Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mademoiselle: Zuidwest USA(AZ-CA) in februari 2025

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mademoiselle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Mademoiselle: Zuidwest USA(AZ-CA) in februari 2025

Bericht door Mademoiselle »

In februari 2025 zijn we in St. Louis voor een evenement. Omdat het dan inmiddels 5 jaar geleden is dat we een Amerika reis hebben mogen maken willen we daarna nog een rondje rijden. Idee is nu een roadtrip door het zuidwesten. Ik snap dat niet alles even goed toegankelijk zal zijn ivm weersomstandigheden in deze tijd van het jaar maar ondanks die beperking nog keuze genoeg.

Dit is de route zoals we die nu grofweg hebben uitgestippeld. Er ligt nog niks vast dus nog alle ruimte om begin-/eindpunten te wijzigen(met uitzondering van St. Louis natuurlijk). We zoeken een combinatie van Route 66, natuur, het oude westen vibes(ghost towns) en wat ontspanning aan de kust of steden in(vooralsnog) Santa Barbara en Santa Monica. Mocht iemand tips hebben qua route of dingen om te zien of te doen dan horen we dat graag.

Dag 1(13 feb) t/m 5 (17 feb): (Heenreis Amsterdam -) St. Louis
Dag 6(18 feb): St. Louis - binnenlandse vlucht naar Phoenix - doorrijden naar Flagstaff (of deze dag omgeving Phoenix en de volgende dag naar Flagstaff?
Dag 7(19 feb): Flagstaff - Tusayan (Grand Canyon South Rim: view points en helicoptervlucht(?), sowieso geen hikes. Eventueel plan B maken om rekening te houden met weersomstandigheden)
Dag 8(20 feb): Tusayan - via Williams/Seligman/Hackberry - Kingman (dit eventueel in tweeën hakken?)
Dag 9(21 feb): Kingman - omgeving Calico/Barstow (via Oatman/Sitgreaves Pass/Mojave Preserve)
Dag 10(22 feb): Calico - Santa Barbara (is tussen deze locaties nog iets bezienswaardig te vinden?)
Dag 11(23 feb): Santa Barbara e.o.(bijv. naar een wijngaard?)
Dag 12(24 feb): Santa Barbara - Santa Monica
Dag 13(25 feb): Santa Monica e.o.((elektrische) fietsen huren, over de ocean front walk naar Malibu of Venice Beach?)
Dag 14(26 feb): Nog in te vullen
Dag 15(27 feb): Nog in te vullen
Dag 16 (28 feb): Nog in te vullen of vertrek naar Amsterdam
Dag 17(1 mrt): Aankomst Amsterdam of vertrek naar Amsterdam
Dag 18(2 mrt): uiterlijke aankomstdag Amsterdam

Voor het nog in te vullen deel zitten we te denken aan Palm Springs, Joshua Tree NP, misschien San Diego of toch nog ergens Tucson inpassen? Tips zijn welkom.

P.s.: geen voorkeur om Las Vegas in deze reis in te passen.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: Zuidwest USA(AZ-CA) in februari 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me voor veel gebieden in het zuidwesten een prachtige periode. Ik zie dat ik in je vorige topic al verwezen had naar een verslag van Michelly, die toen ook in februari in het zuidwesten waren. Maar ik zie dat jullie toch wat andere keuzes maken. Parken als Valley of Fire en Death Valaey spreken jullie niet aan? Of zijn jullie daar al geweest? Die zijn juist in deze periode heel fijn om te bezoeken. Nu plan je toch met name dingen die ook in een ander jaargetijde goed te doen zijn - of zelfs beter, in het geval van de Grand Canyon.
Willen jullie helemaal niet wandelen, of geldt dat alleen voor de Grand Canyon? Voor Joshua Tree bijvoorbeeld zou je een korte wandeling als de Hidden Valley Trail kunnen doen. Ik zou zeker naar Joshua Tree gaan, wij vonden dat in de winter een heel aangenaam park. Zie hier voor onze ervaring. Misschien heb je ook nog iets aan de rest van dat verslag; wij waren toen ook in Santa Monica en San Diego. Ik zou dan wel eerst Joshua Tree bezoeken en de kust en LA op het laatst doen.
Afgelopen april waren wij onder andere in de omgeving van Tucson, Flagstaff en bij de Grand Canyon. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.
Ik mis tijd voor Sedona nu. En ja, de omgeving van Tucson is ook de moeite waard.

Je noemt bij de GC Tusayan, maar waarom niet in het park overnachten? De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar, en ligt geweldig. Zie voor de mogelijkheden https://www.grandcanyonlodges.com.

Is dit jullie eerste keer zuidwesten?

Marianne
Mademoiselle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Mademoiselle: Zuidwest USA(AZ-CA) in februari 2025

Bericht door Mademoiselle »

Klopt, en ik heb jullie eigen verslag en dat van Michelly ook zeker doorgenomen. Ik ben zelf eerder in het zuidwesten geweest (zie ook: viewtopic.php?f=36&t=68285&p=1159918#p1159918). Dat was een actieve vakantie en toen zijn ik en mijn reisgenoot gaan hiken, mountainbiken, kanoën etc. wat supergaaf was!. Dit keer neem ik m'n ouders mee op sleeptouw, aangezien zij ook bij mijn wedstrijd in St. Louis zullen zijn. Die zijn echter inmiddels 75 en 70 jaar en kunnen actief heus nog wel wat maar niet kilometers lang over onverharde wegen. Zodoende de keus om niet de focus op het wandelen te hebben. Dat wil niet zeggen dat er nooit gewandeld zal worden maar ik hou de opties gewoon open.

Wat betreft accommodaties ligt er nog niks vast, dus ik ga ook de Bright Angel Lodge meenemen in de planning. Dankjewel!
Laatst gewijzigd door markro op 19 nov 2024, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht