-Valley of Fire-Zion-Bryce zit op 5,30 uur / 436km. Als ik echt vroeg vertrek uit Las Vegas kan ik door Valley of Fire en eventueel de overlook pakken in Zion en anders toch direct door met korte stops richting Bryce.

Bryce-Capitol Reef-Moab zit op 4.40 uur / 421km, volgens mij is de scenic route via Torrey dus is het afhankelijk hoelang ik blijf hangen in Bryce.

Moab-Monument Valley-Tuba City zit op 4.14uur / 393km, dus ik moet de enige hele dag in Moab iets doet in Arches en Canyonlands, moet bij dan ook echt verdiepen in verslagen van jou of anderen of afhankelijk zijn van tips van anderen of wijs worden via Google.

Tuba City-Grand Canyon-Kingman zit op 4.24 uur / 413km, na zonsondergang kan ik op zich nog steeds wel 3 uur volhouden richting Kingman gezien het van GC tot Kingman niet echt veel bijzonders meer is.

Dit is natuurlijk gekkenwerk en erg veel kilometers in een korte tijd, ook is het nog geen april en mijn plannen kunnen nog wijzigen natuurlijk.
Ik begin in LA en uiteindelijk moet ik eindigen in LA en is het eigenlijk wat ik ga doen vanaf Las Vegas terug naar LA.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waar overnacht je bij Bryce? Ik denk dat het toch wel iets verder is als je via de ut12 rijdt. Heb je wel de route via Escalante genomen?
Bij de Grand Canyon is de Bright Angel Lodge een stuk goedkoper dan 200 of 300 dollar. Er is nu niets vrij zie ik maar je kunt kijken of er annuleringen komen. Dat gebeurt heel regelmatig.

Marianne
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Helemaal vergeten in mijn vorige bericht. Ik wist het niet dus dank voor het wijzen dat ik een timed entry nodig ben voor Arches en dit kan begin januari voor april.

Bryce Canyon City, dus zo'n 25 minuten van Bryce Canyon National Park af of eventueel dichter bij Bryce kan ook uiteraard. Ik had inderdaad de route boven langs, dus ik moet onder langs via Escalante/Boulder of de route middenin voor de scenic route?, beide routes zijn dan dik 5 uur via Maps.

Afbeelding

Ik kan Bright Angel in de gaten houden, maar ik denk als ik blijf hangen in Grand Canyon dan is mijn route een dag later weer langer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedoelde het in plaats van Tuba City. Maar het is misschien ook wel mooier om wel in Tuba City te overnachten, of kijk eens naar Mexican Hat. Dan GC, en dan de volgende dag niet helemaal tot aan LA rijden. Je hebt daar genoeg tijd, dus een paar uurtjes later aankomen is ook niet zo gek. En zeker goedkoper.

Dus in plaats van
22-apr Bryce - Moab
23-apr Moab
24-apr Moab - Tuba City
25-apr Tuba City - Kingman
26-apr Kingman - Los Angeles
27-apr Los Angeles
28-apr Los Angeles
29-apr Los Angeles
30-apr Los Angeles

zoiets:
22-apr Bryce - Moab
23-apr Moab
24-apr Moab - Mexican Hat
25-apr Mexican Hat - GC
26-apr GC - Barstow (of verder)
27-apr Barstow - Los Angeles
28-apr Los Angeles
29-apr Los Angeles
30-apr Los Angeles

Dat geeft je overal wat meer tijd, én mooiere overnachtingslocaties.
Voor Mexican Hat kun je naar de San Juan Inn kijken.

Marianne
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Ik was inderdaad ook in twijfel met Mexican Hat en had er eerder al een reserving staan, maar omdat het toch dichterbij Moab ligt viel het af.

Eigenlijk moest ik mijn retourvlucht op 1 mei doen, alleen vervelend is dat aankomsten altijd een dag erna is + na de vakantie staat er al een toetsweek op programma.

Ik ga even in je schema duiken, dank u!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tip voor Ridgecrest, eten bij Olvera’s, supergoed en goedkoop Mexicaans restaurant, echt de moeite waard als je daar toch bent.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Ik heb een beetje lopen chatten met ChatGPT en voor nu zijn we samen tot het volgende gekomen :lol:.
Dit is uiteraard puur gedaan om wat tips te krijgen op basis van mijn tijd.

Het is best bijzonder tegenwoordig dat dit eigenlijk kan. Ik heb nu als verblijf Ridgecrest, LV, Bryce, Moab, Page, Kingman en LA, hier ga ik dan ook niet meer van afwijken en heb alles al betaald.

Met name wat betreft Moab, waar ik bewust twee nachten verblijf, wil ik eigenlijk volledig benutten, omdat dit nog de enige locatie is waar ik in 2022 en 2023 niet ben geweest. Heeft iemand hier nog aanvullende tips? :)

17 april – Aankomst & Rit naar Ridgecrest
09:50 – Vlucht naar Los Angeles
11:50 – Aankomst LAX
12:50 – 13:30 – Douane, bagage, autohuur regelen
13:30 – 14:00 – Snelle lunch in de buurt van LAX
14:00 – 17:30 – Rit naar Ridgecrest (eventuele stops afhankelijk van tijd & zonsondergang)

Red Rock Canyon State Park (bij daglicht echt indrukwekkend, 30 minuten stop max)
Fossil Falls (optioneel, 15 minuten stop, lavaveld)

21:00 – Aankomst in Ridgecrest

---
18 april – Ridgecrest → Trona Pinnacles → Death Valley → Las Vegas
09:00 – Vertrek uit Ridgecrest
09:45 – 10:30 – Trona Pinnacles (unieke kalksteenformaties in de woestijn, echt bizar)
12:00 – 12:30 – Mesquite Flat Sand Dunes (optioneel als je nog een korte stop wilt, anders skippen)
13:00 – 13:45 – Furnace Creek Visitor Center & lunch
14:00 – 15:00 – Badwater Basin & Devil’s Golf Course (laagste punt van Noord-Amerika, zoutvlaktes)
15:30 – 16:00 – Artist’s Drive & Artist’s Palette (gekleurde rotsformaties, heel uniek)
16:30 – 17:15 – Dante’s View (indrukwekkend uitzicht over Death Valley)
20:30 – 21:00 – Aankomst in Las Vegas

---
21 april – Las Vegas → Valley of Fire → Zion → Bryce
06:00 – Vertrek uit Las Vegas
07:00 – 09:00 – Valley of Fire (Rainbow Vista, Fire Wave, Seven Sisters, korte hikes mogelijk)
11:30 – 14:30 – Zion National Park (Canyon Overlook Trail of Scenic Drive, afhankelijk van parkeerplek)
20:30 – Aankomst Bryce View Lodge

---
22 april – Bryce → Scenic Route 12 → Moab
07:00 – 09:00 – Bryce Canyon (Sunrise Point, Bryce Point & korte wandeling naar Thor’s Hammer)
09:30 – 15:30 – Scenic Byway 12 via Escalante & Capitol Reef (hét hoogtepunt qua rijden! Stops: Grand Staircase viewpoints, Capitol Reef korte stops)
20:30 – 21:00 – Aankomst Moab

---
23 april – Moab & Arches
07:30 – 11:30 – Arches National Park Scenic Drive & stops (Windows Section, Balanced Rock, Park Avenue, Delicate Arch Viewpoint, eventueel korte hikes)
12:30 – 17:00 – Dead Horse State Park & Canyonlands – Island in the Sky (Mesa Arch, Grand View Point, epic uitzichten)
20:00 – Zonsondergang spotten & nachtfotografie (Dead Horse Point of Arches als je de Melkweg wilt zien!)

---
24 april – Moab → Canyonlands → Monument Valley → Page
07:30 – 10:30 – Canyonlands National Park – Island in the Sky Scenic Drive (Grand View Point, Green River Overlook, Upheaval Dome als extra)
14:30 – 18:30 – Monument Valley (Forrest Gump, drive en zonsondergang spotten bij The View Hotel)
21:00 – Aankomst Page

---
25 april – Page → Grand Canyon → Kingman
08:00 – 09:00 – Horseshoe Bend (korte stop, iconische foto’s maken)
13:00 – 18:00 – Grand Canyon (busroute naar de beste uitzichtpunten, zonsondergang bij Hopi Point)
21:00 – Aankomst Kingman

---
26 april – Kingman → Joshua Tree → Los Angeles
07:30 – 10:30 – Route 66 stops + Joshua Tree NP (optioneel Keys View, Skull Rock, Hidden Valley)
19:00 – 20:00 – Aankomst Koreatown LA
Laatst gewijzigd door Resetovic op 31 mar 2025, 15:01, 3 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ga je ook exact die tijden aanhouden?
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Waarschijnlijk absoluut niet, aangezien ik met mijn tienerdochter op pad ben. Het is de bedoeling om niet te laat in de hotels aan te komen, zodat we voldoende rust krijgen, aangezien er veel in enkele dagen is gepland.

Eerst had ik Tuba City na Monument Valley, maar ik ben toch uitgeweken naar Page, puur zodat ze Horseshoe Bend kan zien.

Daarom heb ik ook echt ingepland voor bepaalde hoogtepunten per locatie eigenlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kun je ChatGPT niet vragen om geen overbodige lege regels te gebruiken? :wink: Maar serieus, het is wel zo leesbaar als je zelf even die lege regels er uit haalt.

Ik mis in de opsomming van DV Zabriskie Point. En die Sand Dunes zou ik zeker meenemen, dat kost niet veel tijd. Wij reden vorig jaar via Rhyolite het park binnen, leuk om bezocht te hebben. Zie hier. Wij deden toen ook nog een wandeling in VoF; de 7 wonders. Dat is zeker een aanrader.

De tijd die voor Arches uitgetrokken wordt is veel te kort. Ik zou zeker proberen om ook daar een zonsondergang mee te pakken, bijvoorbeeld bij Delicatie Arch (zie hier voor onze ervaring daar). Wil je niet lopen dan is dit ook een mooie plek voor een zonsondergang. Ik zou Canyonlands volledig voor de volgende dag bewaren zodat je een volle dag hebt voor Arches.

Je rijdt erg veel in het donker. En erg jammer om voor de GC niet in het park te overnachten.

Marianne
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Was even krap met tijd bij het plaatsen, en inderdaad is het nu beter leesbaar zoals het is. Verder ben ik nog niet klaar met ChatGPT, maar ik dacht ik deel het ook hier en zet daarna even de puntjes op de i.

Ik heb meerdere planningen in het gesprek met GPT, dus ik kan bepaalde dingen op het laatst toevoegen. Als ChatGPT zijn gratis limiet bereikt, gooit het alles in de war.

Sand Dunes en Zabriskie Point rijd ik standaard langs, dus neem ik uiteraard mee. Even in Rhyolite verdiepen, dank voor de tip.

De bedoeling is inderdaad om de zonsondergang in Arches mee te pakken. De maan is in het laatste kwartier en zou ook best helder moeten zijn, als het goed is. Kreeg dus een antwoord met locatie gebaseerd op een zonsondergang naar een zo donker mogelijke hemel vanwege het maanlicht.

Canyonlands is inderdaad op de route op 24 april(foutje in overzicht) richting Page via Monument Valley.

In 2022 en 2023 heb ik in Grand Canyon overnacht, had dit dit keer graag weer gedaan, maar moest opofferen en na zonsondergang naar Kingman rijden, zodat mijn dochter uiteindelijk meerdere dagen in LA rustig kan genieten.

Het enige wat ik echt mis, is toch Yosemite in dit alles. Vorige week zat ik even diep in gedachten en dat is bij mij meestal nooit goed. Aangezien haar ESTA nog geldig is en mijn zoon eindelijk heb kunnen overtuigen na de vierde keer, wil ik ongeveer 12 juni 2026 naar San Francisco gaan, Highway 1 tot San Luis Obispo rijden, en daarna richting Yosemite voor 4 nachten. Daarna 2/3 dagen San Francisco en uiteindelijk naar New York voor 4/5 dagen, om daarna via daar terug naar huis te vliegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, in een keer van de GC naar LA rijden is wel wat veel. Het zou kunnen natuurlijk. Om in de avond naar Kingman te rijden is ook niet echt aantrekkelijk. Maar ik begrijp de overweging.

En Yosemite in juni? Doen! Geweldige maand om te gaan!
Ik zou wel NY in het begin doen: scheelt je tijd omdat je de klok dan twee keer terug kunt zetten.
Tegen die tijd wordt er waarschijnlijk nog steeds niet gewandeld? :wink: Anders zou je kaartjes voor de bus naar Glacier Point kunnen reserveren zodat jullie de Panorama Trail kunnen lopen. :thumbup:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer