Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik volledig begrijp dat ik hier een bezoeker/lid ben van het forum en het niet aan mij is om uit te maken wat de beste manier is om het te beheren. Toch vind ik het een vrij complexe zaak eerlijk gezegd. Dit forum is een geweldige bron van informatie. Ikzelf heb erg veel gehad aan de kennis die ik hier gevonden heb. Als tegenprestatie probeer ik de kennis die ik heb opgedaan in mijn persoonlijke ervaringen weer te delen met anderen die op dit forum zoeken naar informatie. Dat is in mijn ogen een mooie win-win situatie.
Nu is het natuurlijk wel zo dat de site technische kosten heeft. Dat het forum kostendekkend moet zijn op enige wijze vind ik prima. Maar dat het forum daarnaast ook inkomsten genereert voor Dennis geeft mij een dubbel gevoel. Er zijn veel leden en moderators die meer dan het dubbele aantal posts hebben ten opzichte van Dennis en daardoor zou je de conclusie kunnen trekken dat deze vrijwilligers meer bijdragen aan het forum dan degene die de inkomsten ontvangt...sjah...dat vind ik dan weer wat krom. Dan zou ik liever een constructie hebben waarbij de advertenties/donaties ten eerste zorgen voor de hosting kosten en dat van het gedeelte wat er daarna over blijft er ook iets gedaan wordt voor de moderators en de leden die het meeste bijdragen aan het forum.
Wellicht zie ik het compleet verkeerd hoor als lid/bezoeker, maar in mijn ogen houdt Dennis zich meer bezig met de AA site en de technische hosting kant met Stan en doen de moderators het meeste werk op het forum. Ik zou dan ook sneller een donatie geven als ik zou weten dat personen zoals Petra, Kastelke en de anderen hier ook voordeel van hebben.
Alternatief zou zijn om alleen de hostingkosten er uit te halen omdat op zich de meeste leden ook bijdragen en zonder die bijdrages het forum an sich ook niet werkt. Dan zou je een soort van doel kunnen hebben. Stel dat de hosting kosten $3000 per jaar zijn, dan zou je een donate button met een metertje er bij kunnen zetten die dan weer wordt afgesloten als het doel is bereikt. (Beetje zoals wikipedia enkele keren heeft gedaan). Ook daar zou ik persoonlijk sneller bij doneren.
Nu is het natuurlijk wel zo dat de site technische kosten heeft. Dat het forum kostendekkend moet zijn op enige wijze vind ik prima. Maar dat het forum daarnaast ook inkomsten genereert voor Dennis geeft mij een dubbel gevoel. Er zijn veel leden en moderators die meer dan het dubbele aantal posts hebben ten opzichte van Dennis en daardoor zou je de conclusie kunnen trekken dat deze vrijwilligers meer bijdragen aan het forum dan degene die de inkomsten ontvangt...sjah...dat vind ik dan weer wat krom. Dan zou ik liever een constructie hebben waarbij de advertenties/donaties ten eerste zorgen voor de hosting kosten en dat van het gedeelte wat er daarna over blijft er ook iets gedaan wordt voor de moderators en de leden die het meeste bijdragen aan het forum.
Wellicht zie ik het compleet verkeerd hoor als lid/bezoeker, maar in mijn ogen houdt Dennis zich meer bezig met de AA site en de technische hosting kant met Stan en doen de moderators het meeste werk op het forum. Ik zou dan ook sneller een donatie geven als ik zou weten dat personen zoals Petra, Kastelke en de anderen hier ook voordeel van hebben.
Alternatief zou zijn om alleen de hostingkosten er uit te halen omdat op zich de meeste leden ook bijdragen en zonder die bijdrages het forum an sich ook niet werkt. Dan zou je een soort van doel kunnen hebben. Stel dat de hosting kosten $3000 per jaar zijn, dan zou je een donate button met een metertje er bij kunnen zetten die dan weer wordt afgesloten als het doel is bereikt. (Beetje zoals wikipedia enkele keren heeft gedaan). Ook daar zou ik persoonlijk sneller bij doneren.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Exact!OscarG schreef: Wellicht zie ik het compleet verkeerd hoor als lid/bezoeker, maar in mijn ogen houdt Dennis zich meer bezig met de AA site en de technische hosting kant met Stan en doen de moderators het meeste werk op het forum. Ik zou dan ook sneller een donatie geven als ik zou weten dat personen zoals Petra, Kastelke en de anderen hier ook voordeel van hebben.
Dat voelt voor mij ook al een stuk beter.OscarG schreef: Alternatief zou zijn om alleen de hostingkosten er uit te halen omdat op zich de meeste leden ook bijdragen en zonder die bijdrages het forum an sich ook niet werkt. Dan zou je een soort van doel kunnen hebben.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Tja, zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken. Maar als ik de commentaren van RiverCola en OscarG lees, moet ik ze eigenlijk wel een beetje gelijk geven.
De moderators steken enom veel tijd in het forum waar ze niet voor betaald krijgen. En het forum wordt vooral draaiend gehouden door veel forumleden die advies geven,en o.a. reisverslagen en routekaartjes maken.
De moderators steken enom veel tijd in het forum waar ze niet voor betaald krijgen. En het forum wordt vooral draaiend gehouden door veel forumleden die advies geven,en o.a. reisverslagen en routekaartjes maken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hier ben ik het absoluut niet mee eens.OscarG schreef:en dat van het gedeelte wat er daarna over blijft er ook iets gedaan wordt voor de moderators en de leden die het meeste bijdragen aan het forum.
<knip>
Ik zou dan ook sneller een donatie geven als ik zou weten dat personen zoals Petra, Kastelke en de anderen hier ook voordeel van hebben.
Op het moment dat voor die richting gekozen wordt is het mijns inziens gauw gedaan met het forum.
Zowel de mods als vele forumbezoekers steken veel tijd en energie in het forum. Dit doet men omdat men anderen graag behulpzaam is. Op het moment dat geld hierin een rol gaat spelen ben je verkeerd bezig. Een forum als dit moet zijn succes hebben van de passie van de mods en de forumleden. Mij geeft het voldoening als ik iemand met een vraagstuk kan helpen. De waardering is mijn beloning, dat hoef ik niet in geld terug te zien.

Een donatie geef je omdat je feeling hebt met het forum. Dennis heeft duidelijk aangegeven waarvoor de donaties gebruikt worden:
En volgens mij is daar niets mis mee.(2) Er bleek enige verwarring te zijn over het doel van de donaties. Misschien ten overvloede, maar het doel is dit:
- Donaties worden gebruikt om de kosten van het runnen van het AA-forum en de site te dekken;
- Donaties worden gebruikt om eventuele andere kosten (waar nodig) te dekken van forumgerelateerde zaken, bijvoorbeeld ter ondersteuning van (het organiseren van) de meeting.
Roland
Ik ben het hierin eens met Roland... daarnaast is de ene mod volgens mij ook actiever dan de ander (en dat begrijp ik ook goed). De ene mod is ook langer moderator dan de ander, en hoe dan met de ex-mods die jaren actief zijn geweest. En hoe zit het met andere tijdrovende activiteiten ten behoeve van AllesAmerika, zoals: het organisatieteam van de jaarlijkse AA meeting (en in het verleden), die verrichten ook veel werk voor nop. Hiermee wil ik de inzet, tijd en werk van de moderators absoluut niet bagatelliseren, maar hoe ga je die waardering in geld uitdrukken en moet je dat wel in geld uitdrukken. Ik zou dan eerder kiezen voor een jaarlijkse cadeaubon, dinerbon of iets in die strekking.
Sandy
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is zo met al het vrijwilligerswerk. Dat kun je niet uitdrukken in geld, enkel in waardering.
Wellicht maar een jaarlijkse Moderator Bedank Dag instellen
Wellicht maar een jaarlijkse Moderator Bedank Dag instellen

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Is dat de dag na de DejaVu bedank dag? 

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar heb ik die vraag eerder gelezen?
In een poll van 2 weken geleden hier op het forum. Gek genoeg was iedereen er voorstander van.
Ja was een populaire poll.Moet er een DejaVu bedankdag komen?
Ja (96%)
Nee (0%)
Is dat die dag voor de moderator bedankdag? (4%)
Aantal stemmen: 1104
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet ook niet de 'ex-moderator bedank dag' he! Want nu kom ik niet meer op jouw vingers tikken. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die valt samen met 'Crazy Canadian Day' toch?
Die optie heeft ook helemaal niet mijn voorkeur. Ik wilde alleen aangeven dat ik juist vind dat er door een hoop mensen veel vrijwillige tijd besteed wordt aan het forum. Zonder de tijd die al die mensen er in steken is het forum niet veel meer. Daarom zou ik het jammer vinden als door donaties + reclame alleen de eigenaar van het forum er inkomsten uit haalt.
Nu begrijp ik dat Dennis de donaties zal gebruiken voor de hosting van de site enz, maar dan zou ik het persoonlijk prettig vinden om wat meer feedback te krijgen. Is het doel van het kostendekkend maken bereikt? Zitten we er nog ver van af? Enz. Bovendien staat er in de quote van het stukje van Dennis ook dat het wordt gebruikt om de kosten voor de hosting van de site te dekken. Maar ik zie de site en het forum toch echt als twee aparte dingen. De site is echt door Dennis gemaakt en onderhouden en dat is allemaal zijn werk. Compleet geen problemen mee dat hij daar al zijn inkomsten uit haalt, hoe meer hoe beter zou ik zeggen!
Het forum is echter opgebouwd door veel vrijwilligers en daar zou dus niet door 1 persoon winst op gemaakt hoeven te worden juist door donaties van diezelfde vrijwilligers.
Nu begrijp ik dat Dennis de donaties zal gebruiken voor de hosting van de site enz, maar dan zou ik het persoonlijk prettig vinden om wat meer feedback te krijgen. Is het doel van het kostendekkend maken bereikt? Zitten we er nog ver van af? Enz. Bovendien staat er in de quote van het stukje van Dennis ook dat het wordt gebruikt om de kosten voor de hosting van de site te dekken. Maar ik zie de site en het forum toch echt als twee aparte dingen. De site is echt door Dennis gemaakt en onderhouden en dat is allemaal zijn werk. Compleet geen problemen mee dat hij daar al zijn inkomsten uit haalt, hoe meer hoe beter zou ik zeggen!
Het forum is echter opgebouwd door veel vrijwilligers en daar zou dus niet door 1 persoon winst op gemaakt hoeven te worden juist door donaties van diezelfde vrijwilligers.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die zijn er niet. Dat zijn de ingeweken Nederlanders.Njit schreef:Die valt samen met 'Crazy Canadian Day' toch?
Elke
Ik draag sinds vandaag een principiële button!kastelke schreef:Vergeet ook niet de 'ex-moderator bedank dag' he! Want nu kom ik niet meer op jouw vingers tikken.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:

Elke
Ik snap niet zo goed waarom iedereen zich ineens zo druk maakt om die donaties. Ze zijn toch vrijwillig?
Je hoeft helemaal geen geld te doneren als je dat niet wilt en dan kun je nog steeds lid blijven, nog steeds dezelfde dingen doen, nog steeds dezelfde mensen spreken. Dennis heeft al aangegeven waar de kosten hem in gaan zitten en als Dennis er zijn brood mee wil verdienen is dat toch zijn goed recht? Hij doet daar helemaal niet geheimzinnig over en nogmaals, als je daar niet aan bij wilt dragen, dan draag je toch niets bij?
Ik zie de site en het forum als integraal geheel ook al kom ik vaker op het forum als op de site. Het forum is nou eenmaal PHBB en op een apart url benaderbaar maar als Dennis het zou willen kan hij het forum ook op anders maken en dan volledig integreren in de site en dan is het helemaal 1 geheel. Verder is het forum denk ik in relatief korte tijd enorm gegroeid en dat brengt nu eenmaal kosten met zich mee. Ik prefereer een goed draaiend forum over een krakkemikkig forum en als ik daaraan bij kan dragen vind ik dat de moeite waard. Maar wederom, iedereen mag dat zelf bepalen.
Met alle respect voor ieder zijn mening en ideeen maar uiteindelijk bepaald de "eigenaar" van de site wat er met een site gebeurd. Alleen omdat je frequent meedeelt in informatie en post op dit foum betekent dat niet dat je daarom ook iets van zeggenschap hebt. Ik vind juist dat Dennis heel goed luistert en meedenkt over wat mensen graag willen maar ergens houdt het ook wel op. Je kunt nooit iedereen tevreden houden natuurlijk.
Over het moderatorschap, ik denk dat dit meer een "roeping" is dan een baan. Je wordt moderator omdat je het leuk vindt, omdat je er de persoon voor bent en omdat je als voornaamste doel hebt forumbezoekers te helpen en waar nodig te corrigeren. Dat is nooit in geld uit te drukken en ik denk zelfs dat wanneer je dat wel zou doen je een heel ander type moderator aantrekt dan de toffe club moderators die we nu hebben. Wel vind ik het ook leuk als de moderators van tijd tot tijd door ons of door Dennis met iets van het donatiegeld in het zonnetje gezet kunnen worden met de al eerder genoemde kadobonnen of iets anders leuks. Maar dat is meer om waardering op een andere manier te laten blijken dan door het te zeggen. Maar misschien dat de moderators zelf hun visie daarop beter kunnen geven.
Je hoeft helemaal geen geld te doneren als je dat niet wilt en dan kun je nog steeds lid blijven, nog steeds dezelfde dingen doen, nog steeds dezelfde mensen spreken. Dennis heeft al aangegeven waar de kosten hem in gaan zitten en als Dennis er zijn brood mee wil verdienen is dat toch zijn goed recht? Hij doet daar helemaal niet geheimzinnig over en nogmaals, als je daar niet aan bij wilt dragen, dan draag je toch niets bij?
Ik zie de site en het forum als integraal geheel ook al kom ik vaker op het forum als op de site. Het forum is nou eenmaal PHBB en op een apart url benaderbaar maar als Dennis het zou willen kan hij het forum ook op anders maken en dan volledig integreren in de site en dan is het helemaal 1 geheel. Verder is het forum denk ik in relatief korte tijd enorm gegroeid en dat brengt nu eenmaal kosten met zich mee. Ik prefereer een goed draaiend forum over een krakkemikkig forum en als ik daaraan bij kan dragen vind ik dat de moeite waard. Maar wederom, iedereen mag dat zelf bepalen.
Met alle respect voor ieder zijn mening en ideeen maar uiteindelijk bepaald de "eigenaar" van de site wat er met een site gebeurd. Alleen omdat je frequent meedeelt in informatie en post op dit foum betekent dat niet dat je daarom ook iets van zeggenschap hebt. Ik vind juist dat Dennis heel goed luistert en meedenkt over wat mensen graag willen maar ergens houdt het ook wel op. Je kunt nooit iedereen tevreden houden natuurlijk.
Over het moderatorschap, ik denk dat dit meer een "roeping" is dan een baan. Je wordt moderator omdat je het leuk vindt, omdat je er de persoon voor bent en omdat je als voornaamste doel hebt forumbezoekers te helpen en waar nodig te corrigeren. Dat is nooit in geld uit te drukken en ik denk zelfs dat wanneer je dat wel zou doen je een heel ander type moderator aantrekt dan de toffe club moderators die we nu hebben. Wel vind ik het ook leuk als de moderators van tijd tot tijd door ons of door Dennis met iets van het donatiegeld in het zonnetje gezet kunnen worden met de al eerder genoemde kadobonnen of iets anders leuks. Maar dat is meer om waardering op een andere manier te laten blijken dan door het te zeggen. Maar misschien dat de moderators zelf hun visie daarop beter kunnen geven.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
De kosten van de site en het forum lopen over mekaar heen, zoals je kan zien aan de URL is het forum geïntegreerd in het allesamerika.com domein, al zijn de fysieke servers wel gescheiden. Je hebt dan ook nog de reisverslagen, hotelbeoordelingen en rondreizen gedeeltes van de site die ook weer diep in het forum geworteld zijn.OscarG schreef:... Bovendien staat er in de quote van het stukje van Dennis ook dat het wordt gebruikt om de kosten voor de hosting van de site te dekken. Maar ik zie de site en het forum toch echt als twee aparte dingen. ...
Dennis heeft aan de donaties niet te gebruiken als inkomen en hij is volgens mij integer en eerlijk en zal dat ook zo aanhouden.
Wat jullie natuurlijk niet zien is dat Dennis actief aanwezig is om leiding en bijstand te geven aan het mod team. Wij bespreken ook het hele donatie verhaal daar volop met mekaar.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Allereerst wil ik jullie allemaal ontzettend bedanken voor je input. Het is de mods en mij duidelijk dat jullie bijzonder begaan zijn met het forum! Jullie opmerkingen waarderen de mods en ik bijzonder en we zullen ze allemaal 'achter de schermen' bespreken. Het is duidelijk dat het laatste woord over de donaties nog niet is gezegd, dus we gaan hiermee aan de slag en proberen een betere oplossing te vinden met inachtneming van jullie wensen.
Echter, binnen een paar dagen ga ik op vakantie en ik zal dan gedurende drie weken minder aanwezig zijn op het forum. Het wordt dan dus tijdelijk lastig om goed te kunnen reageren op jullie vragen en opmerkingen - ik kan namelijk minder goed actief deelnemen aan de discussie. We zouden daarom deze discussie nu tijdelijk willen stopzetten tot mijn terugkomst op 20 april, zodat we alles goed op ons kunnen laten inwerken en waar nodig wijzigingen kunnen maken met betrekking tot de donaties.
Ik hoop op jullie begrip in deze!
Echter, binnen een paar dagen ga ik op vakantie en ik zal dan gedurende drie weken minder aanwezig zijn op het forum. Het wordt dan dus tijdelijk lastig om goed te kunnen reageren op jullie vragen en opmerkingen - ik kan namelijk minder goed actief deelnemen aan de discussie. We zouden daarom deze discussie nu tijdelijk willen stopzetten tot mijn terugkomst op 20 april, zodat we alles goed op ons kunnen laten inwerken en waar nodig wijzigingen kunnen maken met betrekking tot de donaties.
Ik hoop op jullie begrip in deze!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijne vakantie alvast gewenst!