Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over de Alles Amerika Meeting 2008

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
ANY
Amerika-expert

Re: Vragen over de Alles Amerika Meeting 2008

Bericht door ANY »

Ik had er 11 fout van die quiz, al Manja's vragen onder andere. Gelukkig had ik mijn eigen wel goed :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:lol: Jij had voor mij de moeilijkste vraag! Wat is een spiedie? Geen idee, nooit van gehoord :lol:. Verder had ik er vier fout (dankzij mijn reisagente verleden, denk ik): Die Spiedie vraag, hoeveel Finger Lakes er zijn, welk jaar Zion een nationaal park werd en wat er in Walla Walla verbouwd wordt. Ik kan wel begrijpen, dat de quiz voor Nederlanders moeilijk was. Toen ik mijn drie vanavond vroeg, hoeveel presidenten in Virginia zijn geboren, antwoordden ze allemaal verkeerd (de andere twee vragen hadden ze gelukkig wel goed). Maar zo leer je ook nog eens iets over andere delen van Amerika ;). :doublethumb: Marloes met zoveel goede antwoorden!

Verder heel leuk om de foto's te bekijken, al zou ik ook wel namen erbij willen zien. En de foto's tot nu toe zijn prachtig. De winnende foto echt Amerikaans met zijn lege weg, maar ik vind de reflectie in de foto die tweede werd heel mooi (maar ik heb ook wat met reflecties).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

ANY schreef:Ik had er 11 fout van die quiz, al Manja's vragen onder andere. Gelukkig had ik mijn eigen wel goed :)
Sorry :wink:

Eens hoop ik ook bij de meeting te kunnen zijn, leuk om de foto's te bekijken.
De ingezonden foto's zijn prachtig.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Dennis: onze zoon claimde al onmiddellijk die leuke pen. Die gaat dus vandaag met hem naar school. :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

@ Dennis: er zijn pennen naar je onderweg, ik heb ze dinsdag opgestuurd. De pennen die over zijn, heb ik aan Rob gegeven, zodat ze bij de moderators blijven. Wij zijn geloof ik de enigen die er geen hebben, alle tasjes waren weg en de pennen al bij Rob :( Rob, bewaar je er een voor me?
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wat een gezellige boel op de foto's !
En wat een mooie plaatjes van de fotowedstrijd. Terecht gewonnen.

Van de quiz had ik niets terechtgebracht. Moelijke vragen !
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

thebes schreef:Van de quiz had ik niets terechtgebracht. Moelijke vragen !
Wel weer wat geleerd toch?........ :D

Ik vond de gemaakte vragen over iets specifiekere gebieden, leefgewoontes, geschiedenis en gerechten juist geweldig. Keer wat anders dan de geijkte (algemene) quizvragen.

Moeilijk was het zeker, want ik bakte er ook weinig van...... :wink: , maar interessant en leuk was het zeker!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ook deze vijfde AllesAmerikameeting vond ik een groot succes en het was weer erg gezellig.
Organisatieteam, hartelijk dank voor al jullie werk. Ook dank voor het tasje met inhoud en Dennis voor de pen.

Hierbij de foto, die ik instuurde voor de fotowedstrijd.

Afbeelding
Mount Rainier afgelopen september.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Nou ben inmiddels ook weer thuis. Neeee niet verdwaald na de meeting maar naar een verjaardag geweest en vanochtend HEEEEEL vroeg al een crematie. Heb dus al het halve land weer doorgereden.

Wij vonden de meeting bijzonder geslaagd en ook wij willen het OT heel hartelijk bedanken voor de buitengewoon goede organisatie en het heerlijke eten.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wat een prachtige foto's, ik zou niet kunnen kiezen.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

lelie schreef:Ik moet echter Sonja wel gelijk geven wat betreft het stamppottenbuffet. Helaas was er te weinig. We hadden ook verwacht dat er wat later op de avond nog wat warme
en koude hapjes werden geserveerd, zoals aangekondigd werd in dit topic. Gelukkig waren er dop-pinda's.
Marloes (en ook Noa),

Hoewel ik het leuk vind om ook wel eens gelijk te krijgen :lol: hebben jullie het bij het verkeerde eind.
Deze opmerking kwam niet van mij maar van Mickey99.
Ik zei alleen dat het eten goed was.
Maar eerlijk is eerlijk, de hollandse porties zijn niet afgestemd op mensen die blijkbaar amerikaanse hoeveelheden gewend zijn. Dat is te zien aan de trieste aanblik van Paula bij de lege schalen.
Sorry Paula, maar ik moest toch lachen om die komische foto. Je staat er heel leuk op. (Hopenlijk heb je toch nog wat te eten gehad.)
Toen ik bij het buffet kwam was al het groene spul ook al op.
Maar er hebben wel volle bakken gestaan. Dat is op de foto's ook duidelijk te zien aan de volle borden. :wink:
Misschien de volgende keer een bonnensysteem invoeren zodat de een niet een paar keer zijn bord volschept terwijl een ander nog niks gehad heeft, óf het eten laten opscheppen, óf dat gewoon iedereen een bord eten krijgt voorgezet.

Ik was trouwens helemaal vergeten dat er ook nog koude en warme hapjes geserveerd zouden worden.
Het organisatieteam waarschijnlijk ook. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen met al dat geregel.
Waarom hebben degenen die het wel gemist hebben daar op de meeting dan niks van gezegd? :?:
Had er waarschijnlijk nog voor gezorgd kunnen worden.
Beetje flauw om dat dan achteraf te doen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Mickey99 heet ook Sonja ...
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Deze opmerking kwam niet van mij maar van Mickey99
Mickey99 heet (ook) Sonja. Die bedoelden we.
Waarom hebben degenen die het wel gemist hebben daar op de meeting dan niks van gezegd?
Had er waarschijnlijk nog voor gezorgd kunnen worden.
Ik heb het wel gevraagd waar de hapjes bleven (rond 22.00 uur).
Ik voelde me niet zo goed, wat trillerig, omdat ik niet zoveel andijviestamppot had gehad (dat had een andere reden, daar kon het OT niks aan doen).
Beetje flauw om dat dan achteraf te doen
Dat heb je dus verkeerd. Misschien eerst informatie inwinnen voor je zoiets neerzet?
Kijk, het OT kan hier toch weer van leren?
Sorry Paula, maar ik moest toch lachen om die komische foto. Je staat er heel leuk op.
Dat was ook de bedoeling. Het is een leuke foto geworden :D

Maar er waren ook 5 mensen niet gekomen. Als zij wel waren gekomen, was er toch nog minder geweest?
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

@ SonjaV misschien ben je het vergeten maar ik (Mickey99) heet ook Sonja.
Marloes (lelie) en Marja (Noa) hadden dus wel degelijk gelijk :mrgreen:

En een beetje flauw om dat achteraf te zeggen dat je de hapjes gemist hebt? Dat vind ik niet. Je organiseert iets of je organiseert het niet. De datum van de meeting was al maanden van tevoren bekend en er is vooraf genoeg discussie geweest over de keuze van het stamppottenbuffet.

Toen er mensen waren die aangaven dat ze niet zo van stamppot hielden werd er aangegeven dan kun je ook naar het appeltaartbuffet (achteraf 2 verschillende soorten appelpunten) of anders neem je wat van de andere hapjes die geserveerd worden. Toen er gevraagd werd wat voor hapjes er dan zouden komen werd er aangegeven "warme en koude hapjes".

Dat je dat op de meeting zelf om die hapjes had moeten vragen komt op mij een beetje vreemd over. Je denkt dat iets goed georganiseerd is en dat het wel in orde komt, Voor je het weet is de hele avond om en heb je dus niets gezien... Marloes (lelie) heeft toen om 22.00 uur nog gevraagd of er nog hapjes kwamen.

Dat je zegt dat de stamppotten genoeg waren vind ik ook vreemd. Er waren 4 grote bakken met elk 1 soort stamppot maar er waren wel 60 mensen. Dat houdt in dat je met 15 personen van 1 bak moet eten. Die bakken waren wel behoorlijk groot maar ook niet echt overdreven groot. Ik had begrepen dat er vorig jaar ook al problemen waren geweest met het eten dus dan ga je er van uit dat het nu beter geregeld is. De keus voor stamppottenbuffet had dan een prijstechnische keus kunnen zijn want wat kost stamppot nou? Je gaat er van uit dat er dan ruim voldoende zou zijn. Dat alle bakken schoon leeg waren zegt toch wel genoeg.

Nogmaals ik heb een hele leuke middag/avond gehad maar ik vond het eten een beetje tegenvallen en dan met name omdat er vooraf zo makkelijk over gedaan werd.

Sonja (alias Mickey99)
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Laten we maar niet teveel discussiëren over iets dat nu in het verleden ligt. Het was gezellig en daar gaat het om! :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Precies, je hebt helemaal gelijk Dennis.
Ik wil ook geen discussie.
Het is gezegd en misschien kunnen ze er wat mee.
Ik heb in ieder geval een hele leuke dag gehad! :D

Groetjes van Marloes
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Het ziet er leuk uit! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ja Nederland in November is nou niet iets dat vaak voorkomt in onze reisplanning:)

Ik had de quiz van de week al gekregen, en vond hem ook best wel pittig..maar wel leuk om eens wat te leren over andere gebieden! Gefeliciteerd Marloes!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Kan ik die quiz ook ergens hier op het forum lezen ??? (of kijk ik nu nietgoed genoeg?) Ik ben wel benieuwd.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ja, bijna aan het eind van de vorige pagina.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

lelie schreef:Ja, bijna aan het eind van de vorige pagina.
:oops: ik heb heel pagina 18 overgeslagen....... gaat ook zo snel met nieuwe posts.

Dank je wel !
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer