Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles Amerika Meeting 2013

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.

poll over de AA meeting

Peiling eindigde op 14 sep 2012, 17:56

Ik wil graag naar de meeting komen zoals die de voorbije jaren was (met eten en drank van 16u tot 23 u oid) Met inschrijving.
23
25%
Ik wil graag naar de meeting komen, maar zonder eten evenwel georganiseerd met deelnameprijs voor drank/zaal/activiteiten. Met inschrijving.
9
10%
Ik wil graag naar de meeting komen maar zonder organisatie. Enkel een locatie waar je je eigen drankjes betaalt. Met inschrijving voor zaalhuur.
17
19%
Ik kom al samen met forumleden die ik wil spreken en heb geen behoeft aan een algemene meeting.
8
9%
Ik heb helemaal geen behoefte aan een bijeenkomst.
34
37%

Totaal aantal stemmen: 91

Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Alles Amerika Meeting 2013

Bericht door Iris_1982 »

ned in MO schreef:Ik vind de reaktie van een aantal nogal overtrokken. De mensen die zeggen het minder leuk te vinden zie ik ook maar zelden over dde echte amerika topics discussieren, maar hangen alleen maar rond in het off topic forum over hun vakantie in Turkije, het schuurtje dat ze aan het bouwen zijn en dat hun kind maar niet uit de luiers wil bij wijze van spreken. Dit komt denk ik ook omdat een aantal al langere tijd niets met de USA van doen heeft en van het AA forum een soort facebook maakt. Echter ik denk dat er genoeg mensen zijn die een nieuwe USA vakantie etc in de planning hebben en die veel baat bij een meeting kunnen hebben.. Ik zelf kan er helaas nooit bij zijn aangezien ik aan de overkant woon :sadcry:

De sfeer vind ik niet echt veranderd. Er zijn een aantal vaste personen verdwenen en er zijn nieuwe bijgekomen. So be it. Soms gaat het er stevig aan toe in discussies. Leuk toch? Dat daar af en toe een hard woord bij valt is toch niet erg? Zo lang er maar geen grote scheldpartijen zijn. Daar wordt niemand beter van en over het algemeen houdt men zich daar netjes aan. Een forum waar iedereen maar ja en amen moet zeggen en nergens tegen in mag gaan is maar een saai forum.

Als dít reacties zijn die men "onbeschoft en onaardig" :shock: vindt kan je het forum wel opdoeken denk ik. Ik zie hier werkelijk niks onbeschofts dan wel onaardigs in en als mensen over dit soort normale teksten al vallen......?? :blink: Dan snap ik nu ook waarom ik de "sfeerverandering" zelf niet zo merkbaar vind. Bovendien hou ik wel van een beetje discussie, maar er zijn hier toch wel veel mensen met wat langere tenen (was me al eerder opgevallen :wink: ). Jammer! Het lijkt me ook heel vermoeiend als je uit zulk soort teksten al dingen kunt halen die jij enorm op jezelf betrekt...maar misschien stoot ik hiermee ook alweer mensen voor het hoofd.
Ik heb altijd geleerd dat je een discussie prima los kunt zien van een persoon. Dus dat ik het nu misschien niet met bepaalde mensen hier eens ben wil niet zeggen dat ik een hekel aan hen heb. Absoluut niet. Als iemand kritiek heeft op een foto van mij, heb ik ook geen hekel aan die persoon. Er zijn helaas mensen die daar minder goed mee overweg kunnen...
Kijk naar de politiek: daar staan ze in debatten als kemphanen tegenover elkaar om daarna lachend een borrel samen te drinken. Mooi toch?

Anyway: wat betreft het organiseren van de meetings: ik zou het jammer vinden (*ook al zal ik me voor de 2013 meet niet aanmelden) dat deze toch wel leuke AA traditie verloren gaat. Ik vind het ook goed dat er wordt nagedacht over een andere opzet. Wellicht werkt dat beter (hoewel ik de locatie in Zaltbommel altijd top vond hoor!) en trekt het andere mensen weer over de streep. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Iris_1982 op 16 aug 2012, 10:25, 4 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

cincijansen schreef:Het is meer dat als er een verhitte discussie in een topic is, de boel wordt afgekapt (want metadiscussie) of reacties worden verwijderd. Want we moeten wel lieffff :roll: tegen elkaar doen (zie topic reageren op nieuwe leden). Ik vind niet dat dat altijd hoeft.
Mijn vermoeden is dat dit daarom steeds een terugkerend probleem is. Niet altijd kunnen zeggen wat je op hart hebt omdat anderen 'zich zouden kunnen ergeren' aan jouw woorden. Daarom blijft het doorsudderen bij bepaalde onderwerpen en komt het steeds terug.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

well said Iris :thumbup:

Ik ben zelf ook nieuw op dit forum en kan dus niks over een mogelijke sfeer verandering zeggen.
hetgeen ik wel kan zeggen is dat ik het een leuk forum vind.

Af en toe zijn er wel hevige discussies (zeker over gevoelige onderwerpen zoals wapenbezit), maar dat moet kunnen.
Men moet nu eenmaal ook kunnen aanvaarden dat je het soms eens moet zijn om het oneens te zijn.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Coyote schreef: Mijn vermoeden is dat dit daarom steeds een terugkerend probleem is. Niet altijd kunnen zeggen wat je op hart hebt omdat anderen 'zich zouden kunnen ergeren' aan jouw woorden. Daarom blijft het doorsudderen bij bepaalde onderwerpen en komt het steeds terug.

Roland
Forumleden...............het zijn net mensen he? :wink:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:Forumleden...............het zijn net mensen he? :wink:
Precies! :D

Maak van je hart geen moordkuil denk ik altijd maar. Als ik hier een opmerking om de oren krijg die ik niet leuk vind ventileer ik dat ook. :wink:

Opkroppen is nergens voor nodig en leidt alleen maar tot onderbuik gevoelens...

Maar genoeg off topic zo lijkt me. :)

Dit topic begon met het samenstellen van een OT wat de laatste jaren steeds moeilijker lijkt te worden. In de beginjaren van de meetings waren er altijd een paar die opstonden (o.a. ikzelf :wink: ) en die organiseerden het gewoon. Vind het jammer dat het nu zo'n beladen onderwerp wordt terwijl het juist iets zou moeten zijn waar we naar uitkijken. Als je er niet naartoe wilt, prima maar door de redenen die nu opgegeven worden verzandt dit hele topic in een welles/nietes spelletje. In mijn optiek is het opgeven van een reden helemaal niet nodig, lokt alleen maar discussies uit zoals nu waardoor er van het doel van dit topic niets meer overblijft.

Ik hoop nog steeds op een meeting en denk dat er nog genoeg zijn die wel graag willen komen.

Roland

dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Heerlijke discussie, ik bemoei me er verder wijselijk niet mee.

Ik zal ws niet aanwezig zijn omdat ik niet zo'n grote groepen mens ben. Een andere setting lijkt me dan wel weer leuk en ook vrijblijvender. Van mij hoeft er niet perse een heel avondprogramma aan vast te zitten.

Borreltje, lekker kletsen trekt mij meer.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dan heb je natuurlijk het feit dat sommigen geen 2 uur of meer gaan rijden om ééntje te drinken. Terwijl die wel kwamen naar een meeting. Ik ben benieuwd wat de poll zal tonen als we die nog wat meer tijd geven.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

dimple schreef:Heerlijke discussie, ik bemoei me er verder wijselijk niet mee.

Ik zal ws niet aanwezig zijn omdat ik niet zo'n grote groepen mens ben. Een andere setting lijkt me dan wel weer leuk en ook vrijblijvender. Van mij hoeft er niet perse een heel avondprogramma aan vast te zitten.

Borreltje, lekker kletsen trekt mij meer.
als het zo doorgaat zal het geen grote groep mensen zijn, dan kom je toch wel???

Als er niet genoeg leden in de OT willen stappen, dan ben ik best bereid wat tijd en gelden vrij te maken om te helpen.... (als de OT dat wil natuurlijk!!!)
If you can dream it...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Tuurlijk wil het OT dat (dat er nog niet is haha ;-) )

Aricon zal contact met je opnemen voor verdere vragen/uitleg.
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Moest ik nog in Belgie wonen, dan staat mijn optie niet bij de poll. Dus ik geef het even hier:

Ik wil wel naar een meeting komen met eten (en eventueel drinken, al wil ik dat zelf gerust apart betalen). Maar in een ander concept dan het de voorgaande jaren was. (dus: eens een andere locatie, ander eten)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit laatste kan ik me heel goed voorstellen. Ieder jaar weer hetzelfde concept wordt misschien saai. Ik was op vakantie de afgelopen twee weken, toen deze hele discussie plaatsvond. Ik vind het jammer dat sommige mensen gewoon niet naar een bijeenkomst zouden komen om de "sfeer" op het forum. Dat is zoiets subjectiefs en de meeting, althans de ene, die ik heb meegemaakt, heeft eigenlijk maar erg weinig met het forum te maken. Het was gewoon een gezellige bijeenkomst met wat informatie (brochures, prijzen en foto's, o.a.) over Amerika. Verder was het lekker eten en met deze en gene in persoon kennismaken. Ik ben nu maar blij dat ik dit jaar gegaan ben :). Wat ik me wel kan voorstellen, dus, is dat ieder jaar weer op dezelfde locatie en via hetzelfde formaat niet aantrekt. Zo "close" zijn we allemaal nu ook weer niet. Ik zat, bij het lezen van de berichtjes, te denken aan een super-Amerikaanse "pot luck" en "byob". Een goedkope of gratis locatie en iedereen brengt een gerecht en drank mee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Off-topic: Na dit topic gelezen te hebben voel ik toch de behoefte om even te reageren. Ik ben nu een paar jaar forumlif, post niet veel, maar met vlagen lees ik het forum wel intensief. Gewoon omdat er veel interesssante topics te lezen zijn over de interesse die we allemaal delen: Amerika. En ja, ook de off-topic posts lees ik regelmatig.
Eerlijk gezegd merkte ik tot voor kort geen sfeerverandering op het forum. Integendeel, elke keer als ik na een tijdje weer het forum bezoek dacht ik juist 'het is nog steeds leuk'. Tuurlijk zie je dezelfde nieuwe berichten voorbij komen, vooral de newbies die denken zomaar naar Amerika te kunnen emigreren moet ik toch wel een beetje om lachen, maar goed daar is het forum juist voor! Er wordt hier veel informatie en ervaring gedeeld. :thumbup:
Het Amerika forum onderscheidde zich juist van andere fora, waar soms kinderlijk gehakketak plaatsvindt.
Het enige verschil die ik nu opmerk ten opzichte van een paar jaar geleden is dat er nu zoveel wordt gediscussieerd over de discussies....
Op een gegeven moment moet het klaar zijn vind ik ....

Wat betreft de AA meeting: zelf heb ik daar geen behoefte aan. Heeft niets met forumleden of sfeer te maken. Ik heb gewoon geen behoefte om mensen real life te ontmoeten....

Maar het forum zal ik gewoon blijven volgen, met of zonder hete discussies! :wink:
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Ik heb me toch wel even zitten bedenken of ik wel zou reageren op dit topic.
Uiteindelijk heb ik besloten om dit toch te doen, omdat ik denk dat de ontstane discussie een heleboel mensen kopschuw heeft gemaakt om zich als OT-lid op te geven en anderen de zin in een meeting ontneemt.

Door een hoop persoonlijke ellende ben ik het laatste half jaar nauwelijks actief geweest op het forum, dus of "de sfeer" veranderd is kan ik niks over zeggen.
Daarbij kon ik laatst een tijdje niet inloggen op het forum, dus dit topic zie ik vandaag voor het eerst.

Waar ik wel wat over kan vertellen zijn de afgelopen meetings.
Wij hebben de laatste 3 meetings in Zaltbommel meegemaakt en daarvoor nog 2 in Beesd.
Wij hebben ons tijdens deze meetings altijd goed geamuseerd. Zowel met oudgedienden als met mensen die voor de 1e keer een meeting meemaakten.
Natuurlijk was er altijd wel wat op te merken door deze of gene, maar men kan het helaas nooit iedereen helemaal naar de zin maken.
De OT's van deze meetings hebben in ieder geval wel altijd hun stinkende best gedaan om het zo leuk mogelijk te maken en het overgrote deel van de meetinggangers heeft het ook altijd als leuk ervaren.
Anders waren er niet zoveel mensen die naar meerdere meetings zijn geweest.

Wat kan je verwachten van zo'n meeting?
In ieder geval mensen die wat positiefs hebben met Amerika. Die vind je niet overal. :wink:
Je kan informatie inwinnen voor je toekomstige vakantie(s), je ervaringen delen met andere gelijkgestemden, leuke anekdotes vertellen of aanhoren, goede tips krijgen of geven, een gezicht bij die bekende forumnaam leren kennen of gewoon gezellig over andere onderwerpen praten.
Er kunnen ook mensen aanwezig zijn waarmee je misschien al eens overhoop hebt gelegen op het forum of die je liever niet wilt ontmoeten, maar als je die niet wilt spreken hoef je dat niet te doen. Het is nu eenmaal menselijk dat je niet met iedereen door 1 deur kan en er zijn normaal gesproken nog genoeg andere mensen op de meeting waar je wel gezellig mee kan kletsen.
We hebben nog geen enkele ruzie op een meeting meegemaakt.
Door evaluaties van voorgaande meetings was duidelijk geworden dat mensen die voor de 1e keer naar een meeting kwamen zich soms een beetje verloren voelden.
Bij de laatste meeting is dit probleem getackeld en werden nieuwkomers door het OT opgevangen, wegwijs gemaakt en aan anderen voorgesteld.
Dit is als bijzonder positief door die mensen ervaren. Dat was te zien aan de reacties over de meeting.

Op het moment zijn er 68 stemmen in de pol waarvan het hoogste aantal niet voor een meeting is.
Doordat op meerdere opties gestemd kan worden is jammer genoeg niet duidelijk hoeveel mensen nu een stem hebben uitgebracht.
Wat wel duidelijk is dat 68 een laag aantal is en niet in verhouding staat met het aantal forumleden.
Het zou jammer zijn dat de toekomst van een eventuele meeting bij voorbaat de kop ingedrukt wordt door een minderheid.
Zeker omdat niet duidelijk is waarom men niet naar de meeting wil of kan komen.
Bij de "nee-stemmers" zullen ook mensen zijn die door omstandigheden niet bij de volgende meeting kunnen zijn, maar anders misschien wel hadden willen komen.

Helaas kan ik mij door persoonlijke omstandigheden niet opgeven als OT-lid, maar ik hoop dat dit verhaal andere forummers een positieve kijk op de meeting geeft zodat er zich alsnog vrijwilligers voor het OT aanmelden.
Zeker ook de nieuwe forummers die nog niet eerder op een meeting geweest zijn.
Deze mensen hebben waarschijnlijk ook weer nieuwe ideeën om een meeting aan te kleden.
Laat je niet ontmoedigen door negatievelingen of onruststokers.
Dat zijn de mensen die zich toch niet opgeven voor de meeting, maar wel het plezier van anderen (bewust of onbewust) met hun opmerkingen vergallen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sonja, allereerst hoop ik dat het tij ondertussen gekeerd is voor je? En zo niet, dan wens ik je heel veel sterkte!

Ik vind het heel tof dat je zo'n reactie schrijft!
Zelf ben ik 2 keer op een meeting geweest: 1 keer in Beesd, en 1 keer in Zaltbommel. Ik ben helemaal geen groepsmens (problemen met gehoor als er veel achtergrondgeluid is). Verder is het zo dat wij geen Amerika-reizigers waren, voor ons was Amerika het land naar waar we uitgezonden gingen worden door de werkgever. En ik kende die eerste keer ook nog niemand van het forum. Maar ik hoorde mensen er toch enthousiast op reageren als er een meeting kwam, en sommige forumleden hebben die eerste keer echt hun best gedaan om me te overtuigen toch eens te komen kijken. Dus toch maar eens gegaan, en ik moet zeggen dat ik het wel leuk vond om eens mee te maken.
Nadien dan ook nog eens naar Zaltbommel gegaan, en dat was weer een heel andere setting en een nog veel grotere groep, en ook wel tof om die sfeer mee te maken.
Nu men specifiek ook nog eens aandacht heeft voor de opvang van mensen die voor de 1ste keer komen, kan ik alleen maar zeggen dat je echt niet moet twijfelen om te gaan!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Sonja, fijn dat je zo'n uitgebreid bericht schrijft. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met jullie.

Ik voel toch de behoefte om even duidelijk te maken dat ik helemaal niets maar dan ook niets tegen AA meetings heb. Integendeel, ik heb er altijd enorm van genoten en ben niet voor niets 8 jaar op een rij naartoe geweest. Het is elk jaar heel gezellig, de organisatie is elk jaar geweldig geweest, het eten heerlijk en er is elk jaar door een aantal mensen enorm veel werk ingestoken.
Nieuwe leden hoeven ook echt niet angstig te zijn, die worden altijd heel goed opgevangen en na afloop reageren ze altijd enthousiast.

De sfeer op het forum is absoluut niet de hoofdreden waarom ik niet naar de meeting kom dit jaar er zijn nog heel andere (privé) redenen.
Mijn opmerking waarom ik niet zo actief meer ben op het forum was zuiver en alleen een antwoord op de vraag van Iris waarom sommige mensen "wat minder met het forum hadden tegenwoordig" en ging duidelijk niet over de meeting zelf.
Ik heb allang spijt dat ik in een opwelling eerlijk antwoord gaf op deze vraag want hoewel ik zelf al een week niet meer gereageerd heb blijven mensen maar op dit ondwerwerp terugkomen.Het is allang geen discussie meer maar blijkbaar voelen veel mensen de behoeft om toch nog hun mening hierover te geven. Ik kan daar niets aan doen, juist door helemaal niet meer te reageren heb ik geprobeerd dit onderwerp dood te laten bloeden. Ik hoopte ook eigenlijk dat een moderator zou ingrijpen en verzoeken om weer "on-topic te gaan" maar dat gebeurde helaas niet.

Het is absoluut niet mijn bedoeling geweest de meeting in een negatief daglicht te zetten of het "plezier van mensen te vergallen" of "onrust te stoken", integendeel ik raad iedereen aan om naar de meeting te gaan het is enorm leuk.
Helaas heb ik te snel op een vraag gereageerd die eigenlijk niet in dit topic thuishoorde en is het daarna een heel eigen leven gaan leiden.
Ik kan het niet meer terugdraaien (en geloof me dat zou ik graag doen) maar wat mij betreft kunnen al die reacties over de sfeer op het forum uit dit onderwerp verwijderd worden. Deze reacties gaan namelijk helemaal niet over de meeting maar over het forum.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:maar wat mij betreft kunnen al die reacties over de sfeer op het forum uit dit onderwerp verwijderd worden. Deze reacties gaan namelijk helemaal niet over de meeting maar over het forum.
Laten we dat maar niet doen. Zou bij mij overkomen als censuur. Als we alles maar 'weghalen' omdat het een ander niet aanstaat kunnen we wel ophouden hier. Sommige topics lopen nu eenmaal anders dan gepland, doe je niets aan. Ook in het dagelijks leven krijgt een gesprek wel eens een andere wending dan beoogd...

Bovendien zie je dat het topic na deze berichten weer 'on topic' is dus zijn deze 'uitspattingen' meer een zijsprongetje in het gehele topic. Het geeft bovendien de 'emotie' aan rond het hele meeting gebeuren dus zeker zinvol.

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik wil liever geen nieuwe discussie hierover beginnen. Laten de moderators maar beslissen wat ze ermee doen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

vana schreef:Ik wil liever geen nieuwe discussie hierover beginnen.
:clap: :clap: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vana schreef:Nieuwe leden hoeven ook echt niet angstig te zijn, die worden altijd heel goed opgevangen en na afloop reageren ze altijd enthousiast.
Sorry, altijd enthousiast? Nee dus. Ik ben in 2011 voor het eerst geweest. En ik was na afloop niet enthousiast. Ook ben ik niet de enige die na als eersteling na afloop die niet enthousiast was. Dus altijd klopt niet. En altijd heel goed opgevangen klopt ook niet.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Zucht... correctie; een aantal mensen reageren soms enthousiast en soms niet.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer