Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verwijderen eigen geplaatste vragen
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: verwijderen eigen geplaatste vragen
@Dennis: is het mogelijk om ervoor te zorgen dat signatures niet aan gasten/bots worden getoond. Want dit is op zich nergens voor nodig. Dat maakt het minder makkelijk om weblogs en persoonlijke pagina's te koppelen aan forumberichten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij hoeft helemaal niks. Maar ik dacht dat het je er om ging dat je je privacy wou bewaren:RiverCola schreef:@Kastelke: Jeetje, moet ik me nu gaan verdedigen omdat ik aangeef het niet prettig te vinden als mensen mijn voornaam gebruiken?
Wij hebben hier toch allemaal een nickname? Als mensen alleen die nickname gebruiken en verder hun voornaam niet, dan is daar toch een reden voor? De meeste mensen kiezen toch voor anonimiteit tot op zekere hoogte?
Dus kon ik niet volgen waarom je dan wel onder elk bericht een link plaatst waar men wel jouw ganse naam kan vinden.RiverCola schreef:En ik wil niet dat Jan en Alleman kan lezen wat ik op dit forum schrijf.
[...]
Maar alles wat we hier schrijven is openbaar, en ik heb niet voor niets een forumnaam.
Verder herhaal ik nog eens:
- als ik google op jouw voornaam kom ik je de eerste 5 pagina's al helemaal niet tegen op dit forum. Idem als ik zoek op je volledige naam.
- google ik op jouw voornaam + familienaam + AllesAmerika, dan kom ik je wel tegen in een topic omdat je daar zelf je naam plaatst:
Even later nog eens in een bericht waarin je een mail quote die aan jouw bericht is door Connections, en waarin je je naam niet weggehaald hebt.RiverCola schreef:Ik heb bij connections.be geboekt maar vlieg vanaf Amsterdam. Ik zag de vliegtaks op de boeking nergens vermeld staan (waarschijnlijk gewoon doorberekend in het totale tax-bedrag) maar ga ze maar even emailen om te vragen of wij de tax terug kunnen krijgen. Mocht dit lukken dan zal ik het laten weten , aangezien veel meer forummers via Connctions geboekt hebben (al weet ik niet of er veel via A'dam vliegen).
Groet, Ilana
Zal wel mierenneuken van me zijn als ik zeg dat je zelf met je eigen naam ondertekende, maar dat wij jou daar dan niet mee mogen aanspreken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Geen idee, Njit. Dat haalt ook niet veel uit, want als je kiest om via en weblog of hoe dan ook je persoonlijke gegevens openbaar te maken, dan zal het niet helpen als je deze alleen op AA voor bots verbergt. Het is niet de taak van AA om de privacy-gegevens te verbergen die je zelf openbaar maakt.
Dit hele verhaal loopt sowieso uit de hand en al deze ophef is m.i. nergens voor nodig. (Rivercola, ik weet zeker dat kastelke je niet probeerde aan te vallen, dus voel je niet gedwongen om je te verdedigen. Bovendien denk ik dat vrijwel niemand met opzet je voornaam gebruikte - en ik denk ook niet dat jij er eerder problemen mee had.)
Terug on-topic: in dit geval heeft dit forumlid een zeer specifieke vraag waarbij ik moet nadenken over hoe ik dit ga oplossen, want zomaar allerlei berichten verwijderen doe ik niet. Je behoort zelf te weten wat wel en niet privacygevoelig is en hiernaar je online uitingen aan te passen.
Dit hele verhaal loopt sowieso uit de hand en al deze ophef is m.i. nergens voor nodig. (Rivercola, ik weet zeker dat kastelke je niet probeerde aan te vallen, dus voel je niet gedwongen om je te verdedigen. Bovendien denk ik dat vrijwel niemand met opzet je voornaam gebruikte - en ik denk ook niet dat jij er eerder problemen mee had.)
Terug on-topic: in dit geval heeft dit forumlid een zeer specifieke vraag waarbij ik moet nadenken over hoe ik dit ga oplossen, want zomaar allerlei berichten verwijderen doe ik niet. Je behoort zelf te weten wat wel en niet privacygevoelig is en hiernaar je online uitingen aan te passen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Laten we het er dan op houden dat het in 5 jaar tijd 2 keer is voorgekomen dat ik mijn eigen voornaam op het forum heb geplaatst. Andere mensen hebben mij inderdaad vaak met mijn voornaam aangesproken, ik heb daar nooit iets van willen zeggen. Nu opperde ik het, blijkbaar viel dat niet in goede aarde...
Dat google ook registreerd dat de nickname van mijn blog in mijn handtekening wordt gekoppeld aan dit forum wist ik niet. Daarvoor heeft Njit me een berichtje gestuurd met de uitleg hoe dit aan te passen. Waarvoor dank

Dat google ook registreerd dat de nickname van mijn blog in mijn handtekening wordt gekoppeld aan dit forum wist ik niet. Daarvoor heeft Njit me een berichtje gestuurd met de uitleg hoe dit aan te passen. Waarvoor dank

Edit: Sorry, ik was deze hele lap aan het typen en miste het verzoek om weer on topic te gaan..
Rivercola, het viel niet in goede aarde... omdat ik het vreemd vond dat jij je ergerde aan het feit dat anderen elkaar bij de voornaam noemen (hoewel ze daar zelf geen problemen mee hebben). Ik vond het wat ver gaan om een algemeen verzoek te doen wat anderen misschien helemaal niet nodig vinden. Ik vind het wel fair als je het forum verzoekt jou niet meer met je voornaam op het forum aan te spreken..
En verder hoef je je niet te verdedigen natuurlijk.. iedereen heeft het recht om anoniem te blijven. Of in zekere mate niet direct zoekbaar te willen zijn via google. Dat begrijp ik wel.
Ik zit even te denken waarom ik een nickname heb gekozen... eigenlijk niet zozeer voor anonimiteit. Anders had ik niet nadrukkelijk mijn url in mijn handtekening gezet waar mijn volledige naam staat. Ik vraag me af of een nickname voor iedereen om dezelfde reden wordt gekozen.. dus anonimiteit. Volgens mij was de naam Sandra al bezet.. Mijn volledige naam vind ik weer zo lang en formeel.. En Sandy is een afkorting van Sandra (voor Amerikanen). Wel vind ik het persoonlijk niet nodig om een foto van mezelf als avatar te gebruiken. Ik heb dat wel gedaan voorheen, maar voelde me daarmee wel heel bloot en open.
Degenen die ik met voornaam aanspreek is denk ik omdat anderen hen ook met voornaam aanspreken en vice versa ik door hen ook met mijn voornaam wordt aangesproken (en 8 jaar lid hier is best een lange tijd waar je elkaar beter leert kennen, en sommigen in real life ook).
Van jou weet ik dat je weleens hebt aangegeven dat je een vrij ongebruikelijke naam hebt en je daardoor bewust dat anoniem wil houden. Ik heb jou daarom ook nooit met je voornaam aangesproken. Ik vergeet je naam ook steeds, zo ongebruikelijk is het
Maar ook anderen die nooit zelf hun eigen naam gebruiken op het forum, maar wel via PB hun echte naam noemen, doe ik het ook niet op het forum.
Rivercola, het viel niet in goede aarde... omdat ik het vreemd vond dat jij je ergerde aan het feit dat anderen elkaar bij de voornaam noemen (hoewel ze daar zelf geen problemen mee hebben). Ik vond het wat ver gaan om een algemeen verzoek te doen wat anderen misschien helemaal niet nodig vinden. Ik vind het wel fair als je het forum verzoekt jou niet meer met je voornaam op het forum aan te spreken..
En verder hoef je je niet te verdedigen natuurlijk.. iedereen heeft het recht om anoniem te blijven. Of in zekere mate niet direct zoekbaar te willen zijn via google. Dat begrijp ik wel.
Ik zit even te denken waarom ik een nickname heb gekozen... eigenlijk niet zozeer voor anonimiteit. Anders had ik niet nadrukkelijk mijn url in mijn handtekening gezet waar mijn volledige naam staat. Ik vraag me af of een nickname voor iedereen om dezelfde reden wordt gekozen.. dus anonimiteit. Volgens mij was de naam Sandra al bezet.. Mijn volledige naam vind ik weer zo lang en formeel.. En Sandy is een afkorting van Sandra (voor Amerikanen). Wel vind ik het persoonlijk niet nodig om een foto van mezelf als avatar te gebruiken. Ik heb dat wel gedaan voorheen, maar voelde me daarmee wel heel bloot en open.
Degenen die ik met voornaam aanspreek is denk ik omdat anderen hen ook met voornaam aanspreken en vice versa ik door hen ook met mijn voornaam wordt aangesproken (en 8 jaar lid hier is best een lange tijd waar je elkaar beter leert kennen, en sommigen in real life ook).
Van jou weet ik dat je weleens hebt aangegeven dat je een vrij ongebruikelijke naam hebt en je daardoor bewust dat anoniem wil houden. Ik heb jou daarom ook nooit met je voornaam aangesproken. Ik vergeet je naam ook steeds, zo ongebruikelijk is het

Maar ook anderen die nooit zelf hun eigen naam gebruiken op het forum, maar wel via PB hun echte naam noemen, doe ik het ook niet op het forum.
Laatst gewijzigd door Sandy op 31 jan 2012, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Daar zit wellicht ook het euvel. Zolang jij zelf niet kenbaar maakt dat je het liever niet hebt en het maar tolereert, zullen mensen dit ook gewoon blijven doen. Men weet immers niet beter. Zeker als men je dan ook beter of persoonlijk kent, lijkt het logischer/gebruikelijker om je dan bij je voornaam te noemen.RiverCola schreef:Andere mensen hebben mij inderdaad vaak met mijn voornaam aangesproken, ik heb daar nooit iets van willen zeggen.
Mrs. Bean heeft onlangs aangeven ook niet meer met haar voornaam aangesproken te worden (ze heeft daarvoor zelfs ook haar forumnaam voor veranderd). En volgens mij respecteert iedereen die keuze (wellicht dat er af en toe nog haar eigen naam tussendoor slipt). Maar zolang je zelf niets kenbaar maakt, kun je niemand iets kwalijk nemen...
Edit:
Dat wist ik dus niet, dat je dat wél ooit ergens aangegeven had... Maar mocht het in de toekomst weer gebeuren. Gewoon een pb'tje er achteraan naar diegene. Wellicht dat hij/zij ook je verzoek gemist heeft... En ook ik vergeet steeds je naamSandy schreef:Van jou weet ik dat je weleens hebt aangegeven dat je een vrij ongebruikelijke naam hebt en je daardoor bewust dat anoniem wil houden. Ik heb jou daarom ook nooit met je voornaam aangesproken. Ik vergeet je naam ook steeds, zo ongebruikelijk is het![]()

Laatst gewijzigd door SpaceAce op 31 jan 2012, 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat was eigenlijk precies wat ik duidelijk wilde maken Sandy. Dank voor het verwoorden. Blijkbaar weet ik dingen altijd nét zo te schrijven dat dat bij anderen om heftige reacties vraagt.
Gelukkig kon jij je wel herinneren dat ik het al eerder had aangegeven (want dat had ik wel degelijk!).
Gelukkig kon jij je wel herinneren dat ik het al eerder had aangegeven (want dat had ik wel degelijk!).
- RiverCola
- Amerika-expert
Sterker nog, sinds die tijd (ik zie géén causaal verband trouwens!) is men alleen maar vaker mijn eigen naam gaan gebruiken!SpaceAce schreef:Dat wist ik dus niet, dat je dat wél ooit ergens aangegeven had... Maar mocht het in de toekomst weer gebeuren. Gewoon een pb'tje er achteraan naar diegene. Wellicht dat hij/zij ook je verzoek gemist heeft...Sandy schreef:Van jou weet ik dat je weleens hebt aangegeven dat je een vrij ongebruikelijke naam hebt en je daardoor bewust dat anoniem wil houden. Ik heb jou daarom ook nooit met je voornaam aangesproken. Ik vergeet je naam ook steeds, zo ongebruikelijk is het![]()

Misschien goed dat het nu weer ter sprake is gekomen
Terugkomende op de vraag van de topicstarter. Ik vind het ook wel jammer dat je na twee dagen (?) niet meer je bericht kan wijzigen. Is dat zo ingesteld om te voorkomen dat leden hun berichten verwijderen en daardoor het topic onleesbaar wordt? Dat begrijp ik wel, maar vind het zelf wel jammer soms. Vaak zie ik stomme spelfouten in mijn berichten, of wil iets nog wijzigen.. bijvoorbeeld in mijn 'fotovakschool' topic wil ik weleens foto's die ik heb verbeterd vervangen. En dat kan dan niet meer.
Zou de mogelijkheid om je berichten te kunnen wijzigen anders niet alleen voorbehouden kunnen zijn aan het off topic forum? Dit is vaak toch persoonlijk off topic gechatter, waar het niet zo erg is als een 'beledigd forumlid' plots al zijn berichten verwijderd.
En nu we het toch over het forum hebben.. is een archief geen idee? Ik zie soms leden reageren op berichten uit 2004
Sowieso kunnen die berichten van 8 jaar geleden toch niet meer betrouwbaar zijn met nieuwe regelving e.d.?

Terugkomende op de vraag van de topicstarter. Ik vind het ook wel jammer dat je na twee dagen (?) niet meer je bericht kan wijzigen. Is dat zo ingesteld om te voorkomen dat leden hun berichten verwijderen en daardoor het topic onleesbaar wordt? Dat begrijp ik wel, maar vind het zelf wel jammer soms. Vaak zie ik stomme spelfouten in mijn berichten, of wil iets nog wijzigen.. bijvoorbeeld in mijn 'fotovakschool' topic wil ik weleens foto's die ik heb verbeterd vervangen. En dat kan dan niet meer.
Zou de mogelijkheid om je berichten te kunnen wijzigen anders niet alleen voorbehouden kunnen zijn aan het off topic forum? Dit is vaak toch persoonlijk off topic gechatter, waar het niet zo erg is als een 'beledigd forumlid' plots al zijn berichten verwijderd.
En nu we het toch over het forum hebben.. is een archief geen idee? Ik zie soms leden reageren op berichten uit 2004

Sowieso kunnen die berichten van 8 jaar geleden toch niet meer betrouwbaar zijn met nieuwe regelving e.d.?
Laatst gewijzigd door Sandy op 01 feb 2012, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- RiverCola
- Amerika-expert
Goed dat je erover begint, ik vind het soms ook jammer. Heb dat ook duidelijk gemaakt bij de introductie van die regel, alhoewel ik de achterliggende problematiek ook begrijp.
Ik heb het bijvoorbeeld bij mijn All About LA topic, onderaan heb ik een verzoek geplaatst om voor mij de openingspost 'open' te houden zodat ik het aan kon vullen, beetje net zoals met het restaurant- of loterijtopic.
Misschien heeft niemand van het mod-team dat ooit gelezen, maar ik kan dus niet meer bij die post. Jammer, want ik had graag de openingspost willen kunnen blijven aanpassen ahv tips van forumleden.
Dat archiefidee...Ik vind het ook zo bizar dat mensen zulke oude topics opdiepen! Soms wel begrijpelijk, maar soms heb ik pas door dat het een jaren oud topic is als ik al 2 pagina's heb zitten lezen
Hoe dat in de praktijk uit zou pakken met een archief zou ik niet weten...
Ik heb het bijvoorbeeld bij mijn All About LA topic, onderaan heb ik een verzoek geplaatst om voor mij de openingspost 'open' te houden zodat ik het aan kon vullen, beetje net zoals met het restaurant- of loterijtopic.
Misschien heeft niemand van het mod-team dat ooit gelezen, maar ik kan dus niet meer bij die post. Jammer, want ik had graag de openingspost willen kunnen blijven aanpassen ahv tips van forumleden.
Dat archiefidee...Ik vind het ook zo bizar dat mensen zulke oude topics opdiepen! Soms wel begrijpelijk, maar soms heb ik pas door dat het een jaren oud topic is als ik al 2 pagina's heb zitten lezen

Hoe dat in de praktijk uit zou pakken met een archief zou ik niet weten...
Ja heb ik ook ... zit ik het hele topic te lezen om er vervolgens achter te komen dat ik een 8 jaar oud topic lees 
Waarschijnlijk ontstaat dat ook doordat iemand de zoekfunctie gebruikt en vervolgens een topic naar voren haalt en niet naar de datum kijkt.
Op een fotoforum waar ik lid van ben .. hebben ze een apart archiefforum (subforum tot 2009 meen ik). Alles is leesbaar, maar je kunt er niet meer op reageren.

Waarschijnlijk ontstaat dat ook doordat iemand de zoekfunctie gebruikt en vervolgens een topic naar voren haalt en niet naar de datum kijkt.
Op een fotoforum waar ik lid van ben .. hebben ze een apart archiefforum (subforum tot 2009 meen ik). Alles is leesbaar, maar je kunt er niet meer op reageren.
Sandy
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Ik wist dit niet, maar ik kan je wel vertellen het per bericht instellen van die functie niet mogelijk is, sorry! Maar als je ooit een update hebt die er echt op moet, zullen we dat met plezier voor je doen hoor.RiverCola schreef:Misschien heeft niemand van het mod-team dat ooit gelezen, maar ik kan dus niet meer bij die post. Jammer, want ik had graag de openingspost willen kunnen blijven aanpassen ahv tips van forumleden.

- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat vind ik een goed idee. Dat is juist de plaats waar het er wat persoonlijker aan toe gaat.Sandy schreef:
Ik vind het trouwens helemaal niet erg als mensen mij aanspreken met mijn voornaam.