Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Bericht door Dennis »

Na dit met jullie als leden besproken te hebben, er intern overleg over gepleegd te hebben en er zelf goed over nagedacht te hebben, introduceer ik op het AllesAmerika.com forum vanaf nu het donateurschap. Zeker nadat Ziva hier nogmaals uiteenzette waarom zo'n optie een goed idee is voor sommigen, heb ik besloten hiermee nu van start te gaan.

Het forum groeit heel hard (van 11.500 leden nog slechts weken geleden tot bijna 12.100 nu en bovendien vele duizenden niet-geregistreerde meelezers) en sinds kort zijn reclamebanners noodzakelijk gebleken om in het onderhoud van de site te voorzien. Er vinden nog steeds tests plaats in welke vorm dat gaat zijn - zoals sommigen ook al gemerkt hebben - wat soms niet even prettig is, maar wel nodig.

Sommige leden hebben aangegeven dat ze het AA-forum graag willen ondersteunen en anderen, zoals Ziva, hebben aangegeven dat ze een optie willen hebben om geen reclames te zien op het forum.

Vanaf nu heb je dus een keuze! :)

Je kunt ervoor kiezen om het forum door middel van een vrijwillige donatie van 12 euro per jaar (1 euro per maand) het bedrag van jouw keuze te ondersteunen, met als extra bonus dat je dan, als je dat wilt, gedurende die periode helemaal geen reclame meer zult zien als je ingelogd bent. Vind je dit een leuk forum waar je veel tijd kunt doorbrengen en dat je wilt ondersteunen? En/of wil je dit forum bezoeken zonder dat je reclame ziet? Dat kan vanaf nu. Meld je aan als donateur en ik zorg ervoor dat je, als je hiervoor kiest, op het AA-forum geen reclame meer ziet. Daarnaast kun je ervoor kiezen een vermelding van je donateurschap in je profielnaam te krijgen.

Hoe werkt het donateurschap?

Doneren kan door mij, Dennis, een Persoonlijk Bericht te sturen met het onderwerp "Donateur". Vermeld bovendien of je reclame wilt blijven zien op het forum (ja/nee) en meld het ook als je je donateurschap niet in je profiel vermeld wilt zien. Het bedrag mag je geheel zelf kiezen, hoewel de gesuggereerde donatie 1 euro per maand is. Wat is het AllesAmerika.com forum voor jou waard? Je kunt het nu zelf bepalen. Je donatie blijft geldig tot 31 december van het huidige jaar.

Aan het eind van het jaar krijg je een berichtje waarbij je kunt kiezen of je je donateurschap wilt voortzetten of niet; je kunt dan weer opnieuw bepalen wat je wilt doen.

Je hebt nu dus een keuze. Wil je geen reclame zien of het AA-forum gewoon een steuntje in de rug geven? Dan kan dat nu. Vind je dat de reclame je af en toe wat nuttigs te bieden heeft, stoort het je niet of wil je gewoon gratis van het forum blijven genieten? Dat kan dat ook en dan blijft het forum voor jou uiteraard gewoon 100% toegankelijk.

Samenvattend: donateur worden is op geheel vrijwillige basis. Deze optie is uitsluitend bedoeld voor diegenen die het AA-forum een steuntje in de rug willen geven of die geen reclame willen zien. Uiteraard is en blijft het AA-forum altijd gratis! :)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Ziva
Amerika-expert

Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)

Bericht door Ziva »

Nou ik word op mijn wenken bediend zeg! Super goed :)

Rest mij alleen nog de vraag hoe het geld kan worden overgemaakt en dan met name voor mensen die in Nederland of Belgie wonen en mensen die in Amerika (of niet euro landen) en of je dan in $ kunt betalen.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Graag gedaan. :wink: Jouw bericht was voor mij de spreekwoordelijke druppel: degenen die dit willen, moeten de kans hebben om op zo'n manier het forum te ondersteunen.

Ik heb een rekening in Nederland waar je vanuit Europa naar kunt overschrijven. Amerikanen kunnen mij een check sturen voor het bedrag in dollars (of je wilt omrekenen laat ik dan aan jou over). De specifieke instructies geef ik je als je me een PB stuurt.
Dennis

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Gebruik ook paypal, die leveren meteen zo een "Donate here" button erbij.

Afbeelding
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Erg goed initiatief (ik heb je een PB gestuurd Dennis).

De opmerking van DejaVu ondersteun ik van harte. Paypal heeft mijn voorkeur qua betaalwijze.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

PayPal ga ik onderzoeken, geef me even de tijd om het uit te zoeken. :)
Dennis

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ok je hebt 2 uur de tijd. :mrgreen:
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Dennis schreef: Samenvattend: donateur worden is op geheel vrijwillige basis. Deze optie is uitsluitend bedoeld voor diegenen die het AA-forum een steuntje in de rug willen geven of die geen reclame willen zien. Uiteraard is en blijft het AA-forum altijd gratis! :)
Het voelt anders niet vrijwillig. Het is betalen of reclames verdragen op het (GRATIS) forum. Wie garandeert mij dat het forum straks niet vol geplempt wordt met reclames om iedereen te "dwingen" te betalen.
Ik kijk het even aan, maar als het aantal reclames mij tegen gaat staan, dan ben ik vertrokken van dit forum.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

heleen72, ik snap jouw punt, maar vind het toch niet geheel fair. Het forum zal toch op de een of andere manier draaiende gehouden moeten worden en als de bezoekersaantallen groeien dan kost dit toch geld. Wil het forum gratis blijven dan zal of Dennis geld toe moeten leggen (wat ik zelf ook niet zou doen) of zal er iets gevonden moeten worden wat geld binnenbrengt. Reclame is dan een optie. Als het blijft zoals nu vind ik het geen probleem, alhoewel die reclamebalk in het midden in plaats van bovenaan wel behoorlijk dwingend is.
Ik denk dan ook niet dat het hele forum volgeplempt gaat worden met reclame, want dan haakt iedereen af, en heb je alsnog niks meer over. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat het erg dwingend overkomt.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar waarom kost het forum meer als er meer bezoekers zijn?
En dan nog iets anders. Als ik donateur wordt, krijg ik dan ook inzicht in de financiën? Dus hoeveel er verdiend wordt en waar "mijn" geld naartoe gaat? Zo gaat het tenminste wel bij mijn sportvereniging.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het kost meer geld omdat er meer bandbreedte gehuurd dient te worden (bandbreedte is hoeveel bezoekers tegelijkertijd op het forum actief kunnen zijn) en meer serverruimte (waarop alle software en berichten geplaatst worden). En beiden kosten geld.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dennis, ik vind het een goed idee! :D

Ik denk wel dat je er goed aan doet voor het donateurschap wel wat voorwaarden/regels/rechten/plichten op te stellen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Heleen72 schreef:Het voelt anders niet vrijwillig. Het is betalen of reclames verdragen op het (GRATIS) forum. Wie garandeert mij dat het forum straks niet vol geplempt wordt met reclames om iedereen te "dwingen" te betalen. Ik kijk het even aan, maar als het aantal reclames mij tegen gaat staan, dan ben ik vertrokken van dit forum.
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Hoe denk je dat ze bij tv-stations en radiostations leven? En kranten en tijdschriften? Als eigenaar moet je betalen voor alles en dat was voor het AA-forum niet anders in de ongeveer 8-9 jaar dat er geen enkele reclame te vinden was. Bovendien moet je als persoon proberen te leven van je werk, en dat is wat ik probeer te doen, zeker nu ik (spoiler voor de lezers van mijn emigratieverhaal) een gezin heb.

Ik heb dit al eens eerder gezegd: ik ga het forum nooit "volplempen" met reclames. Dat is helemaal niet de bedoeling en dat wil ik ook helemaal niet! Ik probeer een goede balans te vinden waarbij ik de AA-ervaring niet teveel beïnvloedt en ben dus nu tests aan het uitvoeren om te zien wat wel en niet werkt. Of de banners op deze positie blijven staan is dus helemaal niet zeker; ik wil het alleen graag even uitproberen.
Dennis

Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Duidelijk verhaal van zowel Hockey als Dennis.
Toch blijf ik het kritisch in de gaten houden :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het blijft altijd een beetje een dubbel verhaal: zonder bezoekers geen posts en dus geen inhoud van je Forum. Maar met een heleboel actieve bezoekers heb je veel inhoud en dus veel verkeer wat betaald moet worden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

organiseer een wedstrijd met als prijs: een jaar lang gratis reclamevrij forum! :thumbup: :mrgreen:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zie de website als een auto. Hoe meer mensen erin moeten hoe groter de moet auto worden om comfortabel te kunnen rijden ;)
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Dennis schreef:.............nu ik (spoiler voor de lezers van mijn emigratieverhaal) een gezin heb.......
:mumum:
Voortaan de spoilers heel klein of in het wit..... Nu moet je trouwens heel snel op de proppen komen met de rest van het verhaal.....
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik vind het een goed initiatief en zal je zeker een PB sturen. Moet ik zeggen dat die reclame me worst zal wezen want ik kan dat goed 'buitensluiten'. Ik zie het gewoon niet als ik online ben. Maar ik draag met plezier mijn steentje bij omdat tegenwoordig voor niks de zon op gaat, maar het draaiende houden van zo'n site gewoonweg geld kost.

In eerste instantie reageer ik (innerlijk) ook heftig op de reactie van Heleen. Inzicht in Financien? Teveel reclame en dan maar wegwezen?

Dit forum heeft zijn waarde voor veel mensen wel bewezen en ik kijk wel over een beetje reclame heen.

Goed idee Dennis!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik snap Heleen's standpunt wel aangaande inzicht in de financiën. Betalen om het forum overeind te houden prima, iemands inkomen spekken niet prima. Met inzicht krijgen in de financiën kan je dit tegemoet komen.
Noot: Hiermee wil ik wel nadrukkelijk aangeven dat ik vertrouwen heb in Dennis, maar dat ik enkel uitleg waarom iemand inzicht vraagt in financiën.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer