Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer waren jullie voor het eerst in Amerika?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

De allereerste keer was in 1998; toen hebben mijn vriend en ik een rondrit gemaakt in het zuidwesten. Het "bekende" rondje, maar toch een aantal dingen niet gezien Alles was vastgelegd in die 4 weken. Geweldige vakantie gehad en natuurlijk wilden we ooit weer terug, maar ja toch wel prijzig. Tot een collega (van het avontuurlijke type) vertelde dat je ook heel goed kan kamperen met een tent in de V.S. Kamperen deden we elk jaar in Frankrijk/Spanje/Italië dus een uitrusting hadden we al. In 2005 tickets geboekt en een huurauto en een fantastisch rondje vanaf Denver gedaan met o.a. een bezoek aan Petrified Forrest (dat stond nog op het verlanglijstje van de eerste keer) en Yellowstone als noordelijk puntje. En dit smaakte naar meer (en meer) afgelopen zomer 3 weken West Canada en 1 week NW USA en afgelopen kerstvakantie Florida (hotelovernachtingen). Komende zomer NO USA met als begin/eindpunt New York en komende kerstvakantie weer Florida, maar dan met tent. Meivakantie 2008 is een lange tijd (2 weken) en dan gaan we terug naar Las Vegas, Bryce en Zion en vooral Antilope Canyon omdat we hopen dat het dan wat minder heet zal zijn dan in de zomer, kunnen we in die parken wat langere trails lopen. Ik ben echt dol op Amerika als vakantieland, maar ik zou er geloof ik niet willen wonen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Teamsno
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Teamsno »

In februari 2000 gingen wij voor het eerst. Ik was toen bijna 35.
In augustus/september 2001 de tweede keer.
In september 2003 de derde keer.

Hopelijk gaan we dit jaar de 4e keer en anders zeker volgend jaar.
Alaska - Where men are man and women win the Iditarod
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Ik was voor het eerst in Amerika in 2002, in Seattle. Daarvoor was ik enkel eens dichtbij, Domenicaanse republiek.

Dit jaar in mei dus opnieuw! Kan niet wachten!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

De eerste keer dat ik in Amerika was, was in 1993, als groom voor een western amazone die meereed in de World Show Quarter Horses in Oklahoma city, Oklahoma.
Geweldige tijd daar en smaakte naar meer.

In 1997 grote rondreis gemaakt met hele gezin, man en twee boys, met een camper vanuit Calgary, 7000 km gereden in Canada en NW Amerika in 4 weken. Geweldige tijd gehad!

Smaakte naar nog meer, in 1999 weer een vierweekse rondreis geboekt met het hele gezin en het bekende rondje Zuidwesten met al z'n hoogtepunten gedaan wat vooral voor de boys spektaculair was. 8000 km op de teller in vier weken.

Intussen al zwaar verslaafd aan the States gaf Cor zijn baan op in 2002 om 2 maanden in Amerika te gaan 'helpen' op een grote cattleranch in Montana.
Ik ging de eerste drie weken mee en toen hebben we met een huurauto een tour door ons geliefde Montana gemaakt. Daarna ging ik alleen naar huis en liet Cor daar achter op de ranch. De boys gingen al niet meer mee en pastten op het huis en de honden.

In 2005 weer een grote rondrit met de camper gemaakt met z'n tweetjes, noord-midden/centraal Amerika. Deze reis is te lezen op ons weblog, zie onderschrift.

Geboekt intussen voor eind augustus dit jaar, we gaan dan weer samen een vijfweekse trip met de camper maken en doen plekken aan in het Noordwesten die we nog niet gezien hebben.

In juni 2008 ga ik met drie vriendinnen en een (homo)vriend naar Montana, dan gaan we op een ranch koeien drijven.
Verder gaan we een trip maken met de camper door de Noordwestelijke staten.
We worden allemaal 50 dat jaar en vonden dit leuker dan een saai verjaardags feestje. De ega's blijven thuis dit keer.
Klinkt dit amerikaverslaafd of niet? 8)

We hebben van al deze reizen prachtige filmverslagen, geinteresseerden kunnen altijd contact met ons opnemen.
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Onze eerste keer was in 1992....onze laatste keer in 2006. In totaal zijn we er 28 weken geweest, en ik moet zeggen, het blijft trekken.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dutch schreef:Onze eerste keer was in 1992....onze laatste keer in 2006. In totaal zijn we er 28 weken geweest, en ik moet zeggen, het blijft trekken.
Grappig. Onze eerste keer was ook in 1992 en ik ben ook eens aan het tellen geslagen over het aantal weken. Zo in de loop der jaren tikt het toch behoorlijk aan kwam ik achter.

Toevallig en tot mijn stomme verbazing telde ik precies 52 weken en dat is maar liefst een heel jaar........ :doublethumb: :doublethumb: :doublethumb:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer