Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KvdF567: Yellowstone naar Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KvdF567
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis KvdF567: Yellowstone naar Las Vegas.

Bericht door KvdF567 »

Hallo allemaal,

In 2025 hebben wij Amerika op de planning staan. Aangezien we dit jaar naar New York zouden gaan, maar dit helaas niet doorgegaan is wegens ziekte, willen we dit volgend jaar ook meenemen. Voordat we naar New York gaan, gaan we eerst naar Chicago om onze dochter op te halen na een jaar high School in Amerika. Dit gedeelte van de reis ligt dus eigenlijk al vast. Op het verlanglijstje staat ook nog Yellowstone. We hebben de volgende route bedacht en zijn erg benieuwd naar wat jullie hiervan vinden.

Dag 1 13-06-2025: Amsterdam - Chicago
Dag 2 14-06-2025: Chicago
Dag 3 15-06-2025: Chicago - New York
Dag 4 16-06-2025: New York
Dag 5 17-06-2025: New York
Dag 6 18-06-2025: New York
Dag 7 19-06-2025: New York - Bozeman - Gardiner
Dag 8 20-06-2025: Gardiner - West Yellowstone via de noordelijke loop met de klok mee
Dag 9 21-06-2025: West Yellowstone - Old Faithfull via de zuidelijke loop met de klok mee
Dag 10 22-06-2025: omgeving Old Faithfull
Dag 11 23-06-2025: Old Faithfull - Salt Lake City
Dag 12 24-06-2025: Salt Lake City - Moab
Dag 13 25-06-2025: Moab
Dag 14 26-06-2025: Moab
Dag 15 27-06-2025: Moab - Page
Dag 16 28-06-2025: Page
Dag 17 29-06-2025: Page - Bryce
Dag 18 30-06-2025: Bryce
Dag 19 01-07-2025: Bryce - Zion
Dag 20 02-07-2025: Zion
Dag 21 03-07-2025: Zion
Dag 22 04-07-2025: Zion - Las Vegas
Dag 23 05-07-2025: Las Vegas
Dag 24 06-07-2025: Las Vegas - Amsterdam
Dag 25 07-07-2025: Amsterdam

- We hebben nu Bryce in de route, maar we kunnen dit ook overslaan en dan Grand Teton in de route opnemen. Wat zouden jullie doen?
- Uit ervaring weten we dat we aan het einde van de reis al wat vermoeid zijn en daarom hebben we een extra volle dag in Zion en een volle dag Las Vegas opgenomen in de route.

Groetjes Mirjam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yellowstone naar Las vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik vind het een mooie route, maar wel wat druk in het begin. Ik zou de verdeling van de dagen wat anders doen. Voor Yellowstone kan het zo, maar ruim is het niet. En erg jammer om Grand Teton te missen als je er langs rijdt. Bryce daarentegen is een klein park waar je aan één overnachting wel voldoende hebt.
Ik mis een overnachting in Monument Valley, tussen Moab en Page. Misschien daar een nacht Page voor opofferen?
Een andere mogelijkheid is om vanuit Moab via Capitol Reef naar Bryce te rijden. Wat zijn de must sees voor jullie? Is alles nieuw voor jullie? En willen jullie niet naar de Grand Canyon?

Wat betreft de indeling van Yellowstone; dat kan zo, maar waarom nog naar West Yellowstone rijden en dan de volgende dag naar Old Faithful (met één l)? Je hebt nu 3 nachten aan de westkant. Ik zou na Gardiner hooguit tot Lake rijden, en dan twee nachten OF. De tijd voor het bovenste rondje is anders wel erg kort. Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze indeling. En zie hier voor onze planning. De indeling hangt natuurlijk ook af van de route naar SLC.
De accommodatie in Yellowstone kan nu al geboekt worden voor juni 2025. Kijk daar zo snel mogelijk naar, de goedkoopste opties zijn het snelste weg. En annuleren kan altijd nog.

Je schrijft dat het begin vaststaat, maar ik zou het niet gek vinden als je New York voor een andere keer zou bewaren. Die 3 dagen zou je heel goed in het zuidwesten kunnen gebruiken.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Uhhhmmmm…. Van chigaco eerst weer “terug” vliegen naar JFK en dan weer naar Bozeman ? Dat lijkt me zonde van de tijd. Zoals Marianne al zegt, de tijd voor het westen is al niet ruim. En door eerst weer terug te vliegen naar jfk maak je ca 4-5 uren vliegen extra. Als je toch naar New York wilt, waarom dan niet aan het eind op de terugweg. En vergeet niet dat je ook heel wat uren op airports nu kwijt bent. Een aparte New York reis zou beter zijn…
Verder gewoon de tips allemaal opvolgen die gegeven zijn :)
KvdF567
Amerika-newbie

Bericht door KvdF567 »

Bedankt voor jullie reacties!

We begrijpen dat de volgorde niet ideaal is, maar door omstandigheden wel gewenst. Eigenlijk zouden we dit jaar naar New York gaan als afsluiting van de middelbareschooltijd van onze dochters. Aangezien dit niet door kon gaan en we volgend jaar toch naar Amerika gaan, hebben we besloten om dat er aan vast te plakken (dit is de grootste wens van onze jongste dochter en we weten niet wat er in de toekomst nog mogelijk is). We willen dit dus met onze beide dochters doen en daarom moeten we eerst naar Chicago (om de jongste dochter op te halen en te kijken waar zij een jaar is geweest) en daarna kunnen we pas New York doen. New York aan het einde van de reis is ook nog een optie, maar ik ben bang dat we dan al best wel vermoeid zijn van de reis.

Verder is Yellowstone een must see. Vier van ons zijn al eerder in Amerika (2017) geweest en we hebben toen oa GC-Page-Bryce-Zion-Las Vegas gezien. Een van ons is nog nooit in Amerika geweest, dus voor hem is alles nieuw.

De omgeving van Bryce en Zion vonden we erg mooi en graag zou ik Moab willen zien. Page 1 nacht doen of overslaan (en dan via Capitol Reef naar Bryce) is inderdaad ook nog een optie.

En dan de keuzes in Yellowstone. Aangezien overnachten in het park best prijzig is en we twee kamers nodig hebben (we gaan met 5), willen we naast de twee overnachtingen bij Old Faithful buiten het park verblijven. het idee was daarom om de eerste dag van Mammoth Lakes tot aan Canyon te doen, de tweede dag van canyon tot aan Old Faithful en dan de derde dag nog de omgeving van Old Faithful.

Er is zo te horen nog genoeg om over na te denken. Ik ga het hier in de groep gooien en we gaan nog eens kritisch naar de route kijken.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Toevallig dat ik laatst naar mogelijkheden in Yellowstone zat te kijken en daar een cabin bij Mammoth Hot Springs tegenkwam met 1 queen bed en 2 double beds (zonder badkamer). Deze was voor Yellowstone begrippen nog enigszins betaalbaar. Misschien een optie voor jullie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had niet begrepen dat jullie met 5 personen waren, dat maakt het natuurlijk een stuk lastiger. Ik weet niet hoe de samenstelling van het gezelschap is, willen jullie altijd 2 kamers of mag 1 kamer ook? Misschien kunnen de kinderen ook meebetalen voor meer privacy :wink: ?
Mammoth is een mogelijkheid, maar daar zit je dichtbij Gardiner dus ik weet niet of je daar veel mee opschiet.
Volgens mij is West Yellowstone trouwens ook niet goedkoop, of heb je daar al wel iets betaalbaars gevonden? Als een eigen badkamer geen must is zijn de prijzen in het park al een stuk lager. En anders is kamperen misschien een optie? Is een stuk goedkoper, zelfs als je spullen moet aanschaffen.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Oei, met 5 inderdaad een kostbaar tripje. Maar als kamperen in de parken een optie is ( afgewisseld met hotels onderweg) scheelt dat heel veel ! In dat geval zou ik, ivm temperatuur zeker de gehele reis omdraaien, dus starten in LV, dan naar het noorden en via NY terug.
Als cabins een optie zijn ipv hotels: Silvergate of Cooke City bij Lamar Valley ? Wellicht vind je daar iets betaalbaars ?
Hier een voorbeeld: https://silvergatelodging.com/pine-edge-cabins.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

KvdF567 schreef:
12 jun 2024, 08:07
het idee was daarom om de eerste dag van Mammoth Lakes tot aan Canyon te doen, de tweede dag van canyon tot aan Old Faithful en dan de derde dag nog de omgeving van Old Faithful.
Met die indeling ligt West Yellowstone niet voor de hand lijkt me.
Wat betreft kamperen: dat is echt een prachtige en goedkope oplossing. Kijk eens hier en de dagen erna voor onze kampeerervaring in Yellowstone. Mocht je ook Capitol Reef opnemen; ook daar is het geweldig kamperen, zie daarvoor ons 2019-verslag.

En denk nog eens na over NY; dat is in een andere periode dan de zomer eigenlijk prettiger. En wellicht kun je dan ook iets langer gaan, want drie dagen NY is niet echt veel natuurlijk.

Marianne
jan73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door jan73 »

Het is een mooie route, maar de stops in Yellowstone zou ik anders doen. Voor de noordelijke lus is er nu relatief weinig tijd.
Grand Teton zou ik zelf meenemen, zeker vermits je er nog niet geweest bent. Wij verblijven er 3 nachten zodat we naast het park ook een rafting kunnen meenemen. Als je er Bryce in wil houden, zou ik via Capitol Reef naar Bryce gaan, daar slechts 1 nacht blijven en Bryce bezoeken voor je doorrijdt naar Zion.

Wij zijn ook met 5 (kids van 14/16/18j) en wisselen dit jaar wat af tussen cabins, 2 aparte kamers, 5/6-persoonskamers en airBnBs. Altijd samen op 1 kamer zien we niet zitten, maar af en toe is geen probleem: we zijn er toch vooral om te slapen.

In Yellowstone hebben we 6 persoonskamers in Roosevelt Lodge en Old Faithful Inn. Je moet hier wel zéér snel bij zijn. Voor juni/25 zijn die bij OF Inn ondertussen al weg, Roosevelt hangt wat af van de data. Mammoth hotel heeft ook 6p-kamers, maar dan kan je ook buiten het park verblijven. Er zijn wel nog redelijk wat betaalbare 3p-cabins bij OF lodge en Roosevelt. Ik zou hier zeker nu bv 1week reserveren, en dan nadien de gereserveerde data aanpassen van zodra je de echte vlucht/verblijfsdata kent.

Rond Bryce/Page/Zion/Moab is er redelijk wat aanbod van airBnBs wat voor 5p toch veelal wat goedkoper uitkomt.

De prijzen in Vegas schommelen ook erg. Beste deal gevonden via vegas.com voor Paris-Las Vegas in oktober/23. Je verblijft daar momenteel wel in het WE, dus dat is altijd prijziger.
Bauke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Bauke »

Domme opmerking misschien, misschien heb ik iets gemist.

Dag 7 in 1 dag van New York naar Bozeman?

Binnenlandse vlucht en dan daar auto huren rest van de vakantie?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Ik ben momenteel in Yellowstone. Wij slapen 3 nachten in een Airbnb 9 mijl ten noorden van Gardiner. We slapen in the middle of nowhere, erg rustig.
We betalen per nacht slechts $ 80 en hebben niks te klagen. Ik snap dat slapen in het park fijn is, maar voor die ronduit belachelijke bedragen voor te slapen en ook te eten rij ik graag elke dag iets langer! Eten in Gardiner is trouwens erg gezellig en betaalbaar :thumbup:
KvdF567
Amerika-newbie

Bericht door KvdF567 »

Als eerste, iedereen bedankt weer voor de reacties! Dit schept voor ons een hoop duidelijkheid.

Aan een aantal dingen willen we niks wijzigen, zoals aan Chicago en New York. We beseffen dat het misschien weinig tijd is voor New York en dat er daardoor minder tijd is voor het westen, maar dat nemen we voor lief. Vanuit New York willen we dan inderdaad een binnenlandse vlucht nemen naar Bozeman en van daaruit verder met de auto.

Inmiddels hebben we voor Yellowstone 1 nacht in Gardiner staan (moet nog geboekt worden) en is het ons gelukt, tegen redelijke prijzen om bij Lake voor 1 nacht een Lodge te huren en bij Old Faithfull een lodge voor 2 nachten. Grand Teton hebben we nu ook in onze planning staan en over de rest van de route gaan we nog nadenken (1 nacht Page en 1 nacht Bryce of Bryce helemaal overslaan of toch via Capitol Reef....).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer