Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis daniellekeunen: routeadvies LA - Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
daniellekeunen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis daniellekeunen: routeadvies LA - Denver.

Bericht door daniellekeunen »

Dag!
In juli 2025 vertrekken we met ons gezin naar Amerika. We reizen met 2 jongens van 15 en 17 jaar. Mijn man en ik zijn twee keer eerder in Amerika geweest. De laatste keer was in 2006 en toen hebben we een rondje Zuid west gemaakt. Die reis heeft zoveel indruk gemaakt dat we afgesproken hebben deze reis nog eens te doen met onze kinderen. En nu is het bijna zover! De tickets en huurauto zijn al geboekt. We vertrekken 3 juli en hebben 28 dagen. We wilden niet precies dezelfde route doen als in 2006. Daarom hebben we gekozen voor een ‘one way’ zodat we ook Yellowstone kunnen bezoeken.
We hebben al heel veel info van het forum gehaald en zijn tot de volgende route gekomen. We hebben bijna alle overnachtingen al vastgelegd, maar kan allemaal nog geannuleerd worden. Alle tips zijn heel erg welkom!

Do 3 jul Aankomst LA
Vr 4 jul LA - Hollywood, Beverly Hills, independence day
Za 5 jul LA - Santa Monica of een pretpark
Zo 6 jul LA - Pismo Beach
Ma 7 jul Pismo Beach - Monterey, Carmel, 17 mile drive
Du 8 jul Monterey - SF, avond tour Alcatraz
Wo 9 jul SF
Do 10 jul SF - Oakhurst, Mariposa Grove
Vr 11 jul Yosemite, curry village
Za 12 jul Yosemite, curry village
Zo 13 jul Yosemite - Death Valley
Ma 14 jul Death Valley - Las Vegas
Di 15 jul Las Vegas
Wo 16 jul Las Vegas - Grand Canyon
Do 17 jul Grand Cayon - Page
Vr 18 jul Page
Za 19 jul Page - Zion
Zo 20 jul Zion
Ma 21 jul Zion - Bryce
Di 22 jul Bryce - Salt Lake City
Wo 23 jul Salt Lake City - Grand Teton
Do 24 jul Grand Teton - Yellowstone
Vr 25 jul Yellowstone
Za 26 jul Yellowstone
Zo 27 jul Yellowstone - Casper
Ma 28 jul Casper - Rocky Mountains NP
Di 29 jul Rocky Mountains NP
Wo 30 jul Rocky Mountains - Denver
Do 31 jul Denver terugreis

Wat zijn onze twijfel punten:
- hebben we voldoende rustmomenten ingebouwd, het zijn heel veel kilometers!
- tips bij pismo beach
- we overwegen om een aantal nachten te kamperen. Is dat overal te doen qua temperaturen in de maand juli
- wat is dan de beste plek om te kamperen in Zion en Yellowstone
- suggesties voor overnachten in rocky mountains
- waar kunnen we het beste raften? Andere tips voor wat stoere activiteiten voor onze pubers?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Routeadvies LA - Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Julie hebben lekker veel tijd, maar het is een erg volle route. En met de tickets die al vastliggen is het ook lastig om nog iets aan te passen.
Jammer dat je geen overnachting hebt tussen Yosemite en Death Valley. Je hebt nu te weinig tijd voor de Tioga Pass, Bodie en de bezienswaardigheden langs de 395. Waar in Death Valley overnachten jullie? Ik ben wel een voorstander van overnachten in het park maar in dit geval is het misschien beter om al in Bishop of Lone Pine te overnachten.
Jullie willen graag naar Yellowstone, maar de tijd die je ervoor uittrekt is echt minimaal, zeker omdat ok de tijd voor GT kort is, en je de dag erna al helemaal naar Casper wilt.
Ook op de route naar Grand Teton sla je veel moois over; een stop in Capitol Reef zou mooi zijn.

Kamperen is in bijvoorbeeld Yosemite, Grand Canyon, Bryce, Grand Teton, Yellowstone en Rocky Mountain NP en langs de kust goed te doen. Alternatief voor RMNP is iets in Estes Park. Ik denk dat het voor Zion wat warm is in een tent. Mocht je het wel willen dan is in het park Watchman de aangewezen camping, maar misschien is de camping in Springdale beter vanwege de voorzieningen daar.

Je zou eens in ons 2017-verslag kunnen kijken voor een vergelijkbare route. Wij reden toen ook via Casper, maar dat was puur vanwege de zonsverduistering. En we hadden heel veel al eerder gedaan dus we hadden niet voor alles veel tijd uitgetrokken. We hebben toen in Yosemite en Yellowstone gekampeerd. In 2013 en 2019 deden we ook een route tussen Denver naar het westen, misschien heb je ook iets aan die verslagen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Hebben jullie ook een whale watch tour overwogen? Bij Moss Landing kun je geweldig walvissen kijken met Sanctuary Cruises.
https://sanctuarycruises.com/
daniellekeunen
Amerika-newbie

Hoi Marianne,

We hebben enorm getwijfeld om Yellow Stone mee te pakken en realiseren ons heel goed dat je hier een aparte reis van kunt maken. We verblijven idd in Death Valley omdat we hier niet zijn geweest onze eerste reis. We willen hier de sterrenhemel zien. Bryce hebben we eerder uitgebreid gezien, alsook capitol reef.
Is het een optie om een dag te winnen door Salt Lake City over te slaan? Heb ook nog gedacht aan North Rim grand canyon ipv south rim. Dat scheelt volgens mij tijd en km.
Ook is Highway one een stop minder nog een optie. Die hebben we onze eerste reis ook met 1 stop gedaan.

We moeten keuzes maken…

En stel we slaan Yellowstone toch over…(overwegen kan altijd 😉) heb je dan een suggestie met eind bestemming Denver?

Groet,
Danielle
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben in de zomer van 2019 een prachtige reis gemaakt van Los Angeles naar Denver. Wellicht wat veel onbekende plekken voor jullie wensen (dit was niet een van onze eerste reizen), maar wij vonden het een fantastische vakantie. De nadruk lag wel op wandelen. Misschien haal je er nog wat ideeën uit.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zonder Yellowstone zou de route een stuk rustiger kunnen. Yellowstone is echter een uniek park en het was niet voor niets het eerste National Park in de V.S. Dat "moet" je gezien hebben. Ik zou eerder iets anders - Zion N.P. bijvoorbeeld, maar dat is persoonlijk - laten vallen dan Yellowstone N.P.
Een dag winnen door Salt Lake City weg te laten lijkt mij alleen mogelijk door te kiezen voor een zeer lange rijdag - 9 uur pure rijtijd zonder pauzes voor w.c. bezoek, lunchen en tanken - over de I-5 i.pv. de mooie Ut-12. Dan zou ik liever een dag minder aan de kustweg tussen L.A. en S.F. besteden.
Je zou ook kunnen denken aan een dag minder Page. Van Grand Canyon Village naar Page is met een paar stops aan de East Rim in een halve dag wel te doen en de volgende ochtend zou je ook nog in Page kunnen besteden alvorens naar Zion te rijden. Het wordt er echter niet rustiger op.
Als je nog een dag weet te vinden, zou ik die zeker tussen Yosemite en Death Valley zetten, in Lee Vining of Mammoth Lakes bijvoorbeeld.

Succes en veel plezier bij in de voorbereiding
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor een route zonder Yellowstone kun je eens naar de routes kijken die wij in 2013 en 2019 deden. We hadden toen meer tijd voor Colorado.
Met jullie dagen zou zoiets kunnen:

3-jul naar LA
4-jul LA - LA
5-jul LA - LA
6-jul LA - Pismo Beach
7-jul Pismo Beach - Monterey
8-jul Monterey - SF
9-jul SF - SF
10-jul SF - Yosemite
11-jul Yosemite - Yosemite
12-jul Yosemite - Yosemite
13-jul Yosemite - Lee Vining
14-jul Lee Vining - Death Valley
15-jul Death Valley - Las Vegas
16-jul Las Vegas - Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion - Zion
19-jul Zion - North Rim
20-jul North Rim - Page
21-jul Page - Page
22-jul Page - Bryce
23-jul Bryce - Capitol Reef
24-jul Capitol Reef - Moab
25-jul Moab - Moab
26-jul Moab - Aspen
27-jul Aspen - Grand Lake
28-jul Grand Lake - Estes Park
29-jul Estes Park - Estes Park
30-jul Estes Park - Denver

Hier zijn natuurlijk erg veel variaties op te bedenken. Als jullie Bryce etc al hebben gedaan kun je ook van Page naar Monument Valley en dan via Mesa Verde en een stuk Colorado naar Grand Lake of Estes Park.
Maar de kinderen zijn nog nergens geweest begrijp ik, en dan is wellicht Capitol Reef toch wel leuk om mee te nemen. Kijk eens naar (een deel van) de Sulphur Creek wandeling. En Little wild Horse CAnyon, op weg naar Moab, is ook een aanrader. Ook leuk vonden wij het om de Mineral Belt Trail in Leadville te fietsen.

Met wat wijzigingen kun je een dag extra voor Yellowstone realiseren. En een overnachting aan de oostkant van Yosemite. Ik heb hier nu Lee VIning gezet maar kijk eens naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport. De North Rim is inderdaad wat minder ver rijden, maar je wint er geen dag mee. Toch wel te overwegen. Wij deden dat in 2015 tussen Zion en Bryce; dat was goed te doen met 1 overnachting. Ik vind wel dat de South Ri wat meer/leukere mogelijkheden heeft voor een wandeling naar beneden.

3-jul naar LA
4-jul LA - LA
5-jul LA - LA
6-jul LA - Cambria
7-jul Cambria - SF
8-jul SF - SF
9-jul SF - Yosemite
10-jul Yosemite - Yosemite
11-jul Yosemite - Yosemite
12-jul Yosemite - Lee Vining
13-jul Lee Vining - Death Valley
14-jul Death Valley - Las Vegas
15-jul Las Vegas - Las Vegas
16-jul Las Vegas - Zion
17-jul Zion - Zion
18-jul Zion - North Rim
19-jul North Rim - Page
20-jul Page - Bryce
21-jul Bryce - SLC of iets verder
22-jul SLC of iets verder - Grand Teton
23-jul Grand Teton - Yellowstone
24-jul Yellowstone - Yellowstone
25-jul Yellowstone - Yellowstone
26-jul Yellowstone - Yellowstone
27-jul Yellowstone - Casper
28-jul Casper - Estes Park
29-jul Estes Park - Estes Park
30-jul Estes Park - Denver

SLC overslaan heeft niet veel zin, het is te ver om in een keer door te rijden naar GT. Waar overnachten jullie daar? Maar wat noordelijker overnachten is natuurlijk zeker een optie, dat h=geeft je meer tijd ovor Grand Teton.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor GT en Yellowstone en voor onze planning.

Marianne
daniellekeunen
Amerika-newbie

Re: Reis daniellekeunen: routeadvies LA - Denver.

Wat reageert iedereen toch snel, zo fijn om goede tips te krijgen! Ik lees ook regelmatig dat schema’s helemaal worden omgegooid :lol:
Wij gaan er nog eens goed voor zitten om dan de knoop door te hakken: wel of geen Yellowstone. We hebben in elk geval goede suggesties gekregen voor beide scenarios!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis daniellekeunen: routeadvies LA - Denver.

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou altijd zeggen: met Yellowstone. Dat is echt heel bijzonder en omdat het wat uit de richting ligt, kom je er misschien minder snel dan bij de andere parken, die wat meer bij elkaar liggen. Als ik er een zou moeten laten vallen ten gunste van Yellowstone, dan zou ik zeggen Capitol Reef, maar daar win je dan niet voldoende tijd mee om echt van Yellowstone te genieten. Ook een dag minder in LA zou dan nog een optie zijn. Dit t.o.v. jullie eerste eigen opzet.
Optie 2 van Marianne vind ik ook een goede.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer