Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dubbel posten

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Ziva
Amerika-expert

Dubbel posten

Bericht door Ziva »

Ik plaats nu net 2 posts, druk 1 keer op "Bevestig" en zie vervolgens dezelfde post 2 x verschijnen. En ik heb dit wel vaker gezien bij anderen ook.

Buiten dat dit vrij irritant is, is het nog irritanter dat je niet je eigen post vervolgens kunt verwijderen.

Is het mogelijk om:
1) dat probleem van dubbel posten op de lossen?
2) het forum zo in te stellen dat iemand die een post maakt deze ook binnen 5 minuten zelf weer mag verwijderen? Dan kun je in ieder geval die 2e post ook verwijderen plus dat het me sowieso wel handig lijkt. Je staat iemand toe om binnen x aantal uur te editten dan valt geheel verwijderen daar toch ook onder (is weinig verschil tussen een post blankco maken of weghalen)

Bedankt!
DejaVu
Amerika-expert

Re: Dubbel posten

Bericht door DejaVu »

test
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat gebeurd meestal als er wat problemen zijn met het forum, zoals de laatste dagen weer het geval lijkt te zijn.
Dan zijn de moderators er om die dubbelposts te verwijderen.

Bart

DejaVu: :thumbup: :lol:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aangezien de mods het steeds drukker krijgen getuige Barts uitspraak in het topic over de lijstjes:
Dude schreef:mede omdat wij als moderators al erg veel werk hebben bij het steeds groter en drukker wordende forum.
Lijkt het mij nog niet zo gek om ook het verwijderen van posts weer toe te staan. Ik denk dat de reden waarvoor het destijds is gedaan tegenwoordig al lang niet meer speelt. Bovendien snijdt het mes aan 2 kanten, verlichting van de werkzaamheden van de mods en forumleden die zelf een correctie kunnen doorvoeren indien nodig zonder de mods hiermee 'lastig' te vallen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik had het niet beter kunnen zeggen Coyote.

Ik heb nog nooit een forum meegemaakt waar je niet je posts mocht verwijderen en ook al snap ik de achterliggende gedachte, het bezorgd mods onnodig veel werk en aangezien de meeste "fouten" ontdekt worden direct na het posten weet ik zeker dat je een hoop werk uit mods handen zou nemen als je zou toestaan dat mensen minstens de eerste 15 minuten hun post kunnen editten en ook verwijderen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Als ik me goed herinner (ik,kan het zelf niet testen) kan je je post toch wijzigen? Voor een bepaalde tijd tenminste. Dit om inderdaad spelfouten ed te verbeteren, of je bericht te nuanceren, of wat dan ook.

Een post verwijderen kan inderdaad niet.
Er is meerdere keren voorgevallen dat een actief forumlid al zijn berichten begon te wissen waardoor een heel topic onleesbaar werd. Om dat te voorkomen werd de regel ingesteld dat verwijderen niet kan. Je kan wel zeggen dit gebeurt niet meer, maar een woordenwisseling, ruzie oid kan genoeg zijn opdat iemand al zijn posts gaat wissen.

Op zich lijkt het me niet zo'n probleem. Spellingsfouten kan je aanpassen, je bericht wijzigen kan.
Enkel volledig verwijderen niet.
Wat nu gebeurt is dat mensen hun bericht wissen en er dan fout oid opzetten. Als we dat tegenkomen kunnen we dat eenvoudig verwijderen.
Dat het druk is, heeft niet direct te maken met het verwijderen van dubbele of gewiste berichten.
Vragen om een bericht te verwijderen komen zeer zelden. En het verwijderen van 'lege' berichten is ook niet zo veelvoorkomend.
De drukte waar Bart over spreekt komt uit een ander topic en heeft meer te maken met idd lijstjes bijhouden. Veel werk gaat naar het verplaatsen van topics die in verkeerde subfora staan, losse vragen die onder je eigen reistopic moeten verplaatst worden ed. .
Groetjes,
Carine
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Maar je kunt wel een bericht voor een x periode wijzigen maar niet een bericht voor diezelfde periode verwijderen. Dat slaat nergens op toch?

Je wordt nu gedwongen maar iets neer te zetten in dat dubbele bericht of apart een mod in te seinen voor, in dit geval, een fout waar je zelf niets aan kunt doen.

Sorry, ik snap wel dat je na een x periode je bericht niet meer mag verwijderen (ook al blijf ik van mening dat ikzelf eigenaar ben van een post, niet het forum) maar ik snap totaal niet waarom editten wel mag en verwijderen niet. Doe dat dan consistent denk ik dan...
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ziva schreef:
Sorry, ik snap wel dat je na een x periode je bericht niet meer mag verwijderen (ook al blijf ik van mening dat ikzelf eigenaar ben van een post, niet het forum) maar ik snap totaal niet waarom editten wel mag en verwijderen niet. Doe dat dan consistent denk ik dan...
Ook editten kan niet meer na x periode. In die zin is het wel consistent en juist enkel bedoeld voor spelfouten ed.
Groetjes,
Carine
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

sachasenne schreef:Een post verwijderen kan inderdaad niet.
Er is meerdere keren voorgevallen dat een actief forumlid al zijn berichten begon te wissen waardoor een heel topic onleesbaar werd. Om dat te voorkomen werd de regel ingesteld dat verwijderen niet kan. Je kan wel zeggen dit gebeurt niet meer, maar een woordenwisseling, ruzie oid kan genoeg zijn opdat iemand al zijn posts gaat wissen.
In mijn optiek gebeurde dat opzettelijk verwijderen van berichten zo weinig dat het niet opweegt tegen de ergenis van het niet kunnen verwijderen van je eigen post (indien dat noodzakelijk is zoals bij een dubbele post). Ik heb nl. nooit een forumlid horen klagen dat een bericht ineens weg was dus ik denk dat het z'n doel ver voorbij schiet. Aantallen zijn ook nooit gegeven dus ik ga ervan uit dat het minimaal was.

En net als Ziva ben ik ook van mening dat je altijd eigenaar blijft van je eigen berichten al staan ze op een openbaar forum.

Tijden veranderen en wellicht moet je dan ook eens bepaalde maatregelen tegen het licht houden...

Just my 2 cents...

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:En net als Ziva ben ik ook van mening dat je altijd eigenaar blijft van je eigen berichten al staan ze op een openbaar forum.
Daar is uitgebreide jurispredentie over. Jij bent eigenaar van de inhoud van je berichten maar de Forumeigenaar heeft ook een belang bij die berichten. Als jij alles verwijderd is er de kans dat bepaalde onderwerpen onleesbaar worden. En daarmee verliest het forum zijn waarde.
Het komt er op neer dat men wel verplicht is om naar jou herleidbare onderwerpen te verwijderen (zoals bijv. je reisverslag) maar dat andere losse bijdragen enkel anoniem gemaakt hoeven te worden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Dit onderwerp is besproken binnen het modteam en er is beslist niets te wijzigen aan de huidige situatie.
Groetjes,
Carine
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Het is niet consistent want: je kunt wel berichten voor een x periode editten maar je kunt diezelfde berichten niet verwijderen. Dus ben je genoodzaakt onzin neer te zetten in een bericht waar je, zoals ik aangaf, niet eens om gevraagd hebt. En je mag een mod lastig vallen om het bericht te verwijderen. Een hoop werk voor iets simpels.

Het enige wat consistent is, is dat je na een x periode niet meer kunt editten en niet meer kunt verwijderen.

Ik snap best dat je dingen leesbaar wilt houden en kan me daarom ook vinden in het niet meer kunnen editten of verwijderen na bijvoorbeeld 24 uur ofzo maar ik vind dat editten en verwijderen voor die 24 uurs periode gelijk gezet moeten worden in plaats van onderscheid te maken tussen de twee.

Over dat verwijderen vraag ik me overigens iets af. Stel ik wil mijn account verwijderen en vraag een mod om al mijn posts uit het verleden weg te halen, dan wordt dat verzoek toch gehonoreerd? Of niet? Ik dacht van wel. In dat geval vraag ik me af wat het verschil is tussen een mod die alles weghaalt en de eigenaar van de posts. In beide gevallen kan een topic weer leesbaar worden gemaakt door een mod die aangeeft dat de originele post verloren is gegaan.
Laatst gewijzigd door Ziva op 21 jun 2012, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

sachasenne schreef:Dit onderwerp is besproken binnen het modteam en er is beslist niets te wijzigen aan de huidige situatie.
Is er ook een onderbouwing voor om het niet toe te staan?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ziva schreef:Het is niet consistent want: je kunt wel berichten voor een x periode editten maar je kunt diezelfde berichten niet verwijderen. Dus ben je genoodzaakt onzin neer te zetten in een bericht waar je, zoals ik aangaf, niet eens om gevraagd hebt. En je mag een mod lastig vallen om het bericht te verwijderen. Een hoop werk voor iets simpels.

Het enige wat consistent is, is dat je na een x periode niet meer kunt editten en niet meer kunt verwijderen.
technisch is het iig mogelijk om dit in te stellen. De verwijdertijd en de bewerktijd zijn twee losse opties. Die zouden dus ook gewoon op dezelfde tijd kunnen staan. Scheelt de Mods denk ik veel werk met dubbelposts.

Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Hierbij de link waar in het verleden reeds het wijzigen/verwijderen van berichten werd besproken.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=4&t=30126
Groetjes,
Carine
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

En het punt van Ziva is dus dat het verwijderen van een bericht binnen 48 uur net zoveel impact heeft als het aanpassen van een bericht naar *** niet meer nodig *** . Desnoods zet je op het verwijderen een kortere limiet, je kan het op de minuut instellen. Dit is technisch gewoon mogelijk, het zijn verschillende instellingen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ziva schreef:
sachasenne schreef:Dit onderwerp is besproken binnen het modteam en er is beslist niets te wijzigen aan de huidige situatie.
Is er ook een onderbouwing voor om het niet toe te staan?
Ja,
Het verwijderen van dubbelpost neemt echt niet veel werk in beslag en wordt meestal ook erg snel gezien door een moderator. Mijn uitspraak over het feit dat we veel werk hebben is dan ook een beetje uit zijn context gerukt. Het betrof vooral de lijstjes topics waar veel werk in kruipt om dat allemaal bij te houden. Het 'gewone' modereren mag hier niet onder lijden. Dat doet het ook nog niet voor alle duidelijkheid.
Maar sinds ik bij het modteam gekomen ben, zijn er bijna 1000 leden bijgekomen, op zo een korte tijd. Dat wilde ik zeggen met het steeds drukker wordende forum. Nieuwe leden maken nogal eens sneller foutjes of quoten vaak onnodig. Maar dat zijn dingen die tot het takenpakket horen van een moderator. Dus wat dat betreft geen probleem.

Wat het wijzigen van post betreft: Het wijzigen van posts kan dus voor een bepaalde korte periode, vooral bedoeld om spelfouten uit je eigen tekst te halen, of een vraag of antwoordt toch net wat anders te formuleren.
Maar in het verleden is regelmatig voorgekomen dat er in hevige discussies plots oude posts gewijzigd/gewist waren. Daardoor werd een topic erg onleesbaar. Het terug leesbaar maken van zo een topic kost gewoon veel meer tijd dat het verwijderen van een dubbelpost, wat dus niet zo vaak voorkomt, meestal als het forum even 'plat' ligt. Daar kruipt echt niet veel werk in. Kort door de bocht gezegd: de voordelen van het wijzigen van een post wegen niet op tegen de nadelen. Of anderom, het is maar hoe je hebt bekijkt :wink:

Als je echter voor één of andere reden een post wil gewijzigd zien, kan je altijd contact opnemen met een moderator. Er wordt dan altijd goed besproken hoe dit aangepakt wordt, zowel met de aanvrager als in het modteam.

Bart
Grts, Bart

Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Resume: het forum heeft blijkbaar een technisch probleem waar ik als gebruiker niets aan kan doen. Gevolg: dubbele posts die ik vervolgens niet direct zelf kan weghalen door een beperking die geen duidelijk doel dient.... juist ja :roll:

Oke, voor de duidelijkheid: ik heb geen problemen met de regel dat je een bericht na 48 uur niet meer kan editten of verwijderen. Ik snap de gedachte daarachter volledig.

Maar mijn punt is, waarom niet editten en verwijderen beide op 48 uur zetten? Er is toch in dat geval functioneel geen verschil tussen die twee? Dat scheelt werk voor mods en ik als gebruiker kan in plaats van de post aan te passen (wat ik dus helemaal niet eens wil doen) gewoon direct verwijderen. Daarmee los je 3 ergernissen in 1 op: dubbel posten wordt minder vervelend, de gebruiker krijgt zelf de mogelijkheid te corrigeren en de mod hoeft het niet te verwijderen.

Ik snap echt niet waarom het zo lastig is.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

En hier nog iemand die het niet snapt. Steeds dezelfde standpunten herhalen als Mods komt niet echt constructief over.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Waarom worden uitspraken altijd uit hun context gehaald?
Ik schreef: "als het forum even 'plat' ligt", niet dat het forum technische problemen heeft, want dat klinkt alsof er altijd iets scheelt.
Maar goed, daarbuiten, er zijn geen ergernissen, althans niet van mij persoonlijk. Het leesbaar houden van het forum hoort bij de taken van een moderator. Niets om je aan te ergeren dus.

Ik vind persoonlijk wel dat er een verschil zit tussen het wijzigen van een bericht of het verwijderen ervan.
Stel dat je een topic opent en de volgende dag denk je: hmm ik had dat beter niet op het forum gezet. Jij verwijderd de openingspost en de reacties die eronder staan slaan plots nergens meer op.
Ok, als je een wijziging doet en je wist alle tekst slaat het ook nergens meer op, mee akkoord, maar dan is het wel sneller duidelijk wat er aan de hand is. Je hebt je bedacht en de tekst verwijderd. Maar er kan wel gezien worden door wie en wanneer dat gedaan is. Maar nogmaals, in zo een zeldzaam geval (maar het gebeurd wel eens) kan je gewoon contact opnemen met een moderator en wijzigen wat nodig is.
Grts, Bart

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer