Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis erikd: Denver - San Francisco
Reis erikd: Denver - San Francisco
Hallo allemaal,
Komende zomer vertrekken wij voor 3 weken naar USA met het gezin, wij met twee dochters van 12 en 8 jaar.
We starten in Chicago met een korte citytrip (afgelopen oktober ook al daar geweest) om vervolgens naar Denver verder te vliegen.
Vanaf daar beginnen we aan een roadtrip naar San Francisco. De planning is eigenlijk zo goed als rond, maar heb hier op het forum gezien dat er altijd nog wel handige tips en aanbevelingen zijn waardoor het mogelijk nog wat verbeterd kan worden.
Hieronder onze planning. Vliegtickets zijn geboekt, bijna alle hotels/motels ook maar wel te annuleren of wijzigen.
Dag 1 20/7 – Amsterdam-Chicago middag/avond downtown
Dag 2 21/7 – Chicago-Denver ochtend/middag downtown – late avondvlucht
Dag 3 22/7 – Denver-Aspen via Leadville en Independence Pass
Dag 4 23/7 – Aspen-Moab ochtend Maroon Bells/middag via Hwy128
Dag 5 24/7 – Moab Arches NP
Dag 6 25/7 – Moab-Tusayan via Monument Valley
Dag 7 26/7 – Tusayan Grand Canyon NP
Dag 8 27/7 – Tusayan-Bryce Canyon? via Horseshoe Bend/Antelope Canyon(middag tour)
Dag 9 28/7 - Bryce Canyon? – Springdale ochtend Bryce Canyon (Navajo Loop Trail)
Dag 10 29/7 – Springdale Zion NP (Scout Lookout/Narrows River Walk)
Dag 11 30/7 – Springdale-Las Vegas via Valley of Fire/Hoover Dam - einde middag/avond The Strip
Dag 12 31/7 – Las Vegas-Anaheim via Death Valley - Zabriski Point/Badwater Basin
Dag 13 01/8 – Anaheim Disneyland Park
Dag 14 02/8 – Anaheim-Bakersfield ochtend Hollywood/middag Venice Beach
Dag 15 03/8 – Bakersfield-Oakhurst via Sequoia NP(Congress Trail / Crescent Meadows)
Dag 16 04/8 – Oakhurst-Yosemite Valley Glacier Point / Tunnel View / Mirror Lake
Dag 17 05/8 - Yosemite Valley Yosemite NP - Mist Trail / Vernal Falls
Dag 18 06/8 - Yosemite Valley-Sonora Yosemite NP - Lower/Upper Falls – via Jamestown
Dag 19 07/8 – Sonora-San Francisco via Golden Gate Viewpoint / Point Bonita Lighthouse
Dag 20 08/8 – SF Downtown - Alcatraz/Fishermans Wharf/Pier 39
Dag 21 09/8 – SF-Amsterdam Downtown – late avondvlucht
Concrete vragen:
Dag 5 - Arches NP, daarna nog Canyonlands op dezelfde dag is dat te doen?
Dag 8 - afstand tussen Tusayan en Bryce met onderweg Horseshoe/Antelope tour. Overnachting in Bryce Canyon City haalbaar, of onderweg bijvoorbeeld bij Hatch?
Dag 12 - lange, lange rit.. te doen? Voor de kids gaan we naar Disney, maar ik wil koste wat kost ook Death Valley gezien hebben. Andere opties wellicht qua route?
In Yosemite Valley hebben we, voor een klein vermogen, 2 nachtjes in een tent geboekt in Curry Village. Is de Panorama Trail of Upper Falls te doen met een 8 jarige?
Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast hartelijk dank daarvoor!
Groeten,
Erik
Komende zomer vertrekken wij voor 3 weken naar USA met het gezin, wij met twee dochters van 12 en 8 jaar.
We starten in Chicago met een korte citytrip (afgelopen oktober ook al daar geweest) om vervolgens naar Denver verder te vliegen.
Vanaf daar beginnen we aan een roadtrip naar San Francisco. De planning is eigenlijk zo goed als rond, maar heb hier op het forum gezien dat er altijd nog wel handige tips en aanbevelingen zijn waardoor het mogelijk nog wat verbeterd kan worden.
Hieronder onze planning. Vliegtickets zijn geboekt, bijna alle hotels/motels ook maar wel te annuleren of wijzigen.
Dag 1 20/7 – Amsterdam-Chicago middag/avond downtown
Dag 2 21/7 – Chicago-Denver ochtend/middag downtown – late avondvlucht
Dag 3 22/7 – Denver-Aspen via Leadville en Independence Pass
Dag 4 23/7 – Aspen-Moab ochtend Maroon Bells/middag via Hwy128
Dag 5 24/7 – Moab Arches NP
Dag 6 25/7 – Moab-Tusayan via Monument Valley
Dag 7 26/7 – Tusayan Grand Canyon NP
Dag 8 27/7 – Tusayan-Bryce Canyon? via Horseshoe Bend/Antelope Canyon(middag tour)
Dag 9 28/7 - Bryce Canyon? – Springdale ochtend Bryce Canyon (Navajo Loop Trail)
Dag 10 29/7 – Springdale Zion NP (Scout Lookout/Narrows River Walk)
Dag 11 30/7 – Springdale-Las Vegas via Valley of Fire/Hoover Dam - einde middag/avond The Strip
Dag 12 31/7 – Las Vegas-Anaheim via Death Valley - Zabriski Point/Badwater Basin
Dag 13 01/8 – Anaheim Disneyland Park
Dag 14 02/8 – Anaheim-Bakersfield ochtend Hollywood/middag Venice Beach
Dag 15 03/8 – Bakersfield-Oakhurst via Sequoia NP(Congress Trail / Crescent Meadows)
Dag 16 04/8 – Oakhurst-Yosemite Valley Glacier Point / Tunnel View / Mirror Lake
Dag 17 05/8 - Yosemite Valley Yosemite NP - Mist Trail / Vernal Falls
Dag 18 06/8 - Yosemite Valley-Sonora Yosemite NP - Lower/Upper Falls – via Jamestown
Dag 19 07/8 – Sonora-San Francisco via Golden Gate Viewpoint / Point Bonita Lighthouse
Dag 20 08/8 – SF Downtown - Alcatraz/Fishermans Wharf/Pier 39
Dag 21 09/8 – SF-Amsterdam Downtown – late avondvlucht
Concrete vragen:
Dag 5 - Arches NP, daarna nog Canyonlands op dezelfde dag is dat te doen?
Dag 8 - afstand tussen Tusayan en Bryce met onderweg Horseshoe/Antelope tour. Overnachting in Bryce Canyon City haalbaar, of onderweg bijvoorbeeld bij Hatch?
Dag 12 - lange, lange rit.. te doen? Voor de kids gaan we naar Disney, maar ik wil koste wat kost ook Death Valley gezien hebben. Andere opties wellicht qua route?
In Yosemite Valley hebben we, voor een klein vermogen, 2 nachtjes in een tent geboekt in Curry Village. Is de Panorama Trail of Upper Falls te doen met een 8 jarige?
Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast hartelijk dank daarvoor!
Groeten,
Erik
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis erikd: Denver - San Francisco
Oei, ik word al moe als ik het lees.
Ik zie heel erg veel reisdagen en erg weinig tijd om van de bezienswaardigheden te genieten. In Leadville is het bijvoorbeeld leuk om de Mineral Belt Trail te fietsen, maar ik weet niet of je daar tijd voor hebt. En de Maroon Bells onderweg van Aspen naar Moab lijkt mij erg krap.
Vervolgens neem je erg weinig tijd voor Moab; er is meer dan Arches en Canyonlands, hoewel je die parken misschien wel op 1 dag kunt doen. Voor de Grand Canyon trek je dan opeens wel veel tijd uit. Waarom? Wat zijn de plannen daar?
Een overnachting in Page tussen de GC en Bryce zou niet gek zijn.
Dan Las Vegas - Anaheim via Death Valley; je mist de mooiste uren in DV, en het is een erg lange rijdag. Ook hier geldt; het kan wel, maar je zit heel erg veel dagen achterelkaar lang in de auto. Bovendien mis je nu de mooiste route naar Yosemite, namelijk via DV en Lee Vining en de Tioga Pass. Ik hoop dat je een heated tent hebt in Yosemite, wijzig het anders. In een heated tent heb je namelijk een stopcontact.
Sequoia op doorreis doet het park geen recht. Ook hier mis je erg veel. Aan reistijd ben je al ruim 5 uur kwijt.
Voor Bryce zou ik altijd iets bij Bryce nemen, daar moet je echt de rotsen met ondergaande zon zien.
Ik zou dit toch eens opnieuw bekijken. Neem wat meer tijd overal om te wandelen en te genieten. Jammer dat de tickets al vastliggen; Disneyland is waarschijnlijk een must? Ik zou eindigen in LA handiger hebben gevonden.
Misschien kun je wat tips opdoen uit ons 2013-verslag; wij deden toen een vergelijkbare route. En kijk ook eens naar ons 2019-verslag.
En ja, de PT is wel te doen met een 8-jarige. Bij ons hadden de kinderen altijd meer energie dan wij.
Wij deden het met de kinderen toen ze 9 en 11 waren (zie hier).
De Upper Falls zou ik zelf niet zo snel doen, je moet dan omhoog en weer naar beneden terwijl je bij de PT voor naar beneden loopt. En waarschijnlijk staat de Yosemite Falls al droog.
Ik begrijp dat de accommodatie overal duur is; je zou veel geld kunnen besparen door in de parken te gaan kamperen. Dat is erg leuk, zeker met kinderen. Zie bijvoorbeeld ons 2017-verslag voor onze ervaringen in Sequoia en Yosemite.
Marianne

Ik zie heel erg veel reisdagen en erg weinig tijd om van de bezienswaardigheden te genieten. In Leadville is het bijvoorbeeld leuk om de Mineral Belt Trail te fietsen, maar ik weet niet of je daar tijd voor hebt. En de Maroon Bells onderweg van Aspen naar Moab lijkt mij erg krap.
Vervolgens neem je erg weinig tijd voor Moab; er is meer dan Arches en Canyonlands, hoewel je die parken misschien wel op 1 dag kunt doen. Voor de Grand Canyon trek je dan opeens wel veel tijd uit. Waarom? Wat zijn de plannen daar?
Een overnachting in Page tussen de GC en Bryce zou niet gek zijn.
Dan Las Vegas - Anaheim via Death Valley; je mist de mooiste uren in DV, en het is een erg lange rijdag. Ook hier geldt; het kan wel, maar je zit heel erg veel dagen achterelkaar lang in de auto. Bovendien mis je nu de mooiste route naar Yosemite, namelijk via DV en Lee Vining en de Tioga Pass. Ik hoop dat je een heated tent hebt in Yosemite, wijzig het anders. In een heated tent heb je namelijk een stopcontact.
Sequoia op doorreis doet het park geen recht. Ook hier mis je erg veel. Aan reistijd ben je al ruim 5 uur kwijt.
Voor Bryce zou ik altijd iets bij Bryce nemen, daar moet je echt de rotsen met ondergaande zon zien.
Ik zou dit toch eens opnieuw bekijken. Neem wat meer tijd overal om te wandelen en te genieten. Jammer dat de tickets al vastliggen; Disneyland is waarschijnlijk een must? Ik zou eindigen in LA handiger hebben gevonden.
Misschien kun je wat tips opdoen uit ons 2013-verslag; wij deden toen een vergelijkbare route. En kijk ook eens naar ons 2019-verslag.
En ja, de PT is wel te doen met een 8-jarige. Bij ons hadden de kinderen altijd meer energie dan wij.

De Upper Falls zou ik zelf niet zo snel doen, je moet dan omhoog en weer naar beneden terwijl je bij de PT voor naar beneden loopt. En waarschijnlijk staat de Yosemite Falls al droog.
Ik begrijp dat de accommodatie overal duur is; je zou veel geld kunnen besparen door in de parken te gaan kamperen. Dat is erg leuk, zeker met kinderen. Zie bijvoorbeeld ons 2017-verslag voor onze ervaringen in Sequoia en Yosemite.
Marianne
Haha, dank voor je reactie. Had al wel een klein vermoeden dat het een pittig schema is 
Nu is het wel zo dat wij een hoog tempo aanhouden bij onze vakanties, Rome doen we bijvoorbeeld ook in een dagje. En lange ritten doen we vaak in Europa, maar goed ik wil de kids ook niet aandoen dat zij alleen maar in de auto zitten. Dat is ook de reden dat we LA aandoen, voor Disney en het strand. Wat mij betreft slaan we dat over, maarja als echte polderaar is het een beetje geven en nemen..
De twee nachten bij GC is om de snelheid er een beetje uit halen en wat langer te chillen bij het zwembad.
We hebben idd een heated tent genomen in Yosemite.
Ik ga nog maar eens eea nalopen. DV eruit of LA eruit
Nu is het wel zo dat wij een hoog tempo aanhouden bij onze vakanties, Rome doen we bijvoorbeeld ook in een dagje. En lange ritten doen we vaak in Europa, maar goed ik wil de kids ook niet aandoen dat zij alleen maar in de auto zitten. Dat is ook de reden dat we LA aandoen, voor Disney en het strand. Wat mij betreft slaan we dat over, maarja als echte polderaar is het een beetje geven en nemen..
De twee nachten bij GC is om de snelheid er een beetje uit halen en wat langer te chillen bij het zwembad.
We hebben idd een heated tent genomen in Yosemite.
Ik ga nog maar eens eea nalopen. DV eruit of LA eruit
Ik hoop dat de kinderen pas begin september naar school moeten, dan hebben ze gelukkig nog 3 weken vakantie !
Ken je de uitdrukking ''less is more'' ? Ik denk dat je er wat uit moet gooien !
Hoe mooi ook, maar ik zou vanuit Denver, de I5 nemen en onderweg er af en toe uit gaan en kijken hoever je komt richting Moab. Kijk eens of je Grand Junction haalt, of Fruita. Dan heb je de volgende dag voor Arches, de andere dag voor Canyonland (ons favoriete NP, we vinden het mooier dan de Grand Canyon.
Overweeg ook Sequoia over te slaan. Rij via Oakhurst Yosemite binnen en bezoek de grote bomen in Mariposa Grove.
Overweeg ook eens te kijken wat het wijzigen van de tickets kost. Zoals door Marianne aangegeven kun je beter daarvandaan terug vliegen.
De route wordt dan Las Vegas-Death Valley, Yosemite (binnenrijden via Tioga Pass), San Franscisco en eindigen in LA.
Succes ! Paul

Ken je de uitdrukking ''less is more'' ? Ik denk dat je er wat uit moet gooien !
Hoe mooi ook, maar ik zou vanuit Denver, de I5 nemen en onderweg er af en toe uit gaan en kijken hoever je komt richting Moab. Kijk eens of je Grand Junction haalt, of Fruita. Dan heb je de volgende dag voor Arches, de andere dag voor Canyonland (ons favoriete NP, we vinden het mooier dan de Grand Canyon.
Overweeg ook Sequoia over te slaan. Rij via Oakhurst Yosemite binnen en bezoek de grote bomen in Mariposa Grove.
Overweeg ook eens te kijken wat het wijzigen van de tickets kost. Zoals door Marianne aangegeven kun je beter daarvandaan terug vliegen.
De route wordt dan Las Vegas-Death Valley, Yosemite (binnenrijden via Tioga Pass), San Franscisco en eindigen in LA.
Succes ! Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
DV eruit zou ik niet doen; het wordt een lange rijdag maar het is wel een mooie route, zonde om het te laten liggen. Maar de route via DV en de Tioga Pass is veel mooier.
Misschien eens naar Eurodisney? En dan toch LA laten vallen? Je kunt de kinderen ook een plezier doen met meer tijd voor Las Vegas, dat is ook een groot pretpark. En niet in Europa te vinden.
Voor Yosemite heb je wel aardig wat tijd genomen. Maar in je huidige planning ben je ook daar uren kwijt aan reistijd; van Oakhurst naar de vallei is het 1,5 uur rijden; je hebt dus twee dagen met alleen al 3 uur aan reistijd. En nog eens 1,5 uur op de dag dat je naar Sonora rijdt. Wat is de reden van Sonora?
Bedenk ook dat je op tijd in de vallei moet zijn (en een parkeerplaats moet hebben gevonden) als je de Panorama Trail gaat lopen. Voor de eerste bus betekent dat dat je al om ongeveer half 7 moet vertrekken.
Hou ook even in de gaten hoe de toegangsreservering voor deze zomer gaat zijn.
Zonder LA zou je zoiets kunnen doen:
20-jul Amsterdam - Chicago
21-jul Chicago - Denver
22-jul Denver - Grand Junction
23-jul Grand Junction - Moab
24-jul Moab
25-jul Moab - Monument Valley
26-jul Monument Valley - Grand Canyon
27-jul Grand Canyon - Page
28-jul Page - Bryce
29-jul Bryce - Zion
30-jul Zion - Zion
31-jul Zion - Las Vegas
1-aug Las Vegas
2-aug Las Vegas - Death Valley
3-aug Death Valley - Lee Vining
4-aug Lee Vining - Yosemite
5-aug Yosemite
6-aug Yosemite
7-aug Yosemite - San Francisco
8-aug San Francisco - San Francisco
9-aug San Francisco
Marianne
Dank voor het meedenken!
We kunnen evt. wel via Aspen rijden, maar dan Maroon Bells overslaan en direct op pad naar Moab. We hebben dan wel de Independence Pass.
En in Moab tijd voor Canyonlands en Dead Horse Point.
De 1e dag als we via de South Entrance binnenkomen pakken we dan eerst Glacier Point en mogelijk ook Mariposa Grove, indien we besluiten Sequoia over te slaan. De 2e dag hele dag park en wandelen. En einde van de 3e dag verlaten we Yosemite en rijden we een stuk richting SF met overnachting in Sonora.
Ik vermoed dat we LA in het schema (moeten
)laten staan... gaat een lange rit worden.
Wel een goeie reden om een 'dikkere' auto te huren
Vanuit Denver bedoel je de I70? Of zie ik het verkeerd?
We kunnen evt. wel via Aspen rijden, maar dan Maroon Bells overslaan en direct op pad naar Moab. We hebben dan wel de Independence Pass.
En in Moab tijd voor Canyonlands en Dead Horse Point.
We hoeven maar 1x vanuit Oakhurst naar de Valley te rijden, want we slapen 2 nachten in Curry Village. Heen en weer is dus niet nodig. Parkeren is inbegrepen als je daar verblijft?erikd schreef: ↑18 jan 2025, 16:39Voor Yosemite heb je wel aardig wat tijd genomen. Maar in je huidige planning ben je ook daar uren kwijt aan reistijd; van Oakhurst naar de vallei is het 1,5 uur rijden; je hebt dus twee dagen met alleen al 3 uur aan reistijd. En nog eens 1,5 uur op de dag dat je naar Sonora rijdt. Wat is de reden van Sonora?
Bedenk ook dat je op tijd in de vallei moet zijn (en een parkeerplaats moet hebben gevonden) als je de Panorama Trail gaat lopen. Voor de eerste bus betekent dat dat je al om ongeveer half 7 moet vertrekken.
De 1e dag als we via de South Entrance binnenkomen pakken we dan eerst Glacier Point en mogelijk ook Mariposa Grove, indien we besluiten Sequoia over te slaan. De 2e dag hele dag park en wandelen. En einde van de 3e dag verlaten we Yosemite en rijden we een stuk richting SF met overnachting in Sonora.
Ik vermoed dat we LA in het schema (moeten

Wel een goeie reden om een 'dikkere' auto te huren

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik was in de war met een ander forumlid denk ik.
Je hebt geen eigen parkeerplaats maar je staat op de grote (gratis) parkeerplaats bij Curry Village. Het is wel fijn als je dicht bij de tent kunt staan, want je moet alles waar een geur aan zit (eten, toiletspullen) uit de auto halen en in de berenbox plaatsen. Koffers kun je wel laten liggen. Wij nemen altijd alleen het hoognodige mee in de accommodaties.
Als je Sequoia zou overslaan heb je een dag over die je in Colorado of Moab zou kunnen gebruiken. Of van LA via Lee Vining naar Yosemite? (Ik kan het niet laten om de Tioga Pass aan te raden

Sonora ligt niet echt op de route, maar het kan natuurlijk wel. Je zou daar in de buurt naar het Columbia State Historic Park kunnen gaan.
Marianne
Oei, ja… I-70 inderdaad, deed het ff snel uit mijn hoofd…. Maar de rest van het advies klopt gelukkig wel, dus dat van het schrappen en dus meer tijd voor minder kilometers. Zou de route van Marianne dus echt aanraden 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1157 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 10 Reacties