Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verwijzen naar reisverslagen

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Gast

Re: Verwijzen naar reisverslagen

Bericht door Gast »

jetusa schreef:
Als men nu gewoon alle reisverslagen leest, hoef je er niet eens meer zelf naartoe
.

Haha, juist en om het beeld volledig te maken: tik de route in op google-maps en rij de route met streetview!
Je kunt zelfs naar Angels Landing klimmen met Google StreetView :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Poeh, wat een reacties, na een dag werken. Had ik niet verwacht, het maakt toch wel wat los.
Mijn persoonlijke mening is dat als mensen een vraag stellen, ze een concreet antwoord verwachten en dat mis ik gewoon met name van mensen die hier al jaren rondlopen. Er wordt nogmaals imo erg makkelijk naar reisverslagen verwezen.
Misschien gebeurt het onbewust, misschien bewust maat op mij komt het erg opdringerig over en niet beantwoorden aan de vraag.
Zelf heb ik ook meerdere verslagen gelezen als voorbereiding maar er staan zoveel irrelevante zaken in over ontbijt, koffers pakken enz enz , dat ik vond dat ik er weinig aan had als voorbereiding op een reis en teveel zoekwerk. Alleen die van Rudi vind ik echt nuttig.
Ik vind reisverslagen heeeeerlijk om te lezen maar dan als 'entertainment' en niet als antwoord op vragen.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Ik snap de topicstarter wel een beetje hoor. Ik zie toch echt regelmatig eenvoudige vragen, die vaak veel beter met een stukje tekst kunnen worden beantwoord om een indruk te krijgen van wat verschillende meningen, beantwoord worden met een antwoord als "kijk eens in mijn reisverslag van ...."
In een heel aantal gevallen denk ik dat de vraagsteller beter af was geweest met een leuk geformuleerd antwoord.
Het is niet zo dat ik mij er echt aan irriteer, maar in veel gevallen zijn betere antwoorden denkbaar. Ik ga gewoon door naar het volgende antwoord, het is beter dan geen antwoord.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Vito schreef:Alleen die van Rudi vind ik echt nuttig.
Ik moet zeggen dat ik aan meer reisverslagen al wel wat gehad heb. Om een goeie camping te vinden bijvoorbeeld. Dat vind ik bij Rudi niet :wink: .
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dit is een forum.
Het staat iedereen vrij om een vraag te stellen. Helemaal gedetailleerd of oppervlakkig.
Zo staat het ook iedereen die wilt antwoorden vrij om dit gedetailleerd of oppervlakkig te doen.
Goede reactie en dat omschrijft het perfect.

Jammer dat jij je irriteert aan sommige antwoorden vito.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Vito schreef: Maar als mensen vragen stellen verwachten ze een antwoord en niet een verwijzing naar een reisverslag.
Dat begrijp ik. Anderzijds vind ik het soms jammer dat ik van ervaren Amerikareizigers geen verslag kan lezen :) ! Ik lees dan hun antwoord, zoek naar een reisverslag en zie helaas geen link :) .

Je leest bijvoorbeeld vaak op dit forum dat een bepaalde afstand te ver is om op een dag te rijden. Ja, als je om 10 uur opstaat, eerst nog ontbijt in het hotel, onderweg stopt om wat te winkelen en iets te bezoeken en 's avonds nog graag foto's uitzoekt, heb je niet veel tijd over om te rijden. Maar als je een vroege vogel bent en graag rechtstreeks naar je volgende bestemming rijdt, lukt het misschien wel.
Dat soort informatie haal ik uit reisverslagen: hoe reizen mensen? Dat helpt om hun antwoorden op vragen hier te kaderen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Dit is een forum.
Het staat iedereen vrij om een vraag te stellen. Helemaal gedetailleerd of oppervlakkig.
Zo staat het ook iedereen die wilt antwoorden vrij om dit gedetailleerd of oppervlakkig te doen.
Helemaal mee eens! :thumbup:

Ik probeer altijd zo uitgebreid mogelijk op vragen te reageren, maar zet er als het iets toevoegd ook een link naar mijn blog bij. Ik schrijf elke dag een verslag op vakantie, maar dan nog ben ik bij thuiskomst vaak urenlang bezig per dag! met de foto's, aanvullende info, etc. Dat allemaal op een forum plaatsen is niet praktisch en eigenlijk vervuiling van het topic. De link is geen verplichting tot lezen, maar een mooie aanvulling voor mensen die wel graag meer willen lezen.
Afbeelding
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Stan.Gobien schreef:
Jammer dat jij je irriteert aan sommige antwoorden vito.
Mogelijk kan dit topic er ook toe bijdragen dat mensen zich ervan bewust zijn dat ze misschien ook kunnen antwoorden zonder de standaard reactie 'kijk eens in mijn reisverslag' . Ik heb echt het gevoel dat het bij een aantal mensen een automatisme is geworden, terwijl ze prima kunnen volstaan met een antwoord zonder verwijzing. Maar goed, zoals al aangegeven: het staat iedereen vrij al dan niet te reageren en dat geldt gelukkig ook voor mijzelf.
Het maakt voor mij wel dat ik zelf minder reageer als er weer zo'n reactie is. Klik dat topic maar snel weg om ergernis te voorkomen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Maar Vito, ik ben vooral benieuwd waarom het je zo ergert? Ik wil het gewoon graag goed begrijpen. De meeste mensen die refereren naar reisverslagen zijn ervaren forumleden die heel veel bijdragen aan dit forum. En ik denk dat je met me eens bent dat het dan niet uit gemakzucht is dat er naar een reisverslag verwezen wordt. Het is vaak een toevoeging bij een antwoord. Ik kan me gewoon niet zo goed voorstellen waarom dat je zó irriteert.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vito schreef:Alleen die van Rudi vind ik echt nuttig. Ik vind reisverslagen heeeeerlijk om te lezen maar dan als 'entertainment' en niet als antwoord op vragen.
Ik ben het met je eens dat hij prachtige reizen maakt. En dat bij enorm leuke verslagen heeft. Maar waarom is een verslag als entertainment nuttig? Entertainment is om lekker te lezen. Ik haal er overigens wel zaken uit die ik later ooit nog wil gaan doen. Maar hij maakt wandelingen die 90% van de forumleden niet doet, hij rijdt dirtroads die 90% van de forumleden niet zal rijden en verder gaat hij vaak in andere seizoen dan dat 90% van de andere forumleden gaan. Dat en zijn mooie video en fotodocumentatie hiervan bij elkaar geteld maakt zijn verslagen op veel zaken anders dan die van anderen. Nogmaals, geweldig interessante kost. Maar voor de meeste leden blijft Amerika toch een één of tweemalige trip en zal het meerendeel zich puur alleen richten op de 'bekende' highlights van het zuidwesten, Florida of New York. Verder, en ik heb gewoon even een aantal topics teruggezocht, verwijst ook hij in bijna ieder topic waar hij op reageert naar zijn blog. Hij verwijst ook vaak specifiek naar bepaalde dagen of filmpjes op zijn blog. Wel even de vermelding dat hij niet in elke post doet, maar wel in de topics waar hij op reageert. Ik denk alleen dat de frequentie van reageren in dit geval niet zo opvalt als je dat bv vergelijkt met een Marianne. Maar als er iemand toch zich inzet op dit forum om mensen een zo goed mogelijke reis te willen laten beleven en dat al jaren lang....

Ik denk, alle reacties zo een beetje gelezen te hebben dat het meerendeel er anders over denkt dan jij. Maar zoals o.a. Harry al schreef. Kop op, maar je niet druk, want er zijn wel belangrijkere zaken op de wereld om je druk over te maken of aan te irriteren dan een anoniem Amerika forum. Gewoon lekker mee blijven doen met het doorgeven van jouw ervaringen, zoals anderen dat met of zonder reisverslag ook doen. :thumbup:
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Ik verwijs ook wel eens naar mijn verslagen, maar dat doe ik alleen als extra informatie bovenop een antwoord dat ik geef.

Heb me nog nooit gestoord aan verwijzingen door anderen op mijn vragen (of vragen van een ander) op het forum. In tegendeel, vind het heerlijk om over een gebied te lezen waar ik zelf van plan ben om naar toe te gaan en zo ook alvast foto's te zien. Vaak doe ik zelfs extra tips op; zoiets van 'oh ja, zo kan het ook...', dus ik maak er dankbaar gebruik van! :thumbup:
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Mrvanilla schreef:Maar Vito, ik ben vooral benieuwd waarom het je zo ergert? Ik wil het gewoon graag goed begrijpen. De meeste mensen die refereren naar reisverslagen zijn ervaren forumleden die heel veel bijdragen aan dit forum. En ik denk dat je met me eens bent dat het dan niet uit gemakzucht is dat er naar een reisverslag verwezen wordt. Het is vaak een toevoeging bij een antwoord. Ik kan me gewoon niet zo goed voorstellen waarom dat je zó irriteert.
Voor mij komt het juist wel over als gemakzucht in de trant van ' ik ga het hier niet weer herhalen en lees mijn reisverslag maar' én dat men vooral graag hun reisverslagen moet lezen. Ik heb ook diverse verslagen gelezen en nogmaals - naar mijn mening - voegen ze weinig toe aan een reisvoorbereiding en daarom is het benadrukken van die reisverslagen niet echt zinvol.

Paul, volgens mij begrijp je mij juist verkeerd. Ik lees de meeste reisverslagen als entertainment maar die van Rudi juist niet, die voegen echt wat toe imo.

Maar goed, blijkbaar ben ik één van de weinigen, maar er zijn ook bijna geen nieuwe leden die reageren dus zo vreemd is het dan ook niet. De oude clan houdt elkaar toch een beetje de hand boven het hoofd, :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik zou in de politiek gaan. Prachtig betoog.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Vito schreef: Maar goed, blijkbaar ben ik één van de weinigen, maar er zijn ook bijna geen nieuwe leden die reageren dus zo vreemd is het dan ook niet.
Die hebben het te druk met al die reisverslagen lezen waar naar verwezen wordt :lol: :roll:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vito schreef: De oude clan houdt elkaar toch een beetje de hand boven het hoofd, :wink:
Daar hoor jij toch ook bij ? :mrgreen: :wink:

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Vroeger reageerde ik ook regelmatig op het zuidwest forum en gaf ook vaak een link naar mijn website. Helemaal niet om 'traffic' te genereren want zoals Michelly al zegt, ik verdien daar nul komma nul aan. Dus om welke redenen zou ik wel traffic willen genereren?
Zelf vond ik het altijd leuk om veel verslagen te lezen en uit verschillende verslagen verschillende tips te halen die in ons roadbook ging.
Ik ben al lang lid en heb nooit anders geweten en me er ook nooit aan gestoord.
Je kan er toch gewoon overheen kijken en zelf een uitgebreide reactie plaatsen zonder link?

Ik krijg na zoveel jaren nog steeds af en toe mailtjes van mensen die me bedanken voor de info op mijn reiswebsite, terwijl ik al jaren geen link meer op het forum zet. Al maakte ik die verslagen in de eerste plaats voor mezelf, en ik heb ze dan ook al regelmatig terug gelezen. Als iemand anders er ook nog wat aan heeft om zijn eigen reis leuker te maken kan ik daar enkel tevreden over zijn.

In elk geval, probeer je er niet aan te storen zou ik zeggen. :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Vito schreef: Ik heb ook diverse verslagen gelezen en nogmaals - naar mijn mening - voegen ze weinig toe aan een reisvoorbereiding en daarom is het benadrukken van die reisverslagen niet echt zinvol.
Ik ben daar voor 200% niet mee eens. Ik vind dat de verslagen vaak veel meer toevoegen dan de reactie op het forum.

Bvb die van Dude die hierboven nog reageerde. Ik heb zelfs ooit al bij hem geklaagd toen zijn site plat lag :lol:

Meer nog, ik gebruik de zoekfunctie van het forum vaak. Om oude topics te vinden, vooral omdat ik weet dat die me dan vaak naar blogs en verslagen brengen.

Alleszins blijf ik zeker de link naar mijn reisverslagen toevoegen; ik geef het maar even mee :wink: dan kan je topics waarin je ziet dat ik gereageerd heb al overslaan, spaart je weer een hoop ergernis.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

O jee, ik ben een oudgediende op dit forum dus mijn bijdrage is al bij voorbaat 'verdacht' :wink:

Vito, ook ik ben het niet met je eens. Juist in een reisverslag kan je zien of iemand dezelfde stijl van reizen heeft als jij zelf, en daardoor kan je dan beter beoordelen hoe je je reis het beste in kan delen. Daarom heeft het plaatsen van een link een hele goede toegevoegde waarde. Ik heb al zo enorm veel reisverslagen gelezen (Nederlandstalig, Duitstalig, Engelstalig, meer talen beheers ik niet anders had ik er nog wel meer gelezen). Op het forum kan je nooit zo'n gedetailleerde info geven als dat ik daaruit heb gehaald.

Er is slechts één situatie waarin je een punt hebt. Namelijk als iemand nooit inhoudelijk reageert, maar wel bij herhaling naar de eigen site verwijst. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat dat maar incidenteel is voorgevallen.

Meestal is het toch zo dat wel op de vraag wordt ingegaan, en daarnaast ook de link naar het eigen reisverslag wordt gegeven. Voor veel mensen is dat een hele prettige en waardevolle toevoeging. En voor de mensen die geen zin hebben om dat reisverslag te lezen is het toch totaal niet vervelend dat zo'n link er staat, die klik je simpelweg niet aan. Het is voor mij onbegrijpelijk dat je je daaraan zou moeten ergeren.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
YosemiteHans
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door YosemiteHans »

Ik ben dus een van de nieuwelingen hier op het forum.
Ook ik zie vaker mensen die snel verwijzen naar hun reisverslagen. Voor mij absoluut geen probleem, integendeel, ik heb er heel veel informatie uit kunnen halen voor onze reizen. WAARVOOR DANK.
Ik heb een aantal gerichte vragen gesteld en daar ook fatsoenlijk antwoord op gehad. Verder vind ook ik het leuk om de reisverslagen te lezen, waardoor ik nog beter voorbereid ben.
Ik heb het idee dat mensen zich steeds vaker ergeren aan iets , dat hoort er helaas bij. Dan denk ik maar, het zal wel. Misschien verstandig om je ergernissen te bewaren voor belangrijkere zaken.
Dit is slechts een forum waar gemotiveerde mensen zich op de een of andere manier proberen voor te bereiden op misschien wel de reis van hun leven.
Nogmaals, ik ben erg blij met al die verwijzingen.
Fijne zondag.
Gr Hans
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben het helemaal eens met Henriette (en nog wat anderen). Alleen naar reisverslagen linken is te gemakkelijk, maar er in combinatie met een goed antwoord naar verwijzen is ideaal. Ik heb enorm veel informatie gehaald uit de o.a. De site van Hans en Henriette, maar lees dan als extra info nog vaak ook de reisverslagen erbij.

Ik denk dat de verwijzing naar 'de oude clan' ergens toch een stuk onvrede aangeeft bij jezelf. Het forum is allang niet meer de ons-kent-ons site van jaren geleden en van groepsvorming merk ik helemaal niets meer. Ik denk alleen dat nieuwe forumledem geen behoefte hebben aan discussies als deze en je ze daarom bijna niet vindt in dit topic.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vito schreef: Mogelijk kan dit topic er ook toe bijdragen dat mensen zich ervan bewust zijn dat ze misschien ook kunnen antwoorden zonder de standaard reactie 'kijk eens in mijn reisverslag' .
Ik doe het niet altijd, maar wel zeer regelmatig (*) - en met veel posts worden het dus ook veel verwijzingen :wink: - zeker als ik denk dat het iets toevoegt. Maar het is ook inderdaad soms wel gemakzucht, ik hoef dan niet alles meer in het topic zelf te zetten. Maar belangrijker: ik hoef dan niet een selectie te maken, want meestal weet je niet wat de vragensteller wel of niet interessant vindt.
Vito schreef: Maar goed, zoals al aangegeven: het staat iedereen vrij al dan niet te reageren en dat geldt gelukkig ook voor mijzelf.
Het maakt voor mij wel dat ik zelf minder reageer als er weer zo'n reactie is. Klik dat topic maar snel weg om ergernis te voorkomen.
Een oudgediende zal vaak dezelfde verwijzingen (en meningen en stokpaardjes) voorbij zien komen, maar een nieuw forumlid ziet het voor het eerst en kan er iets aan hebben. Jammer dat je in zo'n geval zelf niet meer reageert, daar is de vragensteller al helemaal niet mee geholpen.

Marianne

(*) Martin, de man van de volkomen nutteloze onderzoeken bij ons 8) , heeft even onze laatste 100 bijdragen bij de reistopics zitten turven. Bij 63 van die bijdragen stond geen verwijzing naar een reisverslag van ons, bij 37 van die bijdragen stond, naast meestal een uitgebreid antwoord, wel een verwijzing naar een specifiek reisverslag. Dat is lager dan ik had gedacht; misschien moet ik vaker verwijzen :lol: .
Daarnaast verwees ik (al of niet tegelijkertijd) ook nog eens 12 keer naar een (meestal specifieke) pagina van de NPS, 7 keer naar de site van Ontdek-Amerika en ook 7 keer naar andere sites zoals campingsites en sites van andere leden. In één bijdrage verwees ik zowel naar ons reisverslag, de NPS-site, een campingsite en de site van Ontdek-Amerika. Dat allemaal tegelijkertijd was uiteraard overdone en uit den boze, dat geef ik toe. :oops:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer