Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
Dat staat iedereen vrij.
En ja, ik ben hier aanvankelijk ook lid geworden om info te vergaren. Maar die info had ik heel snel. Toch heb ik er ondertussen al meer dan 7 jaar voor gekozen om de kennis die ik in de loop der jaren heb opgebouwd te blijven delen met andere forumleden. Terwijl ik ook had kunnen besluiten dat ik mijn info had, om dan niet meer te komen delen. De kracht en de waarde van dit forum zit er in dat veel mensen jarenlang aktief blijven op het forum en zo ontzettend veel kennis delen. Als iedereen besliste om weg te blijven zodra ze hadden wat ze zelf zochten, dan zou dit een van de zovele fora zijn die wel overleven, maar waarmee alles dan ook gezegd geweest is. Geen leuke atmosfeer, een beperkte actuele kennis, en weinig ervaringsverhalen.
En ja, ik ben hier aanvankelijk ook lid geworden om info te vergaren. Maar die info had ik heel snel. Toch heb ik er ondertussen al meer dan 7 jaar voor gekozen om de kennis die ik in de loop der jaren heb opgebouwd te blijven delen met andere forumleden. Terwijl ik ook had kunnen besluiten dat ik mijn info had, om dan niet meer te komen delen. De kracht en de waarde van dit forum zit er in dat veel mensen jarenlang aktief blijven op het forum en zo ontzettend veel kennis delen. Als iedereen besliste om weg te blijven zodra ze hadden wat ze zelf zochten, dan zou dit een van de zovele fora zijn die wel overleven, maar waarmee alles dan ook gezegd geweest is. Geen leuke atmosfeer, een beperkte actuele kennis, en weinig ervaringsverhalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dit vind ik het grote nadeel van donateurschap en leden een 'titel' te geven als ze donateur zijn. Je krijgt dan toch labels van wel-donateur en niet-donateur en discussies daarover waarom je niet zou geven.. Onbedoeld krijg je toch het gevoel dat je je moet verdedigen dat je niet geld doneert. Ik vind niet dat leden/donateurs anderen hier moeten gaan overhalen. Geloof ook niet dat dat de bedoeling is van Dennis.
Sandy
Inderdaad Sandy, ik vind dat ook niet nodig. Ik denk dat ik me binnenkort wel aanmeld als donateur, maar wil die titel eigenlijk helemaal niet naast mijn naam hebben staan. Ik neem aan dat dat wel een optie is...
kastelke schreef:Dat staat iedereen vrij.
Maar - en nu praat ik even uit eigen ervaring met een forum waar ik lange tijd lid van was - een hele belangrijke reden om niet weg te gaan, is vanwege alle mensen die je hier hebt leren kennen en die je niet wilt/kunt missen, toch? Uit sommige berichten maak ik op dat sommige mensen hier een echte band hebben opgebouwd; ik denk dat je zonder dat toch wel je interesse verliest om belangenloos zoveel jaren je kennis en ervaring te delen.
Wat ik zelf wel een goede insteek zou vinden, is dat de donaties primair worden aangewend om de kosten te dekken en dat het eventuele restant wordt gedoneerd aan de moderatoren, als dank voor hun inzet. Ik heb werkelijk geen idee over wat voor bedragen we het hebben hier, dus ik weet ook niet of er überhaupt iets overblijft als alle kosten zijn gedekt.
Vermelding van donateurschap is wel heel gebruikelijk, volgens mij wordt dat over het algemeen gedaan om mensen te stimuleren donateur te worden van iets. Daar is op zich niets mis mee, maar voor mij is doneren (in welke vorm en voor welk doel dan ook) iets onzelfzuchtigs.. donateurs een label geven vind ik dan ook onnodig. Mijn bescheiden meningdimona schreef:Inderdaad Sandy, ik vind dat ook niet nodig. Ik denk dat ik me binnenkort wel aanmeld als donateur, maar wil die titel eigenlijk helemaal niet naast mijn naam hebben staan. Ik neem aan dat dat wel een optie is...

Sandy
Ik heb enige tijd geleden gedoneerd maar niets gehoord van Dennis. Dus ik heb geen idee of hij het ontvangen heeft en misschien zijn er meer mensen zoals ik.
Verder vind ik inderdaad dat iedereen zelf mag beslissen of hij wel of niet doneert. Ik wilde aanvankelijk graag van de reclame af maar met een geldelijke donatie steun ik ook nog een forum met veel leuke mensen en een schat aan info. Dat is voor mij heel waardevol en dan heb ik een paar centen er graag over. Verder vind ik de titels wel goed. Waarom zou er geen onderscheid gemaakt mogen worden voor mensen die financieel bijdragen en die dat graag willen laten zien? Ze mogen toch trots zijn op hun bijdrage of niet?
Verder vind ik inderdaad dat iedereen zelf mag beslissen of hij wel of niet doneert. Ik wilde aanvankelijk graag van de reclame af maar met een geldelijke donatie steun ik ook nog een forum met veel leuke mensen en een schat aan info. Dat is voor mij heel waardevol en dan heb ik een paar centen er graag over. Verder vind ik de titels wel goed. Waarom zou er geen onderscheid gemaakt mogen worden voor mensen die financieel bijdragen en die dat graag willen laten zien? Ze mogen toch trots zijn op hun bijdrage of niet?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik snap niet zo goed waarom mensen perse menen te moeten verantwoorden waarom ze niet doneren. Het is een vrijwillige bijdrage. Doe je het niet dan zal niemand je er op aanspreken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Er wordt gereageerd oo het bericht van Liz.
Blijkbaar wordt het wel vreemd gevonden door sommige mensen dat veel leden niet willen doneren.Liz schreef:Het valt me tegen dat er nog maar zo weinig mensen officieel AA-donateur zijn.
15 op een totaal van ruim 12.500 leden !!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar volgens mij was het geen verzoek om je reden toe te komen lichten waarom je het nog niet gedaan hebt 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ach iedereen leest het zoals hij het wil lezen NjitNjit schreef:Maar volgens mij was het geen verzoek om je reden toe te komen lichten waarom je het nog niet gedaan hebt

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of zij 

Ik had het misschien anders moeten formuleren.
Ik had beter kunnen zeggen: het valt me op...... in plaats van: het valt me tegen.......
Het was alleen maar een constatering, niet meer en niet minder.
Ieder heeft zo zijn/haar eigen beweegredenen om iets wel of niet te doen, nietwaar?
Ik had beter kunnen zeggen: het valt me op...... in plaats van: het valt me tegen.......
Het was alleen maar een constatering, niet meer en niet minder.
Ieder heeft zo zijn/haar eigen beweegredenen om iets wel of niet te doen, nietwaar?
16x USA / 30 staten
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
[.]
Elke
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie het niet als verantwoording afleggen, maar als gewoon uitleggen. Verantwoording ben ik niemand schuldig, behalve mijzelf. Maar omdat ik er zeker over had nagedacht, wilde ik mijn redenen delen met Liz, want ik reageerde op haar post.Njit schreef:Ik snap niet zo goed waarom mensen perse menen te moeten verantwoorden waarom ze niet doneren. Het is een vrijwillige bijdrage. Doe je het niet dan zal niemand je er op aanspreken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mjah, van die 12500 zijn er ongeveer 2500 die nog nooit een berichtje hebben geplaatstLiz schreef:Het valt me tegen dat er nog maar zo weinig mensen officieel AA-donateur zijn.
15 op een totaal van ruim 12.500 leden !!
Dan ongeveer 7500 die minder dan 15 berichten hebben geplaatst
Dan 2200 die tussen de 15 en de 200 berichten hebben geplaatst
Dus zeg dat er dan 300 over blijven die over langere termijn geinteresseerd en bezig zijn met het forum. Niet iedereen die wil doneren heeft dat al kunnen doen en niet iedereen die al heeft gedoneerd heeft de titel, dus zeg dat er nog 15 zijn die al gedoneerd hebben, dan zit je in totaal op iets van 30. 10% dus. Nog niet heel slecht voor deze relatief korte introductieperiode?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry hoor, maar het is gevaarlijk om tussen regels door te lezen en te proberen dingen te "proeven" die ik helemaal niet schrijfdimona schreef:Ik zie dit draadje vandaag pas voor het eerst, dus ik heb nog niet veel tijd gehad om me een mening te vormen. Vooropgesteld dat iedereen op basis van zijn eigen voorkeuren en financiële situatie natuurlijk geheel vrij is om te kiezen wat 'ie wil, vind ik dit wel een heel opmerkelijk argument. Volgens mij wordt iemand primair lid van een forum om er zelf wijzer van te worden of omdat 'ie dat gewoon leuk vindt. Altijd fijn als er mensen zijn die zo goed willen zijn om hun kennis en ervaring te delen, maar ik proef nu een beetje dat dat een soort van opoffering is geweest waarvoor de overige forumleden dankbaar moeten zijn. Zou dat betekenen dat je vindt dat forumleden met minder kennis en ervaring wél een financiële bijdrage zouden moeten geven om ten minste de kosten van het forumbeheer te dekken?Jasmino schreef:Misschien is de animo toch een stuk lager dan in eerste instantie gedacht werd. Ik vind zelf dat ik al genoeg doneer in de vorm van mijn kennis aan het forum, met mijn ruim 6.000 berichten heb ik mijn bijdrage op een andere manier geleverd. Dat Dennis überhaupt inkomen verwerft uit deze website en het forum komt niet alleen door zijn eigen tijd en inzet, maar heel veel daarvan heeft hij te danken aan het succes van het forum. En het succes van het forum is te wijten aan de enorme waarde van de informatie en de kennis die hier te vinden is. En daar heb ik dus zeer zeker mijn steentje aan bijgedragen, ik ben echt niet van plan om ook nog geldelijk een bijdrage te leveren.

Ik werd persoonlijk overigens niet primair lid van dit forum om er zelf wijzer van te worden. Toen ik lid werd had ik al 5 reizen naar Amerika erop zitten, en vond het vooral heel leuk om andere Amerika-fans te ontmoeten. Wij waren dol geworden op het land, en ik vond het leuk om dingen te delen daarover. Ik was al veel langer lid van een e-mail groep over hetzelfde onderwerp, en daar heb ik ook enorm veel informatie, adviezen en tips gevonden. Vóór dit forum waren er dus wel meer dingen. Ik weet eerlijk gezegd niet of die groep nu nog bestaat, maar ik ben er al een hele tijd geen lid meer van, omdat ik het forum een prettiger manier vind om dingen te delen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Njit schreef:Ik snap niet zo goed waarom mensen perse menen te moeten verantwoorden waarom ze niet doneren. Het is een vrijwillige bijdrage. Doe je het niet dan zal niemand je er op aanspreken.
Lijkt mij een wijs laatste woord in deze discussie.....

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik moet dimona toch wel een beetje gelijk geven. Wellicht komt het anders over dan bedoeld maar bovenstaande zou je anders kunnen lezen. Doneren is altijd vrijwillig maar ik proef uit meerdere berichten dat het soms maar 'raar' is. En dat men 'bang' is voor het aanzien.Jasmino schreef:Ik vind zelf dat ik al genoeg doneer in de vorm van mijn kennis aan het forum, met mijn ruim 6.000 berichten heb ik mijn bijdrage op een andere manier geleverd.
Hoe ik er zelf over denk? Doneren doe je primair om het forum vrijwillig financieel te ondersteunen. Ik heb met mijn bijna 11.000 berichten, ex-modschap, routekaartjes heel wat vrije uurtjes in het forum gestoken. Vind ik dan dat ik niet meer hoef te doneren? Nee, ik doneer omdat ik het forum een warm hart toe draag en hoop dat het nog lang mag blijven bestaan. Als ik daar met een kleine financiële gift aan kan bijdragen dan doe ik dat met plezier. Hoeveel berichten een individu ook post, daarmee alleen houd je een forum niet overeind. En ja, iemand die doneert mag best een ander kleurtje/beschrijving hebben. Geen extra privéleges maar het mag best duidelijk zijn wie hier doneert.
Als ik heel eerlijk ben had ik ook wel wat meer donaties verwacht uit de top 100 posters.
Overigens ben ik wel van mening dat het donatiegeld enkel ten goede komt aan de hostingskosten en eventuele uitbreidingen t.b.v. het forum. Bijv. extra features of misschien een leuke prijsvraag. Weet nog dat we jaren geleden een verkiezing gehouden hebben onder de forumleden, aardigste forumlid, meest behulpzame enz. Vond ik toen een leuk initiatief. Jammer dat het toen bij 1x gebleven is.
Roland
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Coyote schreef:Ik moet dimona toch wel een beetje gelijk geven. Wellicht komt het anders over dan bedoeld maar bovenstaande zou je anders kunnen lezen.Jasmino schreef:Ik vind zelf dat ik al genoeg doneer in de vorm van mijn kennis aan het forum, met mijn ruim 6.000 berichten heb ik mijn bijdrage op een andere manier geleverd.

Maar: I rest my case, ieder zijn eigen keuzes en motivatie daarachter.
Winston Churchill
Winston Churchill
Wilt er iemand een helmpje?