10 jaar na onze vorige reis gaan we voor het eerst weer eens trip maken in het zuidwesten van USA, dit keer niet met zijn tweën maar met zijn 5'en. Wij en onze drie kinderen (6, 8 en 10) jaar oud. We reizen met een auto van hotels naar hotels. Lange stukken rijden is gelukkig geen probleem voor ze, maar het rijden is natuurlijk geen doel op zich.

De reis hebben we grotendeels al (soort van) rond, Ik probeer een beetje te puzzelen op een specifiek stukje en ik hoop dat jullie tips hebben, danwel met ons mee kunnen denken op dat stuk.
We beginnen in vegas vanuit daar naar de grand canyon, dan richting zion, daarna door naar death valley. (mogelijk dat we grand canyon nog laten schieten als we voor de puzzel die ik ga voorleggen nog extra dagen nodig gaan hebben)
Vanuit daar begint de puzzel

- Vrijdagochtend 25 april willen we vertrekken uit Death valley,
- zondagmiddag 27 april willen we aankomen bij lake tahoe.
Wat te doen tussen 25 april en 27 april? Yosemite wordt waarschijnlijk een hele onderneming qua afgesloten routes, en daar hebben we denk ik te weinig tijd voor, maar is stiekem eigenlijk ook niet te missen op zon reis. Zijn er nog alternatieven wat jullie betreft tussen death valley en lake tahoe.
We twijfelen dan ook om grand canyon te laten schieten(waar we twee overnachtingen gepland hebben staan), om een extra dag tussen death valley en lake tahoe te hebben en de andere extra dag misschien in zion te pakken.
Of gewoon wel grand canyon bezoeken, yosemite links laten liggen en een andere mooie plek aandoen in de omgeving tussen death valley en lake tahoe aandoen? Tips?
Dus mogelijk zal het dan van 24 april vertrek uit death valley zijn, wat ons drie dagen geeft tot lake tahoe.
Voor de geïnteresseerden, vanaf lake tahoe zullen we doorrijden naar San Francisco, en dan de kustlijn naar het zuiden volgen om een week daarna te eindigen in Los angeles.
Dus concreet: tips, routesuggesties, opties, om het stukje tussen death valley en lake tahoe te overbruggen, welkom.