Ik had in een eerder bericht al advies gevraagd voor de voors/tegens om naar SF of LA te vliegen. Na goede adviezen is het SF geworden en zijn de tickets geboekt! Nu komt het moeilijkste (maar leukste) gedeelte.. de route plannen.
Ik ga samen met mijn man en wordt onze 3e keer Amerika, al zijn trip 1 en 2 wel uit 2017 (rondreis Florida met uitspringer naar New Orleans) en 2018 (7 dagen Las Vegas). Daarnaast:
- Ik ben groot Disney dus ik wil zeker 2 dagen naar Disneyland (1 dag in elk park)
- Mijn man wil als tegenhanger naar Six Flags
- Las Vegas (en directe omgeving zoals Hooverdam en Grand Canyon hebben we al gezien, dus hoeft niet nogmaals)
- Wij zijn beide groot fan van Halloween (is zelfs onze trouwdag) daarom gaan we bewust deze periode op vakantie.
De vlucht is al geboekt; we vliegen met BA retour Amsterdam-San Francisco met een tussenstop op Londen.
De route die ik nu samengesteld heb is:
donderdag 16-10 vlucht Amsterdam --> San Francisco (aankomst 13:50)
vrijdag 17-10 San Francisco
zaterdag 18-10 San Francisco (huurauto ophalen) --> Monterey
zondag 19-10 Monterey --> Morro Bay
maandag 20-10 Morro Bay --> Los Angeles
dinsdag 21-10 Los Angeles (Disney)
woensdag 22-10 Los Angeles (Disney
donderdag 23-10 Los Angeles (stad)
vrijdag 24-10 Los Angeles (Six Flags)
zaterdag 25-10 Los Angeles --> Las Vegas
zondag 26-10 Las Vegas --> Panguitch
maandag 27-10 Panguitch (Zion)
dinsdag 28-10 Panguitch (Bryce)
woensdag 29-10 Panguitch --> Las Vegas
donderdag 30-10 Las Vegas --> Bakersfield
vrijdag 31-10 Bakersfield (seqoia national park)
zaterdag 1-11 Bakersfield --> Mariposa
zondag 2-11 Mariposa (Yosemite)
maandag 3-11 Mariposa (Yosemite)
dinsdag 4-11 Mariposa --> San Francisco (huurauto inleveren)
woensdag 5-11 San Francisco
donderdag 6-11 Terugvlucht San Francisco --> Amsterdam (aankomst 7 november)
Wij vinden het prima om sommige dagen veel te rijden, ik heb nu wel de maximale reistijd op 4,5 uur staan. Maar mijn man zegt zelfs dat we op 1 dag wel van Los Angeles naar Panquitch kunnen rijden (wat 7 uur rijden is volgens Google) uiteraard met meerdere tussenstops en we kunnen beide rijden (nu moeten we voor werk ook wel eens op en neer naar België op 1 dag wat 3,5 uur enkele reis is, dus ik snap zijn gedachte wel). Dit zou een overnachting in Las Vegas schelen waardoor we een extra dag voor Zion/Bryce hebben.
Ik weet dat we door het doen van de route linksom zeer waarschijnlijk te laat zijn voor de Tioga Pass en dat deze al gesloten is, maar dat nemen we voor lief, want door de route linksom te doen komt het naar mijn idee allemaal niet iets beter uit en bezoeken we de meeste parken op doordeweekse dagen.
Ik hoor graag of jullie nog adviezen/opmerkingen hebben, of dat jullie het geheel anders zouden doen haha.

Alvast bedankt!