Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Politieke discussies op AllesAmerika, jullie mening gevraagd

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Politieke discussies op AllesAmerika, jullie mening gevraagd

Bericht door PSVwally »

Het 'probleem' wat ik er een beetje mee heb is dat in dit geval 4 of 5 topics over min of meer hetzelfde onderwerp door zeg even 5 tot 10 leden werd gemaakt en dat misschien overdreven gezegd 8 van deze leden er ook voor gezorgd hebben dat deze topics om zeep zijn geholpen. Een groot aantal van deze leden is al een hele tijd lid en normaal gesproken gewoon fijn in de omgang op dit forum. Het zijn in de meeste gevallen geen trollen in deze topics. Dat is ook een reden waarom het overleg tussen de mods wat intensiever was/is en er soms wat minder snel een harde lijn getrokken is in deze topics.

Het politieke forumdeel is gezien het aantal topics niet heel erg interessant bij de leden. Behalve rond verkiezingstijd, dan krijg je altijd wat meer reuring. Ik ben niet direct voor het sluiten van dit forumdeel, maar ik vind ook het geen meerwaarde voor dit forum. Ook omdat de meeste leden nog steeds in de Benelux wonen ipv in Amerika waar mensen er veel meer mee te maken hebben dan wij hier. Misschien dat het met deze president wat meer topics zal genereren, maar normaal gesproken zal het weer wegzakken. Maar in dit geval werden er alleen nog maar sentimentele opmerkingen, verwensingen, verwijten en beledigingen en zelfs racistische en discriminerende opmerkingen naar elkaar gemaakt. En daar is heel dit forum niet mee gediend lijkt mij. En op deze wijze heb ik het eerlijk gezegd nog niet eerder meegemaakt op dit forum. Dat het modteam dus meningen peilt is in deze prima. Wij hebben ook niet alle wijsheid altijd in pacht en misschien komt hier wel iemand met een topidee.
Zolang er duidelijkheid is over bepaalde zaken hoor je mij niet klagen. Maar als zaken vragen oproepen, tja, dan trek ik wel eens aan de bel... :P
Dit is een mooi voorbeeld. Er wordt vaak ellenlange verantwoording geëist, alsof we verplicht zijn deze te geven. Vervolgens ontstaan er discussies waar geen enkele moderator op zit te wachten en vaak eindigt dit in boze mensen en een rotsfeer. Welke keuze je ook maakt, er moet altijd verantwoording worden afgelegd bij sommige leden, aan beide kanten van de eerder genoemde 50%.
Hier even een voorbeeld hiervan.

Ik maak de volgende melding in een topic tot het modteam het eens is over het hoe en wat, zullen alle 'nieuwe' topics over trump nog van dit forum worden verwijderd/verplaatst. De reacties:
-Verbieden is wel wat over de top lijkt me. Een slotje erop indien het mis gaat prima, maar op voorhand een topic over een specifieke persoon verbieden gaat wel wat ver
-Eigenlijk inderdaad wel raar om geen draadje over de president-elect te mogen starten in dit subforum, vind ik ook wel ...
-Er mag wat mij betreft ook wel een slotje op.
-Ik denk niet dat jij als TS kunt bepalen of op dit topic wel of geen slotje komt.
-Je zou een nieuw topic kunnen openen voor alles wat je leest en hoort over Trump, of je inhouden en het niet hier plaatsen.
-Dus je kunt je eigen topic starten hierover zodat daar de discussie weer los kan barsten.
-Tja, misschien dan maar tijdelijk een slotje op het gehele Amerikaanse Politieke sub-forum? Amerikaanse Politiek = Trump op dit moment dus als er niet meer over Trump gesproken mag worden kan dit sub-forum net zo goed gesloten worden.

Er wordt hier en zelfs in de verkiezingstopics wel eens gepraat over Geensteil. En ik denk dat dit forum daar zeker niet mee te vergelijken valt. Maar als ik dan reacties lees als 'je hoeft niet te reageren in bepaalde topics', of 'je bent niet verplicht om op de button verstuur te klikken' en dat je als Moderator gewoon je eigen verantwoordelijkheid moet kunnen nemen voor een beslissing en leden de beslissing van een mod moeten respecteren, dan zou het ook handig zijn als wat minder op de stoel van de mod wordt gezeten. Ook al hoef ik me niet te verantwoorden, soms wringt het echt wel eens....zoals in dit geval
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Persoonlijk denk ik dat een tijdelijke time-out voor het onderwerp Trump het probleem niet zal oplossen. De felheid en sentimenten van tijdens en vlak na de verkiezingen keren vanaf de inauguratie van Trump ongetwijfeld terug bij ieder knellend onderwerp dat het politieke nieuws in Amerika gaat beheersen. Ik zie dan ook maar twee oplossingen; het subforum opheffen of de discussie trachten te kanaliseren.

Het eerste zou zonde zijn, omdat daarmee in potentie interessante en waardevolle topics verloren gaan. Daarnaast is het onvermijdelijk dat gebruikers die dit topic hebben gemist of nieuw zijn op het forum politieke berichten plaatsen, maar dan in categorieën als 'Amerika algemeen' of 'Amerikaans nieuws'. Dat geeft de moderators twee keuzes: de lastige uitdaging om te bepalen welk onderwerp een risico heeft om uit te draaien op een ordinaire discussie en gesloten dient te worden, of ieder politiek topic direct te sluiten met de boodschap 'wij praten hier liever niet over'. Dat laatste lijkt mij absoluut niet passend bij het verder zeer open karakter van dit forum.

De discussie kanaliseren lijkt mij dan beter. Er zijn reeds goede maatregelen in voorgaande reacties aangedragen welke het, hopelijk, voor de moderators behapbaar maken. Voornamelijk het voorstel om vooralsnog slechts een enkel topic toe te staan om de zaken rondom de nieuwe president te bespreken, om zo wildgroei en de noodzaak meerdere discussies te moeten moderaten te voorkomen, vond ik een verstandige.

Ik vermoed echter dat ik een wat afwijkende mening heb als het gaat om de toon van de discussie in een dergelijk topic. Indien je je mengt in een discussie over politiek, kan je een weerwoord verwachten. Het gaat om zaken die tot op zekere hoogte ons allemaal, maar vooral de Neder-Amerikanen op dit forum direct raken. Soms op het gebied van idealen, soms simpelweg in de portemonnee. In een ideale wereld brengt een ieder enkel feiten ter tafel tijdens een discussie, maar dit is nu eenmaal niet de praktijk. Als iemand daar dan streng op wordt aangesproken, dan is dat mijns inziens all in the game. Natuurlijk zijn er grenzen (schelden, 'trollen' etc.) die streng dienen te worden gehandhaafd. Een opmerking als 'mannelijke Sylvana' dient m.i. enkel om iemand te beledigen. Maar ik mag toch hopen dat onze huid nog niet zo dun is geworden dat termen als 'hou toch op' of 'Calimero-gedrag' als kwetsend worden gezien? 'Overduidelijk sfeerverlagend'? Je zou kunnen stellen dat per definitie iedere discussie 'sfeerverlagend' is. Echter, niet alles in de wereld is nu eenmaal zuurstokroze en het lijkt mij ongezond om op die grond een politieke discussie te verbieden. En hoe een wat hardere toon in een enkel topic de sfeer voor een heel forum kan verpesten ontgaat mij ook.

Zoals eerder al aangegeven wens ik de mods veel wijsheid hierin en ongeacht de beslissing zal ik dagelijks met veel plezier terugkomen op dit forum voor mijn Amerika-fix. :thumbup:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

RiverCola schreef:Ik heb zojuist het hele Trump topic (deel 2 dan) nog eens doorgebladerd om met een zo open mogelijke blik te bekijken hoe het verloop daarvan nu precies geweest is. Laat ik voorop stellen dat ik niet kan zien wat er zich achter de schermen afgespeeld heeft. Maar wat ik voor de schermen zie is dit:

- De eerste reeks pagina's van het topic zijn eigenlijk heel beschaafd. Er staan wat forse meningen hier en daar, 1 post is door een moderator weggehaald, maar verder is er niets aan de hand. Geen persoonlijke aanvallen.
- Vlak voor de verkiezingen plaatsvonden en ruim voorbij de helft van het topic begint het heel heftig te worden, met het hoogtepunt in de dagen direct na de verkiezingen. De discussie concentreert zich nog maar rondom enkele gebruikers (ik schat hooguit een stuk of 7) en ze worden steeds onvriendelijker tegen elkaar.
- Termen als 'Calimero gedrag', 'Wat probeer je', 'Hou toch op', 'Schijnbaar zie jij dingen die er niet zijn', 'Dat is wel heel erg slap', 'Mannelijke Sylvana' vliegen in de rondte. Het duurt een paar dagen totdat de discussie dit punt bereikt heeft. Opmerkingen van mods in het openbaar zijn er overigens niet. Wat zich achter de schermen heeft afgespeeld kan ik niet zien.
Jouw visie is inderdaad die van 'de voor de schermen' Jij hebt wellicht niet gezien dat er berichten zijn verwijderd. Dan bedoel ik niet weggehaald en dan een modmelding in dat bericht geplaatst, maar gewoon verwijderd. In een van die berichten werd de term antisemieten gebruikt :shock:
Volgens mij was het, nu terugkijkend, misschien wel vrij simpel geweest. Toen de discussie zijn hoogtepunt begon te bereiken hadden er openbare waarschuwingen moeten komen, en/of waarschuwingen achter de schermen, of bepaalde delen die op de man speelden uit posts verwijderd moeten worden, voorzien van een opmerking van een mod. Daarna hadden moderators direct een ban uit kunnen delen aan diegenen die opnieuw de fout in gingen. Ik vermoed dat jullie te bevreesd geweest zijn sneller in te grijpen (op basis van mijn waarneming), maar wil jullie zeker niet veroordelen.
Tja, hier heb je natuurlijk gelijk, maar achteraf is dit altijd makkelijk praten natuurlijk. Wij gaan er altijd vanuit om het forum zo zelfregulerend mogelijk te laten verlopen en dan wordt er als eens iets door de vingers gezien, zoals Paul al zei, omdat het gewaardeerde leden zijn. Misschien moeten we dat niet meer doen, maar dan krijgen we wellicht weer het verwijt dat we te snel ingrijpen. Daniel legt dat al goed uit met de 50% voor en 50% tegen. We zien dat vaak terug komen en het is gewoon onmogelijk om de juiste keuze te maken om iets te sluiten, een melding te plaatsen of iemand te bannen (iets wat wij niet graag doen, tenzij het echt niet anders kan) Ik ben al een jaar of 4 (?) mod maar heb maar enkele leden een ban zien krijgen. Dat is buiten de echte trolls gerekend waar het niet meer als normaal is dat deze geband worden.

Ik denk dat er een wijze les uit te trekken is.
Les 1) Politieke discussies zijn eigenlijk zo erg niet, als je dit topic naleest ging het erg lang gewoon heel goed.
Les 2) Zodra een groep personen in een erg verhitte discussie terecht komt waarbij persoonlijke aanvallen steeds erger worden, zou het mod team direct in moeten grijpen met a- openbare waarschuwingen, b- waarschuwingen per PB aan diegenen die te grof worden, en c- een directe ban voor diegenen die een waarschuwing gehad hebben en doorgaan met persoonlijke aanvallen.
De 'ergste' topics zijn die in Emigratie en in de politieke topics. Deze lopen het snelste uit de hand. Oeverloze discussie in bv het zuidwesten (het druksbezochte forumgedeelte) zijn er zelden of nooit. Het is op zich ook geen probleem om wat te discussieren maar elkaar mening door de strot duwen gaat gewoon te ver. Als iemand fan is van Barcelona en de ander van Real Madrid, zullen die personen elkaar nooit kunnen overtuigen dat het ene team beter is dan het andere. En dat is wat men probeerde te doen in de Trump/Hillary topics. En dat is gedoemd om te mislukken, zeker omdat Trump een nogal uitgesproken figuur en programma is/heeft (of had? :wink: )

Dat is mijn advies aan u allen. Ziet maar wat u ermee doet :lol:
Net zoals ik tegen Roland zei : tot het zo ver is ...?? :wink:
RiverCola schreef:Tot slot nog een geruststellende gedachte: Ik zit maar op 1 forum en dat is dit forum. Van andere fora waar ik in het verleden weleens kwam voor informatie, ben ik weggebleven omdat het er zo schrikbarend agressief aan toe ging. Maar soms lees ik weleens mee met mijn moeder die op een forum zit, of hoor ik verhalen van vrienden over fora. Nou, dat is niet mals :lol: Het gemiddelde niveau is hier behoorlijk hoog, de sfeer over het algemeen uitzonderlijk goed. Dat is écht bijzonder hoor! Laten we dat koesteren!
Precies ! Net 1 van de redenen waarom ze deze discussie nu voeren, samen met iedereen. Hier wordt er, op een uitzondering na, nog met respect naar elkaar geluisterd en geschreven, laten we dat vooral zo houden, ook als er eens een beslissing genomen wordt die tegen jouw mening ingaat (die jouw is algemeen bedoelt). En als iedereen al eens begint om 2 x zijn eigen berichten na te lezen vooraleer ze op het forum te plaatsen in een hevige discussie zouden we al een grote stap voorwaarts zetten :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Zijn er misschien een paar leden (liefst met een neutrale politieke insteek :mrgreen: ) die vrijwillig het politieke subforum willen 'toezien' op wenselijk gedrag?
Zou dat nog een optie zijn?
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Nou dan zal ik ook nog maar eens argumenteren voor behoud :)

De verwijzing dat de politieke onderwerpen elders bespreekbaar zijn, snijdt m.i. maar ten dele hout. Als persoon die als een van de opties kijkt naar een H1B visum, wetende dat dit een van de visa is die "aangepakt" gaan worden (had ook gemoeten als Hilary had gewonnen) wil ik zodra daar nieuw over is daarover praten met mijn peers. En dat wil ik niet bespreken op een plek waar ik vervolgens 80 conservatieven over me heen krijg die alleen maar de grenzen willen sluiten, maar met mensen die in hetzelfde bootje zitten of gezeten hebben. Om rationeel de voors en tegens af te kunnen wegen.
Dan kan ik natuurlijk zeggen als het politiek subforum dicht zou zijn dat het een immigratie discussie is. Maar waar trek je dan de lijn? Wanneer past het wel in het immigratieforum en wanneer is het een "verboden" onderwerp? Daar moeten dan wel heel erg duidelijke richtlijnen over gaan komen.

Misschien zijn er ook wel aanvullende regels te bedenken over de inhoud van een topicstart in het subforum. Zoals een duidelijk afgekaderd onderwerp en on topic blijven. Nooit de discussie te breed laten gaan, dan voorkom je waarschijnlijk ook al wat meer dat gemoederen hoog oplopen.

:offtopic:
complimenten voor de inhoudelijke discussie hierover :)
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Bij gebrek aan 'like' knop: ik kan me volledig vinden in de stelling van Old Faithful.

Alles over Amerika, dus ook de politiek, wil ik graag terugzien op het forum. Vooral omdat ik op deze plek ook de opmerkingen kan lezen van forumleden, die nu in de VS wonen. Soms zie je dat de discussie zich van Amerika verplaatst naar Europa. Dan ga je eigenlijk off topic, en dan moet dat gemodereerd worden.

Ik vind dat we daar zelf op moeten letten en dat vraagt om zelfcontrole, wat moeilijk is. Soms laat ik me ook meeslepen door de hitte van het debat. Het is dus goed hierop gewezen te worden. Dan hoeft de mod dat niet te doen. Gelukkig laaien politieke discussies maar af en toe op.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als iemand die af en toe wat modder over zich heen krijgt voor zijn, uitgesproken, meningen, zou ik het politieke deel van dit forum toch niet willen missen. Ik kan af en toe niet nalaten om wat volgens mij een 'verkeerde' mening is, recht te zetten. Maar als ik eenmaal mijn mening gegeven heb, is het voor mij afgelopen (en ik ben daarom altijd blij als iemand reageert, want ik hoef echt niet het laatste woord te hebben).

Opheffen van het politieke gedeelte is volgens mij niet nodig, iedereen heeft tenslotte een uitlaatklep nodig, vooral omdat sommige meningen niet altijd doorkomen in Nederland of uit hun verband getrokken worden.

Rechtstreekse aanvallen doen mij niet zo veel, "ik heb een brede rug, waar veel van afglijdt" zei mijn moeder altijd en daar is ze 102 mee geworden. Dat zegt meer over de schrijver/ster dan over mij. Maar als de zaak echt verziekt wordt, is volgens mij het sluiten van die discussie genoeg.

Ik heb eventjes geprobeerd om iets te zeggen over het feit dat T. nu al bezig is terug te krabbelen van zijn belangrijkste beloften. Dat is verwijderd, maar het zou volgens mij best besproken mogen worden. Kritiek op zijn beloften om alleen 'outsiders' te benoemen bijvoorbeeld, waar hij al meteen op terug kwam, is zo'n onderwerp, vind ik.

En als je op vakantie komt in de VS, zou je volgens mij best genuanceerde informatie moeten kunnen vinden op dit forum. Niet iedereen is hier voor T., niet iedereen hier in de VS is een hater van alles wat 'vreemd' is. Vandaar dat ik mensen die wegens T. besluiten om niet op vakantie te gaan in de VS, heb aangeraden om juist WEL te komen.

Maar goed, het is mijn forum niet. Ik zou het alleen jammer vinden als we niet af en toe, vriendelijk, van mening zouden mogen verschillen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Overigens zou het denk ik niet erg zijn als het Politieke gedeelte enkel en alleen voor ingelogde leden zichtbaar is.
Dit voorkomt dat newbies enkel en alleen lid worden om in het politieke gedeelte te reageren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dat lijkt me helemaal geen gek idee Njit!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PSVwally schreef:<knip><knip>... dan zou het ook handig zijn als wat minder op de stoel van de mod wordt gezeten. Ook al hoef ik me niet te verantwoorden, soms wringt het echt wel eens....zoals in dit geval
Hier wil ik toch nog wel even op reageren omdat in dat bericht naar een specifieke post van mij verwezen wordt middels een link.

Dit vind ik dus typisch een geval van onduidelijkheid en roept bij mij vragen op. Op één na worden alle topics over Trump gesloten waardoor er dus nog steeds over Trump gediscussieerd kan worden bovendien geef je de forumleden ook de gelegenheid te reageren op het besluit om Trump topics te verbieden. Waarom dan ook niet dat topic sluiten? Daarmee voorkom je dat over een besluit een hele discussie ontstaat.

Vervolgens wordt een dag later een nieuw topic over Trump geopend en dat staat nog steeds open...

Verder is niet duidelijk hoe lang de mods de tijd nemen een besluit te nemen over het vervolg van het politieke-subforum. Ja, er wordt gezegd dat er achter de schermen over gesproken wordt maar hoe lang duurt dat? Een dag? Een week? Een maand? Denk dat je vooraf tijdspanne moet geven, daarmee voorkom je voor een deel al dat er gespeculeerd gaat worden.

Bovenstaande is niet bedoeld als aanval op de mods maar geeft bij mij weer hoe bepaalde acties overkomen. Misschien ben ik hierin de enige, so be it. Als bepaalde acties (wellicht geheel terecht) genomen worden heb ik graag duidelijkheid.

Back on topic:

Afgaande op de reacties denk ik dat een groot deel graag ziet dat het politieke-forum open blijft, wellicht met wat extra 'huisregels'. Er worden goede redenen gegeven voor behoud en ook hoe dat in de toekomst misschien zou kunnen.

Persoonlijk zou ik het sluiten een teruggang van het forum vinden. We mogen over van alles over Amerika praten maar niet politieke onderwerpen? :? Dat politieke discussies wel eens wat oplaaien past bij het onderwerp. De deelnemers aan die discussies weten zelf ook heel goed dat ze soms op het scherpst van de snede discussiëren en dus ook wel eens flink tegengas kunnen krijgen. De meesten accepteren dat ook. Mogen we dan alles tegen elkaar zeggen? Nee, maar dan zijn er ook nog 'report-knoppen' (waar altijd vlot op gereageerd wordt) en kunnen de mods ingrijpen en wel zo dat het duidelijk is voor iedereen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Volgens mij is er erg veel belangstelling geweest voor de Amerikaanse verkiezingen. En dat is goed, vind ik.

Is de discussie over Trump niet de eerste (en enige?) keer geweest dat een onderwerp vol is gelopen waarna er een deel 2 geopend is? En op een paar uitspattingen na, is er best redelijk gediscussieerd. Waarom dan zo'n onderwerp sluiten terwijl het duidelijk erg leeft?
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Als eerste mijn complimenten voor de opzet van het forum en de controle vanuit het moderators team. Sinds mijn lidmaatschap is mij juist opgevallen hoe behulpzaam leden naar elkaar toe zijn. Daarnaast is duidelijk dat er meegelezen wordt door de moderators en hier en daar een correctie uit gevoerd. Ik zit op diverse fora en moet zeggen dat ik de sfeer hier heel plezierig vind.

Politiek is niet een subforum waar ik regelmatig induik. Maar als er 'onder de gordel' gereageerd wordt lijkt het me duidelijk dat er een statement gemaakt moet worden. Forum regels zijn er niet voor niets. Dat het op het politieke forum uit de hand loopt is volgens mij niet het probleem van de discussie of het forum( hoewel ik met kan voorstellen dat een vraag over een koffermaat een andere reactie oproept, dan de presidents-verkiezingen en de uitslag daarvan in Amerika ) , maar van de mensen, die het niet zo nauw nemen met bepaalde fatsoensregels/normen.

Dus subforum behouden en mensen die zich niet aan de regels houden aanpakken.Misschien de voor dit subforum aangescherpte regels ter herinnering vastzetten boven aan het politiek subforum. En ieder bericht kan bewerkt worden, dus gooi je er in je enthousiasme iets onaardigs uit kun je dat heel snel weghalen....
Anders; Eén waarschuwing openbaar ( eventueel gevolgd door een tweede privé waarschuwing) en als het dan nog niet lukt om je fatsoen te bewaren...... :silent:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik meng me zelden in online politieke discussies (net zomin als in discussies over economie, religie, kunst, sport), maar vind ze zeker op dit forum bereïnteressant om te volgen. Het vloog soms misschien wat uit de bocht, maar wat fijn dat álle kanten van het spectrum elkaar hier redelijk in hun waarde lieten. Op andere forums en FB groepen is het óf preken voor eigen parochie (saai) of mensen maken elkaar verbaal af of dreigen zelfs met echt geweld (griezelig).

Ik ben zelf medebeheerder van een ruim 11,000 koppen tellende superactieve FB groep met leden van over de hele wereld en daar zijn we als admin team steeds strenger geworden. Mensen die onze héél duidelijke community guidelines aan de laars lappen, krijgen bij een licht vergrijp (nare toonzetting bijvoorbeeld, of teveel off topic gaan, of een andere taal dan Engels gebruiken) een openbaar tikje op de vingers in het topic. Bij zwaardere vergrijpen (adverteren, discrimineren, schelden, expres schadelijk advies geven) krijgen leden zonder waarschuwing een block. Bij een ban krijgen leden zelfs geen verklarende PB, dat kost veel te veel tijd en biedt een opening voor discussies waarin we geen zin hebben.

Een deel laat nooit meer wat van zich horen (met name nieuwe leden, die alleen kwamen trollen of adverteren), een deel komt met hangende pootjes excuses aanbieden en is daarna weer gewoon lid en een klein deel komt verhaal halen omdat ze het echt totáál onrechtvaaardig vinden wat hen is "aangedaan". Die vermoorde onschulden blokken we dan ook allemaal privé, zodat ze geen PB meer kunnen sturen. Admin zijn is vrijwilligerswerk dat echt heel veel tijd kost, ook achter de schermen. Jullie zijn AA leden niets verschuldigd, zeker niet als ze agressief zijn, langdurig member of niet.

Terug naar de vraag. Ik hoop dat het politieke forum blijft (want het is een topic dat ons als Europeanen na aan het hart zou moeten liggen), maar dat mensen sneller publiek (zodat het voor iedereen helder is) gewaarschuwd worden als ze over de schreef gaan. Als leden dan nog niet luisteren, dan moeten ze maar voelen en krijgen zonder verdere uitleg/discussie een ban. Als middels een sticky duidelijk is dat dat is hoe jullie werken, zal de toonzetting vanzelf milder worden en hebben jullie hopelijk minder werk aan dat forumonderdeel.

Applaus voor jullie harde werk, modjes! :thumbup: :clap:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Ook ik zou het jammer vinden als het subforum politiek zou verdwijnen. Ik vind het erg interessant om te lezen hoe anderen denken, wat hun beweegredenen zijn om ergens voor/tegen te zijn. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit reageer, mede door de soms erg aanvallende reacties. Jammer dat een kleine groep zoveel negatieve invloed kan hebben. Ik denk dat het goed is om een openbare waarschuwing te geven en als dat niet helpt een ban. Mensen die dit forum waarderen zullen met zo'n waarschuwing/ban zeker iets doen. De mensen die je hierdoor kwijtraakt zijn het toch niet waard. We moeten toch samen de sfeer goed houden.
Ik vind het ontzettend goed van jullie moderators om dit bespreekbaar te maken. Het lijkt me voor jullie een moeilijk probleem. Zonder jullie zou dit niet zo'n prettig forum zijn, hiervoor toch mijn dank.
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Ik zou het ook jammer vinden als het subtopic politiek verdwijnt, ik vind het heel erg bij het forum horen. Ik heb het zelf met veel interesse gelezen, ik heb er best wel wat van opgestoken. Vooral omdat ik via het forum van beide kanten (drie kanten eigenlijk, Gary Johnson ook even meenemen... :wink: ) gehoord heb - in mijn dagelijks leven kom ik niet alle geluiden tegen. Daarnaast vond ik het verschil in perspectief van Nederlanders en Belgen in Amerika versus Nederlanders en Belgen thuis in eigen land zeer interessant.
Ik heb niet door middel van een mening gereageerd omdat de discussie vrij heftig werd. Ik heb geen anonieme gebruikersnaam, ik heb zelfs nog een blog wat ook bij AllesAmerika bekend is, waarbij er vrij snel veel persoonlijke details van mij bekend zijn... en ik zit er niet op te wachten om persoonlijk aangevallen te worden (en daarbij geen online anonimiteitsbescherming te hebben). Heel soms krijg ik ook trolls op mijn eigen blog, is niet echt leuk... :( Daarom hou ik me bij discussies afzijdig als ik niet feitelijk kan bijdragen.
Hoe om te gaan met vlam-in-de-pan discussies? Ik denk dat stevigere gedragsregels die publiekelijk gecommuniceerd en toegepast worden zouden kunnen helpen om de discussie netjes te houden. Waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan...
Tot slot, veel respect voor de moderatoren, dank voor jullie veelal achter de schermen werk! :thumbup: :clap:
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Voor mij mag dit subforum blijven of verdwijnen, het maakt me niet echt uit. Rond politiek ontstaan snel heftige discussies, overal. Dat modereren zal altijd een lastige klus blijven, denk ik. Ik vraag me af of het echt gemodereerd moet worden? Wat als je niet modereert en het zijn gang laat gaan? Ik kom dan niet meer lezen, zodra het te heftig en te grof wordt, en met mij waarschijnlijk heel wat mensen. Dan sterft het onderwerp een stille dood, neem ik aan? Tot mensen zich weer volledig laten gaan in een volgende onderwerp. Laat ze maar doen, denk ik dan.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Ik begrijp je redenatie maar wat er dan ook gaat gebeuren is dat mensen permanent weg blijven om wat er tijdens zo'n discussie gebeurd/gezegd is. Mensen die wellicht in andere topics heel waardevol zijn. En dat is een hoge prijs om te betalen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Niet modereren is voor mij (als lid) ook geen optie. Ik denk niet dat we het de vrije loop kunnen laten gaan, want dat worden ook automatisch trollen toelaten in die topics en waar eindigt het dan? Die kant willen we met het forum helemaal niet op. We hebben respect voor elkaar op dit forum altijd hoog in het vaandel gedragen en dat moet zo blijven vind ik.

Als mod:
We lezen veel voorstellen dat we gerust wat harder mogen optreden als het te heftig wordt. Op zich is dat goed om te horen dat jullie er voor openstaan om de regels in die specifieke (meestal) politieke topics wat strakker toe te passen en zelfs wat te verstrengen.
Ik deel echter de mening niet (als mod en nog meer als lid) dat wie in dat topic zijn mening geeft, maar tegen een stoot(je) moet kunnen. Natuurlijk mag er gediscussieerd worden, maar dan wel met respect voor elkaars mening. Vaak is dit eenrichtingsverkeer, iemand met een sterke persoonlijkheid tegen iemand die wat zachter van aard is om het zo maar te noemen, en op die manier jaag je mensen weg van die topics en zelfs het forum, al dan niet tijdelijk. Benno bv geeft aan dat hij zich niet snel aangevallen voelt, maar voor iemand anders is dat helemaal niet zo. Het kan niet niet zo moeilijk zijn om een volwassen discussie te voeren zonder elkaar beginnen te verwijten, racistische uitspraken te doen, elkaar persoonlijk aan te vallen?
Zoals een paar leden ook al schrijven in dit topic: er zijn genoeg websites/fora die dit alles toestaan dus als dit je ding is, ga je gang op die sites, maar op Alles Amerika zal dit, terecht, nooit toegestaan worden.

Er zijn inmiddels heel wat meningen en ook voorstellen gedaan en we bespreken en werken achter de schermen aan een oplossing waar, hopelijk zo goed als iedereen 8) , zich kan mee vinden en komen hier binnenkort uiteraard met de resultaten van die besprekingen. Vanzelfsprekend mogen meningen nog steeds geuit worden in dit topic.
Alvast iedereen bedankt voor de medewerking, alsook voor de leuke positieve boodschappen naar het modteam, dat wordt zeker geapprecieerd door ons allen :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

I second that emotion!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Namens het modteam nogmaals een dankwoord aan een ieder die de moeite heeft genomen mee te denken over een oplossing. Dit wordt zeer gewaardeerd en we hebben elk argument en elke mening zeer zeker gelezen en besproken.

Uiteindelijk zijn we tot een beslissing gekomen. We gaan ervanuit dat de meeste mensen zich hier in kunnen vinden en dat een ieder die AA een warm hart toedraagt deze beslissing zal respecteren.

Er is blijkbaar nog steeds duidelijk behoefte aan een subforum waarin er politieke onderwerpen kunnen worden besproken. Tegelijkertijd storen veel mensen zich aan de toon en sfeer op dat subforum. Om een ieder tegemoet te komen (zowel leden als moderators) lijkt het ons dan ook het meest voor de hand liggend, dat het subforum blijft bestaan, maar dat hier een extra set, aangescherpte regelgeving zal worden toegepast en gehanteerd.

Deze regels zullen zeer duidelijk in het subforum worden gecorrespondeerd en een ieder die mee wilt doen aan politieke discussies kiest er dan ook voor deze te respecteren en op te volgen. Alleen dan denken wij de positieve sfeer op dit forum te kunnen blijven behouden.

Deze extra set regels geldt vanzelfsprekend bovenop de al bestaande regels en luiden als volgt:

De moderator van het politieke subforum is ten alle tijden bevoegd om zonder overleg, naar eigen interpretatie, berichten te verwijderen. De moderator zal echter altijd de onderstaande regels daarbij proberen toe te passen.

1. Alle berichten die niet inhoudelijk zijn of teveel offtopic zijn kunnen zonder overleg verwijderd worden.
2. Alle berichten die op de man zijn gericht (ook al is dit geen 'scheldwoord') of als belediging worden geuit kunnen worden verwijderd.
3. Het meermaals herhalen van dezelfde argumenten is niet wenselijk en dus ook niet de bedoeling. Heb je je mening over een onderwerp geuit, houdt het daar dan bij. Repeterende discussies kunnen worden gesloten of verwijderd.
4. De moderator heeft altijd het laatste woord en hierover wordt niet gecorrespondeerd. Uiteindelijk dien je altijd de beslissing van de moderator te accepteren (ook al ben je het er niet mee eens). Het openlijk bekritiseren van een beslissing zal worden verwijderd.

Voor diegene die toch de noodzaak voelt deze regels te overschrijden gelden de volgende 'sancties' (bij gebrek aan een beter woord):

Bij overschrijding van een van deze regels krijgt het desbetreffende lid een waarschuwing. Is dat niet genoeg dan is volgende waarschuwing een maand ban van het politieke subforum. Een derde waarschuwing is definitieve verwijdering van het politieke forum. Deze verwijdering is gebaseerd op gebruikersnaam, email en IP.

Hopelijk hebben jullie begrip voor deze regels en opzet. In de praktijk hopen wij dat dit niet (meer) zal voor komen en dat het moderatorteam deze regels niet hoeft toe te passen. Maar jullie als leden hebben daar zelf veel invloed op! Dus houdt AllesAmerika een fijne plek waar een ieder met een goed gevoel zijn of haar liefde voor Amerika komt delen :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer