Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Dude
Moderator

Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden

Bericht door Dude »

:thumbup: Mark !
Heb ik hier zelf al regelmatig op het forum gezegd ! zie hier bv , of hier
Zelfs op de domste vraag kan je toch nog een normaal, niet denigrerend antwoordt geven.
Ik vraag me echt af wat iemand wil bereiken met dat wel te doen :blink:
Daar win je toch gewoon niets bij ??

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dude schreef: Zelfs op de domste vraag kan je toch nog een normaal, niet denigrerend antwoordt geven.
Maar dat veranderd niks aan het feit dat het toch wel een domme vraag was.
(die in mijn ogen echt wel bestaan, ook al heb ik tijdens mijn docententraining ook wel geleerd dat je dat niet tegen de kindertjes mag zeggen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Als "groentje"wil ik hier ook wel even op reageren, het vragen durven stellen op een forum is altijd een beetje eng.
Gaat er wel iemand reageren?, Is mijn vraag wel duidelijk genoeg? Kom ik niet te dom over enz.enz.
Het punt is een beetje dat in princhipe alles via Google en andere zoekfuncties wel te vinden is maar dat je soms niet weet WAT je zoekt.
Waar ik het bestaan niet van af weet kan ik ook niet zoeken?! Toch?
Waar ik dus (persoonlijk) naar zoek als ik iets vraag is naar antwoorden die me eventueel wijzen op dingen die ik zelf niet eens kan bedenken,laat staan zoeken....
Het zou toch eeuwig zonde zijn als ik een (dure) reis boek maar wellicht de echte interessante dingen heb gemist?
Ik vraag me nu alweer af of mijn verhaal wel enig hout snijd en of jullie begrijpen wat ik bedoel :roll:
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja Elke, iedereen denkt wellicht eens: wat een domme vraag, maar dan plaats ik meteen mijn zinnetje er terug bij wat jij gequote hebt : Zelfs op de domste vraag kan je toch nog een normaal, niet denigrerend antwoordt geven.
Oké, je kan er dan nog een grapje over maken ALS je dan ook een normaal antwoordt bijvoegd.

Dat is toch beter dan iemand afkraken door te zeggen : wat een domme vraag zeg !
Erg uitnodigend is dat niet voor een nieuw lid en ik denk niet dat het forum in dat daglicht gesteld wil/mag worden.
Grts, Bart

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Anna68 schreef:Als "groentje"wil ik hier ook wel even op reageren, het vragen durven stellen op een forum is altijd een beetje eng.
Gaat er wel iemand reageren?, Is mijn vraag wel duidelijk genoeg? Kom ik niet te dom over enz.enz.
Het punt is een beetje dat in princhipe alles via Google en andere zoekfuncties wel te vinden is maar dat je soms niet weet WAT je zoekt.
Waar ik dus (persoonlijk) naar zoek als ik iets vraag is naar antwoorden die me eventueel wijzen op dingen die ik zelf niet eens kan bedenken,laat staan zoeken....
Het zou toch eeuwig zonde zijn als ik een (dure) reis boek maar wellicht de echte interessante dingen heb gemist?
Ik vraag me nu alweer af of mijn verhaal wel enig hout snijd en of jullie begrijpen wat ik bedoel :roll:
Nee ik begrijp er echt helemaal niks van
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

DejaVu, ik vind ze goed :wink: , maar ik kan goed begrijpen dat Anna68 nu iets heeft van: oei ik had dus beter toch niets gezegd in dat topic. (waarmee ik niet zeg dat dat zo is)

Of hoe snel het kan mislopen als je als nieuweling tegen zo een post oploopt, zonder enige vorm van nuance (smiley oid).
Ik hou wel van jouw humor en vindt het soms supergrappig dat ik tegen mijn scherm begin te lachen (mijn vriendin vraagt dan: wat is er zo grappig?) maar ik bedoel maar ... soms kan het ook ongepast zijn.
Al vind ik ongepast een verkeerde woordkeuze maar kan even niet op iets anders komen.
Grts, Bart

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Toch is het wel te begrijpen dat er wel eens kortaf gereageerd wordt op een vraag die reeds tig keer gesteld is. Bijv. over verzekeringen voor autohuur, hoe vaak is dat nu niet al uitgelegd?

Waar ik al eens aan gedacht heb is een FAQ-topic over allerhande onderwerpen met als doel: 'waar vind ik de info die ik nodig heb?' We hebben al een soortgelijk topic over autohuur maar ik doel nu op één topic waar je allerhande vragen bundelt met verwijzingen naar diverse topics en die ook steeds bijgewerkt wordt. Of zoiets haalbaar is weet ik niet, betekent wellicht een hoop werk maar zoals ik het voor ogen heb kunnen newbees zo heel gericht zoeken naar hun vraag en hoeven vragen niet elke keer opnieuw gesteld te worden.

En verder ben ik van mening dat er door de newbees soms wel eens verder gekeken mag worden dan de 1e pagina. Ik weet niet wat de welkomstboodschap/mail is die men tegenwoordig krijgt maar ook daar kun je natuurlijk al veel info in kwijt hoe je iets opzoekt, hoe je een vraag stelt (met alle punten en komma's), de vraag voorziet van alle relevante info, fatsoenlijk antwoordt op de gegeven antwoorden etc.

Aan de 'gevestigde orde' de taak om met dit alles zo goed mogelijk om te gaan en misschien soms niet direct te reageren als een vraag voor de zoveelste keer gesteld wordt. Doe ik zelf ook wel eens, druk meer dan eens mijn te geven antwoord weg voordat ik 'm plaats. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Roland, zo'n overzichtjes hebben we in Emigratie, maar ze worden meestal straal genegeerd. Pas als je er dan de link naar plaatst, zien mensen het.
(en dat is dan ook hoe ik met zulke vragen omga:
- ofwel zeg ik dat ze de zoekfunctie kunnen gebruiken en geeft ik het woord of een aantal woorden op waar ze op kunnen zoeken
- ofwel plaats ik enkele linken naar relevante onderwerpen en zeg dat ze de info daar kunnen vinden )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Anna68: DejaVu kan je best negeren. Als je hem wat langer kent. Brave jongen, heel onschadelijk, maar er komt vaak niks zinnigs uit. ;-)
Elke
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Coyote schreef:Waar ik al eens aan gedacht heb is een FAQ-topic over allerhande onderwerpen met als doel: 'waar vind ik de info die ik nodig heb?'
Ik heb ook wel eens aan zoiets gedacht. Of een topic over hoe een vraag te stellen, waar eerst te zoeken etc. Probleem is dat de groep nieuwkomers die "onvriendelijk bejegend" wordt juist de groep is die dat soort posts niet leest.
Laatst gewijzigd door Hockey op 30 jun 2012, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Anna68 schreef:Waar ik dus (persoonlijk) naar zoek als ik iets vraag is naar antwoorden die me eventueel wijzen op dingen die ik zelf niet eens kan bedenken,laat staan zoeken....
Anna,

Ik begrijp jou helemaal. :D

Maar niet voor niets wordt er in de reistopics vaak gevraagd naar een (globaal) reisplan, liefst van dag tot dag met specifieke wensen wat betreft, tickets, overnachtingen, natuur, steden etc.

De kennis is hier zo groot dat er altijd wel iemand is die over een specifiek deel van de vraag/route wel antwoord heeft.

Als iemand zoveel mogelijk informatie geeft kan er ook beter antwoord op gegeven worden.

Roland

markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

@Dejavu, en dat is nu een dom antwoord... :lol:

Ik begrijp wel degelijk waar Anna68 het over heeft, vaak weet je wel wat je wil, maar je weet niet waar je dat moet zoeken, of hoe het heet oid.
Zo was er laatst iemand die naar Hollywood ging, en de studios aldaar wilde bezoeken, maar niet wist welke studios er waren enz...
Door heel simpel hier wat te posten, zou hij heeel veel startpunten hebben gekregen om zijn reis onvergetelijk te maken... nu eindigde hij in universal studios en had over HB gelopen...
Hier een vraag poste, opent deurtjes en geeft je inzichten die je voorheen niet had.
If you can dream it...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Coyote schreef:Toch is het wel te begrijpen dat er wel eens kortaf gereageerd wordt op een vraag die reeds tig keer gesteld is. Bijv. over verzekeringen voor autohuur, hoe vaak is dat nu niet al uitgelegd?

Ook hier ben ik van dezelfde mening Roland. Zie je zo een vraag en denk je : pfff weeral ... sla dan het antwoord eens over. Er loopt hier een schat van informatie rond op het forum en er zal heus wel iemand anders antwoorden die er op dat moment wel zin in heeft. Dat overslaan doe ik ook al eens

Aan de 'gevestigde orde' de taak om met dit alles zo goed mogelijk om te gaan en misschien soms niet direct te reageren als een vraag voor de zoveelste keer gesteld wordt. Doe ik zelf ook wel eens, druk meer dan eens mijn te geven antwoord weg voordat ik 'm plaats. :wink:

Dat bedoelde ik dus ook met het twee keer nalezen van je post vooraleer je het op het forum zet. Vaak haal ik bij het nalezen ook een stukje tekst weg of formuleer ik het iets vriendelijker, want ik ben zeker niet heiliger dan de paus. :wink:

Roland
Het valt nu voor mezelf op dat ik hier veel zit te reageren, blijkbaar is dit toch wel iets wat voor mezelf erg belangrijk ligt.
Ben dan ook blij dat er contructief wordt gediscussierd hierover :thumbup:

Bart
Grts, Bart

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kastelke schreef:Roland, zo'n overzichtjes hebben we in Emigratie, maar ze worden meestal straal genegeerd.
Die indruk heb ik ook aangaande de FAQ-autohuur maar dan zou zoiets juist in de welkomsmail genoemd kunnen worden.

Roland

ilsegoestoamerica
Amerika-ontdekker

Bericht door ilsegoestoamerica »

Als nieuweling denk ik dat het overbodig is om het aan Dejavu uit te leggen, hij zit waarschijnlijk nog volop met zijn gedachten bij de masseuse en een man kan geen 2 dingen tegelijk, toch? :mrgreen:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De opmerking van Coyote brengt mij op een idee. Kunnen we die hier een plaatsen en kijken wat wij als forumleden vinden dat er aan verbeterd kan worden? We kunnen hier wel vinden dat mensen niet te bot moeten reageren, maar we kunnen daarnaast ook de nieuwkomers helpen de weg op het forum makkelijker te vinden en aldus minder triggers te genereren voor een onvriendelijke reactie.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ilsegoestoamerica schreef:Als nieuweling denk ik dat het overbodig is om het aan Dejavu uit te leggen, hij zit waarschijnlijk nog volop met zijn gedachten bij de masseuse en een man kan geen 2 dingen tegelijk, toch? :mrgreen:
Sterker nog dat was de masseuse die reageerde... :mrgreen:
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

DejaVu schreef:
Anna68 schreef:Als "groentje"wil ik hier ook wel even op reageren, het vragen durven stellen op een forum is altijd een beetje eng.
Nee ik begrijp er echt helemaal niks van
Gelukkig Dejavu, dan is mijn opzet geslaagd :thumbup:
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

markgoestoamerica schreef:@Dejavu, en dat is nu een dom antwoord... :lol:

Ik begrijp wel degelijk waar Anna68 het over heeft, vaak weet je wel wat je wil, maar je weet niet waar je dat moet zoeken, of hoe het heet oid.
Zo was er laatst iemand die naar Hollywood ging, en de studios aldaar wilde bezoeken, maar niet wist welke studios er waren enz...
Door heel simpel hier wat te posten, zou hij heeel veel startpunten hebben gekregen om zijn reis onvergetelijk te maken... nu eindigde hij in universal studios en had over HB gelopen...
Hier een vraag poste, opent deurtjes en geeft je inzichten die je voorheen niet had.
Dat bedoel ik dus..
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Coyote schreef:
Anna68 schreef:Waar ik dus (persoonlijk) naar zoek als ik iets vraag is naar antwoorden die me eventueel wijzen op dingen die ik zelf niet eens kan bedenken,laat staan zoeken....
Anna,

Ik begrijp jou helemaal. :D

Maar niet voor niets wordt er in de reistopics vaak gevraagd naar een (globaal) reisplan, liefst van dag tot dag met specifieke wensen wat betreft, tickets, overnachtingen, natuur, steden etc.

De kennis is hier zo groot dat er altijd wel iemand is die over een specifiek deel van de vraag/route wel antwoord heeft.

Als iemand zoveel mogelijk informatie geeft kan er ook beter antwoord op gegeven worden.

Roland
Dat begrijp ik wel maar in mijn geval bv is er nog geen reisplan....ik hoop dat juist te kunnen samen stellen door tips die ik hier kan vinden/krijg....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer