Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: AA introduceert donateurschap (bonus: geen reclame)
@Petra: Er was recentelijk een ander voorbeeld dat bij sommige mensen een wenkbrouw deed reizen.
Maar het lijkt me dat je een mooie deal hebt met Dennis. Als jullie elkaar op die manier kunnen helpen is dat volgens mij helemaal prima.
Alhoewel dat natuurlijk los staat van de discussie over het wel of niet doneren en de vragen die mensen daarbij hebben. Het is vanaf het begin af aan een bewogen onderwerp geweest, deze discussie loopt nu al weken. Het lijkt me duidelijk dat er enkelen zijn die graag doneren en dat er een grote groep is die daar a) geen behoefte aan heeft omdat ze vindt dat ze op een andere manier bijdraagt aan het forum, b) zich vragen stelt wat nu precies aan financien nodig is om de kosten te dekken voor het forum (het al dan niet geven van inzage in de kosten is een afweging die Dennis moet maken) en c) zelfs enkele mogelijk negatieve gevolgen voor het forum ziet. Het is uiteindelijk aan Dennis om te besluiten of hij met deze bezwaren wel of niets iets doet. Hij weet in ieder geval wel zeker dat het heel wat los gemaakt heeft bij forummers.
Maar het lijkt me dat je een mooie deal hebt met Dennis. Als jullie elkaar op die manier kunnen helpen is dat volgens mij helemaal prima.
Alhoewel dat natuurlijk los staat van de discussie over het wel of niet doneren en de vragen die mensen daarbij hebben. Het is vanaf het begin af aan een bewogen onderwerp geweest, deze discussie loopt nu al weken. Het lijkt me duidelijk dat er enkelen zijn die graag doneren en dat er een grote groep is die daar a) geen behoefte aan heeft omdat ze vindt dat ze op een andere manier bijdraagt aan het forum, b) zich vragen stelt wat nu precies aan financien nodig is om de kosten te dekken voor het forum (het al dan niet geven van inzage in de kosten is een afweging die Dennis moet maken) en c) zelfs enkele mogelijk negatieve gevolgen voor het forum ziet. Het is uiteindelijk aan Dennis om te besluiten of hij met deze bezwaren wel of niets iets doet. Hij weet in ieder geval wel zeker dat het heel wat los gemaakt heeft bij forummers.
- Bushmaster
- Amerika-expert
als dit soort "zeik-topics" het resultaat is van de donaties,
dan wil ik graag mijn donatie terug.
dan wil ik graag mijn donatie terug.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Stan ik denk dat je nu ook geen patatten meer krijgt. "Hij" doet nu in helmen met een CE keurmerkStan.Gobien schreef:............
Ps: Ik heb nog geen patatten ontvangen.
of paaldansers

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Waardeer je uitleg, dank je wel.Petra/VS schreef:Dat heeft niets met voorkeursbehandeling of moderator zijn te maken, Dennis krijgt een deel van mijn inkomsten, dus hij heeft er baat bij als ik rondleidingen boek. En, misschien ten overvloede, het staat ieder forumlid vrij een dergelijke financiele overeenkomst met Dennis te treffen.wiepster schreef:Verder bespeur ik toch soms een voorkeursbehandeling. Als voorbeeld: een moderator die ook betaalde rondleidingen doet, mag wel een link plaatsen naar de blog met meer informatie,
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Iets wat mij betrof? Ik kan iedereen verzekeren dat we heel hard werken om geen voorkeursbehandelingen aan wie dan ook te geven of de schijn daartoe te wekken. Bovenstaande is een dermate vage opmerking dat ik er niets mee kanRiverCola schreef:@Petra: Er was recentelijk een ander voorbeeld dat bij sommige mensen een wenkbrouw deed reizen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Ik voel me toch even geroepen om te reageren, want ik wil wel benadrukken dat zo'n voorkeursbehandeling er juist absoluut niet is. En ikzelf bv doe uberhaupt niks waarmee ik "on the side" geld verdien. Ik doe dit puur omdat ik het leuk vind. En als mods (inclusief Dennis) doen we er alles aan om dit forum leesbaar te houden en daar hoort bij dat niemand een voorkeursbehandeling krijgt. Je zou niet kunnen functioneren als dat wel het geval zou zijn.wiepster schreef:Verder bespeur ik toch soms een voorkeursbehandeling.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik denk dat dit een heel gevoelig topic is, ook door het feit dat gezien de prive-situatie van Dennis hij niet inhoudelijk kan reageren.
Donaties is een onderwerp, wat bij velen, waaronder mijzelf vragen oproept. Wat er allemaal achter de schermen afspeelt hebben de forumgangers in het algemeen geen inzicht in. Als er echter om een bijdrage word gevraagd om het forum gangbaar te houden levert dat juist wel vragen op. Ook hoe de relatie is met het wel toestaan van verwijzingen naar betaalde diensten van mods, maar weigeren van anderen. Dankzij de uitleg van Petra, is dat voor mij nu duidelijk.
Een donatie voor een goed doel is heel wat anders, dan een donatie voor een forum wat nu blijkt het inkomen genereert voor de beheerder. Als ik bijvoorbeeld nog in het emigratie-proces zat en veel vragen had, dan heb ik het forum echt nodig en zou misschien wel bij willen dragen, afhankelijk van de informatie die verstrekt word. Momenteel is dit forum echter voor mij puur een sociaal gebeuren.
Ook als ik zou doneren dan wil ik graag weten wat er met de bijdragen word gedaan, hoeveel procent nodig is voor administratie en wat er daadwerkelijk naar een server gaat etc. Deze inzage wil ik altijd hebben, voor ik doneer. Mits het is voor een gebeurtenis, waarbij een persoon behoorlijk getroffen is en snel hulp nodig heeft, zoals Mark (Ned in MO) dat destijds voor een forumganger had geregeld, die een overstroming had.
Destijds voor mijn emigratie heb ik gedoneerd aan een ander forum,wat niet meer bestaat door gewijzigde regelgeving, wat veel info verstrekte inzake het spousal visum via het Consulaat in Amsterdam. Het betreffende forum heeft mij destijds behoorlijk geholpen met het beantwoorden van mijn onzekerheden over het hele gebeuren, en daarom vond ik een donatie zeker terecht.
Als dit forum inkomen moet genereren, dan zou de opzet anders kunnen zijn: ipv een donatie zou ik kiezen voor een vorm van betaald lidmaatschap met aanverwante rechten; zoals links mogen plaatsen voor verkoop van bijvoorbeeld vakantie-woningen, staanplaatsen, import/export , blogs of alleen betaalde toegang tot emigratie-topics, en dan "credits" verlenen aan forumgangers die altijd klaar staan met correcte antwoorden of verwijzingen.
Donaties is een onderwerp, wat bij velen, waaronder mijzelf vragen oproept. Wat er allemaal achter de schermen afspeelt hebben de forumgangers in het algemeen geen inzicht in. Als er echter om een bijdrage word gevraagd om het forum gangbaar te houden levert dat juist wel vragen op. Ook hoe de relatie is met het wel toestaan van verwijzingen naar betaalde diensten van mods, maar weigeren van anderen. Dankzij de uitleg van Petra, is dat voor mij nu duidelijk.
Een donatie voor een goed doel is heel wat anders, dan een donatie voor een forum wat nu blijkt het inkomen genereert voor de beheerder. Als ik bijvoorbeeld nog in het emigratie-proces zat en veel vragen had, dan heb ik het forum echt nodig en zou misschien wel bij willen dragen, afhankelijk van de informatie die verstrekt word. Momenteel is dit forum echter voor mij puur een sociaal gebeuren.
Ook als ik zou doneren dan wil ik graag weten wat er met de bijdragen word gedaan, hoeveel procent nodig is voor administratie en wat er daadwerkelijk naar een server gaat etc. Deze inzage wil ik altijd hebben, voor ik doneer. Mits het is voor een gebeurtenis, waarbij een persoon behoorlijk getroffen is en snel hulp nodig heeft, zoals Mark (Ned in MO) dat destijds voor een forumganger had geregeld, die een overstroming had.
Destijds voor mijn emigratie heb ik gedoneerd aan een ander forum,wat niet meer bestaat door gewijzigde regelgeving, wat veel info verstrekte inzake het spousal visum via het Consulaat in Amsterdam. Het betreffende forum heeft mij destijds behoorlijk geholpen met het beantwoorden van mijn onzekerheden over het hele gebeuren, en daarom vond ik een donatie zeker terecht.
Als dit forum inkomen moet genereren, dan zou de opzet anders kunnen zijn: ipv een donatie zou ik kiezen voor een vorm van betaald lidmaatschap met aanverwante rechten; zoals links mogen plaatsen voor verkoop van bijvoorbeeld vakantie-woningen, staanplaatsen, import/export , blogs of alleen betaalde toegang tot emigratie-topics, en dan "credits" verlenen aan forumgangers die altijd klaar staan met correcte antwoorden of verwijzingen.
Als je het dan hebt over transparantie: dit maakt het er niet beter op.wiepster schreef:
Ik zie het toch meer als iemand die een feestje organiseert en bij de voordeur een bus neerzet waar mensen hun eventuele bijdrage in kunnen doen. Zonder dat de organisator daar achteraf verantwoordingsstukken over hoeft rond te sturen.
Ik zie het hele probleem niet zo. De moderator vraagt om een bijdrage, dan kun je zeggen "ja" of "nee". De optie "ja, maar dan wil ik in ruil daarvoor..." maakt de zaken nodeloos complex en bestaat dus niet.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
mod modus uit
Ik zie hier echt het probleem niet in.
1. Er zijn mensen die willen doneren om verschillende redenen.
2. Er zijn mensen die niet willen doneren om verschillende redenen.
Kan dit niet naast elkaar staan? Live and let live?
mod modus aan
De opmerking dat er aan voorkeursbehandeling gedaan wordt zou ik graag geconcretiseerd zien. Binnen het mod team streeft men er naar alles zo sec mogelijk op te volgen. Met zo'n algemene opmerking kunnen wij dan ook niets.
Ik zie hier echt het probleem niet in.
1. Er zijn mensen die willen doneren om verschillende redenen.
mod modus aan
De opmerking dat er aan voorkeursbehandeling gedaan wordt zou ik graag geconcretiseerd zien. Binnen het mod team streeft men er naar alles zo sec mogelijk op te volgen. Met zo'n algemene opmerking kunnen wij dan ook niets.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En laat mij dat, als voormalige moderator, bevestigen. Je wilt niet weten hoeveel er overleg gepleegd wordt achter de schermen om ingrepen e.d. echt fair te doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
sachasenne schreef:1. Er zijn mensen die willen doneren om verschillende redenen.

Ik snap het probleem ook niet zo. Degene die willen doneren, prima. Degene die dat niet willen, ook prima.
Snap ook niet waarom er opgemerkt wordt 'waarom er zo weinig gedoneerd wordt'. Boeit dat?

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- RiverCola
- Amerika-expert
Dit wordt achter de schermen inmiddels besproken.sachasenne schreef: mod modus aan
Ik krijg ze de grens niet over...iets met "jullie een wietpas, wij een patattenpas".Stan.Gobien schreef: Ps: Ik heb nog geen patatten ontvangen.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien dan maar een Frietpas aanvragen.. dat klinkt bijna hetzelfde..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik ga hier toch nog even op reageren omdat ik vind dat met bovenstaande een verkeerd beeld wordt geschept.vana schreef:Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat elke keer als deze discussie stopt er weer iemand verschijnt die laat doorschemeren en/of suggereert dat de 12.000 forumleden die niet doneren voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, alles gratis willen hebben of het forum geen warm hart toedragen en dat de 17 + mensen die dat wel gedaan hebben gul zijn en hart voor het forum hebben en wij niet begrijpen hoeveel werk een forum is.
- Er is niemand die suggereert dat forumleden die niet doneren voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
- Er is niemand die suggereert dat forumleden die niet doneren alles gratis willen hebben.
- Er is niemand die suggereert dat forumleden die niet doneren het forum ook geen warm hart toedragen
- Er is niemand die suggereert dat donateurs gul zijn
- Ik heb wel gezegd dat ik met mijn donatie het forum een warm hart toedraag (dat is anders dan te stellen dat iedereen die dus niet doneert dat niet zou doen)
- Er is niemand die suggereert dat forumleden (zowel donateurs als niet-donateurs) niet zouden begrijpen dat het forum veel werk is.
We hebben allemaal onze eigen goede redenen om wel of niet te doneren en die hebben we van elkaar te respecteren. Maar vooral worden er redenen aangehaald om niet te doneren. Wat ik jammer vind is dat hier (zo lijkt het, hè?) voorbij gegaan wordt aan het gevoel dat je bij het forum hebt. Zelf heb ik mijn ups en downs gehad met dit forum. Het zal niemand ontgaan zijn dat ik, zeker in het verleden, vaak fel uit de hoek kwam. En dat was zowel naar forumleden als de forumleiding. Toch ben ik altijd gebleven omdat ik het forum juist heel erg leuk vind en er veel plezier uit haal. Ik zie en merk (soms persoonlijke reacties) dat mensen heel veel baat hebben wij dit forum. Voor mij is dat dan elke keer weer een beloning.
Nu zijn we bijna 9 jaar verder na de start van dit forum. In die 9 jaar is het forum uitgegroeid tot (in mijn ogen) de beste objectieve informatiebron voor Amerika van Nederland en België (en wellicht ook daarbuiten). Ook krijgen we nu te maken met advertenties op het forum en doet een vrijwillege donatie zijn intrede. De meningen over deze vrijwillege donaties zijn sterk verdeeld.
Ik ken meerdere fora waar je donateur kunt worden. Dat zijn echter fora waar ik weinig tot nooit kom en om die reden voor mij ook geen donatie waard zijn. Dit forum bezoek ik vrijwel dagelijks en hoop dat het nog lang blijft bestaan. Hoeveel Dennis wel of niet verdient met zijn advertentieinkomsten zal mij een worst zijn. Ik hoop genoeg voor een dikke boterham. Mijn donatie staat echter helemaal los van het feit dat Dennis advertentieinkomsten heeft. Een donatie door mij is dus ook gedaan met 'gevoel'.
Als ik dus aangeef dat ik het jammer vind dat er relatief weinig donateurs zijn t.o.v. het aantal leden dan komt dat omdat ik werkelijk gedacht had dat veel meer leden datzelfde gevoel met mij zouden delen.
Hiermee wil ik absoluut niet de indruk wekken dat alle niet-donateurs geen gevoel hebben bij het forum (voordat ik dat straks weer over me krijg). Ik krijg wel een gevoel dat voor sommige forumleden het forum heel makkelijk vervangbaar zou zijn. Valt dit forum dan stappen zij over naar elders. Voor mijzelf weet ik dat nog niet zo zeker. Ik heb een ander groot Amerikaforum in het verleden vaak bezocht maar miste daar de onderlinge band die de forumleden hier onderling wel elkaar hebben. Ik betwijfel ten zeerste of dat bij een ander bestaand of nieuw forum net zoals hier bewerkstelligd kan worden.
Ik heb getwijfeld of ik dit verhaal zou posten, heb het zelfs enkele dagen 'in de wacht' gezet maar wilde dit toch nog kwijt.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 04 mei 2012, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Pssst. Zet "Nederland en België" erin. Voordat je het weet krijgen we rellen! O wacht is even....prima niks veranderen!
Haha je gelooft het niet DejaVu maar ik wilde net dat stukje quoten en vragen waar België bleef , maar wel met een hele dikke knipoog
Bart

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Jullie hebben gelijk, België hoort er ook bij. Toegevoegd dus.
Roland

Roland
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beste Roland,
Hier ben ik het helemaal mee eens, en daar laat ik het bij wat betreft onze discussie.Coyote schreef: We hebben allemaal onze eigen goede redenen om wel of niet te doneren en die hebben we van elkaar te respecteren.
Laatst gewijzigd door vana op 04 mei 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed verwoord Coyote, kan me er alleen maar bij aansluiten