Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afvalvermaler....

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
JuJules
Amerika-newbie

Bericht door JuJules »

Bedankt! Hier heb ik echt wat aan! Ondanks het lawaai denk ik toch dat ik er een aanschaf, het lijkt me niet alleen supermooi om er een te hebben, het is gewoon handig zoals je zelf al zegt en bespaart ook veel geld op de lange termijn.
- The Iron Liver -
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ik gebruik ook al 6 jaar zo'n ding, maar gezien de hoeveelheid water en electra die gebruikt wordt ben ik nogal sceptisch over de besparing temeer omdat de mijne na twee jaar al vervangen moest worden.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Ik heb hem nu een tijdje in gebruik en ja je hoort zeker wat maar dat verwacht je ook van zo'n apparaat er moet namelijk ook nogal wat gebeuren om alles te vermalen. 8)
Maar ook erg leuk om te demonstreren, als ik eters krijg schil ik een extra aardappel die ze niet mogen opeten (kook deze ook niet :wink: ) maar special voor de afvalvermaler :D
Ik moet wel zeggen dat je de afvalvermaler ook wel kan "voelen" als je er iets als broccoli in doet dan merk je wel meteen de kracht en hoop dat ie wel langer als 2 jaar meegaat...
Maar om nou te zeggen dat je veel energie gebruikt en veel water vind ik een beetje onzin aangezien je niet eens minuten bezig bent per keer. Ik weet zeker dat mijn laptop meer kost aan energie en het toiletbezoek meer aan water, kan me niet voorstellen dat je het echt merkt op de energierekening.
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Moet je de kraan aanzetten als je de vermaler gebruikt?
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ons is aangeraden om dat wel te doen, het stromende water duwt het vermaalde afval de afvoer in.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

wiepster schreef:Ons is aangeraden om dat wel te doen, het stromende water duwt het vermaalde afval de afvoer in.
Oké dat wist ik niet, bedankt.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, absoluut met water! En denk ook niet, dat het alles vermaalt. Het gaat maar mondjesmaat. Ik heb al twee keer een stukke vermaler gehad: met Thanksgiving omdat we er de aardappel en zoete aardappel schillen doorheen gooiden. Te veel, dus! En niet lang geleden, toen ik een aantal komkommers aan het schillen was, te veel schillen tegelijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Mijn ervaring is , dat de goedkopere models 1/3 HP voor ongeveer $75 zijn goed voor 3-5 jaar. De betere models hebben sterker motors 1HP ,stainless steel voor ongeveer $200 en hoger , die zijn goed voor meer dan 10 jaar.(normaal gebruik)
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

GPJ73 schreef:Ik heb hem nu een tijdje in gebruik en ja je hoort zeker wat maar dat verwacht je ook van zo'n apparaat er moet namelijk ook nogal wat gebeuren om alles te vermalen. 8)
Maar ook erg leuk om te demonstreren, als ik eters krijg schil ik een extra aardappel die ze niet mogen opeten (kook deze ook niet :wink: ) maar special voor de afvalvermaler :D
Ik moet wel zeggen dat je de afvalvermaler ook wel kan "voelen" als je er iets als broccoli in doet dan merk je wel meteen de kracht en hoop dat ie wel langer als 2 jaar meegaat...
Maar om nou te zeggen dat je veel energie gebruikt en veel water vind ik een beetje onzin aangezien je niet eens minuten bezig bent per keer. Ik weet zeker dat mijn laptop meer kost aan energie en het toiletbezoek meer aan water, kan me niet voorstellen dat je het echt merkt op de energierekening.
De mijne doet ook aardappelschillen

De eerste was waarschijnlijk een productiefout, de kraan kwam onder spanning te staan zodra het uitlopende water de vermaler bereikte.
De tweede gaat nu al 4 jaar mee

Er staat niet dat je veel energie verbruikt en je moet het ook niet vergelijken met je pc of cv maar met de besparing op afvalkosten

Tijdens het gebruik moet de waterkraan open.

Ik heb de mijne niet van AA
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

6foot6 schreef: De mijne doet ook aardappelschillen
Die van ons ook, maar niet een hele berg tegelijk. Volgens de monteur is hij daar niet op berekend en raakt verstopt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb die van mij (in deze nieuwe flat) al weer 2 jaar. Ik vind dit echt een superuitvinding. Dat geknoei hier met die vieze gft bakjes vind ik echt niet kunnen. Het stinkt ook en dit is een veel betere oplossing. In ons vorige koophuis had ik 'm ook en als deze stuk gaat komt er echt wel een nieuwe hoor :D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ik heb een 3/4 horsepower van 8 jaar oud en het ding maalt echt alles dat minder hard dan ijzer is :roll:
CFT bakken hebben we niet dus ik gooi ook veel gewoon weg. dat composteert wel weer op de afvalbult.
het meeste is etensresten van borden, pannen etc
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik eet gewoon alles op.... :D

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

peejay, hahaha...
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

oh, en wij noemen dat kreng al jaren voedselverkruimeraar. Afvalvermaler is nieuw voor mij.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

PeeJay schreef:Ik eet gewoon alles op.... :D

/PeeJay
moet ik mijn aardappelschillen bewaren?
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

marcuscj schreef:Mijn ervaring is , dat de goedkopere models 1/3 HP voor ongeveer $75 zijn goed voor 3-5 jaar. De betere models hebben sterker motors 1HP ,stainless steel voor ongeveer $200 en hoger , die zijn goed voor meer dan 10 jaar.(normaal gebruik)
Zoals met zoveel producten geldt: hoe meer je betaald hoe beter het produkt. Wil je echt zorgeloos je "waste disposer" gebruiken koop dan een stainless steel met 1HP en zelfs de kippe botten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ongeacht wat je vermaald je moet water toevoegen om het gemalen afval af te voeren. Echter, een "waste disposer" is niet toegestaan ingeval men aangewezen is op een septic tank. De oplossing hier is: zodra je een occupency verklaaring voor je huis hebt installeer je de "waste disposer" en je laat de septic tank een keer per jaar leeg pompen in plaats van eens per twee/drie jaar.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Afvalvermaler....

Bericht door Sandy »

Ik reageer op een oud topic, omdat ik niet speciaal hiervoor een nieuw topic wilde openen. En misschien maak ik zo ook reclame voor Dennis, als hij ze nog steeds verkoopt ten minste: http://www.allesamerika.com/afvalvermaler.html

Iets wat ik me eigenlijk al heel lang afvraag: is het niet een nachtmerry van iedere ouder dat een kinderarmpje hierin terecht kan komen of een vinger ?? Of zit die vermaler heel diep waar je met een armpje/vinger niet bij kan? Ik krijg er altijd de kriebels van als ik aan zo'n vermaler denk...

Wie heeft overigens zo'n vermaler besteld via allesamerika.com?
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er was er eentje in het huis in Michigan city, en daar moest je de vermaler aanzetten door op een knop te drukken. Die knop stond eigenlijk ver genoeg van dat ding af, zodat een kindje zijn arm niet lang genoeg zou zijn om tegelijkertijd een arm in dat gat te steken, en op de knop te drukken. Tenminste, onze zoon van bijna 6 kon er niet aan. Weet niet of dat standaard zo is hoor.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bij ons in het nieuwe huis zit de schakelaar voor de vermaler in het kastje onder de gootsteen; op die manier kun je - zeker als klein kind - nooit én je arm diep genoeg in het ding hebben zitten, én tegelijkertijd het ding aanzetten. Er zijn echter genoeg keukens waarbij dat wel goed mogelijk is - het hangt dus helemaal van de installatie af (en ik kan me voorstellen dat hoe ouder het huis is, hoe groter die kans is, zeker als er pas later regulering in de 'code' is gekomen).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer