Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zoekfunctie

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zoekfunctie

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet dat het niet altijd eenvoudig is om iets te vinden met de zoekfunctie en dat dit al wel eens aan de orde is geweest, maar ik moet nu toch even mijn ergernis en onbegrip daarover kwijt.
Ik zoek het bekende topic van RiverCola over LA, waarvan ik weet dat de titel All about LA! is. En het lukt mij niet om dat te vinden. (Dat wil zeggen, niet met deze gegevens, alleen met een omweg.) Ik vul de titel in, de naam van de poster, het juiste forum, en ik laat in de titels zoeken. Is dit niet te vinden met de zoekfunctie of doe ik iets verkeerd?

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zoekfunctie

Bericht door kastelke »

Dat is inderdaad heel vreemd. Ik probeerde het net ook met volgende zoekstrings, telkens zonder resultaat:

'All about LA'
'All about LA' + als auteur 'RiverCola'
'LA' + RiverCola (dat lukt natuurlijk niet, je kan niet zoeken op LA, SF, NY alsook niet op al de visa als K1, K3, L1 omdat het maar 2 letters zijn)

maar troost je: ik erger me al jaren aan de zoekfunctie. En je weet dan zeker dat het er ergens staat, want je hebt het gelezen, en toch krijg je het niet gevonden. :evil:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Marianne, als zoektitel "all about LA" ingevuld rechts bovenin bij de zoekfunctie, en bij de resultaten is dit de eerste:
- http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456

Dus de functie werkt wel. Ik denk dat je teveel parameters ingeeft in het zoekveld.

EDIT sorry, die werkt inderdaad niet. Bij mij staat er echter een extra zoekbalk onder met "google aangepast zoeken". Komt doordat ik Chrome gebruik denk ik. Die functie vind direct de door jou gezochte topic.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

kastelke schreef: En je weet dan zeker dat het er ergens staat, want je hebt het gelezen, en toch krijg je het niet gevonden. :evil:
Ja, herkenbaar en erg frustrerend. :wink:
Ik durf ook bijna niemand meer naar de zoekfunctie te verwijzen. Laatst kreeg ik een pb-tje van iemand die iets over KOA-campings wilde weten. Leek mij toch echt iets voor de zoekfunctie, maar die vindt niets als je KOA (al dan niet met andere termen) invult. En ik weet zeker dat het al meerdere keren op het forum genoemd is.

Marianne
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ronald46 schreef:EDIT sorry, die werkt inderdaad niet. Bij mij staat er echter een extra zoekbalk onder met "google aangepast zoeken". Komt doordat ik Chrome gebruik denk ik. Die functie vind direct de door jou gezochte topic.
Die 'Google aangepast zoeken' zou iedereen moeten zien. En die is dus juist in het leven geroepen voor dit soort zoek-vragen.
Het forum indexeert pas vanaf 4 tekens. Maar Google heeft geen enkel probleem met twee tekens.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, die zie ik ook. Nog nooit bewust gezien. :oops:
Werkt inderdaad wel.

Marianne
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ja, de Google zoekbalk is speciaal door Stan ingebouwd om deze reden. Maak er gebruik van als je met de gewone zoekmachine geen antwoord kan vinden.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat veel mensen als volgt redeneren:
de zoekfunctie van het forum dient om dingen op het forum te zoeken
de Google zoekfunctie op het forum dient om dingen buiten het forum te zoeken, via google
Dat is dus een beetje verwarrend als je die dingen (nog niet) kent.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De redenatie van kastelke volgde ik eerst ook. Doch bij steeds meer sites zie je een Google zoekbalk die specifiek voor die functie bedoeld is. Onder andere de Telegraaf site heef dat.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik wist dit ook niet, ik dacht ook dat dat gewoon een google balk was om buiten het forum te zoeken.
Weer wat geleerd.
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Ahhh wat slim! Dat wist ik ook niet!
Ik heb me rot gezocht naar een topic over 100 dollar briefjes, uiteindelijk zelf maar 1 geopend. Met aangepast zoeken toets ik nu alleen 100 in en hij vindt het meteen! :clap:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dit is weer zo'n mooi voorbeeld van de clash tussen techneuten en niet-zo-technische gebruikers. ;-)
Die techneut denkt op dit moment dat wij minstens super-wereldvreemd moeten zijn. :lol: (terwijl wij denken dat die techneuten de gebruikers niet kunnen begrijpen)
Elke
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik dacht dat een zoekvak net onder het standaard zoekvak opvallend genoeg was ;)
Ik zal eens kijken als ik de tekst in dat vak kan aanpassen.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik heb er nu een tekstregel onder geplaatst.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je Stan, heel duidelijk zo!

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

yeah! Zo kan men zich niet meer vergissen en denken dat je daar vooral niet moet gaan zoeken omdat je het op AA gelezen had en niet op google! :clap: :thumbup:
Elke
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Ik ben zooo blij met dit topic! Ik kon ook echt nooit iets vinden met die stomme zoekfunctie. En tja, die Google balk gebruikte ik niet omdat ik geen resultaten buiten de site wilde. Maar nu ik weet hoe hij werkt, kan ik naar hartenlust het forum doorspitten. Hulde!
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
naranya
Amerikafan

Bericht door naranya »

Een kleine (technische) opmerking over die Google zoekbalk, deze wordt mbv Javascript in de pagina geinjecteerd nadat de pagina is geladen.
Hierdoor "verspringt" de pagina een millimeter ofzo nadat deze zoekbalk verschijnt wat soms best irritant is als je net ergens op wilt klikken.
Ik weet niet of dit mogelijk is maar dit kan makkelijk opgelost worden door de .headerbar <div> via CSS een hoogte mee te geven.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik heb een min-height op die div geplakt, is het nu beter?
naranya
Amerikafan

Bericht door naranya »

Yep, al was 128px al genoeg geweest, maar hij verspringt niet meer iig. Thanks :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer