Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Antoinette10: trip met 28ft RV door California in april 2025 en bezoek National Parks (TIPS!)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Reis Antoinette10: trip met 28ft RV door California in april 2025 en bezoek National Parks (TIPS!)
Beste Forumleden,
In April 2025 gaan we met gezin van 4 personen (2 jongens van 10/12) naar California. Voor het eerst gaan we met een RV op pad (28ft). Die halen we op bij Road Bear in Los Angeles. Dat vinden we best spannend om met zo'n enorme auto op pad te gaan.
De route die we nu in gedachten hebben is:
- Los Angeles landen en dan rijden naar Malibu waar we inkopen doen en acclimatiseren
- Sequoia National Park
- Sequoia National Park
- Yosemite (North Pines campground)
- San Francisco
- San Francisco (Alcatraz)
- San Francisco (Sport Match)
- ??
- ??
- ??
- Los Angeles (RV inleveren)
- Los Angeles
- Los Angeles
Ik heb een aantal vragen.
- Is het handig om op eerste dag naar Malibu te gaan, of kan ik beter naar het Noorden rijden en alvast wat afstand afleggen richting Sequoia?
- Ik heb nog niets gereserveerd voor Sequoia an begreep dat ik met een RV niet het park in kan gaan en er geen shuttles zijn??? What to do?
RV in Visalia neerzetten en auto huren? Tips zijn erg welkom
- Yosemite heb ik kunnen reserveren
- Ik heb allen info gelezen over Marin RV vs Treasure island, maar is er ook een optie om m'n RV ergens (tegen lage kosten) neer te zetten en voor 1 nacht een hotel in SF pakken? Dat scheelt ons denk ik wat complexiteit
- Ik baalde want ik zag dat ik Pfeiffer Big Sur camping niet meer kan reserveren. Hebben jullie tips om op mooie camping te zitten en hoe zou een driedaagse reis van SF to LA er idealiter uit zien
- De laatste dagen zitten we in Los Angeles, Ik begreep dat L.A. niet de mooiste stad is van USA, dus tips zijn welkom. Wellicht kan ik ook nog auto huren en naar San Diego gaan ofzo
Zoals jullie zijn nog veel vragen. Mochten jullie andere tips hebben over campgrounds tussen Yosemite en SF of leuke ideeën voor 2 actieve jongens, hoor ik dat ook graag!
Dank voor het meedenken!
In April 2025 gaan we met gezin van 4 personen (2 jongens van 10/12) naar California. Voor het eerst gaan we met een RV op pad (28ft). Die halen we op bij Road Bear in Los Angeles. Dat vinden we best spannend om met zo'n enorme auto op pad te gaan.
De route die we nu in gedachten hebben is:
- Los Angeles landen en dan rijden naar Malibu waar we inkopen doen en acclimatiseren
- Sequoia National Park
- Sequoia National Park
- San Francisco
- San Francisco (Alcatraz)
- San Francisco (Sport Match)
- ??
- ??
- ??
- Los Angeles (RV inleveren)
- Los Angeles
- Los Angeles
Ik heb een aantal vragen.
- Is het handig om op eerste dag naar Malibu te gaan, of kan ik beter naar het Noorden rijden en alvast wat afstand afleggen richting Sequoia?
- Ik heb nog niets gereserveerd voor Sequoia an begreep dat ik met een RV niet het park in kan gaan en er geen shuttles zijn??? What to do?
RV in Visalia neerzetten en auto huren? Tips zijn erg welkom
- Yosemite heb ik kunnen reserveren
- Ik heb allen info gelezen over Marin RV vs Treasure island, maar is er ook een optie om m'n RV ergens (tegen lage kosten) neer te zetten en voor 1 nacht een hotel in SF pakken? Dat scheelt ons denk ik wat complexiteit
- Ik baalde want ik zag dat ik Pfeiffer Big Sur camping niet meer kan reserveren. Hebben jullie tips om op mooie camping te zitten en hoe zou een driedaagse reis van SF to LA er idealiter uit zien
- De laatste dagen zitten we in Los Angeles, Ik begreep dat L.A. niet de mooiste stad is van USA, dus tips zijn welkom. Wellicht kan ik ook nog auto huren en naar San Diego gaan ofzo
Zoals jullie zijn nog veel vragen. Mochten jullie andere tips hebben over campgrounds tussen Yosemite en SF of leuke ideeën voor 2 actieve jongens, hoor ik dat ook graag!
Dank voor het meedenken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Trip met 28ft RV door California in April 2025 en bezoek National Parks (TIPS!)
Je kunt wel met de camper naar Sequoia, maar je moet via de CA180 rijden. Dat is goed te doen, qua tijd zal het met de camper weinig uitmaken. Hoe lang is jullie camper?
Voor Sequoia kun je eens deze berichten bekijken: viewtopic.php?f=36&t=80370&start=100..
Wanneer halen jullie de camper op? Toch niet op de dag dat je in LA aankomt?
Voor campings langs de kust zou je ook in Monterey kunnen kijken. Maar bij Big Sur zijn ook andere mogelijkheden dan alleen Pfeiffer Big Sur.
Marianne
Voor Sequoia kun je eens deze berichten bekijken: viewtopic.php?f=36&t=80370&start=100..
Voor campings langs de kust zou je ook in Monterey kunnen kijken. Maar bij Big Sur zijn ook andere mogelijkheden dan alleen Pfeiffer Big Sur.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Antoinette10: trip met 28ft RV door California in april 2025 en bezoek National Parks (TIPS!)
Beste Marianne,
We waren wel van plan om de camper meteen op te halen nadat we waren geland. We hebben een directe vlucht vanuit Amsterdam en landen om 11:00 uur.
Is dat een risico wat ik dan neem?
Onze RV is 28ft en ik las op andere fora dat het niet handig is om met zo'n grote RV het park in te gaan.
We waren wel van plan om de camper meteen op te halen nadat we waren geland. We hebben een directe vlucht vanuit Amsterdam en landen om 11:00 uur.
Onze RV is 28ft en ik las op andere fora dat het niet handig is om met zo'n grote RV het park in te gaan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Reis Antoinette10: trip met 28ft RV door California in april 2025 en bezoek National Parks (TIPS!)
Je krijgt de camper niet mee op de dag dat je in de VS aankomt. Het is verplicht om de 1e nacht in een hotel te verblijven.
Dag 2 kun je de camper ophalen. Dit is meestal vanaf 13:00, tenzij je een early pick-up hebt geboekt. Uitleg over de camper kan even duren en daarna kun je pas op pad.
Wij boeken meestal een camping (met full hook-up) in de buurt van de verhuurder. Mocht er toch iets aan de camper mankeren dan kan het nog geregeld worden.
Ook het uitpakken en alles op zijn plek zetten/leggen kost wel wat tijd. Je wilt boodschappen doen en ook dat moet allemaal een plekje krijgen.
Sowieso duurt alles langer met een camper. Tel bij het bepalen van een route (met bijvoorbeeld Google Maps) zeker 25% bij de rijtijd op.
Dag 2 kun je de camper ophalen. Dit is meestal vanaf 13:00, tenzij je een early pick-up hebt geboekt. Uitleg over de camper kan even duren en daarna kun je pas op pad.
Wij boeken meestal een camping (met full hook-up) in de buurt van de verhuurder. Mocht er toch iets aan de camper mankeren dan kan het nog geregeld worden.
Ook het uitpakken en alles op zijn plek zetten/leggen kost wel wat tijd. Je wilt boodschappen doen en ook dat moet allemaal een plekje krijgen.
Sowieso duurt alles langer met een camper. Tel bij het bepalen van een route (met bijvoorbeeld Google Maps) zeker 25% bij de rijtijd op.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het park is zeker wel bereikbaar voor voor grotere campers. Gebruik zoals gezegd wel de 180 en niet de 198 ( de Generals Hwy).Antoinette10 schreef: ↑06 jan 2025, 10:26Onze RV is 28ft en ik las op andere fora dat het niet handig is om met zo'n grote RV het park in te gaan.
Zie ook https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/basicinfo.htm
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Trip met 28ft RV door California in April 2025 en bezoek National Parks (TIPS!)
Beste Marianne,Martin & Marianne schreef: ↑05 jan 2025, 15:23Je kunt wel met de camper naar Sequoia, maar je moet via de CA180 rijden. Dat is goed te doen, qua tijd zal het met de camper weinig uitmaken. Hoe lang is jullie camper?
Marianne
Dank voor de tip:
Dus als we die CA180 pakken naar Sequoia dan is het geen probleem om dat park binnen te komen. Maar als ik dan eenmaal in het park ben, dan kan ik niet met die grote RV naar de highlights van het park? Of wel?
Welke campground zou je aanraden? Iets buiten het sequoia park? of erin?
Antoinette
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat is wel iets meer dan een risico; de verhuurder gaat je de camper niet meegeven. Je moet eerst een overnachting in de US hebben gehad voordat je de camper meekrijgt (zie reactie Trails).Antoinette10 schreef: ↑06 jan 2025, 10:26
Ik vraag mij ook af of sequoia al goed begaanbaar is. Gaan jullie 17 april? Omdat Sequoia erg hoog ligt, kan er nog sneeuw liggen is mij verteld.
Wij starten in San Francisco en eindigen in Yosemite, omdat het dan begin mei is en meer kans op beter weer/ begaanbare wegen.
Wij starten in San Francisco en eindigen in Yosemite, omdat het dan begin mei is en meer kans op beter weer/ begaanbare wegen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In april is er inderdaad nog kans op sneeuw. Dan mag je het park niet inrijden zonder sneeuwkettingen. Maar als er geen sneeuw ligt zijn de bezienswaardigheden allemaal bereikbaar.
Kijk eens op de kaart op de NPS-site. Daarop staat aangegeven welke wegen niet aan te raden zijn voor langere voertuigen. Je kunt op die kaart ook zien waar de bezienswaardigheden liggen. Klik op de linksbovenhoek van de kaart op brochure map. Dam krijg je een duidelijker versie te zien.
Welke bezienswaardigheden willen jullie bezoeken?
Marianne
Kijk eens op de kaart op de NPS-site. Daarop staat aangegeven welke wegen niet aan te raden zijn voor langere voertuigen. Je kunt op die kaart ook zien waar de bezienswaardigheden liggen. Klik op de linksbovenhoek van de kaart op brochure map. Dam krijg je een duidelijker versie te zien.
Ik vond Lodgepole prettig, maar dat was omdat wij toen gebruik konden maken van de shuttlebussen. Dorst Creek is ook een optie. Buiten het park lijkt mij minder handig want dan ben je veel tijd kwijt met heen en weer rijden.Antoinette10 schreef: ↑11 jan 2025, 10:47Dus als we die CA180 pakken naar Sequoia dan is het geen probleem om dat park binnen te komen. Maar als ik dan eenmaal in het park ben, dan kan ik niet met die grote RV naar de highlights van het park? Of wel?
Welke campground zou je aanraden? Iets buiten het sequoia park? of erin?
Welke bezienswaardigheden willen jullie bezoeken?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hi Marianne,
We waren van plan om General Sherman, moro Rock en nog een wandeling te maken. We hebben 2 energieke jongens en die kunnen prima een paar uur wandelen.
Maar als er dan nog sneeuw zou kunnen liggen, is het dan wel een goed idee om naar die regio te gaan met zo’n enorme RV?
Wat zou anders een alternatief kunnen zijn? 2 dagen?
Dan nog een vraag: We eindigen in Los Angeles. 3 dagen maar zou ook nog kunnen doorrijden naar Lo Jolla of ergens onder L.A. en daar nog 2 dagen verblijven?
Het doel van die laatste 3 dagen is om, nadat we 10 dagen, in een lekker familiehotel te relaxen. Mocht je tips hebben, let me know.
We waren van plan om General Sherman, moro Rock en nog een wandeling te maken. We hebben 2 energieke jongens en die kunnen prima een paar uur wandelen.
Maar als er dan nog sneeuw zou kunnen liggen, is het dan wel een goed idee om naar die regio te gaan met zo’n enorme RV?
Wat zou anders een alternatief kunnen zijn? 2 dagen?
Dan nog een vraag: We eindigen in Los Angeles. 3 dagen maar zou ook nog kunnen doorrijden naar Lo Jolla of ergens onder L.A. en daar nog 2 dagen verblijven?
Het doel van die laatste 3 dagen is om, nadat we 10 dagen, in een lekker familiehotel te relaxen. Mocht je tips hebben, let me know.
-
- Amerika-ontdekker
Hi Lot,Tantelotje schreef: ↑11 jan 2025, 12:24Dat is wel iets meer dan een risico; de verhuurder gaat je de camper niet meegeven. Je moet eerst een overnachting in de US hebben gehad voordat je de camper meekrijgt (zie reactie Trails).Antoinette10 schreef: ↑06 jan 2025, 10:26
Ik heb afgelopen week 2 x met road bear RV gebeld (2x omdat ik de eerste telefoniste niet vertrouwde) en beide keren werd aangegeven dat ik gewoon de RV kan ophalen, als we maar op tijd zijn. Heb jij ook ervaring met Road Bear?
-
- Amerika-ontdekker
We zullen er op 21 / 22 April zijn.ruleen schreef: ↑11 jan 2025, 20:38Ik vraag mij ook af of sequoia al goed begaanbaar is. Gaan jullie 17 april? Omdat Sequoia erg hoog ligt, kan er nog sneeuw liggen is mij verteld.
Beste Antionette,
Ik lees een beetje mee met de vragen en de antwoorden, maar kom steeds meer tot de conclusie dat je iets in je hoofd hebt en eigenlijk de antwoorden niet wilt horen…
Allereerst: je zal waarschijnlijk de eerste zijn die de camper mee krijgt na een intercontinentale vlucht. Of je moet die info achterwege laten bij ophalen…. Daarnaast geef je aan dat het je eerste camper vakantie is. Neem van mij (en anderen) aan dat het ophalen (veel) tijd kost. Je zal ook even aan die bak moeten wennen en je vervolgens op die dag (of de volgende) boodschappen gaan willen doen. Ook dat kost veel tijd…. Oja, om sowieso van de airport naar Road Bear te komen en vervolgens (waarschijnlijk in de spits) weer met camper naar Malibu rijden, gaat je al uren kosten !
Dan wilde naar Sequoia NP in april… nou wij zijn er 2 x in mei geweest en stonden in de sneeuw. Denk voor een eerste campertrip geen goed idee. Vervolgens ga je naar Yosemite en ook daar denk ik dat je eind april wel wat uitdaging zal krijgen. Daarna naar San Francisco, een stad die je met een camper beter kunt mijden.
Kortom… ik zou de hele boel heroverwegen en wellicht een rondje richting Grand Canyon, Las Vegas, Zion, Bryce en Death Valley doen !
Of het rondje dat je gepland hebt met de auto doen….
Sorry, maar een beter advies heb ik niet !
Paul
Ik lees een beetje mee met de vragen en de antwoorden, maar kom steeds meer tot de conclusie dat je iets in je hoofd hebt en eigenlijk de antwoorden niet wilt horen…
Allereerst: je zal waarschijnlijk de eerste zijn die de camper mee krijgt na een intercontinentale vlucht. Of je moet die info achterwege laten bij ophalen…. Daarnaast geef je aan dat het je eerste camper vakantie is. Neem van mij (en anderen) aan dat het ophalen (veel) tijd kost. Je zal ook even aan die bak moeten wennen en je vervolgens op die dag (of de volgende) boodschappen gaan willen doen. Ook dat kost veel tijd…. Oja, om sowieso van de airport naar Road Bear te komen en vervolgens (waarschijnlijk in de spits) weer met camper naar Malibu rijden, gaat je al uren kosten !
Dan wilde naar Sequoia NP in april… nou wij zijn er 2 x in mei geweest en stonden in de sneeuw. Denk voor een eerste campertrip geen goed idee. Vervolgens ga je naar Yosemite en ook daar denk ik dat je eind april wel wat uitdaging zal krijgen. Daarna naar San Francisco, een stad die je met een camper beter kunt mijden.
Kortom… ik zou de hele boel heroverwegen en wellicht een rondje richting Grand Canyon, Las Vegas, Zion, Bryce en Death Valley doen !
Paul
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Zoals hierboven al staat: je zult de eerste zijn die een camper ophaalt na een hele lange vlucht. Je moet op LAX ook nog door immigration en dat kan ook wel even duren. Bagage oppikken en dan nog vervoer regelen naar RoadBear.Antoinette10 schreef: ↑11 jan 2025, 22:25Ik heb afgelopen week 2 x met road bear RV gebeld (2x omdat ik de eerste telefoniste niet vertrouwde) en beide keren werd aangegeven dat ik gewoon de RV kan ophalen, als we maar op tijd zijn.
Je bent verplicht om de 1e nacht in een hotel te verblijven na een intercontinentale vlucht.
Het is de 1e keer voor jullie met een camper en wil je dan laat in de middag nog door het hele drukke Los Angeles rijden.
Echt niet verstandig!!! Zeker niet omdat je niet alleen reist maar met je gezin.
In Yosemite zal ook een dik pak sneeuw liggen en in San Francisco zal het ook niet echt aangenaam zijn qua temperatuur.
Zoals Paulr hierboven al vermeldde zou ik toch ook echt overwegen om de route aan te passen en meer het goede weer op te zoeken. Het is tenslotte overal mooi.
San Diego is ook erg leuk (ik vind het vele malen leuker dan LA) en dan evt. via Anza Borego SP (met de bloemen in bloei), Palm Springs, Las Vegas, Grand Canyon. Of richting het zuiden van Arizona. Wij waren in maart 2017 4 weken in Tucson en hebben niet eens alles gezien/gedaan wat toen op ons lijstje stond.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Eens met Paul; ik zou de route heroverwegen. Met deze route ben je veel in de steden, niet handig met een camper, en ben je afhankelijk van het weer voor wat betreft Yosemite en Sequioa.
En inderdaad, meteen de camper ophalen na landen mag niet.
Is dit een idee? Weet niet exact hoeveel dagen jullie hebben:
1) Vlucht naar LA
2) Camper ophalen (early bird nog mogelijk?) en richting Lone Pine
3) Lone Pine- Death Valley
4) Death Valley- Las Vegas
5) Las Vegas
6) Las Vegas - Zion
7) Zion
8) Zion- Bryce
9) Bryce - Page
10) Page- Monument Valley
11) Monument Valley- Grand Canyon
12) Grand Canyon - route 66- Needles
13) Needles - Joshua Tree- buurt van LA
14) Camper inleveren en naar huis
Nadeel is alleen dat je te laat zal zijn met het boeken van Watchman in Zion, maar Zion Canyon Resort is wellicht nog wel beschikbaar (of probeer South 2 weken van te voren). In Bryce kun je kijken naar Ruby's inn en misschien is daar in het park wel nog plek. Mather in de Grand Canyon kun je ook proberen, is een grote camping middenin het park.
En inderdaad, meteen de camper ophalen na landen mag niet.
Is dit een idee? Weet niet exact hoeveel dagen jullie hebben:
1) Vlucht naar LA
2) Camper ophalen (early bird nog mogelijk?) en richting Lone Pine
3) Lone Pine- Death Valley
4) Death Valley- Las Vegas
5) Las Vegas
6) Las Vegas - Zion
7) Zion
8) Zion- Bryce
9) Bryce - Page
10) Page- Monument Valley
11) Monument Valley- Grand Canyon
12) Grand Canyon - route 66- Needles
13) Needles - Joshua Tree- buurt van LA
14) Camper inleveren en naar huis
Nadeel is alleen dat je te laat zal zijn met het boeken van Watchman in Zion, maar Zion Canyon Resort is wellicht nog wel beschikbaar (of probeer South 2 weken van te voren). In Bryce kun je kijken naar Ruby's inn en misschien is daar in het park wel nog plek. Mather in de Grand Canyon kun je ook proberen, is een grote camping middenin het park.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb geen ervaring met het ophalen van een camper. Wel lees ik veel reisverslagen en reacties van anderen en daar is het altijd hetzelfde: je mag de camper na een intercontinentale vlucht pas de volgende dag ophalen. Toen wij in 2017 een camper overwogen en een offerte hadden opgevraagd bij Tioga was dit ook het eerste wat er bij werd aangegeven. Eerst een overnachting, dan je camper ophalen.Antoinette10 schreef: ↑11 jan 2025, 22:25Hi Lot,Tantelotje schreef: ↑11 jan 2025, 12:24Dat is wel iets meer dan een risico; de verhuurder gaat je de camper niet meegeven. Je moet eerst een overnachting in de US hebben gehad voordat je de camper meekrijgt (zie reactie Trails).Antoinette10 schreef: ↑06 jan 2025, 10:26
Ik heb afgelopen week 2 x met road bear RV gebeld (2x omdat ik de eerste telefoniste niet vertrouwde) en beide keren werd aangegeven dat ik gewoon de RV kan ophalen, als we maar op tijd zijn. Heb jij ook ervaring met Road Bear?
Zie ook de reacties van ervaren 'camperaars' @paulr, @Trails en @jill1234 .
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij gaan komende zomer voor de 4e keer met de kinderen op camperreis; enige ervaring hebben we dus wel. Met de camper vermijden we altijd de steden; dat wil zeggen; we zoeken of wel een camping aan de rand van de stad en bezoeken dan met een uber de stad (in SF en Las Vegas goed te doen). Of we halen de camper pas een paar dagen later op (of leveren de camper in en bezoeken dan nog een paar dagen de stad). Dit laatste in het geval van LA; daar heb je namelijk echt wel een auto nodig en die huren we dan voor een paar dagen en verblijven dan in een hotel.
Het ophalen van de camper kan zonder early bird (wat zo'n 300 euro kost) tussen 13 en 16 uur. Ophalen gaat bij ons tot nu eigenlijk best snel. Binnen een uur zijn we altijd wel weg. Maar dan moet je boodschappen gaan doen en dat duurt de 1e keer echt lang. Reken op 2 tot 3 uur. Niet alleen food, maar ook non food moet je halen (heb een boodschappenlijst in word staan, bij interesse stuur even een berichtje). Grote supermarkt (Walmart bijvoorbeeld) dus het kost de nodige tijd. Wij boeken altijd een camping op maximaal 1.5 uur rijden de eerste dag dat we de camper hebben.
Reistijd in google maps doen wij altijd maal 1.5. Je rijdt langzamer en je stopt regelmatig (even wat drinken op een mooi plekje, even plassen, nog even een boodschapje etc)
Tanken duurt ook altijd even; er gaat ruim 200 liter in de tank
Met de camper op reis is echt geweldig maar staat en valt mijns inziens wel met een goede voorbereiding. Ik begin meestal ruim een jaar van te voren
Vanmiddag om 15 uur gaat voor ons de camping in de Grand Canyon open om te boeken; dus dan zitten we klaar; precies 6 maanden van te voren.
Het ophalen van de camper kan zonder early bird (wat zo'n 300 euro kost) tussen 13 en 16 uur. Ophalen gaat bij ons tot nu eigenlijk best snel. Binnen een uur zijn we altijd wel weg. Maar dan moet je boodschappen gaan doen en dat duurt de 1e keer echt lang. Reken op 2 tot 3 uur. Niet alleen food, maar ook non food moet je halen (heb een boodschappenlijst in word staan, bij interesse stuur even een berichtje). Grote supermarkt (Walmart bijvoorbeeld) dus het kost de nodige tijd. Wij boeken altijd een camping op maximaal 1.5 uur rijden de eerste dag dat we de camper hebben.
Reistijd in google maps doen wij altijd maal 1.5. Je rijdt langzamer en je stopt regelmatig (even wat drinken op een mooi plekje, even plassen, nog even een boodschapje etc)
Tanken duurt ook altijd even; er gaat ruim 200 liter in de tank

Met de camper op reis is echt geweldig maar staat en valt mijns inziens wel met een goede voorbereiding. Ik begin meestal ruim een jaar van te voren

2019: camperreis rondje Los Angeles
-
- Amerika-ontdekker
Beste @jill1234 en @paulr ,
Dank voor jullie eerlijke terugkoppeling. Tijd om m'n ideeen bij te stellen!
Wij hebben 5 jaar geleden al de Zion-Bryce-Page-Vegas Road trip gedaan, dus die is reeds van de bucketlist.
Doelstelling van de vakantie is om in 2 weken natuur af te wisselen met Amerikaanse cultuur/San Francisco (vind ik een leuke stad) en denk dat m'n kinderen Alcatraz en Golden Gate mooi zullen vinden. Gezien het feit dat de kinderen in mei 2 weken vrij hebben en we de zomer te duur vonden (tickets/hotels/etc) hebben we besloten om in de mei vakantie te gaan. Wellicht is het weer dan niet ideaal weer in San Francisco, c'est ca.
Ik zag dat ik die RV voor een beperkt bedrag kon annuleren, dus dat ga ik ook serieus overwegen.
Dat wordt nog best een puzzel. Ik hou jullie op de hoogte!
Dank voor jullie eerlijke terugkoppeling. Tijd om m'n ideeen bij te stellen!
Wij hebben 5 jaar geleden al de Zion-Bryce-Page-Vegas Road trip gedaan, dus die is reeds van de bucketlist.
Doelstelling van de vakantie is om in 2 weken natuur af te wisselen met Amerikaanse cultuur/San Francisco (vind ik een leuke stad) en denk dat m'n kinderen Alcatraz en Golden Gate mooi zullen vinden. Gezien het feit dat de kinderen in mei 2 weken vrij hebben en we de zomer te duur vonden (tickets/hotels/etc) hebben we besloten om in de mei vakantie te gaan. Wellicht is het weer dan niet ideaal weer in San Francisco, c'est ca.
Ik zag dat ik die RV voor een beperkt bedrag kon annuleren, dus dat ga ik ook serieus overwegen.
Dat wordt nog best een puzzel. Ik hou jullie op de hoogte!
-
- Amerika-ontdekker
Dank PaulR,paulr schreef: ↑11 jan 2025, 22:47Beste Antionette,
Paul
Denk je wel dat dit rondje mooi is als we met een auto gaan? Dat geeft ons ook veel meer flexibiliteit rondom de steden? Of zou je eerder adviseren om Death Valley, Joshua & San Diego te combineren met Big Sur en San Francisco. Dan wel met een auto?
Oei, lastige afweging !
Ik zie heel veel mensen in de meivakantie dit soort rondjes maken, waarbij een rondje vanuit Las Vegas natuurlijk heerlijk is, maar je ziet dat je met Los Angeles en zeker San Francisco als snel ''in de knel'' komt, zeker omdat de meeste mensen ''maar 2 weken hebben én de Tioga dicht zal zijn, maar ook dat Sequoia en Kings (te) hoog liggen.
Ik denk inderdaad als je het geplande rondje wilt doen je beter uit bent met een auto. Er zijn ook best wel wat leuke cabins te krijgen, die je toch net wat meer ''natuur-ervaring'' geven ten opzichte van hotels. Kijk bijvoorbeeld eens hier: https://www.scenicwonders.com/
Ik denk dat de belangrijkste keuze is: wil je graag met een camper, dan wellicht zuidelijker blijven. Wil je graag SF bezoeken, dan eerder voor auto kiezen...
Wellicht dat anderen hier ook nog goede adviezen hebben ?
Paul
Ik zie heel veel mensen in de meivakantie dit soort rondjes maken, waarbij een rondje vanuit Las Vegas natuurlijk heerlijk is, maar je ziet dat je met Los Angeles en zeker San Francisco als snel ''in de knel'' komt, zeker omdat de meeste mensen ''maar 2 weken hebben én de Tioga dicht zal zijn, maar ook dat Sequoia en Kings (te) hoog liggen.
Ik denk inderdaad als je het geplande rondje wilt doen je beter uit bent met een auto. Er zijn ook best wel wat leuke cabins te krijgen, die je toch net wat meer ''natuur-ervaring'' geven ten opzichte van hotels. Kijk bijvoorbeeld eens hier: https://www.scenicwonders.com/
Ik denk dat de belangrijkste keuze is: wil je graag met een camper, dan wellicht zuidelijker blijven. Wil je graag SF bezoeken, dan eerder voor auto kiezen...
Wellicht dat anderen hier ook nog goede adviezen hebben ?
Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2850 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-