Vito schreef:
Mogelijk kan dit topic er ook toe bijdragen dat mensen zich ervan bewust zijn dat ze misschien ook kunnen antwoorden zonder de standaard reactie 'kijk eens in mijn reisverslag' .
Ik doe het niet altijd, maar wel zeer regelmatig (*) - en met veel posts worden het dus ook veel verwijzingen

- zeker als ik denk dat het iets toevoegt. Maar het is ook inderdaad soms wel gemakzucht, ik hoef dan niet alles meer in het topic zelf te zetten. Maar belangrijker: ik hoef dan niet een selectie te maken, want meestal weet je niet wat de vragensteller wel of niet interessant vindt.
Vito schreef:
Maar goed, zoals al aangegeven: het staat iedereen vrij al dan niet te reageren en dat geldt gelukkig ook voor mijzelf.
Het maakt voor mij wel dat ik zelf minder reageer als er weer zo'n reactie is. Klik dat topic maar snel weg om ergernis te voorkomen.
Een oudgediende zal vaak dezelfde verwijzingen (en meningen en stokpaardjes) voorbij zien komen, maar een nieuw forumlid ziet het voor het eerst en kan er iets aan hebben. Jammer dat je in zo'n geval zelf niet meer reageert, daar is de vragensteller al helemaal niet mee geholpen.
Marianne
(*) Martin, de man van de volkomen nutteloze onderzoeken bij ons

, heeft even onze laatste 100 bijdragen bij de reistopics zitten turven. Bij 63 van die bijdragen stond geen verwijzing naar een reisverslag van ons, bij 37 van die bijdragen stond, naast meestal een uitgebreid antwoord, wel een verwijzing naar een specifiek reisverslag. Dat is lager dan ik had gedacht; misschien moet ik vaker verwijzen

.
Daarnaast verwees ik (al of niet tegelijkertijd) ook nog eens 12 keer naar een (meestal specifieke) pagina van de NPS, 7 keer naar de site van Ontdek-Amerika en ook 7 keer naar andere sites zoals campingsites en sites van andere leden. In één bijdrage verwees ik zowel naar ons reisverslag, de NPS-site, een campingsite en de site van Ontdek-Amerika. Dat allemaal tegelijkertijd was uiteraard overdone en uit den boze, dat geef ik toe.