Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Martinn: rondje San Francisco naar San Francisco
Reis Martinn: rondje San Francisco naar San Francisco
Hallo allemaal,
In september/ oktober gaan wij 21 dagen door het zuidwesten van Amerika reizen.
Vucht en auto zijn geboekt. De eerste opzet van de route is gemaakt. De daarbij passende hotels/ motels zijn voorlopig geboekt, maar zijn nog aan te passen.
Hier onder de eerste opzet van onze reis. Met name in het laatste deel, zo rond Yosemity, zitten we wat krap in de tijd....
Mag ik jullie vragen eens naar de route te kijken. Feedback en tips worden zeer op prijs gesteld!!!
Martinn
Dag 1 - Vlucht Amsterdam – San Francisco (auto ophalen)
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 4 - San Francisco – Monterey
Dag 5 - Monterey - Morro Bay
Dag 6 - Morro Bay - Los Angeles
Dag 7 - Los Angeles
Dag 8 - Los Angeles – Palm Springs
Dag 9 - Palm Springs – Joshua Tree NP - Needles
Dag 10 - Needles – Oatman – Kingman – Hackberry – Seligman – Williams
Dag 11 - Williams – Grand Canyon NP - Page
Dag 12 - Page – Monument Valley - Page
Dag 13 - Page - Kanab
Dag 14 - Kanab – Bryce Canyon - Panguitch
Dag 15 - Panguitch – Zion NP – Las Vegas
Dag 16 - Las Vegas
Dag 17 - Las Vegas - Pahrump
Dag 18 - Pahrump – Death Valley - Bishop
Dag 19 - Bishop – Yosemite (Oakhurst)
Dag 20 - Yosemite (Oakhurst) – San Francisco
Dag 21 - Terugvlucht San Francisco (vertrek 13.45 uur) – Amsterdam
Dag 22 - Aankomst Nederland
In september/ oktober gaan wij 21 dagen door het zuidwesten van Amerika reizen.
Vucht en auto zijn geboekt. De eerste opzet van de route is gemaakt. De daarbij passende hotels/ motels zijn voorlopig geboekt, maar zijn nog aan te passen.
Hier onder de eerste opzet van onze reis. Met name in het laatste deel, zo rond Yosemity, zitten we wat krap in de tijd....
Mag ik jullie vragen eens naar de route te kijken. Feedback en tips worden zeer op prijs gesteld!!!
Martinn
Dag 1 - Vlucht Amsterdam – San Francisco (auto ophalen)
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 4 - San Francisco – Monterey
Dag 5 - Monterey - Morro Bay
Dag 6 - Morro Bay - Los Angeles
Dag 7 - Los Angeles
Dag 8 - Los Angeles – Palm Springs
Dag 9 - Palm Springs – Joshua Tree NP - Needles
Dag 10 - Needles – Oatman – Kingman – Hackberry – Seligman – Williams
Dag 11 - Williams – Grand Canyon NP - Page
Dag 12 - Page – Monument Valley - Page
Dag 13 - Page - Kanab
Dag 14 - Kanab – Bryce Canyon - Panguitch
Dag 15 - Panguitch – Zion NP – Las Vegas
Dag 16 - Las Vegas
Dag 17 - Las Vegas - Pahrump
Dag 18 - Pahrump – Death Valley - Bishop
Dag 19 - Bishop – Yosemite (Oakhurst)
Dag 20 - Yosemite (Oakhurst) – San Francisco
Dag 21 - Terugvlucht San Francisco (vertrek 13.45 uur) – Amsterdam
Dag 22 - Aankomst Nederland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis martinn: rondje San Francisco naar San Francisco
De tijd voor Yosemite is zo inderdaad veel te kort. Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken? Dat is voor 21 dagen een mooie route, met overal (net) voldoende tijd. (Ik zie nu dat ik daar al in je voorsteltopic naar verwezen had.)
In jouw route neem je naar mijn idee te veel tijd voor het tuk tussen LA en de Grand Canyon. Monument Valley zou ik overslaan met de beperkte tijd die je hebt. Als het wel een must is, overnacht er dan ook; dan heb je de mooiste uren daar, en minder reistijd.
Voor de Grand Canyon zou ik zeker proberen iets in het park te vinden, in plaats van in Williams te overnachten. Het is prachtig om aan de rim te zitten en het geeft je meer tij voor het park. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Bright Angel Lodge op www.grandcanyonlodges.com.
Kanab begrijp ik niet; het is een klein stukje rijden vanuit Page; wat is de bedoeling van die dag? waarom niet meteen naar Bryce rijden? Overnacht ook dichter bij Bryce; ook hier zijn de uren vlak voor zonsondergang en na zonsopkomst het mooiste.
Zion op doorreis heeft geen zin. Als je de canyon wilt zien dan moet je met een shuttlebus het park in. En parkeren bij het visitor center (gratis maar snel vol) of in Springdale. De beste manier om het park te bezoeken is door in Springdale te overnachten. Of in het park zelf.
Het wordt wat eentonig, aar hetzelfde geldt ook voor Death Valley. Daar mis je nu ook de mooiste uren. Rij verder door en overnacht in het park. Als je Furnace Creek te duur vindt kijk dan naar Stovepipe Wells. Of Panamint Springs.
Van Bishop naar Oakhrust is een veel te lange rit, met te weinig of geen tijd voor bijvoorbeeld Mono Lake, Bodie en de Tioga Pass. En wanneer wil je dan Yosemite Valley bezoeken? Overnacht in het park, dat scheelt je veel reistijd. Maar neem sowieso meer tijd voor het park. Kijk eens in ons 2019-verslag voor onze route in september. Wij bezochten de vallei toen niet maar voor de rest van het park en voor de route naar Las Vegas kun je er wel tips uit halen.
Voor de Grand Canyon en Zion zou je eens naar ons 2024-verslag kunnen kijken.
Voor SF zou 1 dag voldoende kunnen zijn; wat zijn jullie plannen daar?
Verder zou ik het niet gek vinden om de route andersom te doen zodat je eerder in het Yosemite bent. Valt de reis grotendeels in september of in oktober? In het laatste geval is er een kleine kans dat de Tioga Pass (tijdelijk) gesloten is als er vroeg sneeuw valt.
Marianne
In jouw route neem je naar mijn idee te veel tijd voor het tuk tussen LA en de Grand Canyon. Monument Valley zou ik overslaan met de beperkte tijd die je hebt. Als het wel een must is, overnacht er dan ook; dan heb je de mooiste uren daar, en minder reistijd.
Voor de Grand Canyon zou ik zeker proberen iets in het park te vinden, in plaats van in Williams te overnachten. Het is prachtig om aan de rim te zitten en het geeft je meer tij voor het park. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Bright Angel Lodge op www.grandcanyonlodges.com.
Kanab begrijp ik niet; het is een klein stukje rijden vanuit Page; wat is de bedoeling van die dag? waarom niet meteen naar Bryce rijden? Overnacht ook dichter bij Bryce; ook hier zijn de uren vlak voor zonsondergang en na zonsopkomst het mooiste.
Zion op doorreis heeft geen zin. Als je de canyon wilt zien dan moet je met een shuttlebus het park in. En parkeren bij het visitor center (gratis maar snel vol) of in Springdale. De beste manier om het park te bezoeken is door in Springdale te overnachten. Of in het park zelf.
Het wordt wat eentonig, aar hetzelfde geldt ook voor Death Valley. Daar mis je nu ook de mooiste uren. Rij verder door en overnacht in het park. Als je Furnace Creek te duur vindt kijk dan naar Stovepipe Wells. Of Panamint Springs.
Van Bishop naar Oakhrust is een veel te lange rit, met te weinig of geen tijd voor bijvoorbeeld Mono Lake, Bodie en de Tioga Pass. En wanneer wil je dan Yosemite Valley bezoeken? Overnacht in het park, dat scheelt je veel reistijd. Maar neem sowieso meer tijd voor het park. Kijk eens in ons 2019-verslag voor onze route in september. Wij bezochten de vallei toen niet maar voor de rest van het park en voor de route naar Las Vegas kun je er wel tips uit halen.
Voor de Grand Canyon en Zion zou je eens naar ons 2024-verslag kunnen kijken.
Voor SF zou 1 dag voldoende kunnen zijn; wat zijn jullie plannen daar?
Verder zou ik het niet gek vinden om de route andersom te doen zodat je eerder in het Yosemite bent. Valt de reis grotendeels in september of in oktober? In het laatste geval is er een kleine kans dat de Tioga Pass (tijdelijk) gesloten is als er vroeg sneeuw valt.
Marianne
Re: Reis martinn: rondje San Francisco naar San Francisco
Dank voor je reactie!
Ik ga je tips verwerken in de planning!
Ik ga je tips verwerken in de planning!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties