Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hiljo: stukje reis Death Valley - (Yosemite?) - Lake Tahoe.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hiljo
Amerika-newbie

Reis Hiljo: stukje reis Death Valley - (Yosemite?) - Lake Tahoe.

Bericht door Hiljo »

Hallo allemaal,

10 jaar na onze vorige reis gaan we voor het eerst weer eens trip maken in het zuidwesten van USA, dit keer niet met zijn tweën maar met zijn 5'en. Wij en onze drie kinderen (6, 8 en 10) jaar oud. We reizen met een auto van hotels naar hotels. Lange stukken rijden is gelukkig geen probleem voor ze, maar het rijden is natuurlijk geen doel op zich. ;)

De reis hebben we grotendeels al (soort van) rond, Ik probeer een beetje te puzzelen op een specifiek stukje en ik hoop dat jullie tips hebben, danwel met ons mee kunnen denken op dat stuk.

We beginnen in vegas vanuit daar naar de grand canyon, dan richting zion, daarna door naar death valley. (mogelijk dat we grand canyon nog laten schieten als we voor de puzzel die ik ga voorleggen nog extra dagen nodig gaan hebben)

Vanuit daar begint de puzzel :)
- Vrijdagochtend 25 april willen we vertrekken uit Death valley,
- zondagmiddag 27 april willen we aankomen bij lake tahoe.

Wat te doen tussen 25 april en 27 april? Yosemite wordt waarschijnlijk een hele onderneming qua afgesloten routes, en daar hebben we denk ik te weinig tijd voor, maar is stiekem eigenlijk ook niet te missen op zon reis. Zijn er nog alternatieven wat jullie betreft tussen death valley en lake tahoe.

We twijfelen dan ook om grand canyon te laten schieten(waar we twee overnachtingen gepland hebben staan), om een extra dag tussen death valley en lake tahoe te hebben en de andere extra dag misschien in zion te pakken.
Of gewoon wel grand canyon bezoeken, yosemite links laten liggen en een andere mooie plek aandoen in de omgeving tussen death valley en lake tahoe aandoen? Tips?

Dus mogelijk zal het dan van 24 april vertrek uit death valley zijn, wat ons drie dagen geeft tot lake tahoe.

Voor de geïnteresseerden, vanaf lake tahoe zullen we doorrijden naar San Francisco, en dan de kustlijn naar het zuiden volgen om een week daarna te eindigen in Los angeles.

Dus concreet: tips, routesuggesties, opties, om het stukje tussen death valley en lake tahoe te overbruggen, welkom. :)
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: stukje reis: death valley - (Yosemite?) - lake tahoe

Bericht door paulr »

Welkom,
Wellicht toch handig om je hele route hier te plaatsen (van-naar) zoals anderen doen. Advies hangt mede af van aantal geplande dagen Yosemite en daarna. Zoals je gemerkt hebt is in de (relatief) korte meivakantie een route met Yosemite er in lastig ivm gesloten pas(sen)
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leg inderdaad even de hele route voor. Of geef in elk geval aan of de tickets al vastliggen en hoeveel dagen je precies hebt.
De Grand Canyon overslaan heeft weinig nut als je wel via Page naar Zion gaat. Hooguit scheelt het je een dag.
En is Lake Tahoe een must?

Voor een idee van een bezoek aan de Grand Canyon met twee overnachtingen in april en voor andere parken zou je eens naar ons 2024-verslag kunnen kijken.

Marianne
Hiljo
Amerika-newbie

Bericht door Hiljo »

Excuus, ik zal eea even verduidelijken.

We hebben in plaats van de gebruikelijke 2 weken nu 3 weken + 2 dagen meivakantie, het laatste weekend van de meivakantie zijn we weer in NL om de kids te laten wennen aan de hollandse tijd...

onze reis in potlood:

we vliegen op
donderdag 17 april naar Vegas daar tot 19 april
19 - 21 april grand canyon
21 - 23 april zion
23 - 25 death valley
25 - 27 de puzzel :)
27 - 29 lake tahoe
29 - 2 mei SF
2 - 4 mei Monterey
4 - 6 mei pismo beach
6 - 9 mei LA

Lake tahoe hebben we nog niet eerder bezocht en lijkt ons mooi om iets langer te verkennen en gericht op onze kids hebben we daar een wat luxer hotel met binnenzwembad wat ze vast blij zal maken, zelf zijn we er ook nog niet geweest dus ook voor ons is dat een nieuw stukje USA.

Het stuk tussen SF en LA willen we ook de tijd nemen te genieten van de kustlijn, big sur, heart castle, evt walvisvaren enz. Dus daar hebben we een week voor uitgetrokken.

Hopelijk schetst het iets van duidelijkheid :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hiljo schreef:
18 sep 2024, 14:06
Hopelijk schetst het iets van duidelijkheid :)
Nogmaals de tip, doe het nu in een van-naar schema; en schrijf het per dag uit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het voor de duidelijkheid even per dag uitgeschreven:

17-apr naar Las Vegas
18-apr Las Vegas - Las Vegas
19-apr Las Vegas - Grand Canyon
20-apr Grand Canyon - Grand Canyon
21-apr Grand Canyon - Zion
22-apr Zion - Zion
23-apr Zion - Death Valley
24-apr Death Valley - Death Valley
25-apr Death Valley - ?
26-apr ?
27-apr ? - Lake Tahoe
28-apr Lake Tahoe - Lake Tahoe
29-apr Lake Tahoe - San Francisco
30-apr San Francisco - San Francisco
1-mei San Francisco - San Francisco
2-mei San Francisco - Monterey
3-mei Monterey - Monterey
4-mei Monterey - Pismo Beach
5-mei Pismo Beach - Pismo Beach
6-mei Pismo Beach - Los Angeles
7-mei Los Angeles - Los Angeles
8-mei Los Angeles - Los Angeles
9-mei Los Angeles

Ik denk dat ik iets andere keuzes zou maken. Het lijkt erop dat je overal minimaal twee nachten wilt zitten, zie ik dat goed? Dat betekent dus bijvoorbeeld een lange rit van de GC naar Zion, terwijl er bij Page en onderweg het nodige te doen is. Of wil je niet via Page rijden? Kijk eens hier voor onze - alternatieve - rit richting Zion. Maar normaal gesproken ligt de route via Page (Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend) meer voor de hand.

Je zou Las Vegas ook tussen Zion en DV kunnen doen. Dat geeft je ook tijd voor een bezoek aan Valley of Fire. Ik vind dat, zeker in april, een must. Zie ook hiervoor ons 2024-verslag.
Voor wat betreft de vraagtekens: Het kan prima met 1 overnachting. Zeker in april is het wat onzeker wat er mogelijk is op dat stuk. Een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining is niet gek om de rit te breken. Of kijk naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport. Je hebt dan ook tijd om een bezoek te brengen aan Bodie. En natuurlijk Mono Lake. Ook leuk: het Ancient Bristlecone Pines Forest. Je kunt daar een mooie, korte wandeling maken. Zie hier voor onze ervaring (en de volgende dag voor Mono Lake en Bodie).

Lake Tahoe is naar mijn idee meer een zomer- of winterbestemming, en minder aantrekkelijk in het tussenseizoen. Maar op deze manier kun je wel de route langs de 395 meenemen. Kijk eens wat de plannen in Death Valley zijn; is twee nachten een must? Waar wil je overnachten? Een overnachting in Lone Pine vind ik zelf een aanrader; je hebt dan de vroege ochtend of de late middag voor een bezoek aan de Alabama Hills (mooi als de zon wat lager staat). Het filmmuseum is ook leuk om te bekijken. Het Dow Villa Hotel is een bezienswaardigheid op zich (zie bijvoorbeeld ons 2019-verslag daarvoor) en niet duur.

Wat betreft de kust: wat zijn de plannen voor twee nachten Pismo Beach? Ik denk dat je hier wel een nacht minder kunt doen.
Met een paar aanpassingen zou je eventueel nog goed twee nachten Yosemite kunnen plannen tussen Lake Tahoe en SF. Lijkt me heel mooi begin mei.

Marianne
Hiljo
Amerika-newbie

Re: Reis Hiljo: stukje reis Death Valley - (Yosemite?) - Lake Tahoe.

Bericht door Hiljo »

Hi Marianne, bedankt voor het uitschrijven inderdaad veel duidelijker zo. En bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd! :)

Gister avond heb ik met de kaart op schoot een nieuwe schets gemaakt:

17-apr naar Las Vegas
18-apr Las Vegas - Las Vegas
19-apr Las Vegas - Grand Canyon
20-apr Grand Canyon - Grand Canyon
21-apr Grand Canyon - Page
22-apr Page - Zion
23-apr Zion - Zion
24-apr Zion - Death Valley
25-apr Death Valley - Death Valley
26-apr Death Valley - ???? Mammoth lakes / brigdeport of andere plaats onderweg naar Yosemite
27-apr ???? - Yosemite
28-apr Yosemite - Yosemite
29-apr Yosemite - Yosemite
30-apr Yosemite - San Francisco
1-mei San Francisco - San Francisco
2-mei San Francisco - Monterey
3-mei Monterey - Monterey
4-mei Monterey - Pismo Beach
5-mei Pismo Beach - Pismo Beach
6-mei Pismo Beach - Los Angeles
7-mei Los Angeles - Los Angeles
8-mei Los Angeles - Los Angeles
9-mei Los Angeles

De reden voor 2 nachtjes DV, als we onderweg van ZION naar DV een stop maken bij valley of fire, zullen we waarschijnlijk wat later op de dag aankomen in DV, de dag erna kunnen we dan de hele dag "ontspannen" rondkijken in DV en bij het hotel beetje zwemmen en uitrusten, om de dag erna weer door te rijden naar de stop vóór Yosemite.

2 dagen Monterey omdat we een walvisexcursie willen doen, en de 2 dagen pismo zijn we nog niet helemaal over uit, misschien dat we nog een plaatse iets zuidelijker richting LA aandoen.

Zien jullie nog hele gekke dingen in bovenstaande Reisschema?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Hiljo: stukje reis Death Valley - (Yosemite?) - Lake Tahoe.

Ik ben normaal gesproken ook een voorstander van zo nu en dan een lange rijdag zodat je dan ergens wat meer tijd hebt, maar die twee nachten Death Valley vind ik toch wat minder handig. Je kunt daar inderdaad wel tijd in het zwembad doorbrengen maar het kan er al heel heet zijn. Of een volle dag daar aantrekkelijk is weet ik niet. Heb je al een idee waar je wilt overnachten? Die vraag geldt ook voor de andere parken want dat maakt nogal wat uit voor de reistijd.
Wil je in Valley of Fire ook wandelen (wat ik aan zou raden)? In dat geval wordt het een lange dag. Ik zou dan al iets eerder stoppen dan Death Valley. Wij hadden een overnachting in Valley of Fire en reden daarna naar Stovepipe Wells. Dat was een lange dag. Vanuit Zion komt er dan nog een paar uur bij. Zie hier voor ons verslag van die dag.

Kijk ook goed wat je bij de Grand Canyon wilt doen. Veel mensen vinden 1 overnachting voldoende.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer