Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dubbel posten

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Dubbel posten

Bericht door Njit »

Dude schreef:Ok, als je een wijziging doet en je wist alle tekst slaat het ook nergens meer op, mee akkoord, maar dan is het wel sneller duidelijk wat er aan de hand is. Je hebt je bedacht en de tekst verwijderd. Maar er kan wel gezien worden door wie en wanneer dat gedaan is. Maar nogmaals, in zo een zeldzaam geval (maar het gebeurd wel eens) kan je gewoon contact opnemen met een moderator en wijzigen wat nodig is.
Maar het resultaat is uiteindelijk hetzelfde. Want jullie kunnen de tekst die er stond niet terugzetten..
Desnoods zet je de verwijder-periode op 2 of 4 uur.

Maar goed, jullie zijn de baas dus ik zal jullie standpunt accepteren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Dude schreef:Maar in het verleden is regelmatig voorgekomen dat er in hevige discussies plots oude posts gewijzigd/gewist waren. Daardoor werd een topic erg onleesbaar. Het terug leesbaar maken van zo een topic kost gewoon veel meer tijd dat het verwijderen van een dubbelpost, wat dus niet zo vaak voorkomt, meestal als het forum even 'plat' ligt.
Maar als er dus weer zo'n discussie komt, dan kan degene die eigenlijk zijn/haar posts wil deleten toch ook gewoon al zijn/haar posts van de afgelopen 48 uur editten? Dan is het toch nóg onleesbaar?
Bedoel, als je in zo'n verhitte discussie zit, dan zijn meestal die posts nog vers en zijn ze te editten. Krijgen we twintig? dertig? posts van diegene te lezen met bv alleen smiley... Nee, dat is duidelijk leesbaar in het topic :) Dan is er wellicht te zien dat er 'iets' aan de hand is ja. Maar willen we dat ook dan? :lol: Valt volgens mij juist meer op dat er in dat topic iets aan de hand was, dan een paar posts die verdwenen zijn.

En wat ga je dan met die posts - met bv alleen maar smiley's of @#$%-woorden - doen? Je kunt niet meer de oorspronkelijke tekst terugzetten. Dus laat je ze dan alsnog staan?
Of verwijderen jullie die alsnog? (wat diegene dus ook zelf had kunnen doen :lol: ) Want om nu 'trolberichten' te laten staan,...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

1) Je kan dubbelposts vermijden door niet 2x op bevestig te klikken, ook niet als de pagina precies niet reageert. Als je twijfelt open een nieuw venster en controleer het topic.

2) Als iemand een bericht wijzigt en leeghaalt is het duidelijk wat die persoon gedaan heeft. Als die persoon zijn bericht zou verwijderen dan is dit niet duidelijk voor andere leden en ook de mods moeten dan al het logboek doorzoeken om dit te zien. Zo kun je zeer rare situaties krijgen.

3) Er zijn volgens mij weinig fora waar je zelf je berichten kunt verwijderen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hmm...met alle respect maar de argumenten om verwijderen niet toe te staan worden mijns inziens volledig weerlegt door de reacties.

Ik ben nog altijd benieuwd naar aantallen van verwijderde berichten. Jammergenoeg is daar nooit een antwoord op gekomen.

Ik blijf dan ook van mening dat berichten moeten kunnen worden verwijderd door mijzelf indien ik dat wil. Niet dat ik dat ooit van plan ben, maar wil die optie gewoon hebben.

De tijden zijn veranderd en ik snap niet waarom er niet een proefperiode gehouden kan worden. Indien blijkt dat er inderdaad met grote regelmaat berichten verwijderd worden en dat dit het forum ernstig onleesbaar maakt, kan het toch zo teruggedraaid worden?

Heb ook een beetje vertrouwen in de goede wil van de forumleden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zie niet waar mijn punten weerlegt worden, zeker punt 2 is een belangrijk punt.
Ik wou nog even mijn visie meedelen, maar ik denk niet dat er een wijziging van deze regel komt binnenkort.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Coyote schreef:
Ik blijf dan ook van mening dat berichten moeten kunnen worden verwijderd door mijzelf indien ik dat wil. Niet dat ik dat ooit van plan ben, maar wil die optie gewoon hebben.

De tijden zijn veranderd en ik snap niet waarom er niet een proefperiode gehouden kan worden. Indien blijkt dat er inderdaad met grote regelmaat berichten verwijderd worden en dat dit het forum ernstig onleesbaar maakt, kan het toch zo teruggedraaid worden?

Heb ook een beetje vertrouwen in de goede wil van de forumleden.

Roland
100% mee eens! Probeer het inderdaad maar eens. Kijken wat er gebeurd (er zal vast niet plots op grote schaal berichten verwijderd worden). Destijds voelde men aanleiding. Ik vraag me af of die aanleiding er nog steeds is, of er weer zou zijn.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ Stan: ik doelde op het antwoord van SpaceAce die e.e.a mooi weerlegt. Ook ik zie het verschil niet tussen helemaal leeghalen of verwijderen. Beide zorgen voor evenveel verwarring. Waarom muteren wel 48 uur toestaan maar verwijderen niet?

Verhitte discussies duren in de regel geen 48 uur voordat er ingegrepen wordt. Iemand die 'kwaad' wil kan dan nog steeds 48 uur lang zijn/haar posts verwijderen...

Ik blijf het jammer vinden dat er aan dit punt zo vastgehouden wordt. Persoonlijk heb ik nooit last gehad van topics die niet meer leesbaar zouden zijn. En met mij denk ik wel meer. Telt dat dan niet?

Roland

Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Stan.Gobien schreef:1) Je kan dubbelposts vermijden door niet 2x op bevestig te klikken, ook niet als de pagina precies niet reageert. Als je twijfelt open een nieuw venster en controleer het topic.
Even voor de duidelijkheid, ik heb van de week tot 3x toe een dubbelpost gehad waarbij ik geen enkele keer 2x op bevestig heb gedrukt! Ik werd na 1 x op bevestig drukken beloond met 2 identieke posts. Ik weet echt wel of ik 2 x druk of niet en zelfs als ik dat gedaan zou hebben dan toch zeker niet 3 x op 1 dag...

Verder heb ik enige tijd geleden de Meld knop gebruikt met het verzoek om een post van mij te verwijderen en dat heeft een aantal dagen geduurd. Ik heb er geen punt van gemaakt omdat ik weet dat mods hard hun best doen maar ik was er niet heel blij mee.

En ik snap echt nog steeds niet waarom er niet toegestaan wordt dat een post bijvoorbeeld binnen 15 minuten verwijderd kan worden. Dan is het grootse probleem opgelost en binnen 15 minuten kun je toch weinig uithalen als je je post weghaald. Iedereen maakt weleens een foutje toch? Forum maakt een dubbelpost foutje, iemand post in het verkeerde forum, change of thought... kleine dingen.

Maar goed, ik laat de volgende keer mijn dubbelposts gewoon fijn staan. Ik ga niet extra moeite doen voor iets wat zo simpel op te lossen is (of het forum fixen maar lijkt me een lastig probleem) maar aub niet gaan roepen dat het irritant is want ik geef aan wat ik eraan zou willen doen maar als dat niet kan, jammer dan ;-)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Waarom niet een compromis sluiten? Bijvoorbeeld: de mogelijkheid van zowel editen als verwijderen op 24 uur zetten of zoiets.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

RiverCola schreef:Destijds voelde men aanleiding. Ik vraag me af of die aanleiding er nog steeds is, of er weer zou zijn.
Omdat het destijds door één of andere oetl*l gedaan is, worden wij dus nu een soort van 'afgestraft'? Wat Roland ook al zei: heb eens wat meer vertrouwen in de forumleden :) Hoevaak komt het nou écht voor dat men door kwaad zijn of haar berichten gaat deleten? Is daar echt nog vrees voor?

Moet het niet andersom zijn? Je gaat toch juist van het goede van de mens uit?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

@Hekkie: dat is éxact wat Ziva dus ook al voorstelt :)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Uhm...SpaceAce, misschien zou je dat oude topic dan nog eens door moeten kijken. Ik was namelijk 1 van de weinigen die het destijds met Coyote eens was. Maar de moderators waren onbereikbaar voor argumenten. Het enige dat steeds weer herhaald werd was; een aantal keer hebben mensen al hun posts leeg gehaald, forumleden hebben daar hun ongenoegens over uitgesproken, het leegtrekken van posts maakt het forum onleesbaar.

Ik was toen degene die aangaf dat die paar keer dat dat gebeurd was (2 keer geloof ik???) niet in verhouding stond tot het aantal keren dat het gewoon goed gaat. Maar goed, dát was de aanleiding voor de moderators, en alhoewel iemand nog steeds al zijn/haar posts leeg kan halen is dat nooit meer gebeurd. Dus inderdaad, misschien maar gewoon weer eens erin vertrouwen in de mensen?
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

RiverCola schreef:Uhm...SpaceAce, misschien zou je dat oude topic dan nog eens door moeten kijken. Ik was namelijk 1 van de weinigen die het destijds met Coyote eens was.
Ik snap hem even niet... Wat moet ik in die topics lezen? Zeg ik hierboven iets wat niet in verhouding staat met één van jouw posts? Serieus, ik begrijp hem even niet..
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ja, je zegt iets dat niet in verhouding staat tot wat ik schreef in dat eerdere topic. Of allicht interpreteer ik je post zo.

Maar we zitten in ieder geval precies op dezelfde lijn! :wink:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het lijkt mij meer dan duidelijk dat er best iets anders omgegaan kan worden met de beperking zoals die nu ingevoerd is. Zoals Marjan ook al aangeeft, waarom niet een compromis?

Er worden diverse opties aangedragen en ik vind het jammer dat daar niet op ingegaan wordt. Ik heb het andere topic nog eens doorgenomen en blijf nog steeds dezelfde mening toegedaan.

Ik heb geen problemen als er maatregelen genomen worden of zelfs beperkingen opgelegd worden zolang het maar goed onderbouwd is. Destijds en ook nu heb ik geen goede onderbouwing gezien. Enkel dat 'enkele personen' posts verwijderd hadden en dat 'enkele personen' daar last van hadden. Aantallen kon/wilde? men niet geven en voorstellen van mij werden niet eens serieus bekeken.

Als je een groot draagvlak voor een maatregel/beperking wilt hebben, zorg dan dat je de forumleden erbij betrekt en hen kunt overtuigen van de noodzaak. Dat kan bijv. door cijfers te laten zien hoe vaak dat gebeurd is en topics te tonen die helemaal onleesbaar zijn geworden. Dan kun je de forumleden aantonen dat zo'n beperking noodzakelijk is. Op die manier communiceer je met de forumleden en is het geen éénrichtingsverkeer.

Met alle respect voor de onderbouwing van Bart (zie hier) maar dat overtuigt mij nog steeds niet van de noodzaak.
Dude schreef:Als je echter voor één of andere reden een post wil gewijzigd zien, kan je altijd contact opnemen met een moderator. Er wordt dan altijd goed besproken hoe dit aangepakt wordt, zowel met de aanvrager als in het modteam.
Hoe moet ik dit zien? Iemand wil zijn/haar post veranderen en geeft dit aan. Moet er dan werkelijk met het hele modteam besproken worden hoe dit aangepakt wordt? Over extra werk gesproken... Vanwege tijdsverschillen zijn mods niet allemaal tegelijk online en kan het gauw 1 of 2 dagen duren voordat iedereen geantwoord heeft. Dit brengt toch alleen maar extra werk voor jullie mee?

Het is jammer dat het terugdraaien van een maatregel die jullie juist tijd bespaart gehandhaaft blijft. De voordelen voor het modteam zijn meer dan duidelijk aangedragen maar er is achter de schermen een besluit genomen en die wordt op de één of andere manier niet teruggedraaid? Waarom?

Ik hoop werkelijk dat het modteam nog eens kritisch naar alle antwoorden kijkt en wellicht toch met een oplossing kan komen die voor iedereen (zowel de mods als de forumleden) bevredigend is. Overigens heb ik nog wel meer ideeën die het modteam tijd kan besparen. Indien er interesse voor is dan weten jullie mij via pb te vinden.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 22 jun 2012, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Toch even een tegengeluid.....

Ik ben zelf als redactielid en moderator betrokken bij twee grote forums, en ook daar zien we jammer genoeg dat de mogelijkheid tot het verwijderen van je eigen postst met regelmaat leidt tot compleet onleesbare discussies, als iemand boos is en verdwijnt met "medeneming" van zijn bijdrages aan het forum.

Het lijkt misschien nu ondenkbaar, maar morgen of volgende week kan er weer iets gebeuren waardoor mensen boos worden en hier weggaan, en met het verwijderen van hun posts hele (en vaak zeer bruikbare) draadjes onleesbaar en onbruikbaar maken.

Ik ben dan ook niet echt een voorstander, maar begrijp de maatregel wel.

En echt, het ogenblik dat iemand die hier al jaren post boos is en weggaat komt, jammer genoeg, dat is een soort natuurwet op internet. :wink:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Tuurlijk zal dat een keer gebeuren. Maar meestal gebeurd het in off-topic discussies, bijvoorbeeld over de politiek, of over bepaalde ethische kwesties, of bij een heel persoonlijk topic. Dat was volgens mij ook het geval bij de, als ik het me goed herinner, 2 topics waarbij dat vorig jaar gebeurde.

Tja, dan heb je twee topics waar soms de lijn een beetje uit is. Alhoewel dat doorgaans wel meevalt, omdat sommige mensen de ge-delete posts gequote hebben en omdat er meestal nog een heleboel meer reacties zijn dan slechts de reacties van iemand die alles verwijderd heeft. Ik heb zelf nooit het idee gehad dat hele topics onleesbaar waren geworden. Laat me eens een topic zien waar dat het geval is!

En dan vraag ik me af of de topics waarin het gebeurd, qua gedeelde informatie, zo ontzettend relevant waren. De meeste mensen komen hier zoeken naar informatie over (rond)reizen in Amerika of met vragen over (tijdelijke) emigratie (visa vragen). Volgens mij is het nimmer in een dergelijk topic gebeurd, en de vraag blijft dus hoe noodzakelijk het was om de bewuste informatie te behouden, afgezet tegen de genomen maatregel.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Niets is onmogelijk Pete. :wink:

Maar zie jij het werkelijk gebeuren dat iemand die 1000+ posts heeft al zijn/haar berichten verwijdert? Ik niet. Als het al gebeurt, en in het verleden ken ik daarvan één geval van een persoon uit Arizona, dan heeft diegene veelal nog niet zoveel posts. Maar werd het forum toen onleesbaar? Nee! En waarom niet? Omdat het in topics gebeurde die al ouder waren en nauwelijks tot niet ingekeken werden. Overigens gebeurde dat voorval ver voordat deze maatregel ingevoerd werd.

En zoals RiverCola ook al aangeeft, zijn die topics waarin het gebeurde werkelijk van zo'n groot belang voor het forum? Er zijn nooit concrete voorbeelden/cijfers gegeven dus waarop moeten wij ons dan baseren? Enkel dat het (sporadisch) gebeurt maar hoe en wat blijft voor ons forumleden onduidelijk.

Ik vind dat een maatregel in verhouding moet staan tot hetgeen waarvoor het ingevoerd wordt. Deze beperking (niet kunnen verwijderen en slechts beperkt kunnen wijzigen) schiet in mijn optiek haar doel ver voorbij en veel vaste forumleden worden hiervan de dupe. Je kunt de maatregel bijv. ook instellen voor enkel nieuwe forumleden. Na 3 maanden krijgen zij dan ook de optie tot het kunnen verwijderen van berichten dan wel aanpassen.

Kortom, er zijn genoeg manieren te verzinnen waarmee je de vaste forumleden minder hard treft. En ik vind het jammer dat daar niet naar gekeken wordt.

En zoals eerder door mij gezegd: Heb vertrouwen in de forumleden. Volgens mij gaan we tegenwoordig beter met elkaar om dan ooit tevoren.

Roland

SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Maar hoeveel posts zal men dan deleten? Bedoel, als je maar een kwartier je post kan verwijderen... Hoeveel berichten kán iemand maken en dan weer verwijderen? Niemand tikt zoveel in een kwartier, toch? Dan gaat het hooguit om twee of drie berichten die dan - in kwade zin - verwijderd worden.
Coyote schreef:Maar zie jij het werkelijk gebeuren dat iemand die 1000+ posts heeft al zijn/haar berichten verwijdert? Ik niet.
En dat kán dus ook niet, als je de verwijdertijd op maar 15 mins zet...
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 22 jun 2012, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

SpaceAce schreef:
Coyote schreef:Maar zie jij het werkelijk gebeuren dat iemand die 1000+ posts heeft al zijn/haar berichten verwijdert? Ik niet.
En dat kán dus ook niet, als je de verwijdertijd op maar 15 mins zet...
In mijn voorbeeld ga ik ervan uit dat er geen beperking is voor het verwijderen van berichten. :wink:

En hoewel het een utopie zal zijn, is mijn hoop nog steeds dat die maatregel teruggedraaid wordt danwel dat daarover een compromis bereikt wordt. Bijv. 24 uur voor verwijderen en 48 uur voor wijzigen. Snap ook wel dat met meningen die zover uitelkaar liggen nooit iemand helemaal zijn zin kan krijgen dus doe ik alvast water bij de wijn.... :wink:

Roland

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer