Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer waren jullie voor het eerst in Amerika?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Petra/VS schreef:
pyca schreef: microwave waar je de popcorn in kon laten springen, ijsblokjes en ijswater in de koelkastdeur,
Heb je die in Nederland nog niet?
In 1980 nog niet nu wel, de koelkast wordt ook wat bekender maar nog wel duur (Annie wil er ook 1 :lol: )
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die koelkast vind ik heerlijk! Kan me Annie's wens helemaal voorstellen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

He, leuk onderwerp Iris!

De eerste keer dat ik naar Amerika ging was voor 3 maanden 1998, ik was toen 19. Hoewel ik via een summer camp organisatie ging, kwam ik in een klein 'resort' terecht in de buurt van de Catskill Mountains in New York.

Na een geweldige zomer waar mijn vriendin en ik elkaar ontmoet hebben, gingen we terug in 1999 voor een tweede zomer, in Six Flags bij Chicago.

Affijn, in 2004 zijn we naar Washington verhuisd. Onze koelkast heeft geen ijswater machine maar we gaan wel vaak naar de film :)
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Ik in 2002 voor het eerst. De familie in Amerika vroeg al een jaar of 10 of we niet eens langs kwamen. Dat zagen we helemaal niet zitten, want na alles wat we hier op tv zagen leek Amerika ons helemaal niks. Bovendien waren we niet zo van die vakantiegangers. Tot 2002 dus, toen wilde manlief's Oma nog 1x haar zoon in LA bezoeken. En aangezien ze toen 96 was, wilde ze liever niet alleen reizen. Dus besloten wij om haar te vergezellen. Ik ging me inlezen en raakte steeds enthousiaster. En toen we er eenmaal geweest waren, had het virus ons voorgoed te pakken! We hebben zelfs even naar de mogelijkheden om er naartoe te emigreren gekeken, maar het bleek al snel dat dat voor ons helaas niet haalbaar is. Nu gaan we er zo vaak mogelijk op vakantie, we zijn er nu 5x geweest en no. 6 staat voor september op de planning!

Manlief is er een x vaker geweest; die heeft er een jaartje gewoond als kleine jongen van 9.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Onze eerste keer Amerika was in oktober 1992 op aanraden van mijn broer die destijds in Boca Raton in Florida woonde. Wij zijn toen eerst twee dagen bij hem op bezoek geweest en het allereerste wat ik ooit zag op de Amerikaanse TV was de vliegramp in de Bijlmer. Zal het nooit meer vergeten.

Na dit familiebezoek hebben we een 14-daagse rondreis door Florida gemaakt. Het was een beetje een "testvakantie" voor onze grote reis in het jaar daarop (1993) toen we in mei vijf weken naar het Zuidwesten gingen.

Hierna hadden we de smaak goed te pakken en dit jaar ga ik (voor de 2e keer dit jaar) voor de 15e keer naar Amerika.

Ik hoop dat er nog vele reizen zullen volgen...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Ruim 35 jaar geleden... werd ik geboren in Baltimore en was ik dus voor het eerst in de US. Ik woon sinds mijn derde levensjaar in België.
Ben sindsdien nog een keer of 20 naar de US geweest, waarvan enkele keren voor een langere periode (tot 1 jaar).
SilverMarco
Amerika-ontdekker

Bericht door SilverMarco »

dujardin schreef:Ruim 35 jaar geleden... werd ik geboren in Baltimore en was ik dus voor het eerst in de US. Ik woon sinds mijn derde levensjaar in België.
Ben sindsdien nog een keer of 20 naar de US geweest, waarvan enkele keren voor een langere periode (tot 1 jaar).
Heb je niet de neiging om gewoon weer in Amerika te gaan wonen?
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

SilverMarco schreef:
dujardin schreef:Ruim 35 jaar geleden... werd ik geboren in Baltimore en was ik dus voor het eerst in de US. Ik woon sinds mijn derde levensjaar in België.
Heb je niet de neiging om gewoon weer in Amerika te gaan wonen?
Wanneer ik dit forum lees voel ik me soms bijna schuldig dat ik geen plannen heb om in de US te gaan wonen hoewel ik dat zonder problemen zou kunnen (dubbele nationaliteit België/US), terwijl anderen er alles voor over hebben om die kans te krijgen... Als ik nog alleen zou zijn, zou ik het misschien wel doen. Met vrouw (die ook werkt) en kinderen ligt het minder voor de hand.
SilverMarco
Amerika-ontdekker

Bericht door SilverMarco »

dujardin schreef:
SilverMarco schreef: Heb je niet de neiging om gewoon weer in Amerika te gaan wonen?
Wanneer ik dit forum lees voel ik me soms bijna schuldig dat ik geen plannen heb om in de US te gaan wonen hoewel ik dat zonder problemen zou kunnen (dubbele nationaliteit België/US), terwijl anderen er alles voor over hebben om die kans te krijgen... Als ik nog alleen zou zijn, zou ik het misschien wel doen. Met vrouw (die ook werkt) en kinderen ligt het minder voor de hand.
Ah,

Dat ligt inderdaad wat ingewikkelder ja met een vrouw die werkt en kinderen die waarschijnlijk op school zitten.
Helemaal als ze totaal niets met Amerika hebben.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

voor mij was het 1985, de laatste keer met het gezin op vakantie (en de eerste keer naar het buitenland) terwijl ik nog thuis woonde. en toen ontzettend verwend, want mijn vader zat in de regering en we hadden een superluxe hotel, en een chauffeur (toen is denk ik mijn voorliefde voor luxe hotels begonnen). het was Miami en de tijd van Miami Vice en alles was precies zoals op TV en voor het eerst had ik keuze uit miljoenen schoenen (had toen al maat 10/11) en kleding. Loved it. Ben nooit meer echt terug naar Miami geweest.

Daarna was ik wel jaren anti-Amerika. Echte Anglofiel en als Latijns Amerika Cultuur student erg tegen Amerika op politiek gebied en nooit echt geinteresseerd tot 1992-93 toen ik into Guns n' Roses, Pearl Jam, Nirvana en de rest van die bandjes was. Toen leek het me opeens wel interessant om te zien waar zij leefden/vandaan kwamen. Dus in de zomer van 93 voor 3 weken in mijn eentje op vakantiegekomen, mijn toekomstige man (ondertussen ex) tegengekomen en de rest, as they say, is history.
SEEING IS BELIEVING
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Voor mij was het eind jaren tachtig. Drie dagen Las Vegas om de grootste audio/visuele beurs te bezoeken.
In 1994 nog een keer naar die beurs en toen zag ik 's avonds dat piratengevecht voor Treasure Island. Na dat spektakel had ik me voorgenomen, dat ik mijn gezin dat maffe 'Amerika' toch eens moest laten zien.

In 2002 is het er eindelijk van gekomen en voor dit jaar staat het weer op de planning.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben altijd al gefascineerd geweest door Amerika (ook inclusief Canada).

Eind 1998 (ik studeerde nog) heb ik mijn (Amerikaanse) vrouw leren kennen. Op dat moment had ik met een vriend van me zojuist een reis geboekt naar west Canada, anders had ik Canada waarschijnlijk wel verruild voor de VS!

Als student was er natuurlijk niet genoeg geld om én Canada, én de VS in één jaar te bezoeken.

Daarom was mijn eerste keer VS in maart 2000. Dat was het jaar dat mijn vrouw afstudeerde in Amerika, en van haar ouders mocht ze kiezen wat ze als cadeau wilde hebben. Gelukkig voor mij heeft zij toen gekozen om mij in juni 2000 over te laten komen naar de VS voor een bezoek aan het landgoed van haar familie in het noorden van Pennsylvania.
Later dat jaar ben ik (in augustus) nog eens 5 weken naar de VS gegaan, dit keer naar San Antonio in Texas, waar haar ouders woonden.

Dus mijn eerste jaar naar de VS was meteen een goed jaar: 3 keer! (Waarna er nog 12 keer zijn gevolgd, en dit jaar wordt het de 16e keer, en met een beetje geluk ook nog de 17e keer met Kerst!)

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Dat is een gemakkelijke vraag, want ik ben in 2006 voor de eerste keer naar Amerika geweest :) En toen was ik dus 26 (nu nog steeds). De volgende keer dat ik ga, ben ik 27. Maar of dat een trend gaat worden... ? ;)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

De eerste keer was in 1995, toen ik bij mijn oom en tante in Canada logeerde. We gingen toen regelmatig boodschappen doen vlak over de grens in Washington state.
Ik was meteen verslaafd aan de boekwinkels van Barnes & Noble. die we in Bellingham een paar keer bezocht hebben. Alleen daarom al nam ik me voor om naar de USA terug te gaan. Dat is inmiddels 4 x gebeurd, in september volgt een 5e rondreis.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Eerste keer was in 1984,met een vriend 2 maanden naar familie van hem in Oregon.
1 maand daar geweest,1 maand rondgereden.

Kreeg toen zelfs nog het aanbod om te blijven en te gaan werken,achteraf spijt dat ik dat niet gedaan heb.
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

De eerste keer dat ik naar Amerika ben geweest, was in 1993. Ik was op huwelijksreis naar Florida voor 14 dagen. Mijn man en ik zeiden tegen elkaar van laten we naar Florida gaan, nu kan het en we komen er misschien nooit meer en naar Spanje kunnen we altijd gaan...
We gaan over iets minder dan vijf maanden voor de 3e keer.

De tweede keer was 7 jaar later, in 2000. Onze dochter was toen vier jaar. Toen hebben we een rondreis Californie, Arizona, Utah, Nevada gedaan.

Nu, weer zeven jaar later. gaan we naar NYC en dan helemaal afzakken naar Miami. :P

We hebben er heel veel zin in en onze dochter maakt nu alles veel bewuster mee.

Groetjes
Louise
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

De eerste keer naar Amerika was voor mij in 1999 naar Florida.
Als Disney fan wilde ik graag naar Disney World. We zijn de eerste 5
dagen park in park uit gegaan, alle Disney-parken en Universal Studios,
daarna een rondje door Florida gemaakt en geeindigd op The Keys.

Danielle
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

In 1959 als baby/kleuter met mijn ouders naar de US geëmigreerd. Vervolgens veel heen en weer gependeld tussen de US en NL, eerst met de boot (Holland Amerika Line), later met het vliegtuig. De laatste keer in 1993 hier in de US blijven plakken.
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

In 1989 waren wij op vakantie in Belize toen we een paar dagen optrokken met Nicole uit Boulder Colorado. Toen we afscheid namen zei ze dat we ' more than welcome' waren om bij haar langs te komen. Een half jaar later heb ik haar gebeld dat we in mei 91 langs wilden komen. Zo gezegd zo gedaan. In mei hebben wij toen anderhalve week bij haar en haar 4 roommates in huis gezeten. Was hardstikke leuk. In die anderhalve week o.a in één dag naar Yellowstone gereden, daar een dag gebleven en toen weer in één dag terug. Verder veel rondgereden in Colorado. Boulder is trouwens een heel leuke studentenstad met een gezellig centrum.
Daarna doorgevlogen naar LA en het bekende rondje gedaan.
In 1993 weer geweest. In Houston gestart en via Big Bend , New Mexico, Arizona, Utah Colorado, South Dakota naar Chicago. Natuurlijk weer een paar dagen bij Nicole, die inmiddels in Denver woonde, doorgebracht.
Amerika is altijd blijven trekken en in 2005 zijn we met de kinderen opnieuw naar Amerika gegaan. En dat is zo goed bevallen dat we dit jaar opnieuw gaan.

Groeten Bert
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor het eerste echt in 1992. Mijn lief had congressen in Dallas en San Diego en ik ben toen maar meegegaan......Nou dat hebben we geweten, volledige verslaving. Terug in 1993,1994,1995,1996,1997, toen kwam Australia om de hoek kijken. Onze tweede liefde dus. Het liefst gaan we zowel naar de USA als naar AUS. 1998, 1999, 2000 naar AUS/NZ. 2001 USA, 2002 USA en AUS! 2004: USA en AUS....2005: USA, 2006: AUS en 2007 weer USA van 21 september t/m 18 november, zigzaggen tussen Los Angeles en de Golf van Mexico. Voorlopig wordt dit jaar de laatste reis naar de USA en willen we heel lang naar NZ/AUS. Hebben we meer gezegd, laatste keer USA dus wellicht..
Maar diep in mijn hart wil ik alle staten een keer gezien hebben. Het zijn er nu 35, dus ik moet nog terug.
Yeehaw
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer