Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Denise131: vliegen naar LA of San Francisco?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Denise131: vliegen naar LA of San Francisco?
Hi allemaal,
Mijn laatste reizen naar Amerika zijn alweer even geleden (2017 naar Florida en 2018 naar Las Vegas) maar in 2025 is het eindelijk weer zo ver!
Aangezien ik de vorige keer ook veel tips hier heb gekregen en ik nu weer met een dilemma zit, dacht ik laat ik hier weer om tips vragen. Wij (mijn man en ik) willen in oktober 2025 een rondreis door Californië maken. Nu zijn de vliegtickets naar LA en San Francisco nagenoeg even duur.
Zijn er nog tips/dingen die we in overweging moeten nemen bij de keuze waarop we vliegen. Ik snap dat de keuze van invloed is op de volgorde van je route maar we willen beide steden aandoen en sowieso retour vliegen op dezelfde stad omdat dit veel scheelt in kosten (voor zowel vliegticket als huurauto). Maar wie weet is huurauto in een van die 2 steden goedkoper of zijn er nog andere redenen waar ik niet aan denk..
Alvast bedankt!
Groetjes Denise
Mijn laatste reizen naar Amerika zijn alweer even geleden (2017 naar Florida en 2018 naar Las Vegas) maar in 2025 is het eindelijk weer zo ver!
Aangezien ik de vorige keer ook veel tips hier heb gekregen en ik nu weer met een dilemma zit, dacht ik laat ik hier weer om tips vragen. Wij (mijn man en ik) willen in oktober 2025 een rondreis door Californië maken. Nu zijn de vliegtickets naar LA en San Francisco nagenoeg even duur.
Zijn er nog tips/dingen die we in overweging moeten nemen bij de keuze waarop we vliegen. Ik snap dat de keuze van invloed is op de volgorde van je route maar we willen beide steden aandoen en sowieso retour vliegen op dezelfde stad omdat dit veel scheelt in kosten (voor zowel vliegticket als huurauto). Maar wie weet is huurauto in een van die 2 steden goedkoper of zijn er nog andere redenen waar ik niet aan denk..
Alvast bedankt!
Groetjes Denise
Re: Vliegen naar LA of San Francisco?
Dan zou ik eerst even kijken waar een auto huren voordeliger is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in San Francisco begint zou je een paar dagen autohuur uit kunnen sparen. Dat kan ook parkeerkosten schelen. En kijk inderdaad eens wat de autohuur kost.
Je zou ook eens kunnen kijken hoe de weekenden vallen bij een verschillend startpunt. Las Vegas bijvoorbeeld kun je beter mijden in het weekend.
In oktober is het misschien niet zo gek om zo snel mogelijk naar Yosemite te gaan. Hoe later je daar bent hierover de kans dat de Tioga Pass (tijdelijk) gesloten is.
Had je al bedacht welke richting je wilt rijden?
Marianne
Je zou ook eens kunnen kijken hoe de weekenden vallen bij een verschillend startpunt. Las Vegas bijvoorbeeld kun je beter mijden in het weekend.
In oktober is het misschien niet zo gek om zo snel mogelijk naar Yosemite te gaan. Hoe later je daar bent hierover de kans dat de Tioga Pass (tijdelijk) gesloten is.
Marianne
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik heb in het verleden nog wel eens voor San Francisco gekozen als startpunt van de (rond)reis.
De overweging was dat je in SF geen huurauto nodig hebt; in de stad is een huurauto niet erg praktisch. Er is prima OV (bus, tram, BART) zodat je deze eerste dagen dagen de kosten van autohuur én (vaak) parkeerkosten kan uitsparen. In het centrum betaal je snel $25/dag voor parkeren.
(met een MUNI pas mag je naast onbeperkt bus en tram ook onbeperkt met de cablecar).
Dus als je van plan bent om een paar dagen in SF te verblijven, is het een optie je reis hier te starten en de huurauto op te halen zodra je de stad verlaat. Er zitten ook meerdere verhuurlocaties in de stad zelf die mogelijk ook goedkoper zijn dan SFO (wel veel kleiner dus minder keuze/toewijzing).
De overweging was dat je in SF geen huurauto nodig hebt; in de stad is een huurauto niet erg praktisch. Er is prima OV (bus, tram, BART) zodat je deze eerste dagen dagen de kosten van autohuur én (vaak) parkeerkosten kan uitsparen. In het centrum betaal je snel $25/dag voor parkeren.
(met een MUNI pas mag je naast onbeperkt bus en tram ook onbeperkt met de cablecar).
Dus als je van plan bent om een paar dagen in SF te verblijven, is het een optie je reis hier te starten en de huurauto op te halen zodra je de stad verlaat. Er zitten ook meerdere verhuurlocaties in de stad zelf die mogelijk ook goedkoper zijn dan SFO (wel veel kleiner dus minder keuze/toewijzing).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Nou Marianne, dat is nu al twee keer in 1 week dat we met hetzelfde antwoord komen.
Nu ben jij me te snel af.
(ik ben het overigens heel vaak eens met jouw reacties/adviezen; dezelfde ervaringen en voorkeuren)

(ik ben het overigens heel vaak eens met jouw reacties/adviezen; dezelfde ervaringen en voorkeuren)

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Daar kwam ik nog niet helemaal uit.. ik vond bij Alamo prijzen van 2000,- voor de goedkoopste optie, dus daar moet ik nog verder in duiken maar daarom dacht ik wie weet zijn er andere dingen om rekening mee te houden.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reactie! Wij hebben nog geen route/rijrichting in gedachte. Dat ben ik nog aan het uitzoeken maar wilde binnenkort al de vliegtickets bestellen voordat die alleen maar duurder worden. Enige wat we zeker weten is:Martin & Marianne schreef: ↑05 jan 2025, 10:28Als je in San Francisco begint zou je een paar dagen autohuur uit kunnen sparen. Dat kan ook parkeerkosten schelen. En kijk inderdaad eens wat de autohuur kost.
Marianne
- retourvlucht op dezelfde stad
- we willen zowel LA als San Francisco bezoeken
- willen niet naar Las Vegas omdat we daar al een keer 8 dagen zijn geweest en het daar wel gezien hebben
- willen in LA naar Disneyland en Six Flags
- houden er van om natuur af te wisselen met steden.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reactie! Dat is zeker handig om rekening mee te houden want we willen inderdaad ook San Francisco in. Dus misschien toch wel eerst even de route gaan puzzelen..Frasi schreef: ↑05 jan 2025, 10:31Ik heb in het verleden nog wel eens voor San Francisco gekozen als startpunt van de (rond)reis.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Denise131: vliegen naar LA of San Francisco?
Nou kogel is door de kerk, 16 oktober vliegen we naar San Francisco!
Bedankt voor de hulp/reacties
Bedankt voor de hulp/reacties
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 724 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne