Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mis je nog op AllesAmerika.com?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
jeannette
Amerika-ontdekker

ruilen?

Bericht door jeannette »

Hallo allemaal,
Ik weet niet of het een goed idee is maar kunnen we niet via deze site buiten ervaringen uitwisselen ook gebruiksartikelen uitwisselen, dus ik bedoel dingen die je kunt ruilen of uit lenen die je gebruikt in amerika of foto's. Bijvoorbeeld als iemand een hotelboek heeft van dit jaar en hij heeft het niet meer nodig kun je dat weer aanbieden aan iemand anders, die nog moet gaan, want je hebt er volgens jaar toch niets meer aan want dan zijn de prijzen anders.
Ik mis trouwens de tips pagina of kijk ik er overheen?
Maar dat zou een vraag en aanbod site moeten zijn misschien werkt het niet meteen maar je zou het kunnen proberen.
Of b.v. ik heb een videofilm over Las Vegas gekocht daar krijg je een heleboel informatie op over de hotels en shows.
Als iemand voor de eerste keer gaat is het toch wel leuk als je eerst wat gezien hebt daarvan.
Ik zoek weer een video film over route 66 maar daar heb ik geen reactie op gekregen jammer genoeg.
Maar denk er maar over het is maar een idee
Groetjes van jeannette
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Hoi Dennis,

Ik heb gemerkt dat je bij het off-topic gedeelte ook kunt reageren als gast. Ik vind dit een beetje vreemd, dan krijg je een gastenboek effect, dat iedereen zomaar iets kan plaatsen zonder zich bekend te maken. Het is niet voor niets een forum, dus wat mij betreft: weg met die optie !!!
Laatst gewijzigd door Kansas Wizard op 12 mar 2004, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Thanks voor de heads-up, Wizard! Het was een foutje, ik heb deze optie nu uitgeschakeld. Uitsluitend geregistreerde leden kunnen nog reageren.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
jvinch
Amerikakenner

Blog

Bericht door jvinch »

Dennis,

Misschien kun je site members de mogelijkheid geven een eigen blog op te zetten. Je hebt dan artikelen (uitgebreid, geen echte interactie/discussie nodig), forum posts (discussie nodig en gewenst) en blog entries (minder formeel en uitgebreid als artikelen maar iets gestructureerder dan een forum post)

Het verbetert het interactieve karakter van je site en het kan interessante content opleveren. Tis maar een idee.

Overigens, de kleur van de scrollbar wordt bepaald in je subsilver forum style. Je kunt hem wijzigen in de PHPbb config files of je kunt een ander forum style kiezen. PHPbb heeft een groot aantal forum styles beschikbaar.

Jan
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Klopt, het gaat dan om deze opties:

Code: Selecteer alles

body {
	scrollbar-face-color: #DEE3E7;
	scrollbar-highlight-color: #FFFFFF;
	scrollbar-shadow-color: #DEE3E7;
	scrollbar-3dlight-color: #D1D7DC;
	scrollbar-arrow-color:  #006699;
	scrollbar-track-color: #EFEFEF;
	scrollbar-darkshadow-color: #98AAB1;
}
dus alle opties met "scrollbar-" ervoor.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Hé Dennis,

Als relatief nieuwe "member" van de site valt het mij op dat een aantal topics dateert van vorig jaar en er al een tijd lang niemand meer gereageerd heeft op de desbetreffende vraag.
Is het niet de bedoeling dat een dergelijk forum sluit? :?
Ik lees met enthousiasme een bepaald item, maar zie vervolgens dat alle antwoorden en reacties al maanden geleden (redelijk gecentreerd in de tijd) gegeven zijn?
Verder moet me van het hart, dat ik geniet van het feit, dat ik niet alleen sta in het idolaat zijn van alles dat met de USA te maken heeft.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi René,

Bedankt voor je input!

Ik laat oude berichten altijd staan, omdat ze - ook al liep de discussie lang geleden - toch nog een bron van informatie voor andere lezers kunnen zijn. En als die lezers nog iets willen toevoegen, dan moet dat zeker mogelijk zijn. Da's alleen maar leuk: een oude discussie die weer naar voren getrokken wordt.

Voel je dus ook niet bezwaard om toch nog een berichtje aan een bepaald oud onderwerp toe te voegen... wie weet wat voor reacties je nog krijgt!
Dennis

rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Dennis,

Je website begint zo langzamerhand behoorlijk uit zijn jasje te groeien. Voor mijbij tijd en wijle niet meer te overzien (voor jou lijkt me, nauwelijks meer te beheren).

Bestaat er een mogelijkheid een zoekgenerator toe te voegen in de website :?:

Soms wil ik eens iets over een bepaald onderwerp weten en ben dan vervolgens tijden kwijt met uitzoeken of er over dat specifieke onderwerp al eens een draadje is uitgezet.... Of nog listiger, een ander draadje komt na verloop van tijd (lees reacties) uit op datgene waar ik antwoord op zoek. (Dus bij een heel andere lead.)

Groeten René
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi René,

Ja hoor, dat kan. Heel makkelijk zelfs! :wink:

:arrow: Zoeken in het forum: klik op de knop "Zoeken" bovenaan elk scherm.

:arrow: Zoeken in de AllesAmerika.com website: op de homepage staat de zoekmachine, als je een klein beetje naar beneden scrollt.
Dennis

saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

edit: :lol:

Ik ben dan wel niet Dennis, maargoed:

Op het forum is in elk geval een zoekmogelijkheid, zie het menu rechtsbovenin. Daarmee kun je vrij specifiek zoeken.

Wat betreft de website zelf, voor zover ik weet staat alles gewoon statisch in een pagina en het is vrij lastig om daar in te zoeken, lastiger dan bijv. in een database. Eventueel zou je op google het volgende kunnen doen:

Code: Selecteer alles

zoeksleutel site:allesamerika.com
Zo laat je google alleen zoeken binnen het domein allesamerika.com

Ik hoop dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen...;)
Laatst gewijzigd door saknopper op 19 jun 2004, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gernand
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gernand »

Rene,

Er zit een zoekgenerator op de homepage van de site onder "Meest recente forumdiscussies..."
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Heren,

Beiden bedankt voor de info.
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

weet je wat ik NIET mis?: RECLAME!!! :lol: normaal al sje op een site zit staan er wel duizenden reclame dingen ik erger me daar altijd zo aan, maar hier is dat niet!!! 8)
Maarten
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Reisverslagen

Bericht door nieuwenoord »

Ik durf na een week lidmaatschap eigenlijk nog geen commentaar te leveren :roll: . Ik vind het een goed forum, interessant, vriendelijk van sfeer, behulpzame mensen.

Ik ben wel behoorlijk aan het zoeken geweest naar links naar reisverslagen van mensen van het forum. Misschien is het handig om deze in één blokje te verzamelen?

Groet,
Monique
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat mij op zich wel leuk lijkt, maar ik weet niet of dit forum zich daarvoor verleent – is een ‘chat’ forum. We hebben natuurlijk het off topic forum voor berichten die niets met Amerika te maken hebben - Maar daar zitten volgens mij ook enkele restricties aan.. namelijk dat het een Amerikaforum blijft.

Ik denk zelf dat zo’n ‘chat’ forum met weinig restricties, meer voordelen kan opleveren dan nadelen. Het mogelijk ontlasten van interessante discussies in de andere forums, door tussenkomst van niet relevante opmerkingen. - Het voorkomen van subdraadjes in de bestaande draad - Mogelijkheid om elkaar wat beter te leren kennen, zonder direct beperkt te zijn tot het sturen van privé berichten. Ook valt mij op dat nieuwe leden zich vaak zo thuis voelen op een nieuw forum, en door de nieuwigheid de behoefte hebben overal hun ‘two cents’ te geven ; )). Een ‘chat’ forum zal daar ook uitkomst in bieden. Plus heb je al het gechatter gecentreerd in één forum..

Ik bedoel dus echt een ‘chatty’ forum, zoals het woord zich letterlijk vertaald.. Gezellige babbel van persoonlijke aard.. en niet direct relevant.. Bovendien hoef je de berichten niet te bewaren voor onbepaalde tijd. Omdat ze niet echt van waarde zijn, kun je na verloop van tijd het forum opschonen.

Je zou van een ‘chatty’ forum, een hidden forum kunnen maken voor members only, zodat forumbezoekers dat forum niet kunnen zien, tenzij ze registreren en inloggen.. en dus de vele bezoekers die het forum als guest lezen, niet direct geconfronteerd worden met een hoop onbelangrijk gechatter ; )

Als dit niet de bedoeling is van america.com, dan begrijp ik dat overigens : )

Groet Sandy,
(lang van draad ; ))

-
Laatst gewijzigd door Sandy op 02 mei 2005, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sandy schreef:Je zou van een �chatty� forum, een private hidden forum kunnen maken voor members only, zodat guests dat forum niet kunnen zien, tenzij ze zich registreren en inloggen.. En dus de vele bezoekers die het forum als guest lezen, niet direct geconfronteerd worden met een hoop onbelangrijk gechatter ; )
met een minimum aantal posts :)

Dit zie je vaker op forums.. de 'Huiskamer'.. Hier kun je alleen in als je bewezen hebt een bijdrage te kunnen leveren aan het forum..

:dance: :beerchug: :dance: :beerchug: :dance: :beerchug:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Het met elkaar "chatten" zou een leuke toevoeging zijn aan dit forum.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Vele zetten hun MSM er bij.
Kan je ook met elkaar chatten.
Zo heb ik regelmatig eens een leuk gesprekje met Petra/VS.

Persoonlijk vind ik zo'n algemene chat geen goed idee.
Wordt veel te veel door elkaar gepraat.

Maar ik ben wel te vinden om af en toe met iemand over Amerika te chatten. Zet me gerust bij je contactpersonen ...
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou het leuk vinden als je meer van je persoonlijke verhalen op de site zet. Dit vind ik altijd zeer leuk om te lezen. vooral hoe jij naar Amerika bent verhuisd.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ja, ik ben ook VOOR een chatsite op dit forum. Goed idee, Sandy!!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer