Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over de Alles Amerika Meeting 2007

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk Marjan dat jullie daar ook overnachten.
Ik had al gebeld of ik om een uur of twee alvast de spullen kon brengen omdat het feest om 1500 uur begint en we daarna pas om middernacht weer terugkomen.
Ik kreeg als antwoord dat we dan wel de tassen "onder de luifel" konden zetten en dan om middernacht de sleutel konden ophalen. Ik begreep het niet helemaal, maar ik heb ook niet met de eigenaresse zelf gesproken. Vorig jaar konden we gewoon al eerder de spullen brengen en inchecken.

Misschien kan Carola of Marjan het nog een keer proberen? Misschien is er iets mogelijk omdat we met zijn zessen zijn?
Ik vind het geen probleem om de tassen gewoon in de auto te laten maar het inchecken lijkt me nogal lastig op deze manier ( dan moet ze ook lang opblijven tot wij er zijn)

Die weg is inderdaad erg kronkelig en niet of slecht verlicht. Ik heb Ger al gezegd dat ik niet ga rijden, dat durf ik niet want ik ben vreselijk nachtblind. Vind hij niet echt leuk :D :wink:

Marjon
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Hé dat wordt gezellig. Vorig jaar hebben we nog een gezellig ontbijt gehad met Marjon en Ger. Nu komen daar dus Marjan en Jan bij, leuk!
Roland en Marlies jullie krijgen er spijt van dat jullie naar huis rijden.

Vorig jaar konden we wel 's middags terecht. In eerste instantie was niemand aanwezig maar nadat we een paar minuten hadden gewacht kwam de eigenaresse thuis. We hebben trouwens nog moeten zoeken en waren eerst aan het verkeerde adres. We waren daar niet de eersten want de vrouw die de deur opende zuchtte diep en zei dat we de zoveelsten waren die bij haar aanbelden. Uiteindelijk vonden we de weg over de kronkelweggetjes en door het veld.
Ik wil deze echt niet 's avonds laat rijden. (Ook ik zie niet goed in het donker en ben bang dat we dan in de sloot belanden). Misschien kunnen we iets regelen dat we 's middags inchecken en de auto's laten staan bij het B&B. We zouden dan een gezamenlijke taxi heen en terug kunnen nemen.

Carola

Ik zal ook eens informeren hoe laat we 's middags terecht kunnen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Lijkt me een prima idee Carola. Met zijn zessen moet een taxi toch te doen zijn en dan hoeven we niet zelf heen en weer te rijden.

Marjon
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

CaroLine schreef:Hé dat wordt gezellig. Vorig jaar hebben we nog een gezellig ontbijt gehad met Marjon en Ger. Nu komen daar dus Marjan en Jan bij, leuk!
Wij zitten er ook over te denken om een hotelletje te boeken ... zo vaak gaan we niet een weekendje weg samen :)
Sandy
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Gezellig Sandy, misschien is er nog plaats op de Neust. De prijs valt best mee € 89 voor een nacht inclusief ontbijt.
Er is ook een grote huiskamer met bankstellen waar we na de meeting nog eventueel een afzakkertje kunnen nemen.
Er staat een koelkast en je kunt gewoon zelf wat pakken en noteren op een lijstje (wel betalen natuurlijk later)
Het ontbijt is trouwens ook heel lekker. Vers zelfgebakken brood, zelfgemaakte kaas en jam.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Maar wacht niet te lang, de Neust is een niet zo grote bed-and-breakfast. De Hoenderik schijnt ook prima te zijn, maar met z'n allen is misschien gezelliger?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is voor ons nog geen uur rijden, dus we gaan gewoon naar huis, maar het klinkt wel verleidelijk, de Neust. Ik ben er in april geweest (toen het zo VERSCHRIKKELIJK warm was) en de bloesem bloeide. Prachtig!

En inderdaad, heerlijk zelfgebakken brood. Wij hadden ook een piepklein eitje bij het ontbijt, van de eigen kippen.

Marianne
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Sandy schreef:
CaroLine schreef:Hé dat wordt gezellig. Vorig jaar hebben we nog een gezellig ontbijt gehad met Marjon en Ger. Nu komen daar dus Marjan en Jan bij, leuk!
Wij zitten er ook over te denken om een hotelletje te boeken ... zo vaak gaan we niet een weekendje weg samen :)
Gezellig Sandy, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik denk dat je wel snel moet zijn want ze hebben maar 6 kamers.
Carola
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ook wij hebben ons zojuist - na veel beraad - aangemeld, en we zijn nu al een beetje nerveus :lol:

Ik ben het afgelopen jaar, anderhalf jaar, pas wat meer gaan posten, maar heb vanaf het begin steeds de verhalen gelezen over de meetings, en het leek me nu wel eens leuk om iedereen in het echt te ontmoeten - ook al heb ik zoiets van "wie kent mij nou, en wie zit er nu echt op me te wachten daar?"...

Mijn vrouw had zoiets van "als je wilt gaan, dan gaan we toch?" - waar zij normaal gesproken degene is die zoiets heeft van "weeeeelll, I don't know..."! :D Ik heb haar gezegd dat ze, als Amerikaanse op een meeting van een Alles Amerika forum, zich denkelijk geen zorgen hoeft te maken :lol:

't Is voor ons nog geen anderhalf uur rijden, dus ik denk dat we gewoon naar huis komen, maar wie weet veranderen we nog van gedachte en boeken ergens een hotelletje in de buurt - aangezien de B&B al vol zal zitten :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dento,

Wat leuk dat jullie ook komen! :D

Maak je geen zorgen, omdat iedereen elkaar al via het forum kent, gaat de kennismaking in het echt ook heel ontspannen en is het net alsof je de mensen al langer kent.

En ook voor jouw vrouw moet het leuk zijn dat zoveel mensen graag bijelkaar komen om over haar land te praten en daar graag naartoe reizen. Spreekt ze trouwens Nederlands?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Roland,

Ik had al een beetje het idee dat introducties anders zullen zijn dan wanneer je in een groep terechtkomt die je echt helemaal niet kent. 't Zal wel allemaal meevallen, denk ik!

En ja, ze spreekt Nederlands, maar zoals ze zelf zegt "mijn Nederlands is niet echt goed"... aangezien in het begin van onze relatie nooit Neerlands met haar heb gesproken, was op een bepaald moment het punt bereikt dat het "awkward" werd om dat wel te gaan doen...
Helemaal fout natuurlijk, want de enige manier om het goed te leren is door het te doen.

Bijkomend nadeel is dat iedereen hier een dialect spreekt - ze verstaat al net zo veel dialect (misschien nog wel meer) dan Nederlands :lol:
(En soms gooit ze wat dialectwoorden door het Nederlands heen, da's wel leuk :wink: )

Daarbij is ze behoorlijk perfectionistisch en wel ze 't meteen goed doen. Daardoor durft ze geen fouten te maken, waardoor ze 't niet spreekt. Ik heb haar al vaker gezegd, dat als zij zegt "ik heeft" i.p.v. "ik heb" iedereen weet wat ze bedoelt, en niemand haar zal uitlachen.

Maar goed - je kunt het tijdens de meeting zelf testen! :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Hé leuk dat jullie ook komen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En het moet voor je vrouw zeker leuk zijn om mensen te ontmoeten die helemaal maf zijn van "haar" land.

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Komt er ook een voorstelrondje bij deze AA meeting (naar het voorbeeld van die andere bekende AA-meetingen)?

Zo van *staat op*: "Hi, ik ben Dennis, en ik ben Amerika(forum)verslaafde" - *iedereen:* "Hi Dennis!"

:lol:

Wellicht dat we aan een eigen 12 stappen plan moeten werken... :lol:
"Hoe houd ik mijn Amerika-verslaving onder controle?"

1. Log in op het AllesAmerika.com forum
2. Ga altijd naar meetings
3. Als je een relaps dreigt te krijgen, start dan snel een draadje (op het juiste forum, uiteraard!)
4. enz. ...

:wink:

Onze website | Mijn blog
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dento schreef:Komt er ook een voorstelrondje bij deze AA meeting (naar het voorbeeld van die andere bekende AA-meetingen)?

Zo van *staat op*: "Hi, ik ben Dennis, en ik ben Amerika(forum)verslaafde" - *iedereen:* "Hi Dennis!"
:wink:
Nee, je krijgt een karton op buik en rug met je naam er op :lol:
Maar je mag het ook met een badges doen die we bij binnenkomst aan iedereen geven.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Haha sandwichborden, goed idee! Voor iedereen duidelijk, ook op grotere afstand :lol:

Alleen als de ruimte wat vol wordt iets minder praktisch... :lol:

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Maarre ... ik zit hier aanmeldingen te ontvangen en ik zit met de aanmelding van Dennis en Anna hier nog maar op 51 ... waar zijn die 80 mensen uit het inventarisatietopic?

Natúúrlijk hebben jullie nog een maand om je aan te melden, maar wacht niet te lang als je toch wilt komen. Dat is voor de organisatie heel prettig, dan weten we een beetje waar we rekening mee moeten houden.

Nah, laat ik maar gewoon eerlijk zijn: We willen het gewoon weten!!! :P
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Haha, ik zat ook al te denken, waar blijven al die aanmeldingen! :)
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

nieuwenoord schreef:Maarre ... ik zit hier aanmeldingen te ontvangen en ik zit met de aanmelding van Dennis en Anna hier nog maar op 51 ... waar zijn die 80 mensen uit het inventarisatietopic?
Misschien even een herinnerings pb'tje sturen? :lol:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

We hebben nog 5 weken, dus wie weet.
En af en toe in dit sticky posten helpt misschien ook.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

paula58 schreef:Misschien even een herinnerings pb'tje sturen? :lol:
Misschien helemaal geen gek idee. Niet iedereen komt per slot van rekening dagelijks op het forum zoals wij... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer