Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over de Alles Amerika Meeting 2008
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Vragen over de Alles Amerika Meeting 2008
Klopt het dat ik het mailtje m.b.t. de betaling nog niet ontvangen heb? 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ja, Sonja, klopt. Stuur ik je zo, ik loop een beetje achter, maar je staat op de lijst hoor!!Mickey99 schreef:Klopt het dat ik het mailtje m.b.t. de betaling nog niet ontvangen heb?
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Het hangt bij ons nog even af of Cor vrij kan krijgen op 1 november, zoja, dan komen wij natuurlijk ook en zijn dol op stamppotten!
Origineel om het eens zo te doen met eten! De prijs is echt reeel als je ziet wat je er allemaal voor krijgt.
Degenen die geen stampotten lusten nemen maar een stuk taart extra met een stuk worst ofzo, of ze nemen extra hapjes
, verhongeren zullen ze echt niet.
Als je een BBQ geeft zijn er altijd weer mensen die dat niet lusten en zo blijft er altijd wat.
Goed gedaan organisatie!! :beerchug:
Origineel om het eens zo te doen met eten! De prijs is echt reeel als je ziet wat je er allemaal voor krijgt.
Degenen die geen stampotten lusten nemen maar een stuk taart extra met een stuk worst ofzo, of ze nemen extra hapjes

Als je een BBQ geeft zijn er altijd weer mensen die dat niet lusten en zo blijft er altijd wat.
Goed gedaan organisatie!! :beerchug:
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo zie je maar weer, wat je mist vind je lekker. Als ik een stampotten buffet hier kreeg aangeboden zou ik er graag 40 Euro voor over hebben. Maar ja, die heb je hier niet...
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Euro's?Loek schreef:Zo zie je maar weer, wat je mist vind je lekker. Als ik een stampotten buffet hier kreeg aangeboden zou ik er graag 40 Euro voor over hebben. Maar ja, die heb je hier niet...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wat jammer zeg, ik zit dan nog op Bonaire.. Had er graag bij willen zijn, aangezien ik rond de 16e van november voor het eerst naar de states ga!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stampot wiseguyDento schreef:Euro's?Loek schreef:Zo zie je maar weer, wat je mist vind je lekker. Als ik een stampotten buffet hier kreeg aangeboden zou ik er graag 40 Euro voor over hebben. Maar ja, die heb je hier niet...![]()

Ik kan overigens lekkere hutspot maken (aan andere stampotten waag ik me niet). Als jij en Anna hier een keer zijn, kun je lekker mee eten, hoef je niet eens 40 Euro voor te betalen

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgesproken...Loek schreef:Stampot wiseguyDento schreef: Euro's?![]()
![]()
Ik kan overigens lekkere hutspot maken (aan andere stampotten waag ik me niet). Als jij en Anna hier een keer zijn, kun je lekker mee eten, hoef je niet eens 40 Euro voor te betalen

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Albert
- Amerikafan
- Partner van: Nieuwenoord
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Amerika het land van de onbegrensde mogelijkheden
Gisteren zat ik achter mijn pc me even druk te maken over de berichtjes die geplaatst werden op dit grandioze forum over de meeting 2008.
Lieve mensen,
Ooit gingen er mensen overzee om zich te vestigen in een nieuw land ontdekt door meneer Columbus of zo. Na hem of zelfs voor hem vestigden mensen vanuit de hele wereld zich vrijwillig op dat continent. Daarbij kwamen er ook vele gewoontes, culturen en ideeën mee die in Amerika aardig geaccepteerd zijn geworden in de loop der jaren. Ieder had ook zijn eigen eetgewoontes en gerechten meegenomen in hun reis naar het land met de onbegrensde mogelijkheden.
Nee, Albertje gaat jullie hier geen geschiedenisles zitten geven maar wil toch iets kwijt over de keuzes die wij als organisatieteam hebben gemaakt voor de meeting van 2008. Vorig jaar hadden wij een buffet met diverse warme en koude gerechten en grappig genoeg geen van die gerechten in de gepresenteerde vorm zijn in Amerika te krijgen. Ook hebben wij gedacht aan een barbecue maar bij nader inzien had dit ook niets te maken met Amerika in de vorm zoals wij nuchtere Hollanders het aan onszelf en gasten presenteren. Hebben jullie in Amerika wel eens speklappen op de barbecue gehad? Nee, zeker nou ikkus ook niet. Wat wij wel op zijn Amerikaans hebben is het vrije drinken oftewel drinken totdat het je oortjes uit komt lopen. Nou niet mauwen dat je niet kan drinken omdat je nog naar huis moet want ook cola is bij de prijs inbegrepen, net als in Amerika.
Nu heeft het OT besloten om een stampottenbuffet neer te laten zetten op 1 november. Een beetje Hollands met een Amerikaans tintje oftewel all you can eat.
Een ruime keus tussen wel 4 stamppotten met diverse soorten worst en vlees waar een Neder-Amerikaan bijna het vliegtuig voor zou willen nemen om mee te komen eten.
Mensen, laten we denken aan gezelligheid, saamhorigheid, vriendschap, dus het samenzijn van gelijkgezinden met alle dezelfde wens: een reis naar het land met de onbegrensde mogelijkheden “Amerika”.
Geen trek in cola? Neem dan bier. Geen trek in bier? Neem dan appelsap. Geen trek in zuurkool? Neem dan hutspot. Geen trek in hutspot? Neem dan boerenkool.
Oftewel: voor ieder wat wils, zeker gezelligheid.
Trouwens meegebrachte etens- of drinkwaren mogen tijdens de meeting niet worden geconsumeerd in een straal van 1 kilometer rond het establishment dus Limburgse vlaaien, Bosche Bolle, Zeeuwse Bolussen, Drentsche kruidkoeken en meer koeken en taarten uit uw omgeving kunt u afgeven op de weg naar de meeting op 1,2 km voor het dorpsplein bij het derde huis na het tankstation (met het groene hek), zodat wij na het opruimen van uw geknoei nog lekker kunnen napraten over en smakelijk nagenieten van de meeting 2008.
Groetjes Albertje Kretiek Himself
Gisteren zat ik achter mijn pc me even druk te maken over de berichtjes die geplaatst werden op dit grandioze forum over de meeting 2008.
Lieve mensen,
Ooit gingen er mensen overzee om zich te vestigen in een nieuw land ontdekt door meneer Columbus of zo. Na hem of zelfs voor hem vestigden mensen vanuit de hele wereld zich vrijwillig op dat continent. Daarbij kwamen er ook vele gewoontes, culturen en ideeën mee die in Amerika aardig geaccepteerd zijn geworden in de loop der jaren. Ieder had ook zijn eigen eetgewoontes en gerechten meegenomen in hun reis naar het land met de onbegrensde mogelijkheden.
Nee, Albertje gaat jullie hier geen geschiedenisles zitten geven maar wil toch iets kwijt over de keuzes die wij als organisatieteam hebben gemaakt voor de meeting van 2008. Vorig jaar hadden wij een buffet met diverse warme en koude gerechten en grappig genoeg geen van die gerechten in de gepresenteerde vorm zijn in Amerika te krijgen. Ook hebben wij gedacht aan een barbecue maar bij nader inzien had dit ook niets te maken met Amerika in de vorm zoals wij nuchtere Hollanders het aan onszelf en gasten presenteren. Hebben jullie in Amerika wel eens speklappen op de barbecue gehad? Nee, zeker nou ikkus ook niet. Wat wij wel op zijn Amerikaans hebben is het vrije drinken oftewel drinken totdat het je oortjes uit komt lopen. Nou niet mauwen dat je niet kan drinken omdat je nog naar huis moet want ook cola is bij de prijs inbegrepen, net als in Amerika.
Nu heeft het OT besloten om een stampottenbuffet neer te laten zetten op 1 november. Een beetje Hollands met een Amerikaans tintje oftewel all you can eat.
Een ruime keus tussen wel 4 stamppotten met diverse soorten worst en vlees waar een Neder-Amerikaan bijna het vliegtuig voor zou willen nemen om mee te komen eten.
Mensen, laten we denken aan gezelligheid, saamhorigheid, vriendschap, dus het samenzijn van gelijkgezinden met alle dezelfde wens: een reis naar het land met de onbegrensde mogelijkheden “Amerika”.
Geen trek in cola? Neem dan bier. Geen trek in bier? Neem dan appelsap. Geen trek in zuurkool? Neem dan hutspot. Geen trek in hutspot? Neem dan boerenkool.
Oftewel: voor ieder wat wils, zeker gezelligheid.
Trouwens meegebrachte etens- of drinkwaren mogen tijdens de meeting niet worden geconsumeerd in een straal van 1 kilometer rond het establishment dus Limburgse vlaaien, Bosche Bolle, Zeeuwse Bolussen, Drentsche kruidkoeken en meer koeken en taarten uit uw omgeving kunt u afgeven op de weg naar de meeting op 1,2 km voor het dorpsplein bij het derde huis na het tankstation (met het groene hek), zodat wij na het opruimen van uw geknoei nog lekker kunnen napraten over en smakelijk nagenieten van de meeting 2008.
Groetjes Albertje Kretiek Himself
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er zo'n ophef over het eten wordt gemaakt. Toevallig ben ik één van de personen waar dit hele verhaal over gaat. Ik krijg namelijk geen hap stampot door mijn keel. Dat vind ik ronduit smerig !! Sorry daarvoor...
Dat ik dat hier niet gemeld heb, is niet omdat ik geen "lef" heb om het hier te melden, zoals sommigen dat blijkbaar denken... Ik heb het niet gemeld omdat ik best begrijp dat je het moeilijk iedereen naar de zin kunt maken. Daar heb ik alle begrip voor. Daarom heb ik er niets van gezegd hier op het forum. Ik wil daar dus ook niet over "zeuren". Ik heb de keuze of ik wel of niet kom. Dat is aan mij. Ik klaag er dus helemaal niet over !!! Laat dat duidelijk zijn. Daarom snap ik de ophef niet zo.
Er zitten bijna 5000 leden op dit forum, waarvan er misschien zo'n 50 naar de meeting komen. Dat is dus welgeteld 1% (gelukkig maar, anders zou het erg druk worden
). Die andere 99% heeft zeer waarschijnlijk een geldige reden om niet naar de meeting te komen. De één kan niet i.v.m. vakantie, nog één kan niet omdat ze andere verplichtingen hebben. Dan zijn er ook nog mensen die er gewoon geen zin in hebben en zo zijn er nog wel tientallen redenen te verzinnen. Maar die reden maakt toch ook helemaal niet uit??
Dus ik zou zeggen, stop deze discussie verder en geniet gewoon allemaal op 1 november. En of ik er wel of niet bij ben, dat weet ik nog niet. Ik heb nog 1,5 maand de tijd om erover na te denken
.
Dat ik dat hier niet gemeld heb, is niet omdat ik geen "lef" heb om het hier te melden, zoals sommigen dat blijkbaar denken... Ik heb het niet gemeld omdat ik best begrijp dat je het moeilijk iedereen naar de zin kunt maken. Daar heb ik alle begrip voor. Daarom heb ik er niets van gezegd hier op het forum. Ik wil daar dus ook niet over "zeuren". Ik heb de keuze of ik wel of niet kom. Dat is aan mij. Ik klaag er dus helemaal niet over !!! Laat dat duidelijk zijn. Daarom snap ik de ophef niet zo.
Er zitten bijna 5000 leden op dit forum, waarvan er misschien zo'n 50 naar de meeting komen. Dat is dus welgeteld 1% (gelukkig maar, anders zou het erg druk worden

Dus ik zou zeggen, stop deze discussie verder en geniet gewoon allemaal op 1 november. En of ik er wel of niet bij ben, dat weet ik nog niet. Ik heb nog 1,5 maand de tijd om erover na te denken

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat wordt dus appeltaart voor jou...Anouschka schreef:Ik krijg namelijk geen hap stampot door mijn keel. Dat vind ik ronduit smerig !!

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Uhhhh, nou niet echt. Lust ik namelijk ook nietDento schreef:Dat wordt dus appeltaart voor jou...Anouschka schreef:Ik krijg namelijk geen hap stampot door mijn keel. Dat vind ik ronduit smerig !!

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hmmm dan wordt het toch het broodtrommeltje meenemen...Anouschka schreef:Uhhhh, nou niet echt. Lust ik namelijk ook nietDento schreef: Dat wordt dus appeltaart voor jou...

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
HahahaDento schreef:Hmmm dan wordt het toch het broodtrommeltje meenemen...
Ja, maar ik lees net dat ik mijn brood dan 1,2 km verderop moet opeten

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Anouscka, de reden waarom mensen besluiten wel of niet naar de meeting te komen, maakt ook inderdaad niet uit. En als de stamppotten voor jou de reden zijn om niet te komen, dan vind ik dat jammer, maar heb ik daar wel begrip voor.
De ophef is echter wel ontstaan doordat hier gezegd is dat de stamppotten ervoor kunnen zorgen dat prominente bezoekers van het forum hierdoor zullen afhaken. Dat wekt discussie op, vooral omdat het gezegd blijkt te zijn op Hyves, waar niet iedereen kan meelezen, dus de indruk ontstaat dat daar een discussie gaande is, die beter hier gevoerd kan worden. Hier kan je er namelijk als organisatie iets mee, niemand van dit OT-team is lid van de hyves over het AA-forum, tenslotte staat die Hyves los van dit forum. Juist doordat lang onduidelijk bleek of het om veel mensen ging of om een enkeling is de discussie mijns inziens lang doorgegaan.
Ik heb namens het OT-team geprobeerd duidelijk te maken waarom voor deze vorm gekozen is, veel mensen blijken de stamppotten wel te waarderen en inderdaad, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Ik ben blij dat je zelf aangeeft dat je daar begrip voor hebt en vind het trouwens wel bijzonder jammer dat ook appeltaart je blijkbaar niet kan bekoren.
Het stuk van Albert is typisch Albert, met een kwinkslag en een grap duidelijk proberen te maken hoe en wat en wat mij betreft kan je de laatste regels ook met een kwinkslag nemen: als jij echt niets lust van wat er op de meeting is, mag je van mij best wat anders verorberen hoor! Ik hoop wel dat je er begrip voor hebt dat we als OT-team niet met alle individuele wensen rekening kunnen houden. Maar of je nu wel of niet appeltaart of stamppotten eet: je bent van harte welkom.
Groetjes,
Monique
De ophef is echter wel ontstaan doordat hier gezegd is dat de stamppotten ervoor kunnen zorgen dat prominente bezoekers van het forum hierdoor zullen afhaken. Dat wekt discussie op, vooral omdat het gezegd blijkt te zijn op Hyves, waar niet iedereen kan meelezen, dus de indruk ontstaat dat daar een discussie gaande is, die beter hier gevoerd kan worden. Hier kan je er namelijk als organisatie iets mee, niemand van dit OT-team is lid van de hyves over het AA-forum, tenslotte staat die Hyves los van dit forum. Juist doordat lang onduidelijk bleek of het om veel mensen ging of om een enkeling is de discussie mijns inziens lang doorgegaan.
Ik heb namens het OT-team geprobeerd duidelijk te maken waarom voor deze vorm gekozen is, veel mensen blijken de stamppotten wel te waarderen en inderdaad, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Ik ben blij dat je zelf aangeeft dat je daar begrip voor hebt en vind het trouwens wel bijzonder jammer dat ook appeltaart je blijkbaar niet kan bekoren.
Het stuk van Albert is typisch Albert, met een kwinkslag en een grap duidelijk proberen te maken hoe en wat en wat mij betreft kan je de laatste regels ook met een kwinkslag nemen: als jij echt niets lust van wat er op de meeting is, mag je van mij best wat anders verorberen hoor! Ik hoop wel dat je er begrip voor hebt dat we als OT-team niet met alle individuele wensen rekening kunnen houden. Maar of je nu wel of niet appeltaart of stamppotten eet: je bent van harte welkom.
Groetjes,
Monique
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dat mag je dan in dat broodtrommeltje meenemen!nieuwenoord schreef:als jij echt niets lust van wat er op de meeting is, mag je van mij best wat anders verorberen hoor!

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Pffff, gelukkig maar !!!! :dance:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt hier absoluut een goed punt. Op dit moment wordt er gewerkt aan een mooie aankondiging voor op de homepage van Alles Amerika.com. We zullen Dennis vragen hier ruimte voor te maken, net als in voorgaande jaren. Verder is er een bericht uitgegaan naar alle nieuwe leden sinds de meeting van vorig jaar (2 november 2007) die meer dan 5 berichten gepost hebben.Sandy schreef:Verder denk ik dat dit topic toch door velen over het hoofd wordt gezien, ook al is het een sticky. Het is soms moeilijk bijbenen op het forum. Misschien een idee om een forum E-mail uit te laten gaan naar alle leden? .... of een E-mail naar alle leden die vorig jaar naar de meeting zijn geweest, heb het idee dat ze er niet van op de hoogte zijn. Het viel mij namelijk op, dat een aantal (op de hyves van AA fans) het topic over de meeting nog niet hadden gezien.
Om alle leden een bericht te sturen, zouden we via pb's heel lang bezig zijn en zoals Anouschka zegt, hoeveel leden zijn actieve leden en hebben belang bij een meeting? We proberen via het forum in onderschriften bij onze berichtjes en bijvoorbeeld bij plaatsing van routekaartjes steeds te verwijzen naar de meeting.
Wellicht is het leuk als meer forumleden op deze manier de meeting een plaatsje geven in hun onderschriften en via mond-op-mond of schrijf-op-schrijfreclame de meeting promoten.
Tot slot: de meeting van 2007 had 69 bezoekers, in 2006 waren er 73 (er was toen een maxium gesteld vanwege de beperkte ruimte) en in 2005 waren er uit mijn hoofd gezegd 35. Het minimum van 50 hebben we gesteld omdat je anders toch zaalhuur zal moeten betalen, een horeca-onderneming moet nu eenmaal ook een bepaald rendement uit zo'n dag kunnen halen. Omdat er bij de Notenboom ruimte genoeg is, hebben we besloten kinderen vanaf 12 jaar ook uit te nodigen en mogen forumleden in Amerika geïnteresseerde gasten meenemen.
Als iemand nog goede ideeën heeft voor de promotie, wees welkom, ik beloof niet dat we alles ten uitvoer kunnen brengen en voor sommige zaken zullen we Dennis toestemming/medewerking moeten vragen, maar we doen ons best!
Hallo allemaal,
ik heb geen vraag over het feest, maar wel een leuke en een minder leuke mededeling!! Dit jaar zal ik als organisatie-lid niet aanwezig zijn tijdens het feest...(dat is de minder leuke mededeling, althans dat vind ik zelf
)
De leuke mededeling is dat 1 november de uitgerekende datum is dat ik moet bevallen, wat een planning he? Ik heb inmiddels begrepen dat de kans klein is dat hij (het wordt een jongetje) ook daadwerkelijk op deze dag wordt geboren, maar ik durf het er niet op te gokken dat ik in Beesd zit en dat tijdens het feest mijn vliezen breken....
Ik wens jullie allemaal veel plezier op het feest en ik ben erg benieuwd naar de foto's en de reacties wat jullie van het feest vonden.
Groetjes,
mom 2 be Jikke
ik heb geen vraag over het feest, maar wel een leuke en een minder leuke mededeling!! Dit jaar zal ik als organisatie-lid niet aanwezig zijn tijdens het feest...(dat is de minder leuke mededeling, althans dat vind ik zelf

De leuke mededeling is dat 1 november de uitgerekende datum is dat ik moet bevallen, wat een planning he? Ik heb inmiddels begrepen dat de kans klein is dat hij (het wordt een jongetje) ook daadwerkelijk op deze dag wordt geboren, maar ik durf het er niet op te gokken dat ik in Beesd zit en dat tijdens het feest mijn vliezen breken....
Ik wens jullie allemaal veel plezier op het feest en ik ben erg benieuwd naar de foto's en de reacties wat jullie van het feest vonden.
Groetjes,
mom 2 be Jikke
USA 2007: http://arnojikke.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Florida 2010: http://florida2010.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
New York 2011: http://newyork2011.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (under construction)
Florida 2010: http://florida2010.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
New York 2011: http://newyork2011.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (under construction)
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Jikke, van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Het zou wel bijzonder zijn als jouw zoontje wordt geboren tijdens de AA-meeting. Het wordt dan een echte AllesAmerikababy........
Krijgt hij dan ook een Amerikaanse naam?......
Jammer dat je niet aanwezig kunt zijn op de meeting, maar dit nieuwe leven heeft natuurlijk de hoogste prioriteit.
Geniet van je zwangerschap en good luck!
Groetjes Marjan

Krijgt hij dan ook een Amerikaanse naam?......

Jammer dat je niet aanwezig kunt zijn op de meeting, maar dit nieuwe leven heeft natuurlijk de hoogste prioriteit.
Geniet van je zwangerschap en good luck!
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen: