Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wisi: rondreis west USA met 4 pubers.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wisi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis wisi: rondreis west USA met 4 pubers.

Bericht door wisi »

hoihoi,

Op 16 juli halen wij onze camper op in SF. Vanaf daar begint onze rondreis richting Yosemite, Las Vegas, LA en dan weer terug naar SF. Tussendoor bezoeken we de bekende parken.

Wij hebben nagevraagd bij reisorganisaties wat het kost als zij de rondreis voor ons plannen en dat is nog vrij kostbaar. Wij willen dus toch gaan kijken of het goedkoper kan, door alles zelf te regelen. We hebben de route inmiddels uitgestippeld en vragen ons nu af of dit haalbaar is. Daarnaast zijn we op zoek naar campings waar ook regelmatig een zwemgelegenheid is voor onze kinderen.
Wij hebben 4 pubers die ook graag relaxen tussendoor. ;-)

16-jul Camper ophalen SF- Livermore, campground (20 miles) 1 nacht
17-jul Livermore- Yosemite Park (133 miles) 2 nachten
19-jul Yosemite Park- Sequoia/ Kings Canyon (148 miles) 2 nachten
21-jul Kings Canyon- Las Vegas (417 miles) 2 nachten
23-jul Las Vegas- Zion (152 miles) 2 nachten
25-jul Zion- Bryce (96 miles) 2 nachten
27-jul Bryce- Lake Powell (149 miles) 2 nachten
29-jul Lake Powell Grand Canyon (224 miles) 2 nachten
31-jul Grand Canyon- Route 66, Kingman (175 miles) 1 nacht
1-aug Route 66- Joshua Tree (195 miles) 1 nacht
2-aug Joshua Tree- LA (131 miles) 2 nachten
4-aug LA- Universal?/ Six Flags? (40 miles) 1 nacht
5-aug Six flags/ Universal- Pismo Beach (156 miles) 2 nachten
7-aug Pismo Beach Monterey (154 miles) 2 nachten
9-aug Monterey Newark, camper inleveren (86 miles)

totaal 24 nachten.

Dus onze vragen zijn:
- Is de route haalbaar die wij hebben uitgestippeld?
- De camping in Livermore hebben we gekozen omdat we de eerste dag de camper pas in de middag kunnen ophalen en we niet goed kunnen inschatten hoe veel tijd we daarvoor nodig hebben (incl. boodschappen doen). Andere tips zijn dus ook welkom.
- hebben jullie tips voor campings evt. met zwemgelegenheid?
- Welke campings in de nationale parken zijn aan te raden?
- Moeten we juist wel/ niet in de parken overnachten?

Wij horen het graag. (en als er ergens anders op het forum al antwoord op deze vragen is gegeven, mag je daar gerust heen verwijzen. Die heb ik zelf dan namelijk niet gevonden, excuses daarvoor)

Vast bedankt!
Hockey
Amerika-expert

Re: Rondreis west USA met 4 pubers!

Bericht door Hockey »

Hi wisi, wees welkom hier. eerste tip, schrijf het per dag uit, dus elke dag op aparte regel, dat maak het makkelijk. En dan wel in de van-naar vorm zoals jullie nu hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad handiger om het per dag uit te schrijven. Zet de route in een spreadsheet, per dag, dan kun je ook per dag de camping etc er bij vermelden.

Per dag uitgeschreven ziet het er zo uit:

16-jul SF Livermore
17-jul Livermore - Yosemite
18-jul Yosemite
19-jul Yosemite - Seki
20-jul Seki
21-jul Seki - Las Vegas
22-jul Las Vegas
23-jul Las Vegas - Zion
24-jul Zion
25-jul Zion - Bryce
26-jul Bryce
27-jul Bryce - Page
28-jul Page
29-jul Page - Grand Canyon
30-jul Grand Canyon
31-jul Grand Canyon - Kingman
1-aug Kingman - Joshua Tree
2-aug Joshua Tree - Los Angeles
3-aug Los Angeles
4-aug Los Angeles
5-aug Los Angeles - Pismo Beach
6-aug Pismo Beach
7-aug Pismo Beach - Monterey
8-aug Monterey
9-aug Monterey - Newark

Jullie hebben voldoende tijd, maar ik zou niet overal twee nachten blijven zoals je nu doet. Voor sommige parken, zoals Yosemite en Seki is meer tijd niet gek, voor parken als Bryce en de Grand Canyon zou 1 nacht ook kunnen volstaan. Ook voor Pismo Beach zou ik geen twee nachten uittrekken.
Zoals je nu Sequoia hebt gepland heb je een erg lange dag als je naar Las Vegas rijdt, Wel afhankelijk natuurlijk van waar je kampeert. Maar ik neem aan dat je in de parken wilt overnachten?
Als je naar Sequoia wilt overweeg dan om eerst naar Sequoia/Kings Canyon te gaan en dan naar Yosemite. Je kunt dan vanuit Yosemite via de Tioga Pass naar Las Vegas rijden, met een tussenstop in bijvoorbeeld Lee Vining. Voor Yosemite zou ik minimaal 3 nachten uittrekken. En misschien nog meer als je niet naar Sequoia gaat; je kunt dan in Yosemite sequoiabomen bekijken. Verder kun je een dag uittrekken voor de vallei en voor Glacier Point en voor de Tioga Road.

Voor een aantal parken ben je waarschijnlijk al te laat om een camping te reserveren. Watchman in Zion en Mather in de Grand Canyon kunnen 6 maanden van te voren gereserveerd worden en zitten dan vaak al vol. Kijk daar zo snel mogelijk naar. Ik denk dat de kust ook lastig kan worden, zeker als het de stateparks betreft. Ik denk dat die ook allemaal 6 maanden van te voren vrijgegeven worden.
Yosemite heeft een ander systeem; daar kun je op de 15e van de maand boeken. Zie hier voor het schema. Oefen alvast op 15 februari, om 16.00 uur onze tijd. Voor jullie periode moet je op 15 maart boeken, dan is het om 15.00 uur onze tijd. Lees ook dit topic door.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wij hebben laatste keer in de RIU Fishermans Warf geslapen, top qua locatie ! Maar...kostbaar en zeker met 4 pubers. We hebben ook een keer (met een camper onderweg en ik vond de campings niks in SF) in Oakland een hotel geboekt (was toen niet veel duurder dan een camping en ook wel eens lekker wat privacy/luxe). Dat beviel erg goed. Hotel lag naast het BART station en we waren binnen 15 minuten in hartje SF ! Wellicht een wat goedkopere overweging. Mogelijk zit je dan al in de buurt van de camperverhuurder ?

edit: stel svp ál je vragen in 1 topic, dan weten we beter wat we wanneer adviseren...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had je vragen nog niet bekeken. De meeste vragen zijn hier al meerdere keren beantwoord, maar dat is lastig vinden. Het is echter niet gek om ook eens wat andere topics door te nemen.
wisi schreef:
02 feb 2025, 13:14
- hebben jullie tips voor campings evt. met zwemgelegenheid?
Als je in de parken overnacht heb je weinig voorzieningen. Vaak is er echter wel de mogelijkheid om in een rivier of meer lekker af te koelen. In Yosemite heb je een zwembad (bij Curry Village, daar kun je ook douchen). Maar je kunt ook heerlijk aan een strand aan de Merced River zitten. Bij Bryce zou je kunnen kiezen voor Ruby's CG. Je zit dan vlak bij het park, er rijdt ook een shuttlebus naar het park. Er is daar een zwembad. In Page heb je een camping vak bij Lake Powell (Wahweap).
wisi schreef:
- Welke campings in de national parken zijn aan te raden?
Voor Yosemite zijn de Pines campings aan te raden. Deze liggen in de vallei. Mocht dat niet lukken kijk dan naar Crane Flat, Hodgdon Meadows od Wawona (in deze volgorde). Buten het park zul je meer voorzieningen hebben maar die zijn een stuk duurder, verder rijden en je moet zorgen voor een toegangsreservering. Het is mischien niet gek om wel alvast een back up te reserveren voor het geval het niet lukt om iets vast te leggen.
De campings voor Zion en GC heb ik al genoemd. Als Mather vol is kun je bij de GC ook kiezen voor Trailer Village. Bekijk beide eens met Streetview op GoogleMaps om het verschil te zien. Voor Zion is de camping in Springdale een goed alternatief.
In Sequoia hebben wij alleen ervaring met Lodgepole. Het fijne daarvan is dat er een shuttlebusstop is bij de camping.
wisi schreef:
- Moeten we juist wel/ niet in de parken overnachten?
Ik zou altijd kiezen voor iets in de parken. Je zit dan op de mooiste locaties, en het is een stuk goedkoper dan commerciële campings. Verder scheelt het vaak een stuk rijden.

Marianne
wisi
Amerika-ontdekker

Bericht door wisi »

Wow, wat een snelle en bruikbare reacties, dankjewel!
Wij nemen de tips mee. Die van het hotel in Oakland heb ik al bekeken en dat is gelukt.

Wat betreft de suggestie om via de Tioga Pass te raden, vragen wij ons af of dat handig is met een camper. Het lijkt toch ook meer miles en tijd te kosten dan wanneer we van Yosemite, via SeKi naar Las Vegas rijden. Of zie ik dat verkeerd?

De overnachtingen aanpassen hier en daar, gaan we doen.

Bedankt ook voor de campingtips, die ga ik morgen nog eens goed bekijken.

groet Wisi
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Via de Tioga kost wellicht meer tijd, maar is prachtig ! De route “onderlangs” via Bakersfield is dodelijk saai! Vergeet SeKi en neem wat meer tijd voor Yosemite. Grote bomen kun je ook bij Mariposa Grove bekijken als je via Oakhurst het park binnen rijdt. Boek dan bijvoorbeeld de camping Wawona.
wisi
Amerika-ontdekker

Re: Reis wisi: rondreis west USA met 4 pubers.

Bericht door wisi »

hoihoi,

Als we via Tioga gaan, dan komen we door/ langs Death Valley, richting Las Vegas, toch?
Daar mogen wij met de camper niet doorheen. Het wordt in ieder geval afgeraden en als we dan pech krijgen zijn we niet verzekerd. Dus als doorgaande route lijkt dat voor ons toch geen optie. Klopt dat?

gr. wisi
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hoeft niet door Death Valley te rijden als je de Tioga Pass neemt. In plaats van door DV rij je via Tonopah (bovenste route op het kaartje) of via Big Pine en de 168 naar Las Vegas. De 168 is misschien wat bochtig, maar wel te doen denk ik. Je zou dan in plaats van in Lee Vining in June Lake of Mammoth Lakes kunnen kamperen. Denk eraan dat je ook hier tijdig moet reserveren! Kijk ook eens in het topic over campings reserveren in Yosemite daarvoor.

image.png

Zoals Paul al aangaf is de route via de Tioga Pass wel iets langer, maar heel veel scheelt het niet.
Als je van Sequoia naar Las Vegas gaat moet je met een camper via Kings Canyon rijden omdat de CA198 afgeraden wordt voor grotere campers.

En als je niet naar Sequoia gaat is het helemaal geen punt van discussie, dan is de Tioga Road de enige logische route.
Ik zou altijd voor die route kiezen ook al is Death Valley geen optie.

Als je via Beatty rijdt is een uitstapje naar Rhyolite wel aardig. Zie hier voor ons bezoek.

Hoe ziet je route er nu uit? Heb je al naar campings gekeken? Daar zou ik niet mee wachten.

Marianne
wisi
Amerika-ontdekker

Bericht door wisi »

hoihoi,

Bedankt voor al weer super snelle reacties.

Ik ben al een paar dagen aan het lezen op jullie forum en vind het super knap hoe jullie steeds weer reageren, zelfs als de vragen al eerder zijn gesteld, ook door mij :oops:

Ik merk dat ik lichtelijk in de stress raak van al die campings die we moeten boeken en dan vooral die in de National parken waar we op 15 maart voor 'bij de knop' moeten zitten, haha. Dat is/ was ook onze twijfel om het te laten doen door een organisatie. Al zien we natuurlijk ook de lol (en de lagere kosten) er wel van in om het allemaal zelf te regelen. We gaan het dus zeker wel proberen, natuurlijk!

Ik heb eigenlijk ook nog tig vragen die ik vast en zeker op het forum of ergens op websites kan vinden, maar door al die info zie ik door de (sequoia ;-)) bomen het bos niet meer.
De kids willen namelijk heel graag die Sequoia bomen zien, maar die zijn dus ook in YM te zien, al lees ik overal dat ze daar toch niet zo groot zijn dan in Sequoia. Eerst naar Sequoia en dan naar YM vinden we ook te veel tijd kosten, dus we gaan wel een keuze maken hierin.

Het kaartje dat je hebt bijgevoegd is heel helpend.
We hebben de route nog niet aangepast; zijn in kaart aan het brengen waar en welke campings we willen/ moeten boeken, ook als de NP-campings niet lukken.

Ik ga er weer mee aan de slag. Thanks!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is alleen Yosemite waar je op 15 maart moet reserveren (en waarvoor je echt op 15 februari moet oefenen). De rest kan/moet nu al. Dus doe dat snel snel mogelijk, zelfs als je niet precies weet wanneer je er bent. Doe dan een nacht extra. Maar wacht niet met de campings in de parken. Als je het laat doen dan zit je niet in de parken, maar zul je overal buiten de parken zitten.

De sequoia's in Yosemite zijn niet veel kleiner dan die in Sequoia of Kings Canyon. En zeker niet minder indrukwekkend. Maar Sequoia is goed te doen tussen SF en Yosemite. Je moet immers toch bij Grant Grove Village het park in- en uitrijden. Je zou je ook kunnen beperken tot alleen Kings Canyon. De General Grant is slechts een fractie kleiner dan de General Sherman en makkelijker te bezoeken.
Ik zou de route zo doen. Eventueel een stop minder tussen de GC en LA.

16-jul SF Livermore
17-jul Livermore - Seki (Grant Grove VIllage)
18-jul Seki
19-jul Seki - Yosemite
20-jul Yosemite
21-jul Yosemite
22-jul Yosemite - Lee Vining
23-jul Lee Vining - Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul Las Vegas - Zion
26-jul Zion
27-jul Zion - Bryce
28-jul Bryce - Page
29-jul Page
30-jul Page - Grand Canyon
31-jul Grand Canyon
1-aug Grand Canyon - Kingman
2-aug Kingman - Joshua Tree
3-aug Joshua Tree - Los Angeles
4-aug Los Angeles
5-aug Los Angeles
6-aug Los Angeles - Pismo Beach
8-aug Monterey
9-aug Monterey - Newark

Marianne
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Wij waren vorig jaar in juli in Sequoia en er was gigantisch veel schade door bosbranden. Een behoorlijk trieste aanblik. We zijn wel nog gestopt bij General Sherman maar dat was zo'n drukte van jewelste (lees: busladingen met touristen) dat je amper een leuke foto kon nemen.

In Yosemite zijn idd ook genoeg plekken om Sequoia's in al hun pracht te zien.

De Tioga pass was echt magnifiek. Die zou ik zeker meenemen.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

De top van de sequoia ga je toch niet zien :) . Wij hebben paar jaar geleden SeKi gedaan voor de bomen en vorig jaar bij Mariposa Grove in Yosemite. Eerlijk gezegd: groot is groot en beiden maakten indruk !
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

wisi schreef:
03 feb 2025, 16:09
Ik heb eigenlijk ook nog tig vragen die ik vast en zeker op het forum of ergens op websites kan vinden, maar door al die info zie ik door de (sequoia ;-)) bomen het bos niet meer.
De kids willen namelijk heel graag die Sequoia bomen zien, maar die zijn dus ook in YM te zien, al lees ik overal dat ze daar toch niet zo groot zijn dan in Sequoia. Eerst naar Sequoia en dan naar YM vinden we ook te veel tijd kosten, dus we gaan wel een keuze maken hierin.
Dit forum is er voor om vragen te beantwoorden. Blijf niet met vragen zitten, stel ze gewoon in dit topic. Er zijn altijd medeforumleden die je zullen helpen, of door de vraag te beantwoorden, of door een link te plaatsen waar je antwoord op jouw vraag binnen het forum kunt vinden.

Voor wat betreft de hoge en dikke bomen, als je alleen in het Yosemite NP wilt verblijven, dan is dat prima. Binnen de parkgrenzen zijn ze goed te bezoeken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind wel dat Seki echt de moeite waard is. Niet zozeer omdat er twee bomen zijn die hoger zijn dan die in Yosemite maar je kunt er dichter bij de bomen komen, en het is er rustiger. Je hebt er ook tijd voor. In mijn schema zou je ook nog een extra dag voor Sequoia uit kunnen trekken. Je hebt dan ook tijd om naar het Cedar grove-deel te gaan. Ik zou dan 1 nacht Grant Grove, 1 nacht Lodgepole en 1 nacht Cedar Grove niet gek vinden. Voor Yosemite kun je dan een nacht minder uittrekken. Of doe een stop minder tussen de GC en LA.
Zonder Sequoia kun je op meerdere plekken wat langer blijven, dat is ook niet verkeerd. Denk bijvoorbeeld aan twee nachten aan de oostkant van Yosemite; daar is ook meer dan genoeg te doen.

Kijk voor de Mariposa Grove eens in ons 2019-verslag (zie hier). En zie datzelfde verslag voor bezienswaardigheden aan de oostkant.
Voor de General Grant Grove zie hier. En voor de General Sherman en verder zie hier en hier.
Je kunt ook onze index gebruiken om andere verslagen te vinden.

Marianne
wisi
Amerika-ontdekker

Bericht door wisi »

hoihoi,

Wij hebben de puzzel opnieuw gelegd en jullie tips qua route meegenomen en aangepast.
Het ziet er op dit moment als volgt uit:

16-jul SF Livermore
17-jul Livermore - Seki (Grant Grove Village)
18-jul Seki - Yosemite
19-jul Yosemite
20-jul Yosemite- Lee Vining
21-jul Lee Vining- Las Vegas
22-jul Las Vegas
23-jul Las Vegas
24-jul Las Vegas - Zion
25-jul Zion
26-jul Zion - Bryce
27-jul Bryce
28 jul Bryce- Page
29-jul Page
30-jul Page - Monument Valley
31-jul Monument Valley- Grand Canyon
1-aug Grand Canyon - Kingman
2-aug Kingman - Joshua Tree
3-aug Joshua Tree - Los Angeles
4-aug Los Angeles
5-aug Los Angeles (Six flags of Universal)
6-aug Los Angeles - Pismo Beach
8-aug Monterey
9-aug Monterey - Newark

Wij hebben een dag extra in Las Vegas gepland omdat wij denken dat de kids het wel lekker vinden om weer even een paar dagen in de stad te zijn na al die natuur :-)

Qua campings hebben we nu het volgende als optie:
- Seki: Big meadow Campground, Sequoia RV Park of Three Rivers Hideway. De camping Lodgepole heeft geen RV plaatsen.
-Hebben jullie ervaring met deze 3 campings?
- Yosemite: hiervoor gaan we op 15 maart klaar zitten om een camping in het park te reserveren.
- Mocht dit niet lukken, hebben jullie dan tips voor RV campings buiten het park?
- We gaan via de Tioga pass, is het dan haalbaar om vanaf de ingang van het park, mochten we daar het RV park moeten boeken, in éen dag
naar Lee Vining te rijden?
- Las Vegas:[/b] camping Oasis Las Vegas RV Resort
- of een goedkopere camping maar wel met zwembad?
- Zion: Zion Canyon Campground (vrij prijzig), of 1 nacht in het statepark (meer nachten zijn er niet meer vrij)
- Bryce: Ruby's Cabin campground
- Lake Powell/ Page: camping Whaweap
- Monument Valley: nog geen camping gevonden.
- Camping The View laat campers toe van max. 24 ft. en die van ons is 30 ft....Tips zijn dus welkom.
- Grand Canyon: Mather Campground

De campings vanaf Kingman tot SF hebben we nog niet geboekt, daar gaan we morgen mee verder :-)

Als jullie nog tips/ aanpassingen of andere ideeën hebben, horen we het graag.
Bedankt weer!!
groetjes wisi
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Wij nemen, ook al zijn we met een camper, in Las Vegas ook wel eens een hotel… lijkt overdreven, maar de campings zijn ook duur en niet zo goed gelelegn. En het geeft ff wat privacy als je met kinderen reist :D . Maar goed, Las Vegas is in jullie planning wel erg snel na de start van de reis, dat is wellicht meer iets voor halverwege. Ik zie dat Desert Rose (ok ligging tov Strip) best betaalbare appartementen heeft waar je dan verschillende slaapkamers hebt. wel wat duurder natuurlijk dan Oasis.
Voor MV stonden wij op Gouldings,prima camping, maar je moet wel je best doen voor het uitzicht. Wellicht is de KOA dan beter. Ligt wel aan de doorgaande weg, maar met uitzicht op de mittens…
In SeKi hebben wij volgens mij ooit op Azalea gestaan. Niet op de door jou genoemde campings. De rest van de campings die je noemt zijn prima. Je kan nog North overwegen in Bryce voor 1 nacht (en dan de andere Ruby’s …
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt wel met een RV op Lodgepole staan. Three Rivers is absoluut niet handig want je kunt met de camper niet de weg vanuit Three Rivers naar Sequoia rijden. Met maar 1 nacht voor Seki zou ik bij Grant Grove gaan staan. Waarom kijk je daar niet naar? Ik vind wel dat 1 nacht wel kort is voor de omweg naar Sequoia. En voor Yosemite is de tijd nu ook heel beperkt. Voor het veel kleinere Bryce trek je ook twee nachten uit. Ik zou een nacht Las Vegas of Bryce minder doen en die voor Yosemite gebruiken.

Ik had al naar het topic over het reserveren van Yosemite verwezen. Werden daar geen alternatieven genoemd? Lees eens de meest recente berichten door. Indian Flat is een mogelijkheid. Je kunt ook op 15 februari proberen om voor 14 t/m 19 juli iets te boeken. Kijk even hoeveel nachten je mag boeken, dat weet ik niet uit mijn hoofd. Je kunt dan later de eerste nachten annuleren.
Je kunt op GoogleMaps zien wat de reistijd is naar Lee Vining. Zet bij Nu vertrekken de datum dan op ergens in de zomer, dan neemt hij de Tioga Pass. Het maakt voor de reistijd niet veel uit of je ergens buiten het park zit of in de vallei.

Wat bedoel je met het state park bij Zion? Of bedoel je in Zion? Watchman? Altijd direct boeken als daar iets vrij is!

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zit nog even te denken over Yosemite. Ik zie dat het maximum aantal nachten 7 is. Dus je zou al op 15 februari kunnen proberen 7 nachten te boeken.
Mocht dat niet lukken en mocht het op 15 maart ook niet lukken dan zou je in het park ook naar Wawona of Hodgdon Meadows kunnen kijken. Ik zou dan een aparte laptop of telefoon daarvoor gebruiken. Misschien met twee accounts werken? Dan kun je dat tegelijkertijd proberen. Een nog betere optie buiten de vallei is Crane Flat maar die kun je pas twee weken voor aankomst reserveren. Wawona is handiger dan Hodgdon Meadows omdat je dan voor de Mariposa Grove en voor Glacier Point beter zit.
En tja, ik zou in je laatste schema Sequoia vergeten. Ga in Yosemite naar de Mariposa Grove. Je hebt nu een erg vol schema. Bedenk ook dat met 4 pubers alles veel tijd kost.

Marianne
wisi
Amerika-ontdekker

Bericht door wisi »

hoihoi,

We halen Seki uit onze route, voor nu. Mochten de campings in Yosemite niet lukken, dan kunnen we het altijd nog weer toevoegen. We gaan 15 febr. al proberen om een week te boeken, goede tip.

In Zion bedoelde ik idd Watchman, die gaan we dus zsm boeken!

De reistijd van begin park Yosemite tot Lee Vining had ik idd al bekeken op google maps met juiste datum, maar omdat ik ergens had gelezen in de reisverslagen dat er best veel files in het park kunnen ontstaan, vroeg ik mij af of we het dan in éen dag redden, want je moet weer op tijd uit het park zijn als je geen kampeerplaats hebt, toch? Ik ga er vanuit dat dit wel lukt; het was dus meer een check.

Wat betreft de tip om in Las Vegas ook naar een hotel te kijken om te overnachten, die ga ik zeker ook nog bekijken. Zag idd al dat het soms weinig scheelt met de campings.

De camping Gouldings in MV heb ik op gezocht en er is nog plaats. Die zetten we dus op ons lijstje erbij om te boeken. Thanks!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer