Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag over route van Coarsegold naar Bishop (door Yosemite NP?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jacque73
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vraag over route van Coarsegold naar Bishop (door Yosemite NP?)

Bericht door Jacque73 »

Goedemiddag, ik heb een vraagje waar ik zelf niet helemaal uitkom. We gaan van de zomer een rondje maken.
We gaan eerst naar San Francisco, dan naar Yosemite, dan naar Bishop. We overnachten in Coarsegold (voorbij Oakhorst) zullen dan via de zuidingang naar binnen gaan. We blijven 2 nachten in Coarsegold (ten zuiden van Oakhurst). Op de eerste dag (na eerste overnachting) brengen we een bezoek aan Yosemite en de dag erna willen we van van Coarsegold naar Bishop rijden.

Als ik zelf kijk op de kaart (het is in juli), dan lijkt het alsof je alleen deze route kunt doen, door weer door Yosemite te rijden. Ik wilde even checken of het klopt dat je weer opnieuw door het park moet rijden. Of is er ook een route buiten het park om? Ik weet al dat zuidelijke ingang misschien niet meest ideaal was, maar na onderzoek naar accomodoaties en wat we willen zien in het park, willen we dit wel zo houden. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!! Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb.Heb je vragen, stel ze gerust!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: vraag over route van Coarsegold naar Bishop (door Yosemite?)

Bericht door Martin & Marianne »

Natuurlijk kun je wel onderlangs rijden, dat geeft GoogleMaps nu ook aan als optie, maar de route door Yosemite met de Tioga Pass is veel aantrekkelijker. Ja, je rijdt wel een stuk dubbel - of beter gezegd driedubbel als je op de volle dag Yosemite naar de vallei rijdt - maar dat is de consequentie van de keuze voor Coarsegold. Wat wil je bezoeken in Yosemite? Je hebt er nu niet veel tijd. En waarom vind je het een probleem om weer door Yosemite te rijden? Een groot deel zal nieuw zijn, met name het stuk langs de Tioga Road. Hier is ook nog veel te zien en te doen. Ook het stuk als je het park uit bent aan de oostkant is mooi. Stop bijvoorbeeld even bij Mono Lake (aan de zuidkant). Bodie is ook een bezoek waard. Kijk eens in ons 2013-verslag voor beide (zie hier). En zie hier voor ons 2019-verslag voor de route van Wawona (bij de zuidingang) via de Tioga Road naar de oostingang.

Ik zou zelf altijd kiezen voor een overnachting in het park, dat scheelt je veel tijd en je hebt dan ook de rustige uren van de dag in het park.
Denk eraan dat je waarschijnlijk een toegangsreservering nodig hebt als je niet in het park overnacht.

Marianne
Jacque73
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over route van Coarsegold naar Bishop (door Yosemite NP?)

Bericht door Jacque73 »

Bedankt voor je reactie en uitleg. We willen wel via Tioga pass, maar was even benieuwd of je dan ook soort van parallel aanhet park kon rijden. Nu is het me duidelijk, bedankt. Mijn man zit liever 2 aaneengesloten nachten in accomodatie. Hij vind niet erg om lang te rijden of opnieuw door park te rijden. Enige nadeel is kans op drukte in park, terwijl je liever wat meer wil doorrijden pp de reisdag. Maar dan bereiden we ons nu daar vast op voor. Ik had deze accomodatie al in oktober geboekt en is goed geprijsd. Nu was alles bij oostelijke ingang erg duur. Maar geen probleem, gaan we ook gelijk de mooie bomen aan zuidkant van het park bekijken. Bedankt voor het delen van de verslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer