Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mac OSX Lion Scroll Bars

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Mac OSX Lion Scroll Bars

Bericht door Bushmaster »

Ik hoor dat ook altijd van onze IT-ers.. Allemaal anti MAC... Dat hoort nu eenmaal bij een IT-er toch???
niet allemaal hoor, ik heb sinds kort een MBP, maar kom wel erg veel dingen tegen die een Mac niet kan,
gelukkig bestaat er Vmware Fusion, zodat ik virtueel nog een win7 machine kan draaien.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Hier is ook alles Mac in huis. Maar nu programmeer ik meer in open source talen enz, weinig windows. Dus dan kom ik weinig dingen tegen die de mac niet kan.

Wat betreft het scrollen op de iPad: dat probleem heb ik ook. Ook op de iPhone. Ik heb het idee dat het komt door de reclame die tussen de topics/posts staat, maar dat weet ik niet zeker. Had wel het idee dat ik het probleem daarvoor nooit had op de iPad en iPhone. Wat bij mij ook helpt is het scherm 90 graden draaien. Dan kan ik ineens wel naar beneden scrollen. De pagina laadt dus wel in zn geheel, maar wordt geblocked door iets ofzo. Erg wazig.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

OscarG schreef:Hier is ook alles Mac in huis. Maar nu programmeer ik meer in open source talen enz, weinig windows. Dus dan kom ik weinig dingen tegen die de mac niet kan.

Wat betreft het scrollen op de iPad: dat probleem heb ik ook. Ook op de iPhone. Ik heb het idee dat het komt door de reclame die tussen de topics/posts staat, maar dat weet ik niet zeker. Had wel het idee dat ik het probleem daarvoor nooit had op de iPad en iPhone. Wat bij mij ook helpt is het scherm 90 graden draaien. Dan kan ik ineens wel naar beneden scrollen. De pagina laadt dus wel in zn geheel, maar wordt geblocked door iets ofzo. Erg wazig.
Dat probleem is niet alleen bij AA.. maar meer websites hebben daar last van, gewoon je Ipad of iphone een keer draaien en dan is het probleem opgelost... overigens op mijn PM en MBP werkt alles perfect als is na de laatste security opdat wel vaak dat ik weer opnieuw moet inloggen...
If you can dream it...
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Klopt, probleem is alleen voor iOS devices. OSX is in dat opzicht een heel ander besturingssysteem. Ik moet ook vaak opnieuw inloggen, maar dat heeft met mijn satelliet internet verbinding te maken :)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Hangt een beetje af van het type IT'er denk ik. Ik ben geen programmeur maar een netwerk en systeem engineer. Ik ben geen fan van MAC OS, en zal het waarschijnlijk nooit zijn.
Overigens ben ik geen windows fan, ik gebruik altijd Linux voor server OS. Mijn privé website draait op Ubuntu Linux (zonder GUI). Op het werk ben ik ook vaak bezig met Redhat of CentOS. Maar primair blijft Windows.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dan moet OSX je toch wel aanspreken? Het is eigenlijk niets meer dan een flavor van linux; een tak van BSD, zoals jouw Linux (Ubuntu) een tak is van Debian. In plaats van Gnome of KDE gebruiken ze hun eigen ontworpen GUI maar onder de kap is het bijna hetzelfde. Ook vind je er veel componenten uit Open Source zoals FreeBSD en NetBSD. Ook bij Mac kun je die GUI vermijden, open maar eens een terminal window en je zult als Linux command line fan weer op bekend terrein zijn. Ik gebruik mijn iMac ook voor veel taken waar ik vroeger een aparte Linux server voor had draaien. Mijn website draait nog wel op een Linux Server; op OpenSUSE. Ik ben te lui om het over te halen naar de Mac, anders had ik helemaal geen servers meer thuis draaien.
Laatst gewijzigd door Loek op 29 jun 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Linux voor een server, of linux als workstation, daar zit voor mij een groot verschil in. Ben zelf groot fan van linux op de server, maar iedere keer als ik het weer als workstation probeer, dan is het m toch net niet. Bij Windows is het voor mij juist andersom. Liever niet als server, maar prima als workstation. OSX is echt gericht op de workstation. Ja, je kan er wel apache op draaien enz, maar dat is meer bijzaak dan de hoofdgedachte.
Alieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Alieke »

Pascal schreef:Ik weet niet of mijn probleem te maken heeft met wat in dit draadje beschreven wordt maar ik doe een poging.

Ik bekijk deze site op mijn Ipad. En dit steeds in de landscape schermpositie.
Nu komt het heel vaak voor dat wanneer ik een onderwerp en/of een subforum wil inladen, ik enkel zie wat op het scherm kan. Maw ik kan niet schuiven naar onder, het vroegere scrollen dus, de pagina toont enkel een lichtgrijs gebied onderaan, daar waar het eerste scherm stopt zeg maar.
Tot nu toe heb ik 2 oplossingen hiervoor en dat is ofwel de pagina herladen en dan werkt het wel volledig ofwel de Ipad draaien, zodat ie zogezegd in portrait te staan komt en dan terug te draaien. Ook hierdoor kan ik plots de volledige pagina doorlopen.

Herkent iemand dit en kan ik er iets aan doen zodat ik meteen de volledige pagina te zien krijg?
Ik wil wel nog even meegeven dat dit probleem niet voorkomt bij andere sites en ik niet meteen andere fora bezoek om te kunnen vergelijken.

Pascal
Ik heb precies hetzelfde probleem. En soms is het zo hardnekkig dat 5 of 6 keer refreshen ook niet helpt. Zal het draaien eens proberen!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik weet dat Mac OSX op Darwin gebaseerd is, een flavor van BSD unix. Maar ik ben geen fan van Unix of Linux GUI's en ook niet van de Apple GUI.
Ik verkies Linux voor servers en dan Redhat/CentOS of Ubuntu/Debian.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer