Mijn schoonzus en haar (Amerikaanse) partner gaat begin mei 2025 trouwen en ze hebben Zion Canyon als trouwlocatie geselecteerd.
Uiteraard een mooie locatie en wij willen met het gezin (2 kinderen, 7 en 9 jaar oud tegen die tijd) van de gelegenheid gebruik maken voor/na de bruiloft een reis te maken van ~2 weken door zuidwest Amerika aangezien dit tegelijk valt met 2 weken meivakantie en we kunnen daarnaast verlof nemen voor de bruiloft.
Ik ben nu een beetje aan het puzzelen wat een logische route is zodat we veel kunnen zien maar ik wil ook een beetje op de kosten letten. Onze voorkeur gaat uit naar het bezoeken van enkele national parken aangezien we graag wandelen, maar voor de afwisseling ook wat steden zoals Las Vegas. Qua accommodatie willen we gebruik maken van camper aangevuld met wat hotel overnachtgingen. In Zion hebben kunnen we daarnaast gebruik maken van de trouwlocatie en hebben we dus ook niet perse een hotel of camper nodig.
Op dit moment had de onderstaande opties uitgewerkt en ik hoor graag of jullie wellicht tips hebben of dit haalbaar is qua km's e.d. en of we wellicht een aantal activiteiten beter anders aan kunnen pakken. Ik kom zelf jaarlijks ~4 keer in de US waarvan 1 keer in California dus ben zeer bekend met omgeving, wegen e.d. De parken en steden heb ik zelf allemaal al meerdere keren bezocht (maar vervelen nooit

Optie 1: Weinig km's, veel tijd in Grand Canyon, Zion en Bryce (data kunnen we nog wat schuiven hier en daar).
22-Apr: AMS - Las Vegas (Hotel)
23 Apr: Las Vegas (Hotel)
24 Apr: Las Vegas > Grand Canyon (Camper)
25 Apr: Grand Canyon (Camper)
26 Apr: Grand Canyon (Camper)
27 Apr: Grand Canyon > Bryce (Camper)
28 Apr: Bryce (Camper)
29 Apr: Bryce (Camper)
30 Apr: Bryce > Zion (Camper)
1 Mei: Zion (Camper)
2 Mei: Zion (Camper) Bruiloft
3 Mei: Zion (Camper) Bruiloft
4 Mei: Zion > Las Vegas (Hotel)
5 Mei: Las Vegas (Hotel)
6 Mei: Las Vegas > AMS
Optie 2: Meer km's, minder tijd in parken maar wel meer diversiteit
22-Apr: AMS - San Francisco (Hotel)
23 Apr: San Francisco (Hotel)
24 Apr: San Francisco > Yosemite (Camper)
25 Apr: Yosemite (Camper)
26 Apr: Yosemite (Camper)
27 Apr: Yosemite > Sequoia (Camper)
28 Apr: Sequoia (Camper)
29 Apr: Sequoia > Las Vegas (Hotel)
30 Apr: Las Vegas (Hotel)
1 Mei: Las Vegas > Zion (trouw accommodatie)
2 Mei: Zion (trouw accommodatie) Bruiloft
3 Mei: Zion (trouw accommodatie) Bruiloft
4 Mei: Zion > Grand Canyon (Hotel)
5 Mei: Grand Canyon (Hotel)
6 Mei: Grand Canyon > Las Vegas
7 Mei: Las Vegas > AMS
Andere locaties die ik overweeg maar waarvan ik niet zeker weer of het de moeite is: Arches NP/Moab, Mesa Verde.
We kunnen ook op LA vliegen en hebben een (gratis) accommodatie bij mijn schoonbroer's ouders bij Passadena. LA vind ik zelf niet heel bijzonder.