Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Asphyxion: Een maandje/rondje met camper (zomer 2025)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Asphyxion
Amerika-ontdekker

Reis Asphyxion: Een maandje/rondje met camper (zomer 2025)

Bericht door Asphyxion »

Hallo allemaal,

In juli-augustus 2025 zijn we van plan om met het gezin (kids tussen de 12 en 14 jaar oud) een rondje San Francisco en het zuid westen van Amerika doen met de camper. We hebben al een heleboel uitgepluisd door hier te kijken en het internet af te struinen. Toch hoor we graag nog ideeën en suggesties over onze reisplanning. We vertrekken rond 18 juli en rond 17 augustus willen we terugvliegen. Da's ongeveer 31 dagen.

Onze planning ziet er nu zo uit:

Dag 1 : AMS => San Francisco
Dag 2 : San Francisco
Dag 3 : San Francisco => Yosemite NP
Dag 4 : Yosemite NP
Dag 5 : Yosemite NP
Dag 6 : Yosemite NP => Mammoth Lakes
Dag 7 : Mammoth Lakes => Death Valley NP
Dag 8 : Death Valley NP => Las Vegas
Dag 9 : Las Vegas => Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP => Grand Canyon North Rim
Dag 12: Grand Canyon North Rim => Bryce Canyon NP
Dag 13: Bryce Canyon NP
Dag 14: Bryce Canyon NP => Capitol Reef NP
Dag 15: Capitol Reef NP => Arches NP
Dag 16: Arches NP (+ wellicht Dead Horse Point State Park)
Dag 17: Arches NP => Ouray (San Juan National Forest)
Dag 18: Ouray => Durango (San Juan National Forest)
Dag 19: Durango => Mesa Verde NP
Dag 20: Mesa Verde => Page (via Monument Valley Highway 163)
Dag 21: Page
Dag 22: Page => Grand Canyon South Rim
Dag 23: Grand Canyon South Rim
Dag 24: Grand Canyon South Rim => Barstow (Calico Ghost Town)
Dag 25: Barstow => Los Angeles
Dag 26: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 27: Los Angeles => Morro Bay
Dag 28: Morro Bay => Monterey
Dag 29: Monterey
Dag 30: Monterey => San Francisco
Dag 31: San Francisco => AMS
Dag 32: AMS

We twijfelen vooral over:

Las Vegas: We komen eigenlijk alleen om The Strip een avond te bekijken. Daarna zijn we snel weer weg. ;-) Of zou een nachtje hier extra welkom zijn?

Page: We doen 2 nachten Page omdat de reis van Mesa Verde via Monument Valley wat langer is. De tweede dag Page zou je dan Glen Dam Overlook kunnen doen en Antelope Canyon. Wanneer je uit Page vertrekt naar de Grand Canyon pak je Horseshoe Bend mee. Of zou 1 nacht Page voldoende zijn?

Grand Canyon South Rim: omdat we ook een een nacht de Grand Canyon North Rim meepakken. Dus wellicht is 2 nachten hier dan te lang?

Barstow: Vooral bedoeld als tussenstop naar Los Angeles. We zouden dan nog naar Calico Ghost Town kunnen gaan. Joshua Tree slaan we over. Misschien is er iets anders goeds te doen richting Los Angeles? Ik zie veel mensen naar Kingman of Lake Havasu gaan als tussenstop.

Zion, Bryce, Grand Canyon, Capitol Reef, Arches, Monument Valley: Lijken deze parken/gebieden niet veel op elkaar? Ze lijken voor mij als leek erg op elkaar door het rode zand en de rode rotsen. Natuurlijk is de Grand Canyon anders door de grootsheid, heeft Arches NP de bogen en Mesa Verde heeft dan nog de culturele geschiedenis. We pakken nu San Juan National Forest mee voor wat afwisseling in landschap. De Million Dollar Highway ziet er ook erg mooi uit. Misschien zou je met een dagje korter Bryce en Grand Canyon South Rim bijvoorbeeld Sequoia NP/Kings Canyon NP mee kunnen pakken? Of toch Capitol Reef overslaan en de dag elders toevoegen?

Los Angeles slaan we ook bewust over, alleen Universal Studios zal erg worden gewaardeerd door de kids. ;-)

We proberen met deze route de tussenstops niet te ver uit elkaar te laten zijn. Alleen de ritten van Mesa Verde naar Page, Grand Canyon South Rim naar Barstow en van Los Angeles naar Morro Bay zijn wel een stukje langer (4u+).

Ondanks dat dit denk ik een vrij standaard rondje is (met uitzondering van San Juan National Forest), is er nog genoeg om voor te bereiden en over na te denken! En ook genoeg om naar uit te zien! ;-)

PS. Afhankelijk wat goedkoper is qua vliegen doen we wellicht (ongeveer) dezelfde ronde maar dan beginnen in Los Angeles/Las Vegas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Asphyxion: Een maandje/rondje met camper (zomer 2025)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route! Jullie hebben lekker veel tijd. Als de vluchten nog niet vastliggen kun je ook kijken naar een one way; bijvoorbeeld starten in LA en eindigen in LV; dan vermijd je het lange stuk tussen de GC en LA. En je kunt dan in Las Vegas een hotel nemen.
Starten en/of eindigen in SF is echter altijd wel handig als je met een camper bent; de stad bezoeken met een camper is niet handig en de campings zijn bijzonder prijzig. Kijk ook wat de mogelijkheden en kosten zijn van de camperhuur vanaf verschillende locaties. Wacht hier niet te lang mee, camperhuur wordt alleen maar duurder.

Wat de route betreft; zeker als je wat bang bent voor te veel rode rotsen (maar dat valt mee, de parken zijn echt heel verschillend allemaal) zou ik niet zowel de North Rim als de South Rim doen. Ik denk ook dat je daar de kinderen niet echt een plezier mee doet. Skip de North Rim. En kijk of voor de South Rim twee nachten nodig zijn. Veel mensen vinden 1 nacht meer dan voldoende, maar wij zijn er al meerdere keren twee nachten geweest - afhankelijk van of je wilt wandelen etc.

Bij de meeste camperverhuurders (Cruise America is een uitzondering) mag je in de zomer niet door Death Valley rijden. Dat is wel jammer want je mist dan ook de CA395. Maar zonder DV win je wel een dag.

Voor Bryce kan 1 overnachting ook voldoende zijn. Of kijk naar een overnachting tussen Zion en Bryce zodat je tijd hebt voor de oostkant van Zion en al op tijd in Bryce kunt zijn. Voor Capitol Reef zijn twee nachten mooi; je kunt er prachtig kamperen en er zijn leuke korte en langere wandelingen. Zeker met kinderen is het leuk om een stuk door de rivier te lopen (Sulphur Creek). Het geeft je ook meer tijd om op weg naar Moab langs Goblin Valley en Little wild Horse Canyon te gaan. Beide leuk voor de kinderen.
voor Moab is de tijd nu beperkt. Hou er rekening mee dat het moeilijk is om de camping in Arches te boeken. De camping in Moab is een mooi alternatief; je kunt dan ook eens lopend naar een winkel of restaurant. En je weet van de timed entry reservering in Arches? (En in Yosemite?)
Kijk eens naar de Fiery Furnace wandeling; als je daar een reservering voor hebt hoef je voor die dag geen timed entry reservering te hebben. Vergeet bij Moab ook Canyonands NP niet. Ook leuk: de wandeling naar de Corona Arch (zie hier voor ons verslag).
Je kunt naar Ouray rijden, of stop bij Grand Junction. Dat geeft je iets meer tijd voor de omgeving van Moab. Rij vanuit Moab via de 128, dat is een prachtige route.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag; toen deden wij een groot deel van jullie route met onze dochters.

Ik zou zeker een overnachting in Monument Valley doen. dan ben je er met de mooiste uren. Je kunt dan de volgende ochtend naar Page rijden en een vroege tour in de Lower Antelope Canyon doen. Eén overnachting in Page is dan voldoende, maar het is ook wel lekker om twee nachten te doen; even wat rust pakken aan het meer.

Barstow is prima als tussenstop, net als Kingman is het geeb bestemming op zich, maar alleen een overnachting. Ik geloof dat je ook bij Calico kunt kamperen, check dat eens. Wil je echter een mooie spookstad zien ga dan naar Bodie. Als je dat doet, en je gaat niet door DV dan is het misschien niet gek om twee nachten in Mammoth Lakes (of June Lake) te doen. Kijk voor de mogelijkheden in die omgeving eens in ons 2015- en 2019-verslag. En zie ons 2012-verslag voor Bodie en Mono Lake.

Ik ben een fan van Sequoia en Kings Canyon. Het zou mooi zijn als je daar tijd voor zou hebben. Het zou in deze route passen tussen SF en Yosemite (de zuidingang is niet zo geschikt voor campers). Misschien heb je iets aan ons 2013- en 2017-verslag voor beide parken.

Marianne
Asphyxion
Amerika-ontdekker

Bericht door Asphyxion »

Dank voor je uitbreide antwoord Marianne! Food for thought! Ik ga je verslagen straks bekijken! :thumbup:
Martin & Marianne schreef:
20 okt 2024, 10:51
Bij de meeste camperverhuurders (Cruise America is een uitzondering) mag je in de zomer niet door Death Valley rijden. Dat is wel jammer want je mist dan ook de CA395. Maar zonder DV win je wel een dag.
We zouden toevallig wel huren bij Cruise America, maar hoe meer ik er over lees, hoe meer ik denk dat we Death Valley maar moeten overslaan. Direct rijden naar Las Vegas vanaf Mammoth Lakes is ~6 uur, vandaar dat we een tussenstop er bij hadden gepland. Maar eens kijken naar alternatieven.
20 okt 2024, 10:51
En je weet van de timed entry reservering in Arches? (En in Yosemite?)
Ja, dat staat op onze radar! Thanks!

De one way optie ga ik toch ook nog eens bekijken. Want inderdaad, het stuk tussen de GC en LA is een beetje loos.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

V.w.b. Las Vegas alleen de Strip bij avond is een optie. Persoonlijk vinden wij Las Vegas niet meer zo leuk als vroeger, maar als je overdag ook iets wilt doen zijn het Mob Museum en The Neon Museum misschien dingen die pubers ook nog wel leuk vinden. En er is echt nog wel meer te zien.
Wij staan graag op Oasis Las Vegas RV Resort. Wel verder van de Strip, maar een stuk rustiger dan Circus Circus in elk geval. Wij waren ook niet heel erg gecharmeerd van Sam's Town, al zijn er hier op het forum leden die er wel graag naartoe gaan.

In Los Angeles kun je, behalve Universal Studio's, een hop on hop off bustour overwegen. Wij vonden het erg leuk en LA heeft ons in positieve zin verrast in 2018. We hebben toen Chinatown en Hollywood Blvd als uitstapplaatsen genomen. Wij deze dit op de laatste dag, want we vlogen pas in de avond terug en zo hadden we nog wat aan de dag. Is goed bevallen. Wij hadden toen de wegbrengcamper al in Las Vegas ingeleverd en zijn met een auto nog naar LA gereden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Asphyxion schreef:
20 okt 2024, 12:30
We zouden toevallig wel huren bij Cruise America, maar hoe meer ik er over lees, hoe meer ik denk dat we Death Valley maar moeten overslaan. Direct rijden naar Las Vegas vanaf Mammoth Lakes is ~6 uur, vandaar dat we een tussenstop er bij hadden gepland. Maar eens kijken naar alternatieven.
Als het wel is toegestaan zou ik het zeker doen. Anders kun je beter in één keer doorrijden als je bovenlangs zou willen rijden want daar is niet veel te zien. Ik denk dat kamperen in DV misschien niet aantrekkelijk is, je zou dan voor Lone Pine kunnen kiezen, dan kun je ook de Alabama Hills bezoeken. Of kijk naar Panamint Springs.

Marianne
Asphyxion
Amerika-ontdekker

Bericht door Asphyxion »

jojostravelusa schreef:
20 okt 2024, 13:56
V.w.b. Las Vegas alleen de Strip bij avond is een optie. Persoonlijk vinden wij Las Vegas niet meer zo leuk als vroeger, maar als je overdag ook iets wilt doen zijn het Mob Museum en The Neon Museum misschien dingen die pubers ook nog wel leuk vinden. En er is echt nog wel meer te zien.
Wij staan graag op Oasis Las Vegas RV Resort. Wel verder van de Strip, maar een stuk rustiger dan Circus Circus in elk geval. Wij waren ook niet heel erg
Thanks voor de tip van Oasis Las Vegas RV Resort! Lastig inderdaad om iets geschikt te vinden voor een RV in Vegas. Zat ook al te kijken naar hotels waarbij je je RV kunt parkeren.
20 okt 2024, 14:26
Als het wel is toegestaan zou ik het zeker doen. Anders kun je beter in één keer doorrijden als je bovenlangs zou willen rijden want daar is niet veel te zien. Ik denk dat kamperen in DV misschien niet aantrekkelijk is, je zou dan voor Lone Pine kunnen kiezen, dan kun je ook de Alabama Hills bezoeken. Of kijk naar Panamint Springs.
Lone Pine opgeschreven als optie. Dan de volgende dag heel vroeg weg en dwars door Death Valley rijden naar Vegas lijkt me een optie. Het is anders best wel (saai) omrijden inderdaad.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

wij parkeren inderdaad onze RV bij een (betaalbaar) hotel. Gedaan bij BW Mardi Grass (15-20 wandelen naar Strip/Sphere), eenvoudig, goedkoop en schoon. En eens bij The Carriage House (5 minuten naar Strip), goed hotel, klein zwembadje. Beiden geen resort fee ! Ook wel eens lekker om bijvoorbeeld wat privacy te hebben als je met pubers reist :-).
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Bij Moab Canyonlands NP ook niet overslaan.
Ik zou in Moab 1 nacht in Arches np verblijven en daarna in Moab zelf op een camping met zwembad. Het is daar echt bloedheet.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

In het verleden had Oasis een shuttle naar de Strip, maar die is er al jaren niet meer. Wij huren meestal een auto om de stad in te gaan. Dan kan de camper blijven staan en zijn wij mobiel.
Asphyxion
Amerika-ontdekker

Bericht door Asphyxion »

Dank voor de tips!

Inmiddels is het duidelijk dat we niet door Death Valley mogen rijden dus dat wordt een lange dag omrijden. We pakken dan toch 2 nachten Las Vegas, waarschijnlijk in een hotel.

We gaan de de Grand Canyon North Rim overslaan om een nachtje Monument Valley te doen.

En we hebben ook nog een dagje LA toegevoegd om toch iets van de hoogtepunten van die stad te zien.

De route ziet er dan zo uit:

Dag 1 : AMS => San Francisco
Dag 2 : San Francisco
Dag 3 : San Francisco => Yosemite NP
Dag 4 : Yosemite NP
Dag 5 : Yosemite NP
Dag 6 : Yosemite NP => Mammoth Lakes
Dag 7 : Mammoth Lakes => Las Vegas
Dag 8 : Las Vegas
Dag 9 : Las Vegas => Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP => Bryce Canyon NP
Dag 12: Bryce Canyon NP => Capitol Reef NP
Dag 13: Capitol Reef NP => Arches NP
Dag 14: Arches NP (Moab)
Dag 15: Arches NP => Durango (San Juan National Forest)
Dag 16: Durango (trein naar Silverton)
Dag 17: Durango => Mesa Verde NP
Dag 18: Mesa Verde NP => Monument Valley
Dag 19: Monument Valley => Page
Dag 20: Page
Dag 21: Page => Grand Canyon South Rim
Dag 22: Grand Canyon South Rim
Dag 23: Grand Canyon South Rim => Barstow (Calico Ghost Town)
Dag 24: Barstow => Los Angeles
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 27: Los Angeles => Morro Bay
Dag 28: Morro Bay => Monterey
Dag 29: Monterey
Dag 30: Monterey => San Francisco
Dag 31: San Francisco => AMS
Dag 32: AMS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Asphyxion schreef:
26 okt 2024, 19:14
Inmiddels is het duidelijk dat we niet door Death Valley mogen rijden dus dat wordt een lange dag omrijden.
Het is niet omrijden. Maar wel een minder mooie route. Jullie huren dus niet bij Cruise America?

Ik vind de tijd bij Capitol Reef en Moab wat krap. Een extra nacht Capitol Reef of Moab zou niet gek zijn. Dat geeft wat meer ruimte voor de parken maar ook om bijvoorbeeld naar Little Wild Horse Canyon te gaan. Misschien een nacht Grand Canyon of Page minder?

Marianne
Asphyxion
Amerika-ontdekker

Bericht door Asphyxion »

27 okt 2024, 20:53
Jullie huren dus niet bij Cruise America?

Ik vind de tijd bij Capitol Reef en Moab wat krap. Een extra nacht Capitol Reef of Moab zou niet gek zijn. Dat geeft wat meer ruimte voor de parken maar ook om bijvoorbeeld naar Little Wild Horse Canyon te gaan. Misschien een nacht Grand Canyon of Page minder?
We gaan wel huren bij Cruise America via Tioga. Tioga heeft gezegd dat we niet door Death Valley mogen. Op de site van CA zie ik het inderdaad niet staan. Maar goed, het zal dan ook wel extreem warm zijn... en dan hebben we nog iets om voor terug te gaan. :wink:

We gaan nog even kijken naar Page/Grand Canyon.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

In principe mag je met een Cruise America in juli en augustus niet door Death Valley. Vroeger was het mei t/m september, maar de motoren zijn waarschijnlijk beter geworden en kunnen wat meer hebben.
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer