Maar natuurlijk snap ik dat het elke keer moeten ingrijpen van jullie en het vervolgens achter de schermen bespreken van dat specifieke geval veel tijd voor jullie in beslag neemt door o.a. het tijdverschil, meningen van elkaar (de mods) bespreken, ondertussen antwoorden moeten op forumleden die hetzij via het forum hun mening erover geven, hetzij via een privébericht jullie benaderen en dat jullie uiteindelijk tot een weloverwogen besluit moeten komen. Dat snap ik helemaal en ook dat jullie er wel eens 'moe' van worden.Dude schreef:Roland, iedereen hier doet het vrijwillig en inderdaad kies je er dan zelf voor en hoort dat gedeelte van modereren er ook bij. En dan is voor niemand binnen het team een probleem. Maar als je elke keer opnieuw dezelfde meldingen moet plaatsen in hetzelfde topic, en dan nog vaak tegen dezelfde leden, omdat ze niet willen 'luisteren', dan gaat de fun er na een tijdje wel vanaf, of je daar voor kiest of niet. Voor jullie houdt dat op als jullie die melding gelezen hebben, maar voor ons blijft er achter de schermen over doorgepraat worden. Daar kruipt best veel tijd in, mede door het uurverschil.
Na weken en maanden van hetzelfde hoop ik dat je een beetje begrijpt dat we dat wat moe worden.
Ik ben ook van mening dat het modteam het bespreken achter de schermen met de beste bedoelingen doet. Maar misschien kan het ook anders. Indien een mod op het forum ingrijpt omdat hij of zij dat nodig vindt dan is dat zo. (punt!)
Misschien moet het modteam het zichzelf niet moeilijker gaan maken door er achter de schermen uitgebreid op in te gaan en ieders mening van het modteam daarover aan te horen. De bewuste mod grijpt niet zomaar in dus als hij of zij dat doet dan hoeft daar (naar mijn mening) geen uitgebreide discussie achter te schermen over te ontstaan. Jullie opereren als één team en een besluit tot ingrijpen van één mod moet voldoende zijn. Achter de schermen hoeft hij of zij dan ook geen uitgebreide verantwoording af te leggen daarvoor.
Hiermee voorkom je dat het modteam misschien wel dagenlang met elkaar discussieert over het wel of niet terecht afsluiten van een topic wat natuurlijk veel extra tijd en werk voor jullie betekent.
Natuurlijk moet er achter de schermen wel eens wat besproken worden. En dat moeten jullie ook vooral blijven doen. Maar mijn advies is: maak het niet moeilijker (en tijdrovender) voor jullie zelf dan nodig.
Roland