Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lien.vrt: juli 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lien.vrt
Amerika-newbie

Reis lien.vrt: juli 2025.

Bericht door lien.vrt »

Goedemiddag, wij zijn onze roadtrip aan het plannen (wel even nog twijfel tussen deze roadtrip ofwel naar West Canada, we hakken deze maand de knoop en dan boeken).

Ik heb al veel reisroutes bekeken en de tips daaruit meegenomen.

We hadden graag nog wat advies gekregen van wie deze trip reeds gedaan heeft of er nog verbeterpunten of aanraders zijn.

We zouden eind juni, begin juli vertrekken, dus zo goed als de hele maand juli reizen.

Route:
Dag 1: heenvlucht naar Las Vegas
Dag 2: reisdag Las Vegas => via Valley of Fire => Springdale (Zion NP)
Dag 3: Zion NP // verblijf in Springdale
Dag 4: Zion NP // verblijf in Springdale
Dag 5: Springdale => Bryce NP // Bryce NP // verblijf buiten Bryce NP
Dag 6: Bryce NP => Capitol Reef NP
Dag 7: Escalante
Dag 8: reisdag Escalante => Kanab/Page
Dag 9: Horseshoe Bend + Antilope Canyon
Dag 10: reisdag Kanab/Page => door Monument Valley => via Gooseneck State P => Moab
Dag 11: Canyonlands
Dag 12: Arches
Dag 13: reisdag Maob => Rocky Mountain
Dag 14: Rocky Mountain NP
Dag 15: Rocky Mountain NP
Dag 16: reisdag Rocky Mountain => Rapid City
Dag 17: Black Hills
Dag 18: reisdag Rapid City => Big Horn/Billings
Dag 19: reisdag Big Horn/Billings => Yellowstone // hotel aan de West ingang OF Mammoth Hot Springs (als er beschikbaarheid is)
Dag 20: Yellowstone NP
Dag 21: Yellowstone NP // voorkeur overnachting: Old Faithful Inn
Dag 22: Yellowstone NP // voorkeur overnachting: Old Faithful Inn
Dag 23: Yellowstone NP => Grand Teton NP
Dag 24: Grand Teton NP
Dag 25: reisdag Grand Teton NP => Salt Lake City
Dag 26: Salt Lake City
Dag 27: terugvlucht

We hebben reeds een roadtrip in het Westen gedaan, waarbij we Las Vegas bezocht hebben.
Deze keer is Las Vegas is enkel om op te vliegen en van daaruit onze roadtrip te vertrekken.

Verblijf in Las Vegas best aan of uiteinde The Strip (Paris hotel?) om onze route te starten? Huurauto best al meteen ophalen aan de luchthaven of met de taxi naar hotel en ‘s ochtends terug om deze op te halen?

Vorige reis Horseshoe Bend + Antilope Canyon gemist, dus willen we graag deze keer wel doen.

Is er overal genoeg tijd in onze planning?

Zijn er dingen die we beter schrappen of nog opnemen (bijv. Badlands NP)?

Wat met de huurauto door Monument Valley? Gewoon doen of best niet wegens niet verzekerd? Is verblijven in The View Hotel een aanrader?

Yellowstone tips en aanraders voor overnachtingen? Ik vond al Mammoth Hot Springs & Old Faithfull In? Hotels aan de Westkant, is er daar ook een shuttle (vond geen duidelijk antwoord zoals bij Bryce NP)?

Tips voor overnachtingen onderweg (Moab, Springdale, Rapid City)?

We dachten om van Rapid City naar Yellowstone te gaan om te overnachten ergens Big Horn of Billings. Andere plekken beter?

Is de 4th of July nodig om rekening mee te houden? Extra druk in Zion NP/Bryce NP?

Als er ergens in onze planning iets toegevoegd wegens heel erg de moeite of geschrapt moet worden wegens niet haalbaar, horen we dit graag.

Alvast bedankt voor alle hulp en advies!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Lien juli 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie hebben een prachtige route uitgestippeld en in grote lijnen voldoende tijd overal. Ik zou zo hier en daar wellicht wat aanpassingen doen, maar dat zijn maar kleine dingen.
Het enige waar ik echt mee worstel is de rit naar Capitol Reef. Je maakt daar een rare lus. En je mist de mooie route van Capitol Reef naar Monument Valley. Het is ook niet gemakkelijk aan te passen, je maakt in die hoek sowieso wat lussen als je zowel Capitol Reef als Page wilt bezoeken.
Je zou eens kunnen overwegen om er een rondje van te maken, bijvoorbeeld vanuit Denver of Salt Lake City. Er zijn op het forum ook voldoende rondje Denver te vinden. Kijk maar eens met de zoekfunctie, met als zoekterm rondje Denver, en dan alleen in de topictitel zoeken (zie hier voor de resultaten).

Met een rondje heb je het voordeel dat je geen drop off kosten hebt. Je mist wel Las Vegas, maar als ik het goed begrijp is dat niet echt een must.
In grote lijnen zou je dan van Denver via South Dakota, Yellowstone en Grand Teton naar Capitol Reef kunnen rijden, dan Bryce, Zion, Page, MV, Moab en dan RMNP.

Wat betreft de huidige route: Kanab is niet handig voor Antelope Canyon en Horseshoe Bend, dus ik zou doorrijden naar Page. Of 1 nacht Kanab en 1 nacht MV. Voor MV is een overnachting aan te raden, dat mis ik nu in je schema. The View is prachtig gelegen, daar zou ik dan zeker voor kiezen. Je kunt met je huurauto normaal gesproken goed de Valley drive doen, maar als er iets gebeurt heb je wellicht een probleem. Een georganiseerde tour is ook mogelijk.
Op dag 13 kun je naar Grand Lake rijden, en dan de volgende dag naar Estes Park. Zo heb je ruim de tijd voor de Trail Ridge Road en je kunt ook nog iets aan de westkant doen. De highlights liggen wel aan de oostkant, maar met twee nachten Estes Park heb je daar dan ook nog voldoende tijd. Kijk eens in ons 2019-verslag voor die indeling.
Op dag 16 zou ik eerder kijken naar Custer of Keystone. Met Badlands heb ik geen ervaring, maar een extra dag in SD zou niet gek zijn denk ik. Wij hebben het stuk naar Yellowstone eens met twee overnachtingen gedaan (in Sheridan en Cody). Cody is leuk, het museum daar is interessant. En je bent vanuit Cody snel in Yellowstone. Waarom in Yellowstone niet iets aan de oostkant? Als er iets virj is in de Roosevelt Lodge is dat mooi. Of kijk buiten het park in Silvergate/Cooke City. Lake Lodge heeft ook betaalbare cabins. Ik neem aan dat je op de Xanterra-site hebt gekeken? Er zijn altijd veel annuleringen dus check regelmatig wat er vrij is. Een overnachting bij OF is sowieso een aanrader. Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze overnachtingen in het park. Reserveer meteen iets als je iets ziet in jullie periode; annuleren kan gratis tot 30 dagen voor aankomst.
Er is geen shuttlebus in Yellowstone. Voor dit soort informatie kun je het beste de NPS-site raadplegen (www.nps.gov/yell).

Kijk ook eens in ons 2017-verslag voor delen van de route.

Ik zou in Las Vegas meteen de auto ophalen, wel zo handig. Kijk eens naar een overnachting bij Fremont Street. Wij zaten in 2015 aan het begin van onze rondreis in het Main Street Station hotel. Is goed bevallen. Zie hier.

Marianne
lien.vrt
Amerika-newbie

Re: Reis lien.vrt: juli 2025.

Bericht door lien.vrt »

Dag Marianne,

Bedankt voor je reactie, heel waardevolle feedback!

Een rondje Denver of Salt Lake City gaat inderdaad beter zijn. Ik had nu Las Vegas als start omdat ik daar goedkope vliegtuigtickets voor zag, maar dat is inderdaad niet nodig.

Oh heel goede suggesties van de stops en verblijfplaatsen, dankjewel. Ik ga ook nog eens verder kijken in je reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer