Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sevro: Los Angeles -> Yellowstone -> San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sevro
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis sevro: Los Angeles -> Yellowstone -> San Francisco

Bericht door sevro »

Wij vliegen op Los Angeles en willen daarna doorreizen richting Yellowstone om daarna richting San Francisco te gaan (we vliegen van hieruit terug naar België).

Deze planning heb ik nu in mijn hoofd. Ik weet dat het allemaal wat gehaast lijkt, maar mijn vriendin en ik hebben hier absoluut geen problemen mee. We zijn al twee keer in de VS geweest en ondervonden toen dat we het fijner vinden als de reis goed 'volgepropt' zit.

1. Brussel -> Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles -> Page
4. Page -> Monument Valley -> Moab
5. Moab -> Park City
6. Park City -> Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone -> Salt Lake City
9. Salt Lake City -> Bryce Canyon
10. Bryce Canyon -> Zion
11. Zion
12. Hurricane -> Death Valley -> Lone Pine
13. Lone Pine -> Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco

De trip van Los Angeles naar Page is wel een eindje (dat vinden we oké). Ik ben nog op zoek naar een aantal fijne tussenstops tussen dit stuk. De Grand Canyon hebben we al twee keer bezocht, dus die moet er niet bij.

We hebben alles in deze lijst al eens bezocht, behalve Monument Valley, Moab, Salt Lake City en Yellowstone. Tips zijn zeker welkom indien we ergens wat meer tijd moeten inplannen. We kunnen eventueel nog één dag San Francisco schrappen om ergens anders meer tijd in de lassen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis sevro: Los Angeles -> Yellowstone -> San Francisco

Bericht door Pete.Z »

Yellowstone voor een dag is echt onzin als je er niet toch al toevallig in de buurt was.
Een volle reis is prima, maar dit is eigenlijk een beetje onzin om te doen.
Ik zou die dagen elders inplannen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

sevro schreef:
20 mar 2025, 18:33
Ik weet dat het allemaal wat gehaast lijkt,
Nee, dat lijkt niet zo, dat ís zo. :wink: Dit is echt gekkenwerk. Voor Yellowstone heb je minimaal 2 dagen/3 nachten nodig. Je mist ook Grand Teton, en hebt geen tijd voor Arches en Canyonlands. Waarom dan via Moab rijden? Het zou ook mooi zijn om Capitol Reef mee te nemen.
Als je alles al hebt gezien behalve MV, Moab en Yellowstone, waarom ga je dan nog eens naar Zion en Bryce etc? Voor het kleine Zion - waar je al bent geweest - trek je nu evenveel tijd uit als voor Yellowstone.
Waarom in LA beginnen en dan helemaal naar Page rijden? Je vraagt of er onderweg iets te zien is. Ja, zeker wel (en je bent er al geweest, dus dan moet je toch ook een idee hebben?). maar hoe wil je daar tijd voor hebben die dag?

Wanneer gaan jullie? In welke maand?

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Eens met bovenstaande opmerkingen.

Waarom vliegen op LA en van SF als je naar Yellowstone wilt?
En wat zijn je plannen daar? Heb je enig idee uitgestrekt Yellowstone is?

Wij zijn ook niet vies van een volle reis of hier en daar een lange reisdag.
Maar heb je überhaupt Google Maps geopend bij deze plannene en gekeken hoe lang/ver LA - Page is?

Welke plannen heb je voor omgeving Moab?

Ik zou je willen adviseren terug te gaan naar de tekentafel en een leuke route te plannen tussen LA en SF waarbij je ook nog tijd hebt om wat te zien.

En boek dan voor de volgende vakantie tickets naar SLC zodat je ook daadwerkelijk tijd hebt om Yellowstone en regio Moab te bezoeken in plaats van er alleen maar langs te rijden.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

hahahahaha....
in 13 ''reisdagen'' van Brussel naar Malaga rijden, en terug ! Over 2 baanswegen en dan ook nog iets willen zien ?
Niet serieus nemen dit !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het goed is als jullie aangeven wat echte must sees zijn. En waar houden jullie van? Willen jullie wandelen in de parken? Als je naar Yellowstone wilt kan dat natuurlijk, maar neem er dan echt wat meer tijd voor. Drie nachten zou kunnen, maar met een lange rijdag ervoor en erna is dat nog steeds krap. Met een stop in Grand Teton en dan 3 nachten Yellowstone heb je al wat meer ruimte. Kijk eens op www.yellowstonenationalparklodges.com of er nog betaalbare accommodatie is.

Wil je naar Moab voor Arches en Canyonlands, dan zou ik daar ook 3 nachten voor uittrekken. Dan heb je een dag voor Arches en een dag voor Canyonlands en Dead Horsepoint SP. Twee nachten zou ook kunnen. Hou er rekening mee dat je voor Arches een toegangsreservering nodig hebt.

Wij deden in 2008 iets vergelijkbaars, ook met SF en LA, maar dan in 4 weken. En voor Yellowstone hadden we maar 3 nachten omdat we daar al twee keer eerder waren geweest. Kijk eens hier voor ons verslag. Wij reden toen via Nevada, misschien is dat ook een optie voor jullie. Dan zou je zoiets kunnen doen:

1 Brussel Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Zion
4 Zion
5 Zion - Bryce
6 Bryce - Capitol Reef
7 Capitol Reef - Jackson
8 Jackson - Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone - Elko
12 Elko - Lee Vining
13 Lee Vining - Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite - San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco

Moab is hier niet in te passen. Wil je dat wel doen, dan zou ik Zion en Bryce vergeten. Of geen Yosemite.

Laat eens weten wanneer jullie gaan. Als je in juni of juli gaat zijn de dagen lang, dan kun je nog veel uit je dag halen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Begrijp ik het goed dat jullie maar 17 dagen hebben? Anders zou ik zeggen kijk eens naar ons allereerste reisverslag. Wel uit de steentijd, maar toen hebben we ook Yellowstone meegenomen en de andere punten uit jullie route, maar wij hadden 31 dagen. Wij deden een rondje San Francisco en hebben die reis 7600 km gereden. Daar hadden we ook geen problemen mee, en nog steeds maken we veel kilometers, maar misschien zet het jullie route een beetje in perspectief.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer