Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).
Hallo,
In augustus ga ik met mijn man en 2 zonen (10 en 12 jr) naar Amerika. We vliegen heen en terug op Denver. We gaan 3 weken. We houden van wandelen, maar voor mijn jongens mag er wat avontuur bij zitten. We wensen zeker Yellowstone te bezoeken.
Het plan was eerst om via de Rocky Mountains naar het N te rijden ( Badlands, Mountain Rushmore, ...) via Cody in Yellowstone terecht te komen. Daarna Grand Teton, Salt Lake City en Vernal te doen.
Het noordelijk stuk (Badkands,...) spreekt me nu minder aan. Het lijkt of je veel in de auto zit, veel mooie uitzichten ziet, maar toch vooral veel rondrijdt.
Daarom denk ik er aan om eerder NW te rijden naar Yellowstone om daarna Grand Teton te doen en zo westelijk te rijden naar Bryce - Zion - Moab - Vernal. Is dit haalbaar? Alvast bedankt voor de info!
In augustus ga ik met mijn man en 2 zonen (10 en 12 jr) naar Amerika. We vliegen heen en terug op Denver. We gaan 3 weken. We houden van wandelen, maar voor mijn jongens mag er wat avontuur bij zitten. We wensen zeker Yellowstone te bezoeken.
Het plan was eerst om via de Rocky Mountains naar het N te rijden ( Badlands, Mountain Rushmore, ...) via Cody in Yellowstone terecht te komen. Daarna Grand Teton, Salt Lake City en Vernal te doen.
Het noordelijk stuk (Badkands,...) spreekt me nu minder aan. Het lijkt of je veel in de auto zit, veel mooie uitzichten ziet, maar toch vooral veel rondrijdt.
Daarom denk ik er aan om eerder NW te rijden naar Yellowstone om daarna Grand Teton te doen en zo westelijk te rijden naar Bryce - Zion - Moab - Vernal. Is dit haalbaar? Alvast bedankt voor de info!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).
Hallo, welkom op het forum!
Het is inderdaad wel een eind rijden, maar ook zonder South Dakota leg je richting Yellowstone lange afstanden af. Bedenk ook dat er veel meer is dan alleen Badlands zoals Mt Rushmore, Crazy Horse en Custer SP. Je komt ook niet zo snel weer in deze hoek.
Maar met 3 weken moet je keuzes maken en de parken in Utah zijn prachtig om te bezoeken. Jullie zijn wel laat met alles. Hadden jullie nog niets gereserveerd in bijvoorbeeld Yellowstone? Ik zou hoe dan ook zo snel mogelijk eens een route per dag gaan uitschrijven. Je ziet dan pas goed wat er mogelijk is.
Lees eens wat andere topics hier. En bekijk eens wat reisverslagen. Voor het stuk van Denver via South Dakota naar Yellowstone met onze kinderen kun je ons 2004-verslag bekijken.
Kijk ook alvast eens naar accommodatie in Yellowstone. Zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com. Je kunt per maand de mogelijkheden per dag zien. Kies meerdere locaties, dat scheelt heen en weer rijden.
Een paar topics met vergelijkbare routes:
viewtopic.php?f=8&t=80997
viewtopic.php?f=8&t=81217
Marianne
Het is inderdaad wel een eind rijden, maar ook zonder South Dakota leg je richting Yellowstone lange afstanden af. Bedenk ook dat er veel meer is dan alleen Badlands zoals Mt Rushmore, Crazy Horse en Custer SP. Je komt ook niet zo snel weer in deze hoek.
Maar met 3 weken moet je keuzes maken en de parken in Utah zijn prachtig om te bezoeken. Jullie zijn wel laat met alles. Hadden jullie nog niets gereserveerd in bijvoorbeeld Yellowstone? Ik zou hoe dan ook zo snel mogelijk eens een route per dag gaan uitschrijven. Je ziet dan pas goed wat er mogelijk is.
Lees eens wat andere topics hier. En bekijk eens wat reisverslagen. Voor het stuk van Denver via South Dakota naar Yellowstone met onze kinderen kun je ons 2004-verslag bekijken.
Kijk ook alvast eens naar accommodatie in Yellowstone. Zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com. Je kunt per maand de mogelijkheden per dag zien. Kies meerdere locaties, dat scheelt heen en weer rijden.
Een paar topics met vergelijkbare routes:
viewtopic.php?f=8&t=80997
viewtopic.php?f=8&t=81217
Marianne
We hebben in 2009 (met onze kinderen) en 2016 (met ons tweeën) een rondreis vanuit Denver gemaakt zonder de hoek South Dakota. Beide reizen in ongeveer drie weken. Zelf vond ik de route van 2016 het mooist. Veel afwisseling. Wel hebben we toen Rocky Mountain NP overgeslagen en vervangen door de bergen rond Crested Butte. Misschien haal je nog ideeën uit onze reisverslagen.
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel! Dit is inderdaad precies wat we zoeken. Ik ga me wat verder verdiepen in je reisverslagen.
Viel het dan uiteindelijk mee qua reistijden per dag? Toch wel wat dagen van 5 uur rijden.
Viel het dan uiteindelijk mee qua reistijden per dag? Toch wel wat dagen van 5 uur rijden.
-
- Amerika-ontdekker
Nog een vraagje: moet je specifiek in de nationale parken verblijven zoals Yellowstone NP? Qua beleving misschien wel het tofste?
Zijn er ook hotels/verblijven in de buurt van de parken?
We rijden met een auto, geen camper.
Gr
Zijn er ook hotels/verblijven in de buurt van de parken?
We rijden met een auto, geen camper.
Gr
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker voor Yellowstone zou ik in het park overnachten. De afstanden zijn erg groot. Je kunt op die manier ook eens vroeg of juist laat bij de drukste bezienswaardigheden zijn. Ik zou zeker een overnachting bij Old Faithful doen. Voor Rocky Mountain NP is Estes Park de beste uitvalbasis. Je kunt op de kaart kijken welke mogelijkheden er zijn bij de parken. Ook handig zijn de NPS sites. Daarin vind je een kaart van het park en ook informatie over lodging. Zie bijvoorbeeld www.nps.gov/romo en www.nps.gov/yell etc.
Waarschijnlijk zijn de meeste accommodaties in Yellowstone vol maar er zijn altijd annuleringen. Kamperen daar is ook een idee, dat scheelt je honderden euro's.
Voor Yellowstone kun je eens in ons 2015-en 2017-verslag kijken.
Marianne
Waarschijnlijk zijn de meeste accommodaties in Yellowstone vol maar er zijn altijd annuleringen. Kamperen daar is ook een idee, dat scheelt je honderden euro's.
Voor Yellowstone kun je eens in ons 2015-en 2017-verslag kijken.
Marianne
Wij hebben in 2016 er bewust voor gekozen om via de interstate van Zion naar Yellowstone te rijden. Dan kan je in korte tijd veel kilometers maken. Wij zijn ook altijd liever uit de auto dan in de auto, maar soms ontkom je er niet aan.
In Yellowstone is het het handigste om in het park te overnachten op verschillende locaties. Overnachtingen kun je hier boeken. Kijk regelmatig of er wat vrij komt. De goedkoopste opties zijn de cabins bij Old Faithful Lodge en Roosevelt Lodge.
Afhankelijk van je uiteindelijke route zou je ook de eerste of laatste nacht net buiten het park kunnen overnachten. Kijk dan naar logies in West Yellowstone, Gardiner of Cooke City. Maar het handigste is dus in het park zelf, op meerdere locaties, als je niet teveel wilt rijden.
In Yellowstone is het het handigste om in het park te overnachten op verschillende locaties. Overnachtingen kun je hier boeken. Kijk regelmatig of er wat vrij komt. De goedkoopste opties zijn de cabins bij Old Faithful Lodge en Roosevelt Lodge.
Afhankelijk van je uiteindelijke route zou je ook de eerste of laatste nacht net buiten het park kunnen overnachten. Kijk dan naar logies in West Yellowstone, Gardiner of Cooke City. Maar het handigste is dus in het park zelf, op meerdere locaties, als je niet teveel wilt rijden.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
En is bovendien heel avontuurlijk voor de kinderen. Lekker een fikkie stoken, wat bbq-en, marshmellows roosteren.Martin & Marianne schreef: ↑07 mei 2025, 09:47Kamperen daar is ook een idee, dat scheelt je honderden euro's.
Onze kinderen genoten er altijd van. Kijk voor inspiratie eens op onze site en dan met name 2007, 2009 en 2012 https://www.michelly.nl/
Over een paar weekjes vertrekken we weer die kant op. De kinderen zijn inmiddels volwassen en gaan niet meer mee, de tent gaat echter zeker weer mee. Lekker midden in de natuur kamperen

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hebben jullie 21 dagen? Of iets meer of minder? In 21 dagen zou je zoiets kunnen doen:
Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver - Estes Park
Dag 3 Estes Park
Dag 4 Estes Park - Grand Lake
Dag 5 Grand Lake - Cody
Dag 6 Cody - Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone - Grand Teton
Dag 10 Grand Teton
Dag 11 Grand Teton - Salt Lake City
Dag 12 Salt Lake City - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Capitol Reef
Dag 16 Capitol Reef
Dag 17 Capitol Reef - Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab - Denver
Dag 21 Denver
Je bent dan op dag 22 thuis. Je kunt wat schuiven natuurlijk: voor Rocky Mountain NP kun je ook 1 nacht Estes Park doen en de volgende dag via de Trail Ridge Road naar Grand Lake (of iets verder) rijden. Op dag 2 zou je dan het Bear Lake gebied kunnen bezoeken. Denk eraan dat je een timed entry reservering nodig hebt voor het park en een aparte voor het Bear Lake gebied. Zie de NPS-site daarvoor.
Van Grand Lake naar Cody is een lange rit, maar dat is soms prettiger dan veel dagen in de auto zitten voor korte ritjes. Maar iets verder rijden dan Grand Lake zou een mogelijkheid kunnen zijn. Of je rijdt naar bijvoorbeeld Dubois, en dan via Grand Teton naar Yellowstone.
In deze route is er verder geen tijd meer voor Colorado, dat is wel jammer, zeker omdat je voor een rondje Denver hebt gekozen. Je kunt ook overwegen om bijvoorbeeld alleen Moab mee te nemen en dan nog wat dagen voor Colorado uit te trekken. Zion en Bryce kun je eens combineren met een route in het zuidwesten met ook de Grand Canyon, Las Vegas en de kust.
Marianne
Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver - Estes Park
Dag 3 Estes Park
Dag 4 Estes Park - Grand Lake
Dag 5 Grand Lake - Cody
Dag 6 Cody - Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone - Grand Teton
Dag 10 Grand Teton
Dag 11 Grand Teton - Salt Lake City
Dag 12 Salt Lake City - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Capitol Reef
Dag 16 Capitol Reef
Dag 17 Capitol Reef - Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab - Denver
Dag 21 Denver
Je bent dan op dag 22 thuis. Je kunt wat schuiven natuurlijk: voor Rocky Mountain NP kun je ook 1 nacht Estes Park doen en de volgende dag via de Trail Ridge Road naar Grand Lake (of iets verder) rijden. Op dag 2 zou je dan het Bear Lake gebied kunnen bezoeken. Denk eraan dat je een timed entry reservering nodig hebt voor het park en een aparte voor het Bear Lake gebied. Zie de NPS-site daarvoor.
Van Grand Lake naar Cody is een lange rit, maar dat is soms prettiger dan veel dagen in de auto zitten voor korte ritjes. Maar iets verder rijden dan Grand Lake zou een mogelijkheid kunnen zijn. Of je rijdt naar bijvoorbeeld Dubois, en dan via Grand Teton naar Yellowstone.
In deze route is er verder geen tijd meer voor Colorado, dat is wel jammer, zeker omdat je voor een rondje Denver hebt gekozen. Je kunt ook overwegen om bijvoorbeeld alleen Moab mee te nemen en dan nog wat dagen voor Colorado uit te trekken. Zion en Bryce kun je eens combineren met een route in het zuidwesten met ook de Grand Canyon, Las Vegas en de kust.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt!
12 jaar geleden hebben ik en mijn man het Zuid-Westen reeds bezocht, met de gekende Nationale Parken Yosemite, Grand Canyon, Bryce, Zion, Monument Valley.
Ik wou Zion nu opnieuw doen voor de Narrow Lakes en Bryce omdat het er zo mooi is.
12 jaar geleden hebben ik en mijn man het Zuid-Westen reeds bezocht, met de gekende Nationale Parken Yosemite, Grand Canyon, Bryce, Zion, Monument Valley.
Ik wou Zion nu opnieuw doen voor de Narrow Lakes en Bryce omdat het er zo mooi is.
-
- Amerika-ontdekker
Misschien Capitol Reef vervangen door enkele dagen Colorado? Wat is er daar specifiek dat we gezien of gedaan moeten hebben aub?
Tips voor niet-wandelactiviteiten zijn ook altijd welkom.
Tips voor niet-wandelactiviteiten zijn ook altijd welkom.
-
- Amerika-ontdekker
We komen aan op dinsdagavond 6 augustus en vertrekken op dinsdag 26 augustus, dit zijn 20 volle dagen.
-
- Amerika-ontdekker
We komen aan op dinsdagavond 6 augustus en vertrekken dinsdag 26 augustus, 20 volle dagen dus.
Gr
Gr
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Capitol Reef ligt op de route van Bryce naar Moab, dus daar zou ik zeker een overnachting plannen. Bovendien heb je dan ook tijd voor bijvoorbeeld Goblin Valley en Little WIld Horse Canyon. Vooral die laatste is met kinderen leuk om te lopen. Een volle dag (dus twee nachten) Capitol Reef is wel mooi, maar als jullie niet veel willen wandelen kan 1 nacht ook. Maar dat geeft je nog niet genoeg tijd voor Colorado.
Je kent de NPS-sites? Kijk vooral daar eens naar de bezienswaardigheden, activiteiten en eventuele timed entry reserveringen (ook voor Arches!). Voor Capitol Reef zie www.nps.gov/care (de laatste 4 tekens zijn altijd de eerste 4 letters van de naam van het park of twee keer de eerste twee letters). Je kunt daar bijvoorbeeld de Sulphur Creek doen. Zie daarvoor de verslagen van Michelly.
Ook op www.ontdek-amerika.nl vind je erg veel informatie over de parken en andere bezienswaardigheden.
In Moab kun je een jeeptour doen, of een boottocht maken.
Net ten noorden van Yellowstone kun je raften maar ik weet niet of dat in augustus nog spannend is. Op de Snake River bij Jacskon zijn ook mogelijkheden om te raften.
Wij vonden in Leadville de Mineral Belt Trail leuk om te fietsen (zie hier en hier).
In Zion is de Narrows inderdaad leuk met de kinderen. En vergeet ook niet om de Canyon Overlook Trail mee te nemen op weg naar Bryce (als er een parkeerplaats is). Of kijk eens naar de Many Pools Trail.
Marianne
Je kent de NPS-sites? Kijk vooral daar eens naar de bezienswaardigheden, activiteiten en eventuele timed entry reserveringen (ook voor Arches!). Voor Capitol Reef zie www.nps.gov/care (de laatste 4 tekens zijn altijd de eerste 4 letters van de naam van het park of twee keer de eerste twee letters). Je kunt daar bijvoorbeeld de Sulphur Creek doen. Zie daarvoor de verslagen van Michelly.
Ook op www.ontdek-amerika.nl vind je erg veel informatie over de parken en andere bezienswaardigheden.
In Moab kun je een jeeptour doen, of een boottocht maken.
Net ten noorden van Yellowstone kun je raften maar ik weet niet of dat in augustus nog spannend is. Op de Snake River bij Jacskon zijn ook mogelijkheden om te raften.
Wij vonden in Leadville de Mineral Belt Trail leuk om te fietsen (zie hier en hier).
In Zion is de Narrows inderdaad leuk met de kinderen. En vergeet ook niet om de Canyon Overlook Trail mee te nemen op weg naar Bryce (als er een parkeerplaats is). Of kijk eens naar de Many Pools Trail.
Marianne
Je ontkomt niet aan af en toe lange ritten, maar die zijn natuurlijk veel meer ontspannen tov Europa. Gewoon idd af en toe de Interstate nemen en 5-6 uurtjes achter elkaar sturen. Wij kiezen er altijd voor om een paar van die lange rijdagen te hebben ipv elke keer kort. Dan hou je op andere dagen meer tijd over.
Capitol Reef vervangen door Colorado is eenvoudig. Bijvoorbeeld:
1. Moab-Durango-Ouray-Montrose-Leadville-Denver (wat meer rijden, maar erg mooi !)
2. Moab-Vail-Dillon via I-70 (paar dagen voor fietsen, wandelen, zwemmen regio Keystone/Breckenridge, oiutlet Silverthorn)-Denver (meest directe weg, meer tijd voor aktiviteiten)
Ik zou eerlijk gezegd Zion, Bryce en Capitol Reef ''links'' laten liggen en zoals Marianne aangeeft alleen Moab meenemen. Vervolgens daarna wat meer tijd voor Colorado. Zeker omdat je in augustus gaat, het zal er heet zijn. Door alleen Moab mee te nemen heb je wel een paar dagen ''rode stenen'' tussendoor in je reis. Mooi ter afwisseling van het groene Colorado en Yellowstone/Grand Teton.
Of toch kiezen voor SD, want daar kom je niet zo snel.
Ook bij ons is SD altijd gesneuveld omdat het uit de richting is/was tov het zuid westen, noord westen en Yellowstone (hopen er ooit nog wel te komen), maar vanuit Denver is het voor jullie nu wel mooi om mee te pakken. Ook weer omdat het er wellicht in augustus aangenamer zal zijn dan de zuid-west hoek...
Paul
Capitol Reef vervangen door Colorado is eenvoudig. Bijvoorbeeld:
1. Moab-Durango-Ouray-Montrose-Leadville-Denver (wat meer rijden, maar erg mooi !)
2. Moab-Vail-Dillon via I-70 (paar dagen voor fietsen, wandelen, zwemmen regio Keystone/Breckenridge, oiutlet Silverthorn)-Denver (meest directe weg, meer tijd voor aktiviteiten)
Ik zou eerlijk gezegd Zion, Bryce en Capitol Reef ''links'' laten liggen en zoals Marianne aangeeft alleen Moab meenemen. Vervolgens daarna wat meer tijd voor Colorado. Zeker omdat je in augustus gaat, het zal er heet zijn. Door alleen Moab mee te nemen heb je wel een paar dagen ''rode stenen'' tussendoor in je reis. Mooi ter afwisseling van het groene Colorado en Yellowstone/Grand Teton.
Of toch kiezen voor SD, want daar kom je niet zo snel.
Ook bij ons is SD altijd gesneuveld omdat het uit de richting is/was tov het zuid westen, noord westen en Yellowstone (hopen er ooit nog wel te komen), maar vanuit Denver is het voor jullie nu wel mooi om mee te pakken. Ook weer omdat het er wellicht in augustus aangenamer zal zijn dan de zuid-west hoek...
Paul
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Mocht je in Cody tijd hebben, bezoek dan het Buffalo Bill Center of the West. Vijf musea onder één dak en ja, die zijn ook leuk voor jongens van die leeftijd. Zeker het Plains Indian museum en Cody firearms museum. 's Avonds kun je in Cody een rodeo bijwonen, al dan niet gecombineerd met een dinner show bij de Cody Cattle Company. Lekker eten en goede muziek.
-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel voor alle reacties!
Ik ben al wat aan de slag gegaan.
Dag 1: aankomst Denver
Dag 2: Denver - Estes Park (via Boulder)
Dag 3: Estes Park: regio Bear Lake
Dag 4: Estes Park - Trail Ridge Road (incl Horseshoe Park ) - overnachting?
Dag 5: ? - Dinosaur Park - overnachting ?
Dag 6: ? - Cody ('s avonds rodeo meepikken)
Dag 7: Cody - Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone - Grand Teton
Dag 11: Grand Teton
Dag 12: Grand Teton - SLC
Dag 13: SLC -
Lijkt jullie dit al iets?
Qua overnachting is er nog plaats in Grand Village. Er loopt nog een actie tot vanavond. Snel zijn dus.
Nu de beslissing nemen of we Zion/Bryce zullen aandoen of dan toch eerder meer van Moab - Colorado op te nemen in onze reis.
(just to know: september 2024 tickets geboekt voor de paasvakantie naar Texas (oa bezoek vrienden). Dec 2024 tickets moeten omboeken naar augustus 2025 want periode lukte niet meer voor het werk. In maart te horen gekregen dat de vrienden terug moeten keren naar België wegens niet-verlengen van green card. Dan maar beslist om de tickets nog eens om te boeken van Texas (wegens te warm in augustus) naar Denver. )
Ik ben al wat aan de slag gegaan.
Dag 1: aankomst Denver
Dag 2: Denver - Estes Park (via Boulder)
Dag 3: Estes Park: regio Bear Lake
Dag 4: Estes Park - Trail Ridge Road (incl Horseshoe Park ) - overnachting?
Dag 5: ? - Dinosaur Park - overnachting ?
Dag 6: ? - Cody ('s avonds rodeo meepikken)
Dag 7: Cody - Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone - Grand Teton
Dag 11: Grand Teton
Dag 12: Grand Teton - SLC
Dag 13: SLC -
Lijkt jullie dit al iets?
Qua overnachting is er nog plaats in Grand Village. Er loopt nog een actie tot vanavond. Snel zijn dus.
Nu de beslissing nemen of we Zion/Bryce zullen aandoen of dan toch eerder meer van Moab - Colorado op te nemen in onze reis.
(just to know: september 2024 tickets geboekt voor de paasvakantie naar Texas (oa bezoek vrienden). Dec 2024 tickets moeten omboeken naar augustus 2025 want periode lukte niet meer voor het werk. In maart te horen gekregen dat de vrienden terug moeten keren naar België wegens niet-verlengen van green card. Dan maar beslist om de tickets nog eens om te boeken van Texas (wegens te warm in augustus) naar Denver. )
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je twijfelt over de accommodaties in Yellowstone: eerst boeken! Annuleren kan altijd nog.
Marianne
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grant (met een t want genoemd naar general Grant) Village zou qua ligging wel mijn laatste keuze zijn in Yellowstone, maar als er nu niets is, dan zeker nu vastleggen. Kijk wel regelmatig of er iets anders vrij komt - zeker tot een maand voor aankomst zal er veel vrijkomen omdat je tot 30 dagen voor aankomst nog gratis kunt annuleren. Het is sowieso fijn om de overnachtingen wat te spreiden over de verschillende locaties. Probeer zeker iets bij Old Faithful te vinden. De Lodge is betaalbaar, maar de frontier cabins bij de Snowlodge zijn ook prima, en die heben een eigen badkamer.
Je hebt niet aangegeven of kamperen een optie is. Lijkt me zeker met de jongens erg leuk. Je hebt dan meer keuze in het park, en het scheelt erg veel geld. Wel jammer dat je voor Grand Teton al te laat bent, want daar is de accommodatie ook bijzonder duur.
En ik begrijp nu waarom jullie zo laat nog aan het plannen zijn.
Een suggestie voor een route zonder zion etx:
6-aug naar Denver
7-aug Denver - Estes Park
8-aug Estes Park - Estes Park
9-aug Estes Park - Grand Lake
10-aug Grand Lake - Cody
11-aug Cody - Yellowstone
12-aug Yellowstone
13-aug Yellowstone
14-aug Yellowstone - Grand Teton
15-aug Grand Teton
16-aug Grand Teton - Salt Lake City
17-aug Salt Lake City - Moab
18-aug Moab
19-aug Moab
20-aug Moab - Durango
21-aug Durango - Montrose
22-aug Montrose - Crested Butte
23-aug Crested Butte
24-aug Crested Butte - Leadville
25-aug Leadville - Denver
26-aug Denver
Het is ook niet gek om RMNP op het laatst te doen; dan vermindert de kans op hoogteziekte. En wellicht heb je dan meer mogelijkheden in Yellowstone.
Marianne
Je hebt niet aangegeven of kamperen een optie is. Lijkt me zeker met de jongens erg leuk. Je hebt dan meer keuze in het park, en het scheelt erg veel geld. Wel jammer dat je voor Grand Teton al te laat bent, want daar is de accommodatie ook bijzonder duur.
Het lijkt veel op mijn voorstel, dus ja.

En ik begrijp nu waarom jullie zo laat nog aan het plannen zijn.

Een suggestie voor een route zonder zion etx:
6-aug naar Denver
7-aug Denver - Estes Park
8-aug Estes Park - Estes Park
9-aug Estes Park - Grand Lake
10-aug Grand Lake - Cody
11-aug Cody - Yellowstone
12-aug Yellowstone
13-aug Yellowstone
14-aug Yellowstone - Grand Teton
15-aug Grand Teton
16-aug Grand Teton - Salt Lake City
17-aug Salt Lake City - Moab
18-aug Moab
19-aug Moab
20-aug Moab - Durango
21-aug Durango - Montrose
22-aug Montrose - Crested Butte
23-aug Crested Butte
24-aug Crested Butte - Leadville
25-aug Leadville - Denver
26-aug Denver
Het is ook niet gek om RMNP op het laatst te doen; dan vermindert de kans op hoogteziekte. En wellicht heb je dan meer mogelijkheden in Yellowstone.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@ Marianne: Wat bedoel je met :Het is ook niet gek om RMNP op het laatst te doen; dan vermindert de kans op hoogteziekte. En wellicht heb je dan meer mogelijkheden in Yellowstone.
Alles omdraaien?
Misschien een stomme vraag wat het kamperen betreft: is het dan de bedoeling dat we onze tenten meenemen?
Alles omdraaien?
Misschien een stomme vraag wat het kamperen betreft: is het dan de bedoeling dat we onze tenten meenemen?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1386 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 9 Reacties