Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis maaikebs: april / mei 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
maaikebs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis maaikebs: april / mei 2025.

Bericht door maaikebs »

Het komt nu snel dichterbij, dus ik vind het leuk om onze geplande reisroute te delen.
We gaan in april/mei en dan 3 weken. Mijn man en ik, onze zoon en mijn ouders. Waar we 1 nacht blijven heb ik vaak een hotel geboekt en als we meerdere nachten blijven dan een huis met in ieder geval 3 slaapkamers. Het was een leuke speurtocht maar de accommodaties zijn inmiddels geboekt.

1: Amsterdam - LA
2: LA
3: LA
4: LA - Laughlin
5: Laughlin - Grand Canyon
6: Grand Canyon
7: Grand Canyon - Monument Valley
8: Monument Valley - Moab
9: Moab
10: Moab (Arches)
11: Moab - Bryce
12: Bryce - Kanab
13: Kanab (Page, Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
14: Kanab (Zion)
15: Kanab - Las Vegas
16: Las Vegas
17: Las Vegas - Ridgecrest (via Death Valley)
18: Ridgecrest - Three Rivers
19: Three Rivers (Seqoia Tree Park)
20: Three Rivers - Oxnard
21: Oxnard - LA --> vlucht naar huis
22: Aankomst in A'dam.

We hebben 3 nachten en 2 volle dagen in LA, ook om even te kunnen acclimatiseren. We hebben een huis gehuurd in Burbank, iets ten noorden van Griffith. Ik twijfel nu toch wat met alle branden of we dit verblijf niet toch wat in zullen korten. Leuk om Griffith Observatory en Hollywood te zien, maar verder weet ik het even niet. Ik hoef ook niet een of andere ramptoerist te zijn en al die afgebrande huizen te zien. De accommodatie is nog te annuleren, dus maar even kijken wat we daar doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis april / mei 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Ik begrijp ook de wens om meerdere nachten op dezelfde locatie te verblijven, maar Kanab als uitgangspunt voor Page en Zion vind ik wel erg onhandig. Waarom niet na de Grand Canyon via Page naar MV rijden? Je hebt twee nachten oor de GC wat best ruim is, dus je kunt daar vroeg vertrekken. Het kost je dan iets meer dan een uur extra reistijd terwijl; het vanaf Kanab twee keer zoveel is.
Ook Zion vanuit Kanab is niet handig. Je rijdt heen en weer naar het park (en dat kan veel meer tijd kosten dan wat GoogleMaps aangeeft omdat je soms wachttijden hebt bij de tunnel) en als je naar Las Vegas rijdt kom je er weer langs. Bedenk dat je waarschijnlijk geen parkeerplaats hebt als je niet heel vroeg in het park bent. En in Springdale is het betaald parkeren.
Met een overnachting in Springdale zit je op een mooie locatie en kun je met de shuttlebus naar het park. Het geeft je ook meer tijd voor een bezoek aan Valley of Fire als je naar Las Vegas rijdt.

Wat zijn de plannen voor dag 18? Wil je dan al naar Sequoia NP? Hou er rekening mee dat het een lange en erg kronkelige route is naar de meeste bezienswaardigheden. Als je die dag niet naar Sequoia gaat zou het niet gek zijn om niet in Ridgecrest maar bijvoorbeeld in Stovepipe Wells te overnachten. Je hebt dan meer tijd en de mooiste uren voor Death Valley.

Kijk voor de Grand Canyon, Zion, Valley of Fire en Death Valley eens in ons 2024-verslag. Wij waren er in dezelfde tijd van het jaar.

Als je een dag minder LA doet is het wel mooi om via Joshua Tree te rijden.

Rij je van Moab naar Bryce via Capitol Reef?

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis maaikebs: april / mei 2025.

Bericht door Pete.Z »

Het lijkt misschien handig om meerdere dagen in Kanab te zitten, maar zoals hierboven al gezegd, dat ishet zeker niet. Je bent nu uren kwijt aan heen en weer rijden.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Zoals M&M al zeggen, als je nu al twijfelt aan zoveel dagen LA, zou ik dat zeker inkorten en ergens anders onderweg besteden. Op dag 2 zul je vroeg op zijn dus die dag kun je al een heel eind komen met LA ontdekken zodat je op dag 3 al verder het binnenland in zou kunnen gaan.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Hier ook nog een stem om niet vanuit Kanab Zion en Page te bezoeken.

Vanuit Bryce naar Kanab kom je zo ongeveer langs Zion. Dan is het logisch om daar ook te overnachten.
Nu rijd je een stuk door, om vervolgens de volgende dag minimaal 1 uur enkele reis aan reistijd te hebben. Als je tenminste niet hoeft te wachten voor de tunnel, en dan moet je ook nog ergens je auto kwijt.
Van Kanab naar Page is zelfs 2 uur rijden. Enkele reis.

Ik heb het onlangs in een ander topic ook als volgt uitgelegd:
Je bezoekt Utrecht. Daarna rijd je naar Middelburg om daar 3 nachten te blijven.
Vanuit Middelburg bezoek je op dag 1 Breda en rijd je terug naar Middelburg. De volgende dag rijd je naar Maastricht, om daarna weer terug te rijden naar Middelburg om te overnachten en daarna je roadtrip te vervolgen. Waarbij je weer richting Maastricht moet, omdat je naar Luik gaat.

Tsja, ik zou het wel weten.
maaikebs
Amerika-ontdekker

Bericht door maaikebs »

Zou ook goed kunnen dat we Zion meepakken op weg naar Las Vegas.

Snap dat Kanab niet het meest logisch is, maar wij vinden het fijn om een aantal nachten op dezelfde plek te zijn. Vinden een stuk rijden in de auto niet erg, maar voor onze zoon is het wel fijn om een aantal nachten op dezelfde plek te zijn. Zo kunnen we ook makkelijker een keer een rustdagje inlassen. Snap dat dit niet voor iedereen een logische keuze zou zijn, maar er is wel over nagedacht.

Achteraf was Page misschien handiger geweest op een ander moment, maar zo kunnen we beter enkele nachten en meerdere nachten op dezelfde plek afwisselen.

Seqoia doen we op dag 19, daar hebben we dan ook de hele dag voor dus dat is fijn.
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis april / mei 2025

Bericht door MichaelJohnson »

Martin & Marianne schreef:
11 feb 2025, 16:37
Als je een dag minder LA doet is het wel mooi om via Joshua Tree te rijden.
Ik kan deze tip beamen van Marianne. Als je geen echt duidelijk doel hebt in LA zou ik er een dag afhalen en via Palm Springs Joshua Tree aandoen, via de Cottonwood kant het park in en de Cholla Cactus gardens aandoen en die kant er weer uit. Kan je via Amboy (ook een toffe korte stop voor Roy's als je een Rt66 hart hebt) zo richting Laughlin verder.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Zo te lezen was de route hier niet geplaatst om tips te krijgen over deze route :D
Ik vind de vergelijking van Tantelotje nog het mooist om de afstanden ''even'' in perspectief van NL te zetten.
Ik maak soms ook de vergelijking van sommige routes die ik hier lees te vergelijken met een rondje Amsterdam-Malaga-Rome-Praag in 3 weken tijd :-).

En oja... Kanab-Las Vegas en dan tussendoor een bezoek aan Zion ? Ik zou je toch nog even goed inlezen hoe het werkt in Zion met parkeren, shuttlebussen en bezienswaardigheden....

Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tantelotje schreef:
12 feb 2025, 10:00
Vanuit Bryce naar Kanab kom je zo ongeveer langs Zion.
De vergelijking is mooi, maar gelukkig is het niet zo erg als hierboven staat, Kanab ligt ten oosten van Zion. :wink:
maaikebs schreef:
12 feb 2025, 12:16
Achteraf was Page misschien handiger geweest op een ander moment
Zoals ik al aangaf zou je dat op weg naar MV kunnen doen. Je overnacht er dan niet, maar dat is ook niet nodig als je alleen Horshoe Ben en Antelope Canyon wilt bezoeken.
En tja, ook al vind je autorijden niet erg, dit is toch wel erg veel. En het vervelendste is dat je weinig tijd ter plekke hebt. En dat je parkeerproblemen krijgt.
Wij reden vorig jaar van Kanab naar Zion (zie hier) maar bleven toen in het park overnachten. We waren er in het weekend, het was er erg druk (zie hier voor de tweede dag).

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

@Martin & Marianne Klopt. Maar het is ook maar een afslag die nogal verschil maakt :wink:

Hoe dan ook: ik snap best dat het soms een afweging kan zijn om ergens meer nachten te blijven. Maar dan had ik persoonlijk liever 2 nachten Springdale gedaan en 1 nacht Page. Scheelt maar 1 verplaatsing maar heel veel onnodige kilometers.

En zoals Marianne ook zegt: het gaat er niet eens om of je moet rijden, dat vinden wij in Amerika ook helemaal niet erg, maar als je zowel heen als terug ruim 2 uur ‘moet’ rijden, dan blijft er weinig tijd over om wat te doen.

Ik bedoel dit echt niet akelig, maar als je minder lange dagen hoeft te maken omdat je niet zoveel heen en weer hoeft te rijden, heb je veel meer rust in je route en dan heb je die rustdagen niet nodig. Bij een verblijf in Springdale kun je bijvoorbeeld ‘‘s morgens iets in het park doen en ‘‘s middags lekker relaxen aan het zwembad van je hotel.
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Cindysimone »

Over de afstanden zal ik niks zeggen. Dat weten jullie maar Kanab is echt een leuke plaats met een paar goede restaurants. ( Wild Thyme café) En denk eens out of the box. Dus niet Zion maar ga loten voor de Wave of Coyote buttes South. Of doe een White pocket tour. En heel mooi Toadstools trailhead. Ligt op de weg naar Page.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de loting van de Wave zijn ze te laat. Maar het is niet gek om wat andere dingen in de omgeving te bezoeken en niet naar de drukte van zion te gaan.
De Toadstools zijn inderdaad leuk als je naar Page gaat. Zie hier voor ons bezoek.

Marianne
maaikebs
Amerika-ontdekker

Bericht door maaikebs »

Bedankt voor alle leuke tips, ik ga ze bekijken en de verslagen lezen. Joshua Tree is ook nog een mooie optie als vervanging van LA, dat ga ik ook bespreken.

Ik had me eerlijk ook niet beseft dat Zion zo druk zou zijn, even kijken dan wat we daar gaan doen. Had inderdaad al wel gelezen over het parkeren. Gelukkig gaan we genoeg moois zien dus mocht Zion echt niet lukken dan is dat zo. We gaan het meemaken.

Wat vinden jullie het beste tijdstip voor Arches NP? Die ga ik reserveren, maar dan moet je een tijd kiezen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zo vroeg mogelijk gaan. Dan heb je de hele dag. Het zal ook alleen maar drukker worden in de loop van de dag.
Misschien leuk om de Fiery Furnace Walk te doen.
En reserveer voor beide dagen, dan kun je altijd nog kijken op welke dag je gaat of dat je beide dagen gaat.
Het is ook erg mooi om er tegen zonsondergang te zijn. Kijk bijvoorbeeld hier en hier voor onze ervaringen. Je kunt tegen die tijd zonder reservering het park binnenrijden.

En is het een idee om de tweede nacht Grand Canyon te verruilen voor een nacht Page? War zijn jullie plannen bij de Grand Canyon? En waar overnachten jullie? Wij vonden de Bright Angel Lodge helemaal geweldig qua ligging en sfeer. Je kunt dan twee kamers neme, eventueel eentje zonder badkamerdar scheelt in de kosten.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Tantelotje schreef:
12 feb 2025, 15:44
als je minder lange dagen hoeft te maken omdat je niet zoveel heen en weer hoeft te rijden, heb je veel meer rust in je route en dan heb je die rustdagen niet nodig. Bij een verblijf in Springdale kun je bijvoorbeeld ‘‘s morgens iets in het park doen en ‘‘s middags lekker relaxen aan het zwembad van je hotel.
Mee eens. Wij maken met de camper altijd echt veel kilometers, maar omdat we vaak in de middag al op de camping zijn, voelen we voldoende rust. Lekker met een boek relaxen of nog een kleine wandeling misschien, afhankelijk van waar je bent en de volgende dag weer op naar nieuwe avonturen.
maaikebs
Amerika-ontdekker

Bericht door maaikebs »

Bedankt voor jullie tips en reacties weer.
Ik was eigenlijk van plan om Antelope Canyon over te slaan, vanwege de kosten.. maar omdat iedereen die ik spreek zo enthousiast is, probeer ik die nu toch de route in te krijgen, maar dat is dus best een dingetje als je alles al geboekt hebt :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je had in je route toch al Antelope Canyon opgenomen? Het is te doen vanuit Kanab hoewel dat natuurlijk niet voor de hand ligt en de reis ook niet rustiger maakt.
Martin & Marianne schreef:
13 feb 2025, 10:03
En is het een idee om de tweede nacht Grand Canyon te verruilen voor een nacht Page? Wat zijn jullie plannen bij de Grand Canyon? En waar overnachten jullie? Wij vonden de Bright Angel Lodge helemaal geweldig qua ligging en sfeer. Je kunt dan twee kamers nemen, eventueel eentje zonder badkamer, dar scheelt in de kosten.
Het is fijn als je onze vragen beantwoordt, dan kunnen we beter helpen en meedenken. Wat vond je van mijn suggestie om een nacht minder Grand Canyon te doen en een overnachting in Page te doen tussen de GC en Monument Valley? Dan kun je Antelope Canyon doen op weg van Page naar MV. Maar ook met twee nachten GC is het te doen om via Antelope Canyon te gaan op weg van de GC naar MV.
En ja, het is erg duur geworden de laatste jaren. Misschien is de Lower iets goedkoper dan de Upper? Wij vonden de Lower echt een aanrader.
Aan de andere kant zie je zoveel moois dat het ook niet erg is om iets over te slaan.

Als je niet naar Page gaat vanuit Kanab zou je ook een dag minder Kanab kunnen doen en dan een tussenstop maken bij Capitol Reef. Dat geeft je de tijd om tussen Moab en Torrey naar Little Wild Horse Canyon te gaan. Prachtig en helemaal gratis. Het is geen Antelope Canyon, maar toch zeer de moeite waard. Je moet dan wel Bryce een dag later doen.
Ik ga er wel vanuit dat de meeste accommodatie te annuleren is.

Marianne
maaikebs
Amerika-ontdekker

Bericht door maaikebs »

We komen op weg van Moab naar Bryce via het Capitol Reef, dus ik zal je tip even opzoeken Marianne.

Een deel van de accomodaties is wel te annuleren nog, niet alles meer, dus de route ingrijpend wijzigen lukt niet meer.
Ga wel even kijken naar de optie van Page en Springdale, dat klinkt op zich wel heel goed. Moeten we wel net wat kunnen vinden wat geschikt is voor ons. We willen namelijk niet steeds in hotels verblijven, maar liever in een huis met in ieder geval 3 slaapkamers, maakt de zoektocht net wat ingewikkelder soms.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie in een ander topic dat je Antelope Canyon al hebt gereserveerd. Doe je dat nu na de Grand Canyon?
In Page hebben wij eens overnacht in het Red Rock Motel, dat heeft huisjes. Zie hier en de volgende dag voor ons verblijf. Ik geloof dat het inmiddels een andere eigenaar heeft.

In Springdale had het Zion Park Motel altijd betaalbare kamers, ook family rooms, maar ook dat heeft een andere eigenaar en ik weet niet hoe het nu is qua kamers.

Marianne
maaikebs
Amerika-ontdekker

Bericht door maaikebs »

Inmiddels weer thuis van een fantastische reis. Bedankt nog voor de tips!

De route hebben we gelaten zoals hij was.
Vanuit Kanab zijn we naar Antelope Canyon gegaan en ook langs Horseshoe Bend. Dit was echt prima te doen. In Moab hadden we rustig nog een paar dagen kunnen doorbrengen en de route van Moab naar Bryce hadden we ook rustig in 2en kunnen hakken, wat een prachtige route was dat. Maar ja er zitten nou eenmaal niet meer dagen in 3 weken dan we nu hadden, dus voor ons was dit de perfecte combinatie.

De mix van hotels en huizen was echt super. Super fijn om soms een paar nachten in een normaal huis te zitten en ook gewoon lekker te kunnen koken.

We hebben echt maximaal genoten met z'n allen, wat een prachtig stuk Amerika is dit, echt adembenemend mooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer