Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis joenep: wegbrengcamper, april, Denver --> Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
joenep
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis joenep: wegbrengcamper, april, Denver --> Las Vegas.

Bericht door joenep »

Goedendag medeforummers.

Ik ben al heel lang lid bij deze groep, maar dat is al wel 13 jaar geleden zag ik.

in april ga ik samen met mijn vader een campertocht maken van Denver naar Las Vegas.
Zelf ben ik 38 en mijn vader 73, het leek mij een mooie ervaring om samen met hem dit avontuur aan te gaan en een prachtige herinnering te maken voor het te laat is. :-)

De route heb ik al helemaal vast liggen, want we hebben maar 7 dagen camperhuur.

De route:
3 april, vertrek van Amsterdam - Parijs - Denver.
4 april, ophalen camper in Denver, afhankelijk hoe laat dit is weten we pas waar we die nacht slapen.
5 april, waarschijnlijk Canyonlands/dead horse.
6 april, Arches (tijdschema is al besteld, ook voor de 5e, dus we kunnen eventueel beide dagen, maar alles is afhankelijk hoe laat we vrijdag de 4e kunnen rijden)
7 april, capitool reef
8 april, bryce canyon
9 april, Zion
10 april, Valley of Fire (dit ligt al vast inzake camping)
11 april, las vegas camper smorgens inleveren. hotel Mardi Grass
12 april, las vegas
13 april terugvlucht
14 april landen we weer.

We hebben een actie met een wegbrengcamper, we weten dus nog niet welke we krijgen.
Daarom weet ik ook niet of wij bepaalde wegen mogen rijden en daarom twijfel ik over sommige dingen die wellicht interessant zijn.
Ook tijdschematechnisch weet ik het niet, wellicht hebben jullie tips.

Graag zouden wij in Arches Fiery Furness willen lopen, maar zag opeens dat deze wandeling tijdelijk niet mogelijk is... helaas...

Op de reis van arches naar capitol reef kom je langs Hanksville, daar is ook veel te zien zoals moon overlook, bentonite hills en factorry butte.
Deze zijn volgens mij alleen met 4x4 te bekijken, vallen helaas ook af.

Tussen capitool reef en bryce heb je ook nog wat dingen zitten, zoals kodachrome park en ook de peekaaboo trail/tunnelslot in Escalante.

Is dit de moeite waard en is het haalbaar in tijd om daar te gaan kijken?
Hebben jullie daar ervaring mee?

De route heb ik al keer eerder gedaan in 2013 met mijn toen vriendin (nu vrouw), voor mij is al veel bekend, maar voor mijn vader nog niet.

Qua dagen zitten we dus vast, maar de indeling is nog helemaal vrij.

Groet Jeroen.
8 juli 2013 tot 27 juli 2013
van Las vegas naar San Fransisco met omweg via een aantal nationale parken

weblog: http://jeroenenevelien.reislogger.nl
Corv
Amerikakenner

Re: Wegbrengcamper - April - Denver --> Las vegas

Bericht door Corv »

Ik begrijp dat je direct na het ophalen van de RV naar Canyonlands wil rijden? Is een flinke afstand, vooral als je voor het eerst met een RV rijdt daar in die periode ivm het weer. Heb je al eventuele campings gevonden die open zijn op die route of neem je een hotel/motel?
19 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is flink doorrijden met zo weinig tijd. Schrijf de route eens in een van/naar schema. dan zie je dat je veel reisdagen hebt.
Je hebt behalve VoF nog nergens een camping gereserveerd? Dan zal het verder niet meer lukken om iets in de parken te vinden denk ik. Jammer, want bijvoorbeeld Fruita in Capitol Reef is wel erg plezierig.

Wij hebben vorig jaar in VoF gekampeerd. Het grote voordeel daarvan is dat je tegen de avond en ook tegen zonsopkomst iets kunt doen in het park. Wij liepen de White Domes Trail en de Seven Wonders Trail. Beide aanraders! Zie hier en hier voor ons verslag.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

De eerste dag kom je meestal niet heel ver met een camper. Je haalt hem waarschijnlijk ergens tussen 13.00 en 16 uur op, tenzij je een early bird hebt. Je moet nog boodschappen doen en dat kost de eerste keer altijd best een hoop tijd en dan onwennig een eerste keer echt op pad.
Arches is dichterbij dan Canyonlands, dus eigenlijk zit de route daar verkeerdom in elkaar.
Als je over de 285 en de 50 rijdt zijn het wel meer kilometers, maar ontloop je de snelweg. Dat vinden wij met een camper nooit echt fijn rijden en je kunt toch niet zo hard als met de auto. Nou ja, zou misschien wel kunnen, maar daar word je echt niet blij van.
Ik snap dat je alles uit de paar dagen wilt halen, maar het is veel achter jezelf aan lopen/rijden en weinig van de parken zien naar mijn mening.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je noemt een aantal zaken bij Hanksville die met een camper niet of lastig te doen zijn, zoals de Bentonite Hills. In plaats daarvan zou je naar Little Wild Horse Canyon kunnen gaan. Erg de moeite waard. Dat geldt ook coor Capitol Reef. Loop daar bijvoorbeeld de Grand Wash Trail en de Hickman Bridge Trail .
Tussen Capitol Reef en Bryce is de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls ook een aanrader. Kijk voor deze bezienswaardigheden eens in ons 2019-verslag (hier voor Little Wild Horse Canyon, hier voor Capitol Reef en hier voor de Lower Calf Creek Falls. Wij bezochten toen ook Kodachrome Basin. Als je daar tijd voor hebt is dat ook leuk om te bezoeken.

In Arches is de Fiery Furnace inderdaad heel mooi om te doen. Misschien dat het toch nog mogelijk is als de ontslagen teruggedraaid worden. Hoe het in de gaten..

Op weg naar Arches is de route via de 128 een aanrader.

Marianne
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Corv schreef:
14 mar 2025, 18:09
Ik begrijp dat je direct na het ophalen van de RV naar Canyonlands wil rijden? Is een flinke afstand, vooral als je voor het eerst met een RV rijdt daar in die periode ivm het weer. Heb je al eventuele campings gevonden die open zijn op die route of neem je een hotel/motel?
ik zei ook, omdat ik niet weet toelaat ik de camper op kan halen weet ik niet waar ik slaap. :-)
het kan zijn dat ik 200 mile gereden heb, maar ook 100.
de zaterdag rijden we daarom verder naar caynonlands.
ik heb in Maps alle campings al opgezocht, ook of ze open zijn, wat de prijzen zijn. dat heb ik allemaal al voorbereid.
we rijden daarom morgens langs de mooie route naar moab.
kijken hoelaat we daar zijn bepalen we of het arches of caynonlands wordt.
ik verwacht meer tijd kwijt te zijn bij arches namelijk dan bij caynonlands.

joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Martin & Marianne schreef:
14 mar 2025, 20:16
et is flink doorrijden met zo weinig tijd. Schrijf de route eens in een van/naar schema. dan zie je dat je veel reisdagen hebt.
Je hebt behalve VoF nog nergens een camping gereserveerd? Dan zal het verder niet meer lukken om iets in de parken te vinden denk ik. Jammer, want bijvoorbeeld Fruita in Capitol Reef is wel erg plezierig.
we hebben 7 dagen de tijd om van denver naar las vegas te gaan.
we hebben pas in februari geboekt, omdat toen de actie was. daarom zijn veel campingplekken in de parken al bezet.
sommige zoals bryce gaat pas 2 weken van te voren open.
helaas is capitol reef en zion al bezet, maar dat is het risico.. maakt het avontuur niet minder :-)

camping rond capital reef is nog wel een dingetje.. die liggen er wel verder van af.

we willen ook smorgens naar de volgende plek rijden.
op de eerste dag na is dat allemaal rond de 2 uur.
rij je tegen 8 uur morgens weg, heb je nog de hele dag om de parken te bekijken.
en ik weet dat het krap is en dat sommige parken meer tijd verdienen, maar dat is een afweging die ik nu gemaakt heb inzake dagen :-)

daarom ben ik ook benieuwd of de kleine parkjes zinvol zijn en niet te veel tijd zullen kosten.. dus tijd/bezienwaardig afweging.

joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Martin & Marianne schreef:
15 mar 2025, 07:35
Je noemt een aantal zaken bij Hanksville die met een camper niet of lastig te doen zijn, zoals de Bentonite Hills. In plaats daarvan zou je naar Little Wild Horse Canyon kunnen gaan. Erg de moeite waard. Dat geldt ook coor Capitol Reef. Loop daar bijvoorbeeld de Grand Wash Trail en de Hickman Bridge Trail .
Tussen Capitol Reef en Bryce is de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls ook een aanrader. Kijk voor deze bezienswaardigheden eens in ons 2019-verslag (hier voor Little Wild Horse Canyon, hier voor Capitol Reef en hier voor de Lower Calf Creek Falls. Wij bezochten toen ook Kodachrome Basin. Als je daar tijd voor hebt is dat ook leuk om te bezoeken.

In Arches is de Fiery Furnace inderdaad heel mooi om te doen. Misschien dat het toch nog mogelijk is als de ontslagen teruggedraaid worden. Hoe het in de gaten..

Op weg naar Arches is de route via de 128 een aanrader.
kijk, zijn handige tips.
ik ga kijken naar de punten die je aangeeft :-)

heb je zelf ook ervaring met escalante omgeving? de peekaboo trail en spooky slot caynon?

ja, hoop zo dat fiere furness nog kan... en we rijden zeker via de 128 :-)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis joenep: wegbrengcamper, april, Denver --> Las Vegas.

Wij hebben geen ervaring met die slotcanyons. Maar kijk voor bijvoorbeeld Peekaboo eens op www.ontdek-amerika.nl. Je kunt voor ervaringen ook de zoekfunctie op het forum gebruiken. Zie hier voor de zoekresultaten voor "Peekaboo Spooky". Wordt voor een camper niet aangeraden zie ik.
joenep schreef:
15 mar 2025, 16:19
fiere furness
Het is Fiery Furnace. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer