Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lianne1989: rondje Las Vegas - meivakantie.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lianne1989
Amerikafan

Reis Lianne1989: rondje Las Vegas - meivakantie.

Bericht door Lianne1989 »

Dag leuke mensen,

Plaats ik 1,5 week geleden nog een topic met route (waarvan het me niet lukt om te verwijderen) voor een rondje Houston, ben ik hier weer met vandaag geboekte tickets naar Las Vegas! We konden maar niet echt enthousiast worden over Texas. Gaan we dan voor de 3e keer weer terug naar het Zuidwesten? Liever wilden we wat 'nieuws'. Maar we zijn om. Het wordt een kleine twee weken naar Las Vegas, voor het eerst met onze dochter van 5 jaar. In 2015 en 2018 mochten we het Zuidwesten ook al bezoeken en hebben we dus al veel gezien. Ondertussen is het dus wel tijd om weer terug te gaan! Er zitten twee weekenden in de kleine twee weken helaas, waardoor het plannen wel wat lastig is (we starten op een vrijdag en vliegen op een donderdag terug). Zeker als we de kosten wat willen drukken. Ik ben nu tot het volgende gekomen.

Dag 1 Amsterdam - Las Vegas - Boulder City
Dag 2 Boulder City - Williams
Dag 3 Williams (Grand Canyon)
Dag 4 Williams - Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page
Dag 7 Page - Bryce Canyon
Dag 8 Bryce Canyon - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Amsterdam

Zion valt in het weekend met deze route. Waarschijnlijk zullen we uitwijken naar Hurricane, niet ideaal dat weet ik. De tweede hele dag in Hurricane dacht ik aan Pioneer Park in St George (dus niet weer op en neer naar Zion NP).

Het is best een rustige route met veel tijd op de verschillende plekken. Maar ben beetje inspiratieloos wat we er nog bij kunnen pakken. Monument Valley hoeven we niet echt naar terug. Death Valley zou nog wel leuk zijn, maar is moeilijk om echt een rondje van te maken volgens mij.

Red Rock Canyon, Valley of Fire en Hoover Dam hebben we eerder overgeslagen, dus die willen we nu zeker meepakken.

Als jullie tips hebben voor alternatieven in de route dan zou dat fijne feedback zijn, maar ook dingen op de route die misschien niet standaard zijn en dus nog nieuw voor ons zijn ook leuk om te horen.
Dieuw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lianne1989; Rondje Las Vegas - meivakantie

Bericht door Dieuw »

Wat een leuk vooruitzicht! Wij gaan in de meivakantie een vergelijkbare rondreis doen met onze meiden van 7 en 9 jaar. Wij pakken nog wel Moab erbij, maar gaan dan ook op zaterdag terug.

Ik kwam er trouwens achter dat zaterdag 19 april de Nationale Parken gratis te bezoeken zijn.... Wij gaan dan naar Grand Canyon NP, jullie ook zo te zien? Of gaan jullie pas op zondag? Ben heel benieuwd hoe druk het dan gaat zijn....

Groetjes Dieuwertje
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een erg rustige route. Je zou er nog wel iets bij kunnen doen. Misschien heb je iets aan ons 2024-verslag, vanaf de Grand Canyon. Wij waren er eind april.
Als je naar Valley of Fire wilt is het wel mooi om daar in de buurt te overnachten. Kijk eens naar de Northshore Inn. Wij bezochten ook Death Valley.
Voor Zion zou ik echt kiezen voor Springdale. Het kost je veel tijd om dat vanuit Hurricane te bezoeken. En reken op 20 of 30 dollar parkeerkosten in Springdale als er geen parkeerplaats meer is in het park. Als je de drukte in Zion wilt ontlopen kun je eens naar de Kolob Terrace Road kijken. Of naar het Kolob deel.
Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park erg mooi. De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar. Check regelmatig of er iets vrij komt als er nu niets beschikbaar is. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Lianne1989: rondje Las Vegas - meivakantie.

Bericht door MichaelJohnson »

Wij vonden in Vegas het tof om onze overnachtingen te splitsen tussen de Strip en het oude Vegas rondom Fremont. We hebben toen daar in het Golden Nugget hotel gezeten wat tof was. In Vegas zit ook het Neon Museum, als je dat nog niet gezien hebt zou ik zeker gaan kijken daar. Tip is om het in de avond te doen als dat kan, overdag vonden we leuk maar hij staat op de wishlist om terug te gaan.

Zie: https://www.neonmuseum.org/

Vanuit Utah richting Vegas zou ik ook Valley of Fire State Park in Nevada aandoen.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Ik ben fan van Moab, dus ik zou kijken of je, met wat schuiven, Moab mee kunt pakken. Bijvoorbeeld door vanuit Boulder City 1 overnachting bij de Grand Canyon te doen. Dan 1 of 2 nachten Page, dan 3 nachten Moab, 1 nacht Capitol Reef, 1 Bryce, 2 Zion en 2 nachten LV.

Ik denk dat je er dan meer uit haalt. Maar het is natuurlijk ook maar de vraag wat je wilt zien en doen.

Met 1 nacht Page heb je een nacht extra in LV en tijd voor jullie wensenlijstje daar.

Succes met plannen!
Lianne1989
Amerikafan

Dieuw schreef:
11 feb 2025, 21:17
Wat een leuk vooruitzicht! Wij gaan in de meivakantie een vergelijkbare rondreis doen met onze meiden van 7 en 9 jaar. Wij pakken nog wel Moab erbij, maar gaan dan ook op zaterdag terug.

Ik kwam er trouwens achter dat zaterdag 19 april de Nationale Parken gratis te bezoeken zijn.... Wij gaan dan naar Grand Canyon NP, jullie ook zo te zien? Of gaan jullie pas op zondag? Ben heel benieuwd hoe druk het dan gaat zijn....

Groetjes Dieuwertje
Wat leuk dat jullie ook die kant op gaan in de meivakantie! Ik heb jullie topic ook even doorgelezen :) Zo te zien zitten we niet bij elkaar in het vliegtuig Goede Vrijdag, want als ik het goed lees vliegen jullie vanaf Brussel?

Ik had nog niet gezien dat de Nationale parken gratis zijn op 19 april! Volgens de huidige route, waar we veel ruimte en tijd hebben ;-), doen we zondag een dagje Grand Canyon inderdaad. Maar ik denk dat het alsnog druk zal zijn in het park omdat het in het weekend is. We zullen zien.. Waar overnachten jullie de eerste nacht?
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Wij vliegen inderdaad vanaf Brussel. Na aankomst rijden we door naar Kingman waar we overnachten in de Arizona Inn. Een simpel hotel aangezien we laat aankomen en waarschijnlijk weer vroeg vertrekken door de jetlag. De zondag zal in bij de Grand Canyon ook druk zijn denk. Ik hoop dat we de grootste drukte kunnen ontlopen door wat meer langs de rim te lopen. Wij slapen aan de rim, dus we hebben daar alle tijd, dat scheelt ook. Het lijkt me vooral lastig met parkeren, maar dat zien we dan wel weer.
Lianne1989
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:
11 feb 2025, 21:42
Het is een erg rustige route. Je zou er nog wel iets bij kunnen doen. Misschien heb je iets aan ons 2024-verslag, vanaf de Grand Canyon. Wij waren er eind april.
Als je naar Valley of Fire wilt is het wel mooi om daar in de buurt te overnachten. Kijk eens naar de Northshore Inn. Wij bezochten ook Death Valley.
Voor Zion zou ik echt kiezen voor Springdale. Het kost je veel tijd om dat vanuit Hurricane te bezoeken. En reken op 20 of 30 dollar parkeerkosten in Springdale als er geen parkeerplaats meer is in het park. Als je de drukte in Zion wilt ontlopen kun je eens naar de Kolob Terrace Road kijken. Of naar het Kolob deel.
Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park erg mooi. De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar. Check regelmatig of er iets vrij komt als er nu niets beschikbaar is. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Marianne, geweldig hoe jij iedereen van tips voorziet! Mag ook even gezegd worden. Jullie hebben zoveel ervaring en kennis! Moeten jullie niet een eigen reisbureau opzetten? :clap:

Ik weet dat Springdale echt een veel betere keus is, maar het begint bij 300 euro per nacht. Dat is ons echt teveel. Maar besef me dat het wel een gok is en waarschijnlijk veel tijd verloren gaat om in het park te komen.

Ik heb het einde van je verslag van 2024 doorgenomen (nadat ik het begin al had doorgenomen toen Texas 2 weken geleden in ons hoofd zat), mogelijk gaan we Death Valley nog inpassen. Het is nu wel erg rustige route, maar ik wil liever niet meer nog verder door naar Moab/Capitol Reef. Het moet ook niet te vol en druk worden met onze dochter.
Lianne1989
Amerikafan

Dieuw schreef:
14 feb 2025, 09:19
Wij vliegen inderdaad vanaf Brussel. Na aankomst rijden we door naar Kingman waar we overnachten in de Arizona Inn. Een simpel hotel aangezien we laat aankomen en waarschijnlijk weer vroeg vertrekken door de jetlag. De zondag zal in bij de Grand Canyon ook druk zijn denk. Ik hoop dat we de grootste drukte kunnen ontlopen door wat meer langs de rim te lopen. Wij slapen aan de rim, dus we hebben daar alle tijd, dat scheelt ook. Het lijkt me vooral lastig met parkeren, maar dat zien we dan wel weer.
Ah ja, dat scheelt dan inderdaad als je al doorgaat tot aan Kingman. Dat zien wij niet zitten, dus we houden het bij Boulder City. We doen 't toch rustig aan dus dat kan ook wel :wink: Waar overnachten jullie in het park? Ik hou de Bright Angel Logde nog even in de gaten.

@MichaelJohnson ; bedankt voor je tip voor Freemont Street. We willen sowieso een avond naar Freemont Street, mogelijk is het leuker om het op te splitsen en daar ook een nacht te verblijven. Eerder sliepen we er eens in Four Queens. Ik ga even kijken!

@Tantelotje; Thanks voor je reactie en meedenken. Het zou inderdaad wel net moeten passen om nog naar Moab door te rijden, maar omdat je daar ook echt wel een aantal dagen nodig hebt wordt het misschien toch teveel. Monument Valley, Moab en Capitol Reef hebben we gelukkig eerder al wel gedaan. Ik ga kijken of ik Death Valley misschien nog kan toevoegen ten kosten van Zion en/Page, waar hebben we nu veel tijd.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Je zou eventueel vanaf Boulder City naar Oatman kunnen rijden en dan via Co Hwy 10 naar Kingman. Prachtige route en je rijdt dan ook een stuk van route 66.
Nelson ghost town een half uurtje vanaf Boulder City vond ik ook geweldig om te zien.
19 States so far...
Lianne1989
Amerikafan

Leuk! Nelson Ghost Town noteer ik. :clap: Of we via Oatman gaan moeten we later nog bepalen, hebben we eerder al wel gereden en is wel ruim een uur extra. Maar ik vond het toen wel de moeite waard.

We willen nu misschien de Hoover Dam bezoeken voordat we wegrijden uit Boulder City. Alleen we zullen vroeg wakker zijn en Hoover Dam opent om 9 uur. Dus ik weet nog niet. Had ook nog een trail gevonden; Nature Discovery Trail and Rock Garden, met grote dierenbeelden. Misschien kunnen we die eerst doen.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Eventueel Bearizona in Williams is ook een leuke stop, vooral voor kinderen. Er is ook een auto route door het park, zoals Beekse Bergen.
19 States so far...
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Wij slapen in de Bright Angel Lodge, dus lekker dichtbij de rim. Eigenlijk zouden we een uur eerder landen, dus vonden we KIngman wel te rijden. Nu is het afwachten, gelukkig kunnen we beiden rijden mocht 1 van de 2 het niet zien zitten. Anders was Boulder City of Henderson voor ons ook een optie geweest.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In plaats van de Hoover Dam zou je ook naar de Glen Canyon Dam kunnen gaan. Wij vonden de rondleiding daar erg interessant.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan

@Martin & Marianne; Dat zou inderdaad als voordeel hebben dat we gewoon op tijd kunnen gaan rijden zodra we klaar zijn. Alleen Glen Dam hebben we eerder al gedaan en mijn man zit in de energiesector dus hij vindt het wel interessant om dan nu te kijken bij de Hoover Dam. Opzich hoeven we maar door tot aan Williams dus het kan wel, maar het is meer ideaal om meteen vroeg te gaan rijden nadat je vroeg wakker bent natuurlijk..

Ik twijfel nog wel over een hotel in Page. Zou het daar eind april warm genoeg zijn om in een buiten zwembad te zwemmen? Of toch beter een een hotel met een binnen zwembad. Voor mijzelf hoeft het niet zo maar mijn dochter houdt wel erg van zwemmen. Lake Powell zal echt te koud zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dan is de Hooverdam natuurlijk een must. Is het iets om het rondje om te draaien? En dan lekker vroeg naar Valley of Fire?

Springdale is echt idioot duur geworden. Tot vorig jaar was de Zion Park Motel nog betaalbaar maar met de nieuwe eigenaren is dat ook voorbij. Dan is de losge in het park nog niet eens zo gek.

Marianne
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Lianne1989 schreef:
14 feb 2025, 09:30
Ik weet dat Springdale echt een veel betere keus is, maar het begint bij 300 euro per nacht. Dat is ons echt teveel. Maar besef me dat het wel een gok is en waarschijnlijk veel tijd verloren gaat om in het park te komen.
Ik overnacht ook nooit in Springdale, belachelijke hotelprijzen daar. Voor een dikke 200 euro goedkoper zit je in Hurricane en dat is een half uurtje rijden van Springdale...best een hoog uurloon als je dat uittelt :lol:
Als je lekker op tijd vertrekt, ben je in 3 kwartier in Zion en heb je parkeerplek.
Lianne1989
Amerikafan

Ja de prijzen zijn echt bizar. Ik ben ook wel echt laat, dus misschien heeft het daar ook mee te maken. We gaan denk ik één dag heel vroeg weg, duimen voor een plek en dan een goede dag maken in Zion. De andere dag die we hebben in Hurricane dan misschien wat anders doen, zoals Pioneer Park in st George. Heb nu 3 nachten Hurricane met ontbijt in een redelijk hotel voor 250 euro. Dus dat is minder dan één nacht Springdale. Maar goed, je neemt wel echt risico vind ik. Maar we zullen zien.

@Martin & Marianne; Goede optie om de route ook nog eens andersom te zetten, kijken hoe ik dan uitkom.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Vergeet niet naar de Toadstool Hoodoos" te gaan.
Death Valley zou nog wel leuk zijn, maar is moeilijk om echt een rondje van te maken volgens mij.
Je kunt van Zion N.P. of Valley of Fire S.P. naar Death Valley N.P. rijden en daarna naar Las Vegas.

Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.
Groet,

Old Faithful
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Wij (gezin van 4) hebben vorig jaar op 22 juli ook overnacht in het Zion Park motel in Springdale. Prijs was 200 USD voor 1 nacht. Moet er wel bij vermelden dat voor deze prijs een heel goed ontbijt in het naastgelegen restaurant inbegrepen was.
Dit was een van de weinige plaatsen die ik vooraf had gereserveerd omdat ik bang was dat er geen beschikbaarheid zou zijn als we spontaan zouden aanreizen zonder boeking.
Ik heb uiteraard op de dag van aankomst zelf nog even gekeken op booking.com en tot mijn grote verbazing was er (in heel Springdale) heel veel beschikbaar voor walk-in guests tegen een veel lagere prijs die ik vooraf had betaald voor het Zion Park Motel.
Ik ben van mening dat je niet perse een reservering vooraf hoeft te maken. Zelfs als je zou uitwijken naar een andere plaats dan is er altijd wel een goed en betaalbaar motel/hotel te vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer