ned in MO schreef:Ik vind de reaktie van een aantal nogal overtrokken. De mensen die zeggen het minder leuk te vinden zie ik ook maar zelden over dde echte amerika topics discussieren, maar hangen alleen maar rond in het off topic forum over hun vakantie in Turkije, het schuurtje dat ze aan het bouwen zijn en dat hun kind maar niet uit de luiers wil bij wijze van spreken. Dit komt denk ik ook omdat een aantal al langere tijd niets met de USA van doen heeft en van het AA forum een soort facebook maakt. Echter ik denk dat er genoeg mensen zijn die een nieuwe USA vakantie etc in de planning hebben en die veel baat bij een meeting kunnen hebben.. Ik zelf kan er helaas nooit bij zijn aangezien ik aan de overkant woon![]()
De sfeer vind ik niet echt veranderd. Er zijn een aantal vaste personen verdwenen en er zijn nieuwe bijgekomen. So be it. Soms gaat het er stevig aan toe in discussies. Leuk toch? Dat daar af en toe een hard woord bij valt is toch niet erg? Zo lang er maar geen grote scheldpartijen zijn. Daar wordt niemand beter van en over het algemeen houdt men zich daar netjes aan. Een forum waar iedereen maar ja en amen moet zeggen en nergens tegen in mag gaan is maar een saai forum.
Als dít reacties zijn die men "onbeschoft en onaardig"

Ik heb altijd geleerd dat je een discussie prima los kunt zien van een persoon. Dus dat ik het nu misschien niet met bepaalde mensen hier eens ben wil niet zeggen dat ik een hekel aan hen heb. Absoluut niet. Als iemand kritiek heeft op een foto van mij, heb ik ook geen hekel aan die persoon. Er zijn helaas mensen die daar minder goed mee overweg kunnen...
Kijk naar de politiek: daar staan ze in debatten als kemphanen tegenover elkaar om daarna lachend een borrel samen te drinken. Mooi toch?
Anyway: wat betreft het organiseren van de meetings: ik zou het jammer vinden (*ook al zal ik me voor de 2013 meet niet aanmelden) dat deze toch wel leuke AA traditie verloren gaat. Ik vind het ook goed dat er wordt nagedacht over een andere opzet. Wellicht werkt dat beter (hoewel ik de locatie in Zaltbommel altijd top vond hoor!) en trekt het andere mensen weer over de streep.