Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
Die zoekt intern op het forum
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Maar we hoeven blijkbaar niet te verwachten dat mensen nog moeite doen om het zelf op te zoeken en dus is die Google balk dan ook niet meer nodig. Dat was denk ik het punt van Arno.
Wie beweerd dat Hockey ? Dat schrijf ik nergens!
De zoekfunctie is er inderdaad om informatie op te zoeken. Laatst is er nog een topic geweest dat de zoekfuntie niet altijd accuraat werkt. Daar is toen door Stan aan gewerkt en is de google zoekbalk toegevoegd.
Natuurlijk mag je nog naar de zoekfuntie verwijzen, daarom staat die er ook. Maar het gaat vooral om 'botte' opmerkingen en daar hoort een verwijzing naar de zoekfunctie volgens mij niet bij, toch?
Als je echter enkel in je reactie : 'google is your friend' typt vind ik dat behoorlijk bot en niet erg uitnodigend naar een nieuw lid toe.
Bart
De zoekfunctie is er inderdaad om informatie op te zoeken. Laatst is er nog een topic geweest dat de zoekfuntie niet altijd accuraat werkt. Daar is toen door Stan aan gewerkt en is de google zoekbalk toegevoegd.
Natuurlijk mag je nog naar de zoekfuntie verwijzen, daarom staat die er ook. Maar het gaat vooral om 'botte' opmerkingen en daar hoort een verwijzing naar de zoekfunctie volgens mij niet bij, toch?
Als je echter enkel in je reactie : 'google is your friend' typt vind ik dat behoorlijk bot en niet erg uitnodigend naar een nieuw lid toe.
Bart
Grts, Bart
En ik zeg ook nergens dat jij dat schrijft.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het is toch prima om mensen te wijzen op de zoekfunctie als aanvulling op je antwoord zodat de vraagsteller zo volledig mogelijk geïnformeerd wordt, maar inderdaad zoals Bart aangeeft als het enige antwoord is "Google is your friend" m.a.w. "zoek het lekker zelf uit", dan kunj je beter niet reageren in dat topic.
Neen, maar de manier waarop je je vorige post schrijf insinueer je dat wel hard
Maar goed, wat mij betreft mag je zeker nog naar de zoekfunctie verwijzen. En dat mag van mij ook in de email staan die je krijgt bij inschrijving, net als het lezen van de forumregels. Of dat ook gedaan zal worden is een andere vraag ...
Bart

Maar goed, wat mij betreft mag je zeker nog naar de zoekfunctie verwijzen. En dat mag van mij ook in de email staan die je krijgt bij inschrijving, net als het lezen van de forumregels. Of dat ook gedaan zal worden is een andere vraag ...
Bart
Grts, Bart
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
+1Harry schreef:Het is toch prima om mensen te wijzen op de zoekfunctie als aanvulling op je antwoord zodat de vraagsteller zo volledig mogelijk geïnformeerd wordt, maar inderdaad zoals Bart aangeeft als het enige antwoord is "Google is your friend" m.a.w. "zoek het lekker zelf uit", dan kunj je beter niet reageren in dat topic.

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Natuurlijk moet die google zoekknop weg, want als ik een onderwerp van america intoest krijg ik alleen maar informatie over de president verkiezingen van die streek en mogelijke beleggings opties aldaar, terwijl jij de mooie stekkies voor toeristen daar krijgt en een ander weer enkel informatie over de locale sexclubs...Arno schreef:Lijkt me prima. Kan die Google zoekknop ook wel weggehaald worden.
Kijk maar eens hoe dat werkt op:
http://www.ted.com/talks/eli_pariser_be ... bbles.html
Je kunt dus niet zomaar zeggen, ooit gehoord van google???
Wellicht hebben ze daar wel over gehoord maar kregen ze andere antwoorden dan dat jij zou verwachten...
Dus elke nieuweling hier mag gewoon vragen of het warm is in juli in Las-Vegas zonder meteen compleet afgebrand te worden...
Als het formum beheer daar anders over denkt, dan zeg ik, ooit zul je zelf zo behandeld worden,
Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 02 jul 2012, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
Wellicht dat jij dat erin leest, maar het staat er nergens. Waar ik op reageerde was toevallig na jou, maar niet gericht op jou. Wat ik probeerde te doen was een uitleg geven van wat Arno bedoelde, omdat een deel van de mensen in deze discussie vindt dat we niet hoeven te verwachten dat iemand eerst de forumregels leest en de Google zoekfunctie (in dit forum) gebruikt.Dude schreef:Neen, maar de manier waarop je je vorige post schrijf insinueer je dat wel hard![]()
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
wellicht kunnen jullie dat uitvechten middels een PM-war???Hockey schreef:Wellicht dat jij dat erin leest, maar het staat er nergens. Waar ik op reageerde was toevallig na jou, maar niet gericht op jou. Wat ik probeerde te doen was een uitleg geven van wat Arno bedoelde, omdat een deel van de mensen in deze discussie vindt dat we niet hoeven te verwachten dat iemand eerst de forumregels leest en de Google zoekfunctie (in dit forum) gebruikt.Dude schreef:Neen, maar de manier waarop je je vorige post schrijf insinueer je dat wel hard![]()
If you can dream it...
Hockey, mijn excuses dan, want ik las het inderdaad zo.
Maar ik denkt dat er een misverstand is, ik heb het wel degelijk voor http://www.google.com en niet op de google zoekfunctie op het forum. Een verwijzing naar het eerste vind ik niet kunnen, naar het tweede dus uiteraard wel.
Want als je naar de eerste verwijst zeg je in mijn ogen dus "zoek het zelf maar uit" terwijl je, als je naar de zoekfunctie van het forum verwijst,wel degelijk iemand op weg helpt, zeker als je in je bericht ook nog extra info meegeeft. Bv de volgens sommige 'domme vraag' of het in Las Vegas warm is in juli.
Wat zou jij als (nieuw) lid het liefste horen
1. Google is your friend!
2. Ja, Las Vegas ligt in de woestijn en de temperatuur kan er zomers oplopen tot wel 50°C. Via de zoekfunctie bovenaan vind je wellicht nog meer info hierover.
Kleine moeite toch om een paar woorden meer te typen? Wil je dat niet doen, ok, reageer dan gewoon niet, iemand anders zal dan wél de moeite nemen om te reageren.
Bart
PS : dit is ook niet persoonlijk naar jouw gericht, maar algemeen
Maar ik denkt dat er een misverstand is, ik heb het wel degelijk voor http://www.google.com en niet op de google zoekfunctie op het forum. Een verwijzing naar het eerste vind ik niet kunnen, naar het tweede dus uiteraard wel.
Want als je naar de eerste verwijst zeg je in mijn ogen dus "zoek het zelf maar uit" terwijl je, als je naar de zoekfunctie van het forum verwijst,wel degelijk iemand op weg helpt, zeker als je in je bericht ook nog extra info meegeeft. Bv de volgens sommige 'domme vraag' of het in Las Vegas warm is in juli.
Wat zou jij als (nieuw) lid het liefste horen
1. Google is your friend!
2. Ja, Las Vegas ligt in de woestijn en de temperatuur kan er zomers oplopen tot wel 50°C. Via de zoekfunctie bovenaan vind je wellicht nog meer info hierover.
Kleine moeite toch om een paar woorden meer te typen? Wil je dat niet doen, ok, reageer dan gewoon niet, iemand anders zal dan wél de moeite nemen om te reageren.
Bart
PS : dit is ook niet persoonlijk naar jouw gericht, maar algemeen

Grts, Bart
Waarom wel? en welke 'war'?markgoestoamerica schreef:
wellicht kunnen jullie dat uitvechten middels een PM-war???

Grts, Bart
Mooi voorbeeldje hoe het wél moet, uit een post van vandaag:
De TS geeft zelf aan dat het een 'gekke vraag' is, maar wordt vervolgens toch prima geholpen door iedereen die reageert.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=42730
Ik vind de vraag trouwens zo gek niet, want ik neem ook altijd oordopjes mee maar dat terzijde.
Bart
De TS geeft zelf aan dat het een 'gekke vraag' is, maar wordt vervolgens toch prima geholpen door iedereen die reageert.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=42730
Ik vind de vraag trouwens zo gek niet, want ik neem ook altijd oordopjes mee maar dat terzijde.
Bart
Grts, Bart
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Bart, die vraag is gericht op ervaringen van mensen en dan werkt een zoekfunctie meestal sowieso niet.
@Dude, thanks.
Ik ben het met je eens dat een opmerking als "Google is your friend" nu niet direct heel vriendelijk is. Maar ik ben ook van mening dat het wel af en toe terecht is. Waar mij verbaast is dat sommigen verwachten dat iedereen met een fluwelen handschoen over de bol geaaid wordt, ongeacht hoe ze hier binnenkomen. Mensen gaan een behoorlijk grote en toch ook dure reis maken, daar mogen ze wel wat moeite voor doen. Moeite zoals eerst de forumregels lezen en zelf eerst zoeken. Laat op die manier ook maar een stukje fatsoen getoond worden naar de andere al "oudere" forumleden.
Ik vind het voorbeeld wat DejaVu gaf van andere fora wel mooi eigenlijk. Als jij geen moeite doet voor jouw vraag/vakantie/emigratie dan doen wij dat ook niet.
Ik ben het met je eens dat een opmerking als "Google is your friend" nu niet direct heel vriendelijk is. Maar ik ben ook van mening dat het wel af en toe terecht is. Waar mij verbaast is dat sommigen verwachten dat iedereen met een fluwelen handschoen over de bol geaaid wordt, ongeacht hoe ze hier binnenkomen. Mensen gaan een behoorlijk grote en toch ook dure reis maken, daar mogen ze wel wat moeite voor doen. Moeite zoals eerst de forumregels lezen en zelf eerst zoeken. Laat op die manier ook maar een stukje fatsoen getoond worden naar de andere al "oudere" forumleden.
Ik vind het voorbeeld wat DejaVu gaf van andere fora wel mooi eigenlijk. Als jij geen moeite doet voor jouw vraag/vakantie/emigratie dan doen wij dat ook niet.
Dat besef ik Ruud, ik had het meer over het feit van de gekke vraag (volgens de TS dan) en dat er vervolgens heel netjes op geantwoordt wordt. De zoekfunctie zou hier inderdaad niet veel opgeleverd hebben.
De eigenlijke discussie was over de 'botte' reacties op 'domme vragen' van al dan niet nieuwkomers.
Nu vind ik wel dat we dit niet moeten overdrijven. Over het algemeen is dit een zeer beschaafd forum in tegenstelling tot sommige andere fora waar ik lid ben. Ik vind het erg goed meevallen met het aantal botte reacties.
Maar aan enkele opmerkingen van vrij nieuwe leden te zien, moeten we ook open staan voor de discussie want het is duidelijk iets wat toch leeft onder de leden, zowel de nieuwe als de 'oudgedienden'
Voor mijzelf is het simpel (en eigenlijk voor iedereen):
Lees je een vraag waarvan je denkt pfff weeral een vraag over ..., (en heel eerlijk, ja dat denk ik ook wel eens) tel tot 10 en klik het topic weg. Iemand anders zal wel antwoorden in jouw plaats.
Vind je dat er een 'domme' vraag gesteld wordt? Lach er eens mee in jezelf en klik het weg ipv er een denigrerend antwoordt op te geven. Iemand anders zal zich de moeite wel nemen om er gepast op te reageren. Simpel toch ?
Bart
De eigenlijke discussie was over de 'botte' reacties op 'domme vragen' van al dan niet nieuwkomers.
Nu vind ik wel dat we dit niet moeten overdrijven. Over het algemeen is dit een zeer beschaafd forum in tegenstelling tot sommige andere fora waar ik lid ben. Ik vind het erg goed meevallen met het aantal botte reacties.
Maar aan enkele opmerkingen van vrij nieuwe leden te zien, moeten we ook open staan voor de discussie want het is duidelijk iets wat toch leeft onder de leden, zowel de nieuwe als de 'oudgedienden'
Voor mijzelf is het simpel (en eigenlijk voor iedereen):
Lees je een vraag waarvan je denkt pfff weeral een vraag over ..., (en heel eerlijk, ja dat denk ik ook wel eens) tel tot 10 en klik het topic weg. Iemand anders zal wel antwoorden in jouw plaats.
Vind je dat er een 'domme' vraag gesteld wordt? Lach er eens mee in jezelf en klik het weg ipv er een denigrerend antwoordt op te geven. Iemand anders zal zich de moeite wel nemen om er gepast op te reageren. Simpel toch ?
Bart
Grts, Bart
Meen je die, sorry hoor....dus jij gaat beslissen of ik genoeg voorzonderzoek gedaan heb, is dat in jou beleving niet het geval dan ben ik "onfatsoenlijk" naar de andere forumleden toe??!!Hockey schreef:@Dude, thanks.
Leg mij nu eens uit hoe moeilijk het is om gewoon NIET te reageren op berichten die je stom,dom,onfatsoenlijk, niet relevant, niet gebaseerd op genoeg zelfonderzoek enz enz vindt??
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
Maar daar IK van en het probleem is toch opgelostHockey schreef:Als jij geen moeite doet voor jouw vraag/vakantie/emigratie dan doen wij dat ook niet.

Ergens deel ik wel die mening hoor, soms denk ik ook dat mensen hier brutaal binnenvallen met een vraag. Maar dan nog moet je niet meteen iemand afkraken vind ik, want je kent de achtergrond niet.
Mijn vader bv. is nu 63 jaar en heeft pas sinds vorig jaar een laptop, zijn eerste kennismaking met een pc en internet. Hij is helemaal niet 'mee' met internet en fora. (je moet me niet vragen hoe vaak hij me al gebeld heeft en ik langs ben moeten gaan

Dus als vb : Hij meld zich aan en met moeite vind hij de weg naar het openen van een nieuwe topic en stelt een vraag. Hij wordt afgekraakt omdat hij binnenvalt zonder voorstellen of omdat het antwoordt al vaak gegeven is op het forum (wat hij niet weet want hij heeft nog nooit van een zoekfuntie gehoord)
Ja dan kun je zeggen: hij moet de forumregels lezen, of hij had zich netjes moeten voorstellen.
Wij zijn ermee opgegroeid maar voor mijn vader is een map maken in documenten een hele uitdaging, laat staan een topic openen op een forum.
Ik bedoel maar ... je weet niet de achtergrond van iemand die net nieuw is. Behandel daarom iedereen gelijk en correct, zeker in het begin want dat blijkt toch wel uit enkele reacties van nieuwkomers.
Bart
Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp je niet. Als je relevante zoektermen gebruikt vind je met die google-functie op het forum precies wat je zoekt.markgoestoamerica schreef:Natuurlijk moet die google zoekknop weg, want als ik een onderwerp van america intoest krijg ik alleen maar informatie ove de presidents verkiezingen in die streek en mogelijke beleggongs opties aldaar, terwijl jij de mooie stekkies voor toeristen daar krijgt. en een ander weer enkel informatie over de locale sexclubs...Arno schreef:Lijkt me prima. Kan die Google zoekknop ook wel weggehaald worden.
Marianne
Interessant...markgoestoamerica schreef: Natuurlijk moet die google zoekknop weg, want als ik een onderwerp van america intoest krijg ik alleen maar informatie ove de presidents verkiezingen in die streek en mogelijke beleggongs opties aldaar, terwijl jij de mooie stekkies voor toeristen daar krijgt. en een ander weer enkel informatie over de locale sexclubs...