Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AA Meeting 2011 (vragen/opmerkingen)

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: AA Meeting 2011 (vragen/opmerkingen/info)

Bericht door Njit »

Da's gelijk weer een stuk duurder :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jhek
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Jhek »

vana schreef: Of wat extra statafels?
Even voor de goede orde: één statafel is al gereserveerd....... :occasion5: :lol:
Afbeelding
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Njit schreef:Da's gelijk weer een stuk duurder :)
Das waar :lol:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Jhek schreef:
vana schreef: Of wat extra statafels?
Even voor de goede orde: één statafel is al gereserveerd....... :occasion5: :lol:
:lol:
De chauffeurstafel, zeker :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik zit er toch steeds meer aan te denken m'n vakantie af te zeggen om naar de meeting te komen 8) Georgie, ik moet jou natuurlijk o.a. spreken over SF!

Derl
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Geeske schreef:Hier nog zo'n nieuwkomer.
Twijfel, twijfel... Ben al niet zo'n held om op iedereen af te stappen...
inge67 schreef:Ook ik weet niet goed wat ik hiermee moet. Ik ken ook niemand. Ook hier is het twijfel twijfel....
Hier ook precies hetzelfde. Het lijkt me heel leuk om te komen, maar ik ken ook niemand in real life en ik ben inderdaad ook geen held in het op mensen afstappen.
Voor Ruud is het helemaal vreemd, want hij zit/leest niet op het forum en heeft dus echt geen idee wie wie is. Maar hij zou wel meegaan als ik dat graag zou willen.
Dus ook hier twijfel....
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Nou Anja en Inge, das dan een simpele oplossing: bij de ingang elkaar ontmoeten en we zijn niet meer alleen! :thumbup: :lol:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Misschien wil het OT wel een achtbaan-hoekje maken :) Maar eens moet de eerste keer zijn. En in het algemeen worden er leuke activiteiten georganiseerd zodat je je niet hoeft te vervelen. En daarnaast kun je fotoboeken bekijken en dan raak je al snel in gesprek.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Niet te lang over twijfelen, het is voor iedereen de eerste keer geweest.
Over het algemeen bestaat ongeveer de 40 tot 50% uit nieuwkomers en ik heb er eigenlijk nog nooit een horen zeggen dat men zich heel de middag/avond verloren voelde.
Vreemd is het voor allemaal maar er is genoeg gesprekstof en dat is ook nog eens 1 onderwerp :wink:
Voordeel is dat je jezelf hier niet hoeft te verdedigen wat op een andere bijeenkomst, verjaardag enz meestal wel is.
Op deze meetings zal je niet horen "ga je nu alweer naar Amerika" je zal eerder de vraag krijgen "wanneer gaan jullie weer en naar welke hoek"
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

thuul schreef:
Eris echt geen hoge drempel, bij binnenkomst word je warm welkom geheten en je kunt je erg gemakkelijk aansluiten.
Ik zit nu even hardop te denken, Bart was vorig jaar ook alleen verzin ik nu zo snel, misschien kan die of iemand anders daar iets over melden?
Klopt Thuul dat ik vorig jaar alleen daar was, het is natuurlijk wat onwennig de eerste minuten maar dan zag ik Rob en Annie en ben ik naar hen toegestapt en weg waren we want er stonden nog andere mensen bij (ben wel de namen nu even kwijt maar ik dacht dat het Harry en Carla waren :wink: )
Ook Iris was alleen en toen ze binnenkwam zag ik haar ook wat rondom kijken en ben ik een praatje met haar gaan maken. Achteraf gezien heb ik lang niet met iedereen kunnen praten met wie ik had willen praten.

Maar ik volg wel Marjan dat vorig jaar iedereen aan de zelfde tafel bleef zitten waardoor je nu eenmaal niet makkelijk op zo'n tafel afstapt en je zomaar gaat mengen in hun gesprek. Er zou inderdaad iets geregeld kunnen worden zodat je 'verplicht' wordt om met iedereen even in gesprek te gaan zodat je tenminste weet wie er allemaal aanwezig is en hoe die eruit ziet :)
Vreemd gevoel trouwens om mensen over mijn reis te horen praten (dankzij het volgen van mijn reisverslag(en)) net of ze erbij waren. Wat ik wel positief bedoel uiteraard, want dat is erg leuk natuurlijk !!
Alleen of niet ... komen dus :)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat met die lange tafels is door het OT van toen als aandachtspunt genoteerd. Ik ben benieuwd wat het nieuwe OT er mee gaat doen :) Stoelendans?? :lol:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Misschien is het voor de nieuwelingen en twijfelaars aardig om te weten hoe het in zijn werk gaat. Iedereen die naar zoiets toegaat voor het eerst heeft zoiets van zou het wel leuk zijn. Ik neem aan dat het OT team (waar staat OT voor?) wel ideeën heeft om mensen op te vangen. En tja soms valt een meeting een beetje tegen .. ik had een meeting van post crossing; dat waren nogal huismussen en leken simpele zielen.
Afgelopen voorjaar heb ik ook een forum meeting van Canon meegemaakt. Daar waren allerlei workshops.. dus dan ben je bezig. Dat is leuk, en steeds ontmoet je daarmee anderen omdat je 3/ 4 verschillende groepen hebt.
Een vraag die bij mij leeft: hoe vind je de mensen die je alleen qua forumnaam kent?
En babbelen is leuk maar als er zich inderdaad al 'ons-kent-ons' clubjes vormen onbewust dan is dat lastig als nieuweling. Misschien is het een idee om op een of andere manier groepjes steeds (na 1,5 uur) door elkaar te gooien. Hoe je dat moet doen.. weet ik zo nog niet.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

(waar staat OT voor?)
Organisatie Team
Een vraag die bij mij leeft: hoe vind je de mensen die je alleen qua forumnaam kent?
Ieder deelnemer kreeg in het verleden een badge met daarom Nicknaam en Voornaam ook de partners waren herkenbaar, ik ga er van uit dat er weer iets in die vorm zal zijn.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dus OT team is dubbelop :)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Isis schreef: Een vraag die bij mij leeft: hoe vind je de mensen die je alleen qua forumnaam kent?
Je krijgt een grote speld opgestoken met je echte naam en je forumnaam
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

OP een petje met de amerikaanse vlag
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Njit schreef:Misschien wil het OT wel een achtbaan-hoekje maken :) Maar eens moet de eerste keer zijn. En in het algemeen worden er leuke activiteiten georganiseerd zodat je je niet hoeft te vervelen. En daarnaast kun je fotoboeken bekijken en dan raak je al snel in gesprek.
Rob schreef:Niet te lang over twijfelen, het is voor iedereen de eerste keer geweest.
Vreemd is het voor allemaal maar er is genoeg gesprekstof en dat is ook nog eens 1 onderwerp :wink:
Daar hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk in! Wat dat betreft moet ik mezelf soms echt even een schop onder de kont geven en niet zo twijfelen :wink:

Een achtbaan-hoekje klinkt goed :thumbup: Net als een pre minimeeting trouwens...
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind het hartstikke leuk om nieuwe mensen te leren kennen, en ook om met veel verschillende mensen een praatje te maken. Een verplichting om groepjes te maken en die verplicht te husselen na 1,5 uur, of een verplichting om te "moeten" praten met anderen zie ik echt niet zitten. Dat maakt het geheel veel minder spontaan en dat beïnvloedt de sfeer op een negatieve manier volgens mij. We hebben ons niet ingeschreven voor een opleiding of een cursus. Als dat gaat gebeuren, haak ik echt af.

Ik kom al een behoorlijke tijd op dit forum en heb via dit forum al veel leuke mensen leren kennen. Mensen die ik niet vaak zie, en daarom graag ontmoet op dit soort avonden. Ik wil dan ook de tijd hebben om met hem te kletsen en gezelligheid te maken. En daarbij zal ik me echt niet beperken tot een kleine groep mensen. Ik heb vorig jaar ook gesproken met veel nieuwelingen. En groepen zijn voor mij ook nog steeds hartstikke eng, ook al ken ik behoorlijk wat mensen.

Ik stel voor om onze onzekerheden niet allemaal te projecteren op het OT en ze op te zadelen met allerlei opties om die onzekerheden weg te nemen, en de avond helemaal verplicht in te richten met allerlei dingen. Onzekerheid hoort erbij, zeker als je iets nieuws gaat ondernemen. Ik kan me voorstellen dat het een beetje eng is om ergens naartoe te gaan waar je niemand kent, maar hey, voor iedereen was er ooit zo'n eerste keer! Laat je niet kennen, kom gewoon, en je zal zien dat je echt niet eenzaam aan je lot wordt overgelaten. Maar houdt de meeting aub wel een beetje spontaan!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

twas maar een idee :D . er waren zoveel mensen met twijfels .... zal ik wel / niet

Maar hoe verloopt zoiets, is er een programma? Iemand die iets gezelligs verteld/ laat zien..?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het blijft voor de meeste mensen heel spannend, zo'n meeting, en niet alleen de eerste keer hoor!
Ik moet ook altijd even mezelf er toe aanzetten om op iemand af te stappen. Maar vaak ken je veel namen al van het forum, en van bepaalde topics, dus een gespreksonderwerp is er altijd! Ik vond de badges altijd handig (die van vorig jaar liggen er nog, dus die gaan we weer gebruiken) om te zien wie wie is.

Wat het doorelkaar gooien betreft, nee ik denk niet dat we het op die manier moeten doen. De barbecue biedt al genoeg mogelijkheden om van plaats te wisselen, en tijdens het roosteren/eten opscheppen heb je ook gelegenheid om iemand anders te spreken. De tafel met fotoalbums zal ook wel weer terugkomen; dat is ook een prima manier om met anderen in gesprek te komen.

Er is meestal niet echt een programma, behalve het eten dan. :wink: De fotowedstrijd is zo langzamerhand wel een vast onderdeel geworden.
En voor de liefhebbers kantklossen :roll: :?:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 sep 2010, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer