Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rvhees: input voor reisschema zuidwest US

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
rvhees
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis rvhees: input voor reisschema zuidwest US

Bericht door rvhees »

Beste,
Mijn schoonzus en haar (Amerikaanse) partner gaat begin mei 2025 trouwen en ze hebben Zion Canyon als trouwlocatie geselecteerd.
Uiteraard een mooie locatie en wij willen met het gezin (2 kinderen, 7 en 9 jaar oud tegen die tijd) van de gelegenheid gebruik maken voor/na de bruiloft een reis te maken van ~2 weken door zuidwest Amerika aangezien dit tegelijk valt met 2 weken meivakantie en we kunnen daarnaast verlof nemen voor de bruiloft.
Ik ben nu een beetje aan het puzzelen wat een logische route is zodat we veel kunnen zien maar ik wil ook een beetje op de kosten letten. Onze voorkeur gaat uit naar het bezoeken van enkele national parken aangezien we graag wandelen, maar voor de afwisseling ook wat steden zoals Las Vegas. Qua accommodatie willen we gebruik maken van camper aangevuld met wat hotel overnachtgingen. In Zion hebben kunnen we daarnaast gebruik maken van de trouwlocatie en hebben we dus ook niet perse een hotel of camper nodig.

Op dit moment had de onderstaande opties uitgewerkt en ik hoor graag of jullie wellicht tips hebben of dit haalbaar is qua km's e.d. en of we wellicht een aantal activiteiten beter anders aan kunnen pakken. Ik kom zelf jaarlijks ~4 keer in de US waarvan 1 keer in California dus ben zeer bekend met omgeving, wegen e.d. De parken en steden heb ik zelf allemaal al meerdere keren bezocht (maar vervelen nooit :wink:). Mijn vrouw heeft California ook al gezien maar is nog niet bij Grand Canyon, Bryce, Zion e.d. geweest. Voor de kinderen zal het een nieuwe ervaring zijn aangezien die alleen als baby in zuidwest Amerika zijn geweest.

Optie 1: Weinig km's, veel tijd in Grand Canyon, Zion en Bryce (data kunnen we nog wat schuiven hier en daar).
22-Apr: AMS - Las Vegas (Hotel)
23 Apr: Las Vegas (Hotel)
24 Apr: Las Vegas > Grand Canyon (Camper)
25 Apr: Grand Canyon (Camper)
26 Apr: Grand Canyon (Camper)
27 Apr: Grand Canyon > Bryce (Camper)
28 Apr: Bryce (Camper)
29 Apr: Bryce (Camper)
30 Apr: Bryce > Zion (Camper)
1 Mei: Zion (Camper)
2 Mei: Zion (Camper) Bruiloft
3 Mei: Zion (Camper) Bruiloft
4 Mei: Zion > Las Vegas (Hotel)
5 Mei: Las Vegas (Hotel)
6 Mei: Las Vegas > AMS

Optie 2: Meer km's, minder tijd in parken maar wel meer diversiteit
22-Apr: AMS - San Francisco (Hotel)
23 Apr: San Francisco (Hotel)
24 Apr: San Francisco > Yosemite (Camper)
25 Apr: Yosemite (Camper)
26 Apr: Yosemite (Camper)
27 Apr: Yosemite > Sequoia (Camper)
28 Apr: Sequoia (Camper)
29 Apr: Sequoia > Las Vegas (Hotel)
30 Apr: Las Vegas (Hotel)
1 Mei: Las Vegas > Zion (trouw accommodatie)
2 Mei: Zion (trouw accommodatie) Bruiloft
3 Mei: Zion (trouw accommodatie) Bruiloft
4 Mei: Zion > Grand Canyon (Hotel)
5 Mei: Grand Canyon (Hotel)
6 Mei: Grand Canyon > Las Vegas
7 Mei: Las Vegas > AMS

Andere locaties die ik overweeg maar waarvan ik niet zeker weer of het de moeite is: Arches NP/Moab, Mesa Verde.
We kunnen ook op LA vliegen en hebben een (gratis) accommodatie bij mijn schoonbroer's ouders bij Passadena. LA vind ik zelf niet heel bijzonder.
BonnyR
Amerika-expert

Re: Input voor reisschema zuidwest US

Bericht door BonnyR »

Leuke gelegenheid, trouwerij in Zion. 😊
Ik ben nooit zo van de routes, maar bij optie 1 zit je wel lang in GC en Bryce. Wij zaten diezelfde periode daar en toen was het best koud, met zelfs veel sneeuw in Bryce.
Dus zou mijn keuze niet zijn.
In optie 2 heb je maar een paar dagen een camper. Kost je dan toch ophaal- en inlevertijd, ook voor weer het wisselen naar een auto.
Als je Moab/Arches nog nooit gedaan hebt, is dat ook mooi om in een route op te nemen. Ook gezien het weer ...
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis rvhees: input voor reisschema zuidwest US

Bericht door josea »

Ik zou beide routes niet doen.
Eerste route te lang in Grand Canyon en Bryce (in verhouding) en tweede route niet handig met die paar dagen camper en Yosemite en Sequoia zijn niet optimaal op die manier.

In die tijd van het jaar zou ik kiezen voor een rondje ten oosten van Las Vegas, met Moab, Capitol Reef en Monument Valley erbij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook gaan voor een rondje Las Vegas. Voor met name Sequoia is het wel vroeg in het jaar en in Yosemite zijn de Tioga Pass en waarschijnlijk de Glacier Point Road nog niet open.
Voor Bryce en de GC volstaan 1 nacht, of misschien twee als je bij de GC veel wilt wandelen. Ik zou Monument Valley en Capitol Reef sowieso toevoegen en als er voldoende tijd is ook de parken bij Moab. Kijk ook eens naar Valley of Fire.
Als je niet te veel geld wilt uitgeven is een camper misschien niet de beste optie. Vraag eens wat offertes op. Misschien is een afwisseling van hotels en tentkamperen iets?
Kijk eens in ons 2024-verslag voor bijvoorbeeld de Grand Canyon en Zion en Valley of Fire in dezelfde tijd van het jaar.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Misschien is dit een idee:

22 april naar Las Vegas
23 april camper ophalen -Kingman
24 april Kingman- Grand Canyon
25 april Grand Canyon
26 april Grand Canyon - Monument Valley
27 april Monument Valley- Page
28 april Page- Bryce
29 april Bryce
30 april Bryce- Zion
1 mei Zion (bruiloft)
2 mei Zion
3 mei Zion- Valley of Fire
4 mei Valley of Fire- Las Vegas
5 mei Las Vegas
6 mei Las Vegas- huis

De parken bij Moab red je niet omdat jullie precies in het midden van jullie vakantie in Zion moeten zijn voor de bruiloft.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, mooi zo!
Moab lukt inderdaad niet. Capitol Reef zou wel kunnen. Dan wordt het GC - Page - MV - Capitol Reef - Bryce - Zion.
En een camper lijkt me eerlijk gezegd niet echt handig voor zo'n korte periode.

Marianne
rvhees
Amerika-newbie

Bericht door rvhees »

Dank allen voor deze waardevolle input! We nemen het mee, checken te verslagen en gaan verder met deze puzzel.
Zoals aangegeven kunnen we vanwege vakantie/verlof nog enigszins schuiven met de data dus wellicht dat we Moab dan toch kunnen toevoegen. Zou die richting jullie voorkeur hebben tov Capitol Reef, Kingman e.d.?
Ondanks dat dit qua afstanden e.d. veel praktischer is dan via SF, dacht ik zelf dat de landschappen/parken misschien wat te veel eentonig zouden worden, dus vandaar dat we ook SF, Yosemite / Sequoia toegevoegd hadden. Ik ben eerder vroeg in Yosemite en Sequia geweest en vond het zelf wel prettig aangezien het veel rustiger was dan de topdrukte in de zomer.
Wat betreft camper vs hotels (en/of tenten): Scheelt dit enorm veel qua kosten? Mijn recente ervaring is dat de hotels ook allemaal zeer prijzig zijn in en rondom de parken dus vanuit kosten perspectief dacht ik dat een camper goedkoper zou zijn dan auto+hotels. Hoe zou je tenten in dit geval aanpakken? Dat leek ons namelijk ook leuk maar wellicht niet zo praktisch zonder spullen...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat betreft tenten: wij nemen een koepeltentje mee en een luchtbed en slaapzakken. Maar je kunt ook ter plekke iets aanschaffen. Die kosten haal je er snel uit. Wij hebben de laatste keer kookspullen meegenomen maar je kunt natuurlijk ook uit eten gaan.
Maar zoals ik al zei: kijk eens wat de camper gaat kosten en kijk ook eens naar autohuur. Je kunt ook eens kijken wat je kwijt bent voor hotels in de parken.
Als je naar Moab gaat kun je nog steeds Capitol Reef meenemen, dat ligt immers op de route naar Bryce. Wij deden in 2013 in mei een route met Moab en Capitol Reef. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.
Yosemite is ook prachtig in die periode. Je kunt daar de vallei en Hetch Hetchy bezoeken en de Mariposa Grove. Je zou dan via een van de noordelijke passen naar de 395 kunnen rijden en dan via Death Valley naar Las Vegas.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Prijs hotel/auto of camper maakt vaak niet veel uit. Het ligt er wel heel erg aan wanneer je boekt. Wij boeken de camper altijd ruim een jaar van tevoren om de beste prijs te krijgen. Wij hebben bv. een paar weken geleden al de camper voor april 2026 geboekt.
Beleving hotel en camping zijn natuurlijk wel heel anders.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

prijzen campers kun je zien op www.camper.nl

Je kunt beetje spelen met ophaal,- en inleverlocatie ; soms scheelt dat best wat geld.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Dat kan zeker schelen. Dit jaar zijn we van LA naar Orlando gegaan. Het plan was in eerste instantie Orlando - LA, maar dat was duurder dan de andere kant op. We hebben in Orlando een auto gehuurd en zijn naar Miami gereden en zijn vandaaruit naar huis gevlogen. Dat scheelde ook nog weer een hoop geld t.o.v. vliegen vanaf Orlando.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jojostravelusa schreef:
08 aug 2024, 16:10
Prijs hotel/auto of camper maakt vaak niet veel uit.
Klopt. Maar als je in de parken wilt overnachten en daar kiest voor kamperen is de combi auto/hotel/tent een stuk goedkoper.
En in jullie geval heb je al 3 nachten Zion dus je betaalt veel geld voor een camper doe je dan niet gebruikt.
Je kunt soms ook wel redelijk geprijsde accommodatie in de buurt van de parken vinden. Wij vonden het bijvoorbeeld leuk om bij Capitol Reef een cabin te hebben op Thousand Lakes RV park.

Marianne
rvhees
Amerika-newbie

Bericht door rvhees »

Ik heb nog even verder zitten puzzelen voor onze reis.
De eerste optie met langere periodes in Grand Canyon e.d. zagen we zelf ook niet zitten. De onderstaande optie waarin we SF en Yosemite includeren lijkt ons vooralsnog de beste optie vanwege de variatie stad in de parken. Ondank het feit dat al de parken in UT/AZ anders zijn, is landschap misschien iets teveel van hetzelfde voor onze kinderen van 7 en 9 jaar oud. Ik heb nog het een en ander aangepast (alles met camper ipv auto vanaf Las Vegas) maar hoor graag of jullie nog wijzigingen zouden toevoegen. Voor mij is Sequoia bv zeker geen must, maar ik zie ook niet heel veel alternatieven om via Yosemite in die periode bij Zion aan te komen gezien het feit dat de passen nog gesloten zijn (1-2-3 mei Zion zitten we aan vast). Opties om op een of andere manier Yellowstone te pakken (ipv SF e.f.) heb ik ook bekeken, maar daar kwam ik tot nu toe nog niet uit...
Alle tips zijn welkom; we kunnen eventueel ook al op Ma 21 Apr heen vliegen en/of Vr 9 mei terug of eventueel de camper vóór Zion al inleveren (we kunnen in Zion verblijven in trouwaccomodatie). De huidige reis is 16 dagen, maar zoals aangegeven wil ik het niet te gek maken qua kosten dus bij voorkeur niet veel meer dan 16 dagen in totaal.

Wo 23-Apr: AMS - San Francisco (Hotel)
Do 24 Apr: San Francisco (Hotel)
Vr 25 Apr: San Francisco > Yosemite (Camper) 4hr 200mi.
Za 26 Apr: Yosemite (Camper)
Zo 27 Apr: Yosemite (Camper)
Ma 28 Apr: Yosemite > Sequoia (Camper) 4.5hr 175mi.
Di 29 Apr: Sequoia (Camper)
Wo 30 Apr: Sequoia > DeathV Zabriskie Point (Camper) 7hr 350 mi.
Do 1 Mei: DeathV Zabriskie Point > Zion (Camper) 4.5hr 300 mi.
Vr 2 Mei: Zion (Camper: bruiloft)
Za 3 Mei: Zion (Camper)
Zo 4 Mei: Zion > (?) Bryce (?) > Zion (Camper)
Ma 5 Mei: Zion > Grand Canyon South Rim (Camper) 4.5hr 250 mi.
Di 6 Mei: Grand Canyon South Rim > Las Vegas (Hotel) 4.5hr 280 mi.
Wo 7 Mei: Las Vegas
Do 8 Mei: Las Vegas > AMS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is best wel een lastige puzzel. Je wilt niet te veel uitgeven, maar heb je al gekeken wat een camper per dag kost? Ik zie bedragen van 200 euro per dag langskomen. Dan lijkt het mij niet handig om die camper in Zion te gebruiken. Of betaal je daar ook voor de accommodatie?

Sequoia is een risico zo vroeg in het jaar. Ik weet ook niet of alle campings open zijn. En met een camper moet je via de CA180 het park uitrijden, dus het is een erg lange rit naar Death Valley, zeker een uur of 8. Neem voor DV Furnace Creek als eindpunt, Zabriskie Point is een uitzichtpunt, geen camping.

Ik begrijp niet waarom Sequoia nodig is. Je kunt vanuit Yosemite via de zuidingang bij Wawona (waar je sequoia's kunt bekijken in de Mariposa Grove) naar DV rijden. Je rijdt dan net zo snel naar DV als vanuit bijvoorbeeld Lodgepole in Sequoia.
Maar kijk ook eens naar de route bovenlangs; als de Sonora Pass ook nog gesloten is kun je de CA88 nemen. Je hebt dan een mooiere route. Dan is een tussenstop op weg naar DV wel nodig. Maar je wint zonder Sequoia dus 1 of 2 dagen. Die zou je kunnen gebruiken om nog een stop te maken in Valley of Fire. Of om de camper in te leveren in Las Vegas.

Als je naar Bryce gaat, waarom dan weer terug naar Zion rijden? Dat kost je veel extra tijd en kilometers. En kosten en oponthoud bij de tunnel in Zion. Voor Bryce is een overnachting aan te raden. Als je dat niet wilt kun je doorrijden naar Page. Of wat eerder stoppen als je Page te ver vindt. Je kunt ook Page links laten liggen en de route volgen die wij dit jaar deden via de Alt89. Heb je naar ons verslag gekeken daarvoor?

Ik zou het niet gek vinden om één of twee dagen eerder te vertrekken zodat je het weekend in Yosemite kunt vermijden. In die periode zijn de watervallen prachtig dus het is met mooi weer erg druk dan. Eventueel kun je de GC overslaan als de reis te lang wordt.

Kijk ook eens naar ophaal- en inlevertijden. Als je pas in de middag de camper ophaalt is Yosemite best nog ver. Je moet immers ook nog boodschappen doen. Idem voor het inleveren; dat lukt waarschijnlijk niet als je van de GC komt. Tenzij je een early bird neemt.

En nee Yellowstone is in die periode geen optie, kijk maar eens naar alle voorzieningen en campings die dan nog gesloten zijn. Je bent bekend met de NPS-sites?

Marianne
rvhees
Amerika-newbie

Bericht door rvhees »

Dank voor de input! Sequoia is inderdaad geen must, maar vooral meegenomen omdat het "op de route lag" en de pas bij YP nog dicht is. De CA88 heb ik nooit gepakt, maar hoe zou je dan richting de kant van LV/Zion op gaan en welke plekken zijn die tijd van het jaar de moeite waard om te bezoeken? Ik neem aan dat je dan vanuit YP één extra stop pakt en de dag erna richting DV gaat? Als we Maandag 21 April gaan kunnen we het weekend YP ontwijken maar moeten we wat extra dagen tussen DV en Zion opvullen. Dat kan eventueel in LasV zodat we die 7 mei niet nodig hebben, maar wellicht is DV naar Valley of Fire of meteen al de GC ook een optie?

We hoeven idd niet te betalen in Zion, dus vandaar de optie om eventueel deels een auto ipv camper te gebruiken. Dat kan wat kosten besparen maar moet uiteraard wel praktisch zijn en ondanks dat we de uitgaven enigszins binnen de perken willen houden, moet het ook niet ten koste van de reiservaring. Ophaaltijden e.d. hebben we nog niet bekeken, lijkt me handig om eerst de route vast te hebben en daarna die zaken zsm verder invullen. Wat betreft uitstapje Bryce op en neer was voornamelijk omdat we de dagen in Zion samen met familie zijn. Ook die optie kunnen we weglaten en/of die dag in de buurt van Bryce staan. GC lijkt mij voor de kinderen een mooie evervaring, is dat niet zonde om over te slaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je vanuit Zion naar Bryce gaat heb je die dag weinig of tijd voor de familie en je maakt veel meer kilometers dan wanneer je van Bryce naar de GC rijdt. Als je de ochtend nog in Zion doorbrengt kun je in de loop van de middag naar Bryce rijden. Met een overnachting in het park heb je dan voldoende tijd daar.
Of de GC voor jonge kinderen een niet te missen ervaring is weet ik niet. Je maakt daarvoor nu heel erg veel extra kilometers. Onze kinderen waren er op die leeftijd niet erg van onder de indruk. Wat zouden de plannen zijn daar? Heb je voor ons bezoek afgelopen april al eens in ons reisverslag gekeken?

Als je van Yosemite bovenlangs naar DV rijdt zou je een stop bij bijvoorbeeld Lee Vining of June Lake kunnen maken. En dan verder via de 395. Het is afhankelijk van de winter wat er dan allemaal open is. Je kunt in elk geval een kijkje nemen bij Mono Lake. En misschien naar Bodie? Bij Lone Pine zijn de Alabama Hills leuk om te bezoeken.
Van DV naar Valley of Fire is goed te doen; wij deden dat dit jaar (van VoF naar Stovepipe Wells). Weliswaar met de auto maar dat zal voor dat stuk niet heel erg veel uitmaken.

Voor een camping in Yosemite moet je 15 december reserveren. Ik raad altijd aan om zeker een maand eerder eens te oefenen, dus op 15 november.
April is misschien niet heel druk, maar niet alle campings zijn dan al open dus je moet toch wel op tijd klaar zitten om een plaats in de vallei te kunnen reserveren.

Marianne
rvhees
Amerika-newbie

Bericht door rvhees »

Na wat wikken en wegen hebben we uiteindelijk besloten om California te schrappen en de reis volledig rond Las Vegas / Zion te plannen zodat we meer tijd hebben voor parken e.d. en veel minder km's maken.

Onderstaand onze huidige planning. We hebben de vlucht, camper en hotels in Las Vegas inmiddels vastgelegd. De hotels hebben free cancellation zodat we indien nodig op een later tijdstip nog kunnen wijzigen indien er betere opties zijn (we komen met pasen aan en die dag is er al heel veel vol).
Een aantal leuke campings hebben we inmiddels al gevonden zoals Furnace Creek in DV en Mather bij de GC. De locatie in Zion ligt ook vast. De overige locaties moeten we nog zoeken via dit forum en andere bronnen. Hebben jullie nog suggesties voor camp sites rond Kingman, Page, Moab, Capitol Reef en Valley of Fire? We zoeken met name naar sites die ook leuk zijn voor kinderen (7 en 9 jaar oud).
Mochten er nog tips zijn wat betreft de route, activiteiten voor kinderen e.d. dan hoor ik dat uiteraard ook graag! De huidige route leek mij de meest logische gezien de data die al vastliggen. Invulling van de dagen in de verschillende parken zal de volgende stap zijn.

image.png
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Grappig, Mardi Gras in LV. Die kiezen niet veel mensen :) lekker goedkoop hè ! Prima hotel, verwacht geen luxe, gewoon een grote kamer en een schoon bed.
Ik zou proberen iets verder te komen dan Kingman. Hier is niet zoveel te beleven vind ik. Williams is leuker, maar wel 2 uur verder rijden. Je kunt het natuurlijk prima op de dag zelf nog beslissen. Schrijf wat campings op nabij Kingman en verderop richting Williams en beslis die dag hoever je wilt gaan. Ik denk niet dat de campings en RV Paris vol zullen zijn… wij stonden eens op Railside RV park in Williams (na ophalen camper in LV) en dat was prima. Leuk stadje !
Voor Page is Wahweap prima, maar ik lees op het forum ook dat er een nieuwe camping is, kan zo snel de naam niet vinden.
Voor Moab is 1 Devils Garden prima en de 2e in het dorp (kun je de camper eens laten staan). Sun Outdoor zou ik doen.
Voor Capitol Reefuiteraard Fruita, onder de appelbomen met de hertjes voor je camper !
Bryce kan North campground, maar voor een keer wat meer faciliteiten met de kids is Ruby prima (zwembad, speeltuintje). Denk eraan dat de nacht hier fris kan (zal!) zijn. Bryce ligt op hoogte !
Voor Zion uiteraard Watchman…. En in VoF ligt AtlAtl mooi.
En je hebt voor deze tijd van het jaar een prima route zo !
Veel plezier !
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Mooie route! Zelf zou ik 1 nacht van Zion of Page afhalen en deze toevoegen bij Moab. Behalve Arches en Canyonlands is ook Dead Horse Point Statepark zeer de moeite waard. In Arches zeker een nacht op Devils garden proberen te bemachtigen! Sun Outdoors hebben wij ook gestaan; fijn in het dorp gelegen maar geen mooie camping (alleen asfalt/grind, wel klein zwembad, maar aan drukke weg)
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Een met Jill dat sun outdoor niet veel bijzonders is, maar het gaat om de locatie. Aan de weg tussen Arches en het dorp liggen vele campings die er wat aardiger uitzien. Je kan ook gokken op een van de mooie campings aan de 128, maar die zijn allemaal fcfs. Ik denk in april ook best druk dus dan moet je vroeg zijn en/of geluk hebben… 1 nacht Page/zion minder en extra bij Moab is niet gek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer