Het lijkt mij meer dan duidelijk dat er best iets anders omgegaan kan worden met de beperking zoals die nu ingevoerd is. Zoals Marjan ook al aangeeft, waarom niet een compromis?
Er worden diverse opties aangedragen en ik vind het jammer dat daar niet op ingegaan wordt. Ik heb het andere topic nog eens doorgenomen en blijf nog steeds dezelfde mening toegedaan.
Ik heb geen problemen als er maatregelen genomen worden of zelfs beperkingen opgelegd worden zolang het maar goed onderbouwd is. Destijds en ook nu heb ik geen goede onderbouwing gezien. Enkel dat 'enkele personen' posts verwijderd hadden en dat 'enkele personen' daar last van hadden. Aantallen kon/wilde? men niet geven en voorstellen van mij werden niet eens serieus bekeken.
Als je een groot draagvlak voor een maatregel/beperking wilt hebben, zorg dan dat je de forumleden erbij betrekt en hen kunt overtuigen van de noodzaak. Dat kan bijv. door cijfers te laten zien hoe vaak dat gebeurd is en topics te tonen die helemaal onleesbaar zijn geworden. Dan kun je de forumleden aantonen dat zo'n beperking noodzakelijk is. Op die manier communiceer je met de forumleden en is het geen éénrichtingsverkeer.
Met alle respect voor de onderbouwing van Bart (zie
hier) maar dat overtuigt mij nog steeds niet van de noodzaak.
Dude schreef:Als je echter voor één of andere reden een post wil gewijzigd zien, kan je altijd contact opnemen met een moderator. Er wordt dan altijd goed besproken hoe dit aangepakt wordt, zowel met de aanvrager als in het modteam.
Hoe moet ik dit zien? Iemand wil zijn/haar post veranderen en geeft dit aan. Moet er dan werkelijk met het hele modteam besproken worden hoe dit aangepakt wordt? Over extra werk gesproken... Vanwege tijdsverschillen zijn mods niet allemaal tegelijk online en kan het gauw 1 of 2 dagen duren voordat iedereen geantwoord heeft. Dit brengt toch alleen maar extra werk voor jullie mee?
Het is jammer dat het terugdraaien van een maatregel die jullie juist tijd bespaart gehandhaaft blijft. De voordelen voor het modteam zijn meer dan duidelijk aangedragen maar er is achter de schermen een besluit genomen en die wordt op de één of andere manier niet teruggedraaid? Waarom?
Ik hoop werkelijk dat het modteam nog eens kritisch naar alle antwoorden kijkt en wellicht toch met een oplossing kan komen die voor iedereen (zowel de mods als de forumleden) bevredigend is. Overigens heb ik nog wel meer ideeën die het modteam tijd kan besparen. Indien er interesse voor is dan weten jullie mij via pb te vinden.
Roland