Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Shadowlaw: route Las Vegas - Denver 2025.
Reis Shadowlaw: route Las Vegas - Denver 2025.
Na een prachtige reis in 2023 zijn we inmiddels druk bezig met een nieuwe camperreis door de VS, in juli - aug 2025, met onze 2 jongens die dan 11 zullen zijn. We hebben iets meer dan 4 weken. We houden van een rustig schema met genoeg tijd om al het moois te zien. Het plan is nu ongeveer als volgt:
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Cedar City (camper ophalen)
Dag 5: Cedar City - Capitol Reef
Dag 6: Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef - Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City - Bear Lake
Dag 9: Bear Lake (bootje varen op het meer)
Dag 10: Bear Lake - Grand Teton
Dag 11: Grand Teton
Dag 12: Grand Teton - Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone
Dag 17: Yellowstone - Cody
Dag 18: Cody - Devils Tower
Dag 19: Devils Tower - Custer SP
Dag 20: Custer SP
Dag 21: Custer SP - Badlands NP
Dag 22: Badlands NP
Dag 23: Badlands NP - Scottsbluf
Dag 24: Scottsbluf - Cheyenne
Dag 25: Cheyenne - Estes NP
Dag 26: Estes NP
Dag 27: Estes NP - Denver
Dag 28: Denver
Dak 29: Denver - Amsterdam
Naast feedback op de route was ik wel benieuwd naar het volgende: ik lees vaker dat het niet echt fijn is om met een camper door Yellowstone te rijden in de drukke zomermaanden: lastig parkeren, smalle wegen, etc. We overwegen daarom om voor de periode in Yellowstone een auto te huren naast de camper, en gewoon op een RV plek met full hookups in West Yellowstone te gaan staan. Hebben anderen hier ervaring mee?
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Cedar City (camper ophalen)
Dag 5: Cedar City - Capitol Reef
Dag 6: Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef - Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City - Bear Lake
Dag 9: Bear Lake (bootje varen op het meer)
Dag 10: Bear Lake - Grand Teton
Dag 11: Grand Teton
Dag 12: Grand Teton - Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone
Dag 17: Yellowstone - Cody
Dag 18: Cody - Devils Tower
Dag 19: Devils Tower - Custer SP
Dag 20: Custer SP
Dag 21: Custer SP - Badlands NP
Dag 22: Badlands NP
Dag 23: Badlands NP - Scottsbluf
Dag 24: Scottsbluf - Cheyenne
Dag 25: Cheyenne - Estes NP
Dag 26: Estes NP
Dag 27: Estes NP - Denver
Dag 28: Denver
Dak 29: Denver - Amsterdam
Naast feedback op de route was ik wel benieuwd naar het volgende: ik lees vaker dat het niet echt fijn is om met een camper door Yellowstone te rijden in de drukke zomermaanden: lastig parkeren, smalle wegen, etc. We overwegen daarom om voor de periode in Yellowstone een auto te huren naast de camper, en gewoon op een RV plek met full hookups in West Yellowstone te gaan staan. Hebben anderen hier ervaring mee?
Re: Route Las Vegas - Denver 2025
Mooie route !
Als de kosten meevallen voor de auto wel een overweging. Je krijgt dan natuurlijk ook te maken met dure commerciële campings. En kamperen in Yellowstone is natuurlijk prachtig ! Vergeet niet dat je dan ook heel veel onnodig heen en weer gaat rijden, dat kost vele uren. Dan kun je wellicht beter even wachten op een vrije parkeerplek. Parkeren bij Old Faithful is geen probleem. Bij Norris ook niet (groot deel juist voor campers), bij Prismatic kun je parkeren bij de trailhead naar het uitzichtpunt. En je kunt natuurlijk bijtijds opstaan/rijden. Wij deden dat soms al voor het ontbijt en dan ontbijten op de parkeerplaats waar je wilt zijn. Vergeet ook niet de wachttijd iedere dag bij de entree, zeker bij West Yellowstone.
Kortom: ik zou dit nooit doen !
Als de kosten meevallen voor de auto wel een overweging. Je krijgt dan natuurlijk ook te maken met dure commerciële campings. En kamperen in Yellowstone is natuurlijk prachtig ! Vergeet niet dat je dan ook heel veel onnodig heen en weer gaat rijden, dat kost vele uren. Dan kun je wellicht beter even wachten op een vrije parkeerplek. Parkeren bij Old Faithful is geen probleem. Bij Norris ook niet (groot deel juist voor campers), bij Prismatic kun je parkeren bij de trailhead naar het uitzichtpunt. En je kunt natuurlijk bijtijds opstaan/rijden. Wij deden dat soms al voor het ontbijt en dan ontbijten op de parkeerplaats waar je wilt zijn. Vergeet ook niet de wachttijd iedere dag bij de entree, zeker bij West Yellowstone.
Kortom: ik zou dit nooit doen !

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige route!
Ik weet niet of je al naar campings hebt gekeken? Die in Yellowstone zijn nu al te boeken, misschien niet gel om daar alvast naar te kijken.
In plaats van Cedar City zou je ook naar Cedar Breaks kunnen kijken, daar is een leuke camping. Wij stonden daar in 2019. We reden toen ook naar Capitol Reef. Ik zou een tussenstop daar ook niet gek vinden. Kijk eens naar ons verslag voor die route. Of willen jullie via de I15 rijden vanaf Cedar City?
Een volle dag Badlands is misschien wat veel, die kun je ook elders in South Dakota gebruiken.
Voor Rocky Mountain NP zou een extra dag wel mooi zijn. Estes Park is geen park maar een plaats. Wil je niet in Rocky Mountain NP zelf staan? Je hebt dan geen timed entry reservering nodig.
Marianne
Ik weet niet of je al naar campings hebt gekeken? Die in Yellowstone zijn nu al te boeken, misschien niet gel om daar alvast naar te kijken.
In plaats van Cedar City zou je ook naar Cedar Breaks kunnen kijken, daar is een leuke camping. Wij stonden daar in 2019. We reden toen ook naar Capitol Reef. Ik zou een tussenstop daar ook niet gek vinden. Kijk eens naar ons verslag voor die route. Of willen jullie via de I15 rijden vanaf Cedar City?
Een volle dag Badlands is misschien wat veel, die kun je ook elders in South Dakota gebruiken.
Voor Rocky Mountain NP zou een extra dag wel mooi zijn. Estes Park is geen park maar een plaats. Wil je niet in Rocky Mountain NP zelf staan? Je hebt dan geen timed entry reservering nodig.
Marianne
Bedankt voor het advies! Rijden door Yellowstone NP met een RV hebben jullie dan ook niet echt als problematisch ervaren? Ik lees vooral Amerikanen die daar huiverig over doen, maar die zijn natuurlijk alles veel ruimer gewend.paulr schreef: ↑04 okt 2024, 13:37Mooie route !
Kortom: ik zou dit nooit doen !![]()
Dankjewel voor de tip! Ik zie dat jullie op Point Supreme hebben gestaan, dat lijkt me ook zeker een hele mooie optie. We hoeven niet perse via de I15 naar Capitol Reef te gaan. We willen niet te lang zonder hookups, maar 1 nachtje op point supreme kan natuurlijk prima.Martin & Marianne schreef: ↑04 okt 2024, 14:53Prachtige route!
Okee ik ga eens kijken naar alternatieven voor die dag.Een volle dag Badlands is misschien wat veel, die kun je ook elders in South Dakota gebruiken.
Oh dat is een goede daar ga ik ook nog eens naar kijken, als je daar mooie RV sites hebt lijkt me dat ook prima.Voor Rocky Mountain NP zou een extra dag wel mooi zijn. Estes Park is geen park maar een plaats. Wil je niet in Rocky Mountain NP zelf staan? Je hebt dan geen timed entry reservering nodig.
Je kan prima 2 soms 3 dagen zonder hook up ! Daar heb je immers een camper voor. Vaak heb je wel elektriciteit, dumpen kan je overal en water vullen ook. Bovendien zijn bijv op canyon of Grant village prima douches. Amerikanen kunnen 1. Niet rijden en parkeren 2. Hebben ze veel grotere campers, dat zijn meer touringcars. Kies je campings in Yellowstone op verschillende plekken. Scheelt veel onnodig heen en weer rijden. In jullie geval zou 2 nachten Madison, 2 op canyon en 1 op Grant mooi zijn. Tussendoor zou je dan een camping met faciliteiten bij Gardiner halverwege je verblijf kunnen doen…
Re: Reis Shadowlaw: route Las Vegas - Denver 2025.
Ok thanks dat is een goede tip, daar zullen we eens naar gaan kijken.paulr schreef: ↑04 okt 2024, 19:18Je kan prima 2 soms 3 dagen zonder hook up ! Daar heb je immers een camper voor. Vaak heb je wel elektriciteit, dumpen kan je overal en water vullen ook. Bovendien zijn bijv op canyon of Grant village prima douches. Amerikanen kunnen 1. Niet rijden en parkeren 2. Hebben ze veel grotere campers, dat zijn meer touringcars. Kies je campings in Yellowstone op verschillende plekken. Scheelt veel onnodig heen en weer rijden. In jullie geval zou 2 nachten Madison, 2 op canyon en 1 op Grant mooi zijn. Tussendoor zou je dan een camping met faciliteiten bij Gardiner halverwege je verblijf kunnen doen…
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Mooie route! Wat betreft de camper en Yellowstone. Wij waren in augustus 2022 in Yellowstone met een 30ft camper en hebben overal zonder problemen kunnen parkeren; alleen bij de Grand Pismatic Spring lukte dat de 1e keer niet; 2e keer toen we er langskwamen wel. Maar misschien was het toen nog minder druk omdat internationaal reizen vanwege corona nog een beetje op zijn gat lag?
In elk geval: wij vonden het totaal niet druk; stonden 2 nachten op Canyon Campground en 2 nachten op Madison.
In elk geval: wij vonden het totaal niet druk; stonden 2 nachten op Canyon Campground en 2 nachten op Madison.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook met een auto is het soms lastig om een parkeerplaats te vinden; wij hebben wel eens vergeefs rondjes gereden bij de Grand Prismatic Springs maar ook bij Norris was het een aantal keren lastig.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2251 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa